Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  110 16382
Jeg for min del syns det er bra at kristiansand har slengt seg på i år. Stiller helt klart! Uten Joint desverre, men med dress=)

Ikke fordi jeg mener det er det riktige å gjøre, men fordi jeg har lyst, og det er kanskje det denne marsjen burde handle om. Muligheten til å velge sjøl. Noen vil røyke cannabis, noen vil jobbe korte dager, noen vil gå kledd med vide bukser og hettegensere, andre vil være "straightedge" og nykterne, og tro at de ikke blir påvirket av de "naturlige" stoffene som produseres i kroppen.

Det viktigste er vel at uansett hva du velger å gjøre, gjør du deg opp en mening om hva DU mener er BEST for DEG, dette funker selvfølgelig bare med den selvskrevet regelen: Så lenge det ikke går ut over andre. Og kanskje hele poenget, ikke bli forhåndsdømt etter disse kriteriene.

Jeg mener det største problemet med legalisering og frihet generelt, er den j**la mentalieteten som man faktisk finner flere plasser i denne posten.
Sitat av vaskemask
Kommer aldri noen vei med slike marsjer. Men for all del, spaser og røyk.
Vis hele sitatet...
Nei, hvertfall ikke med den negative og spydige innstillingen!
Kommer ingen vei med den type innstilling heller, men for all del, tenk sånn hele livet ditt!
Sitat av vacant
Riktig som de fleste her har nevnt, de som stiller opp burde komme pentkledd, i det minste normalt kledd, og så nyktern som mulig. Oppføre seg ordentlig. Og de som holder taler må være saklige og oppegående, slik at almennheten faktisk forstår at det er normale mennesker som røyker hasj.
Om arrangørene av hasjmarsjen kunne ta i litt for å få til en ordentlig markering, i stedet for en "øøø vi røyker hasjjjjj eeeee vi tusler bortover her med jointen i håndaaaa" greie, så kunne det hjulpet STORT!
Vis hele sitatet...
Hva er problemet her mann! Virker jo som du fyrer deg opp værre en morningsen min! Jeg kunne like gjerne skrevet: "øøø vi går i dress og har volvo og hund eee vi jobber og ser på tv, mens vi har en affære på si øøø og vi må ha mange tusen mennesker til å eeeøø gå i tog i ee flere byer over flere år før vi kan la de bestemme over seg selv øøøø.
Sitat av ifni
Ja, så fint at 20-30 "stonere" angrep politiet, da får vi jo virkelig vist samfunnet vår sak på en fin måte! Vold mot polititjenestemenn er jo som kjent en god måte å vise miljøet fra en annen side, ikke sant? Viktig å vise politiet at vi mener alvor...
Vis hele sitatet...
Skal si deg en ting jeg, hadde det vært meg som var 15 og ble busta for rev røyking i toget, når alle spasserte videre, hadde jeg vært evig takknemlig for de 20-30 "stonerene" som så urettferdigheten i politiets handlig og tok tak i urettferdigheten!
Sitat av Prophet.
Greit du går sånn til vanlig, og kan godt hende du ikke er kriminell, men det driter jeg pent i.
Det som er tingen er at uansett hvor snill du er, så ser du snillere og mer ordentlig ut hvis du går i normale/ordentlige klær. En fyr med hette og feite bukser ser mer kriminell ut i de flestes øyne enn en som kler seg ordentlig, si hva du vil...
Vis hele sitatet...
Problemet her er ikke hva man vil gå kledd i eller om man nasket en tyggis i 2 klasse, det jeg finner meget forstyrrende er hvor du mellom linjene sier: Om han er kledd som en kriminell eller faktisk ER en kriminell driter jeg i. Hva f*** er det for en tankegang? Etter min erfaring er det en skummel tankegang. Resulterer ofte i vold i hjemmet og alkohol misbruk. Du vil få store problemer med å møte deg sjøl i døre etterhvert? Hva vet jeg? Det at stat og regjering vil ditt beste er vel forhistorie. eller?
Sitat av amylnitrat
Naar tobakk snart forsvinner, hvordan i helvete skal cannabis bli legalisert da? Faa dere en hobby eller no bedre tidsfordriv!
Vis hele sitatet...
Når tobakk forsvinner, dyrker vi den også under hps lampa, vi er jo både kyniske, frekke og ikke minst organiserte kriminelle med verdensherredømme som mål, så vi kan blåse bartrykk-mengder med cannabisrøyk ned i lungene på alle.

Og jeg vil heller ikke si at det virker som du føler deg særlig "fri".(de som ikke skjønner hva jeg mener med fri burde tas seg en joint uansett dag!)

Tydelig at du også ønsker å bli akseptert.

Jeg vet ikke folkens, men det er viktig at vi er forskjellige og at vi kan leve sammen harmonisk selv om vi ikke liker alt og enhver rundt seg.
tell 'em, lovetogrow!
vi skal vise samfunnet hvem vi er og at vi røyker marihauna. å lynche folk fordi de er stonere, fordi de ser ut som kriminelle? vel er ikke stonere kriminelle? det er vel det som er saken; alle som går i marsjen har en felles kriminalitet som de vil loveliggjøre. vel, da ser vel alle ut - som går i marsjen, uansett hvordan de går kledd - som kriminelle? dessuten er det jo samfunnet og nordmannen på gata vi skal forandre, ikke oss!
Sist endret av stripedcat; 23. april 2008 kl. 13:46.
Haha, flott post LoveToGrow
Skal si deg en ting jeg, hadde det vært meg som var 15 og ble busta for rev røyking i toget, når alle spasserte videre, hadde jeg vært evig takknemlig for de 20-30 "stonerene" som så urettferdigheten i politiets handlig og tok tak i urettferdigheten!
Vis hele sitatet...
Det er en ting, men tror du virkelig at slike ting hjelper oss til legalisering? Vold mot politiet vil aldri lede til noe annet enn enda flere negative myter og stereotyper folk har om cannabisnytere, og det er vel ikke akkurat det vi trenger.
Å være for at 15åringer røyker hasj er ikke akkurat ett bra argument for legalisering.
Cannabis burde bli solgt på polet, ha 18års aldersgrense, og avgiftene burde gå til å bekjempe andre rusmidler og rus blandt ungdom under 18 år.
Sitat av lanze
Å være for at 15åringer røyker hasj er ikke akkurat ett bra argument for legalisering.
Cannabis burde bli solgt på polet, ha 18års aldersgrense, og avgiftene burde gå til å bekjempe andre rusmidler og rus blandt ungdom under 18 år.
Vis hele sitatet...
Man skal ikke krysse over i feil kjørebane i trafikken, men hvis det er det som må til for å ikke kjøre på en pensjonert forvillet sviskespiser, KAN og VIL de fleste bryte loven for de rettferdighetgjør det med livet til sviskespiseren.

Enten ser du ikke poenget i det jeg skriver, noe som hadde vært greit for min del, uvitenhet kan være fordel for mange, eller så gjør du deg skikkelig dum, noe som bare gjør argumentene dine enda kjedeligere og patetiske å lese. Godt vi er forskjellige.

Rettferdighet burde komme over alle regler.

Sitat av ifni
Det er en ting, men tror du virkelig at slike ting hjelper oss til legalisering? Vold mot politiet vil aldri lede til noe annet enn enda flere negative myter og stereotyper folk har om cannabisnytere, og det er vel ikke akkurat det vi trenger.
Vis hele sitatet...
Nei det mener jeg absolutt ikke men, jeg mener at tar vi tak i det jeg prøver å formidle vil en legalisering ikke være "nødvendig" det må helt klart skrives svart på hvitt osv, men jeg prøver å se litt lengere enn akkuart røyken.

Det er grunn til at cannabis er blitt ulovlig "in the first place", til og med svigers hentet det på resept her i norge til tidlig 80-tallet. Jeg synes bare det er rart hvordan folk generelt er ignorante, eller om de kanskje skaper seg en illusjon om at de er ignorante for å gjøre hverdagen lettere. Jeg vet ikke, men jeg får en ulmende rar følelse når jeg våkner en morgen hvor jeg plutselig leser en artikkel om hvordan norge er det eneste landet i verden som forbyr og som IKKE bruker en visstnok meget effektiv kols-medisin? Hvorfor? Vel i følge artikkelen fordi den virker.

Jeg skjønner at flertallet i norge ikke vil se den saken som en posetiv sak for legalisering, men en sak ble det og her sitter vi å diskuterer.. Men jeg er enig med deg i at det er synd det må gå så langt, spesielt for noe så åpenlyst som menneskerettigheter. Jeg burde for f*** meg gjøre hva jeg vil med min kropp, jeg syns det er helt sykt hvordan noen prøver å fortelle meg hva jeg skal like og hva jeg skal gjøre.. Jeg syntes alkoholrusen er en meget forstyrrende og ekkel rus med mange skumle uttfall. Det er knapt 2 uker siden min alkoholiserte bestemor døde bare 69 år gammel.

Hadde cannabis vært lovlig VET jeg det hadde vært en foretrukket rusmiddel av henne og mest sannsynlig hadde hun vært her i dag, eller kanskje hun hadde blitt drept 2 år tidligere. Saken er enkelt forklart slik: Flertallet liker alkohol, industrien tjener fett på piller, men om jeg har lyst på en cannabis joint kan jeg bare glemme det for det har flertallet og "regjering" bestemt. Jeg vet vi er få, men la oss velge med egen vilje.

Det som plager meg er hvordan mentalitet om at det hjelper å skjule hva som egentlig foregår skal bidra til noe som helst. Men er det en ting dette landet og det's folk kan så er det f*** meg å skape en illusjon så langt fra virkelighet som mulig. Vi har en skremmende prosent deprimerte og angstfyllte mennesker i dette landet, hvorfor, i min oppfatning fordi her er det f*** meg ikke lett å være anderledes, er du ikke "mainstream" norge kan du regne med en kald skulder fra det meste av samfunnet. Men som en GOD NORSK BORGER skal jeg ikke snakke om dette for da er det jo ikke realitet og dette landet er paradis..

Blir ikke færre røykere bare flere med sosial angst pga forbudet og fordommene i dette landet, og Norge som jeg pleide å være en stolt borger av...
Vet du hva? Vist dere vil ha legalisering, så får dere ta ansvar i egne rekker og sørge for at underaldrende ikke får sitt første møte med hasj i det som skal være en seriøs politisk markering.
Om du virkelig tror at dette opptoget har noe å si i positiv retning for legaliseringsbevegelsen, så sier det bare litt om hvor nedtåka du er.
Marsjen blir kun latterliggjort av de som faktisk orker å bry seg med den, og når stort sett alle deltagerne er vandrende bevis på at hasj kan være skadelig, så gjør ikke det saken stort bedre.

Og det finnes flere tusen ting som er viktigere og gå i tog for, enn retten til å ruse seg! Så du skal bare kritisere tvslavene, men når faktum er at du mest sannsynlig sitter inne å røyker hver dag bortsett fra denne dagen, så har jeg ikke helt tro på ditt politiske engasjement. Det handler jo stort sett om ditt eget behov for å ruse deg uten å være redd for politiet.
Og jada, nå tenkte du vel at du skulle begynne å bable om medisinsk bruk av cannabis. Men si meg, hvor mange leger og politikere tror du bryr seg det dugg om en gjeng slubberter som står på youngstorvet å røyker seg en rev?
Og det finnes allerede pasienter i Norge som får cannabisbasert medisin, tillatt av legemiddelverket, og det er nok helt andre krefter enn Normal som har sørga for å få det til.

Og bare så det er sagt, så er jeg faktisk for legalisering.
Sist endret av Dodecha; 24. april 2008 kl. 19:07. Grunn: Fjernet unødvendig banning
Sitat av lanze
Vet du hva? Vist dere vil ha legalisering, så får dere ta ansvar i egne rekker og sørge for at fjortisser ikke får sitt første møte med hasj i det som skal være en seriøs politisk markering..
Om du virkelig tror at dette opptoget har noe å si i positiv retning for legaliseringsbevegelsen, så sier det bare litt om hvor nedtåka du er.
Marsjen blir kun latterliggjort av de som faktisk orker å bry seg med den, og når stort sett alle deltagerne er vandrende bevis på at hasj kan være skadelig, så gjør ikke det saken stort bedre.

Og det finnes flere tusen ting som er viktigere og gå i tog for, enn retten til å ruse seg! Så du skal bare kritisere tvslavene, men når faktum er at du mest sannsynlig sitter inne å røyker hver dag bortsett fra denne dagen, så har jeg ikke helt tro på ditt politiske engasjement. Det handler jo stort sett om ditt eget behov for å ruse deg uten å være redd for politiet.
Og jada, nå tenkte du vel at du skulle begynne å bable om medisinsk bruk av cannabis. Men si meg, hvor mange leger og politikere tror du bryr seg det dugg om en gjeng slubberter som står på youngstorvet å røyker seg en rev?
Og det finnes allerede pasienter i Norge som får cannabisbasert medisin, tillatt av legemiddelverket, og det er nok helt andre krefter enn Normal som har sørga for å få det til.

Og bare så det er sagt, så er jeg faktisk for legalisering.
Vis hele sitatet...
Du har jo åpenbart misforstått hele greia her..
For det første handler det ikke bare om retten til å ruse seg, men minst like mye om det at folk må åpne øya, og retten til å utrykke seg.

For å støtte opp organisasjoner som Normal, skal de ha alt annet enn stygge ord, det er faktisk seriøse organisasjoner som bruker lang tid på å i alle fall prøve å få noe gjort.

Det SISTE legaliseringsbevegelsen trenger er en liten illsint adhd-gutt som deg selv.
Vedder høyre skinkeball på at Normal har gjort mer godt enn vondt i forhold til legalisering.

Respekt til alle som kjemper for noe de står for, uansett hva det er.
peace
Sist endret av Dodecha; 24. april 2008 kl. 19:08. Grunn: Fjernet banning fra quote, og skitslenging
Vi er enige i det meste LTG, jeg prøver bare å se på dette litt realistisk. Det hjelper ikke bare å ha rett, man må klare å overbevise de som bestemmer om det også. Derfor mener jeg det er beklagelig både at en 15-åring røyka i toget, og at "stonerne" "angrep" politiet, fordi dette bare hjelper å underbygge fordommene folk har mot cannabis. Hvis man hadde fått til et seriøst tog med noen seriøse talere som ikke bare forkynnet "fuck the system"-ideologi, men kom med gode argumenter på et "sivilisert" språk som faktisk kunne nådd fram til de som tar avgjørelsene, så hadde det hjulpet mye, mye mer.

Jeg er forresten enig i at cannabis burde blitt solgt på polet med 18-årsgrense og pålagt avgifter på lik linje med alkohol, hva er dine tanker rundt dette LTG?
Sitat av heiapådeia
Du har jo åpenbart misforstått hele greia her..
For det første handler det ikke bare om retten til å ruse seg, men minst like mye om det at folk må åpne øya, og retten til å utrykke seg.

For å støtte opp organisasjoner som Normal, skal de ha alt annet enn stygge ord, det er faktisk seriøse organisasjoner som bruker lang tid på å i alle fall prøve å få noe gjort.

Det SISTE legaliseringsbevegelsen trenger er en liten illsint adhd-gutt som deg selv.
Vedder høyre skinkeball på at Normal har gjort mer godt enn vondt i forhold til legalisering.

Respekt til alle som kjemper for noe de står for, uansett hva det er.
peace
Vis hele sitatet...
Vist du leser svaret jeg fikk på min forrige post, så ser du nok hvorfor jeg var litt skarp i tonen
Og hva mener du med å åpne øynene? Åpne øynene for hva da?
Ytringsfriheten er selvfølgelig viktig, og det er jo helt greit for meg at folk går i marsjen, men jeg synes lite om at 15 åringer kommer dit for å røyke, og det at ingen gjør noe for å stanse det. Jeg greier ikke å se at å godta noe sånt skal få noen motstandere av legalisering til å endre mening.
Det at politiet grep inn var vel ett ganske så dårlig taktisk trekk, men reaksjonen de fikk har jo ført til at politiet har inntatt en mye mer passiv rolle i forhold til demonstranter, også i andre demonstrasjoner enn hasjmarsjen.

Og jeg kjenner mange som er for legalisering, som velger å ikke gå i marsjen, rett og slett fordi det er flaut. Ved marsjen i fjor var jeg på youngstorvet, og da var det en voksen mann som løp rundt på alle fire og bjeffa. Det er rett og slett for mange slike elementer, og taler som går noe sånt som "de vil nekte oss å røyke bønne, ække det kjiiipt aaa??" og en forsamling som buer.

Og hva har normal gjort som er så bra? Har du noen lenker der de har blitt brukt som kilder til noe, utalelser de har kommet med osv fra noen andre plasser enn normal.no?

Hvorfor finnes det ingen forslag til hvordan en legalisering skal gjennomføres? Det er vel noe normal kunne laga.

Og når du sier "respekt til alle som står for noe" så får du det nesten til å høres ut som jeg ikke engasjerer meg i ting. Det gjør jeg så absolutt, og jeg har nok gått i flere demonstrasjonstog og vært med i flere politiske aksjoner enn majoriteten på rusmiddelforumet.

Dodecha: Greit at du endra posten min, banninga var selvfølgelig unødvendig, men å endre fjortisser til underaldrende blir vel galt? Det heter vel mindreårige?
Sist endret av lanze; 24. april 2008 kl. 20:29.
Sitat av vacant
Respekt til deg bundy, håper alle gjør det samme (ikke nødvendigvis med rastalua).
Men det vil bli for mye å forvente......
Vis hele sitatet...
Alle burde dukke opp i dress, gir bedre inntrykk enn masse filler :P

Jeg har forresten forandra mening om rastalue, skal ha dress + solbriller
Sist endret av Bundy; 25. april 2008 kl. 00:19.
Jeg sier meg fullstendig enig i at mindreårige burde holde seg rusfrie den marsjen, syns kanskje alle skulle vært rusfri den dagen, men mine eller andres meninger er ikke det jeg syns er viktig, jeg syns med tanke på de stoffenen som er lov i norge finnes det ikke argument for at cannabis er ulovlig, nei vi trenger ikke et til rusmiddel, men den er for gammel og sur.

Jeg er vel kanskje mer opphengt i rettferdighet enn jeg er opphengt i røyk. Mulig du ikke tror meg, siden jeg tilsynelatende røyker hver dag, men hvis alkohol blir forbudt så er jeg med på at cannabis burde forbli ulovlig.

Ærlig som jeg er har jeg aldri deltatt i marsjen da dette er første året det arrangeres i kr.sand siden jeg flyttet fra finnmark så kan ikke utalle meg på hvordan selve marsjen foregår, så bjeffende mennesker og en sløv stakkar som roper la'ræm oss ikkje røykje bønne folkæns.. Så skal jeg ta avstand sjøl, men jeg er bare så lut lei av denne "leve med bind foran øynene" livstilen.

Tror du for svarte at leger ikke er gjennomsyret av korrupsjon? Klart de ikke vil ha legalisering, de er låst i til evig "slaveri" hos Roche, eller andre pilleprodusenter. Tror du det er tilfeldig at noen gir valium og andre gir stesolid, eller er du så godtroende at du tror ethvert tilfelle av dette er fordi de har forskjellige virkestoffer?

Hva er grunnen til at du sier jeg kun kjemper for retten til å ruse meg? Syns du det jeg skriver handler generelt om rus? Der har du en av de fordommene jeg ikke liker. Det er kun din oppfatning av saken fordi du ser verden med "bind" for øynene.

Har tanken streifet deg at jeg kanskje ikke liker mennesker og DET er grunnen til at jeg sitter mye inne. Ja man blir helt klart påvirket av cannabis og det er helt klart ikke for alle. Men for de som ikke ønsker å være som alle andre kan dette være en "snarvei" om du vil til å tenke litt mer åpent og lar tankene få flyte friere. Altså en alternativ tankegang.

Har du noen gang tenkt på det at det kanskje ikke er sunt å ha en "mainstream" livsstil? Eller tanker som: INGENTING i naturen er firkantet, mens det meste vi mennesker har laget er vel det.

Jeg syns det er rart hvordan så mange mennesker kan være tilfreds med å vite at alle tanker, alle handlinger osv kommer av et millioner år gammelt innstinkt som kun handler om å bli flere og større, grunnen til at vi kan føle, snakke, se og tenke er hovedsakelig fordi det er den mest effektive måten å formere seg på.

Poenget mitt er at det finnes så mye annet å bry seg om enn om jeg røyker cannabis, om jeg tripper på sopp eller reiser på meditasjon og fasting. Og jeg mener mye av grunnen til at mennesker ikke tenker på disse tingene er alt stresset som er blitt en del av hverdagen. Jeg skjønner at man ikke trenger å "tenke sjøl" lengere, men man kan velge å gjøre det allikevel.
Ang. delen av denne diskusjonen som går på hvorvidt NORMAL utgjør en reell forskjell for cannabisdebatten i Norge eller ikke:
Her i Norge har vi én organisasjon som arbeider for disse spørsmålene. Dette er en datterorganisasjon av en internasjonal bevegelse som i USA faktisk har klart å påvirke domsavsigelser og politiske avgjørelser i en formildende retning. Ettersom modellen ser ut til å fungere i USA, men den i fleres syn ikke fungerer i Norge, må vi vel se på hvorfor det kan være slik?

Er ledelsen i NORMAL inkompetente stonere som bare vil ha creds for å ha @normal i epostadresen sin? Driter de i den egentlige debatten og fordelene ved cannabis utover å røyke seg fjern? Er de så fjerne døgnet rundt at de ikke gidder involvere seg i debatten? Kanskje - jeg kjenner dem ikke. Men jeg synes det blir j**** arrogant å skulle dømme de folka som faktisk tør stikke hodet sitt frem offentlig og si de kjemper for denne saken. Nytter ikke med solbriller og rastalue med fake dreads her. Jeg må si jeg savnet engasjement i media i forbindelse med de enorme beslagene som er gjort i vinter, men jeg kjenner ikke til årsakene til at de valgte å holde seg i bakgrunnen. Kanskje feigt, kanskje smart. Kanskje ville du gjort en bedre jobb, vært mer synlig, vært "mer seriøs"? Det spiller fint liten rolle så lenge du ikke engang prøver.

Jeg sier det igjen: Vi har faktisk en organisasjon som ønsker en endring i cannabispolitikken. Vi kunne alle sammen støttet denne organisasjonen, engasjert oss, og endret måten saker behandles på innenfra. Vi kunne vist til et medlemstall høyere enn Tommy Chong i 1979. Vi kunne sammen sørget for at det er skikkelige opplegg omkring marihuanamarsjen, at det er seriøse argumenter som presenteres, invitert doktorer og jusprofessorer, arrangert debatter hvor flere syn kom frem. Vi kunne ha vist hvor bredt spekteret er av mennesker som ønsker en endring. Men vi gjør ikke det. Vi sitter på nff og krangler om bagateller og slenger dritt om det som i mitt syn er det eneste reelle middelet vi har for å få til den j**** endringen. Takk, det smaker meg ikke. Nå sitter en håndfull personer i Oslo og prøver å få til noe for mennesker i hele landet, i ytterste konsekvens for hele den cannabisrøykende verden, og vi gidder ikke være med. Vi synes de er for teite.

Jeg har betalt min medlemskontigent. Jeg får ett blad i mai jeg kunne kjøpt til en femtedel av prisen i en kiosk. That's it. Men jeg betaler gladelig de pengene for å ikke være en av dem som skriker om en løsning, men ikke gidder løfte fingeren av kicka for det de griner om.
nja, jeg kommer nå hvertfall en tur i dress
Rbt, KP til deg! utrolig godt gjort at folk kaller deg trangsynt, fordi du mener at man ikke kan klage på hva slags folk som går der når man ikke gjør det sjæl.

Hva slags idioti er det? Er du for feig til å gå i marsjen fordi du er redd for at mamma\arbeidsgivern din ser deg, er det streit nok, men ikke skyld på de andre som går der. Idioti!
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Orker ikke skrive så veldig mye mer her som sikkert ikke allerede er sagt.. Det meste allerede er sagt, at folk ikke blir enige er ingen bombe.
Det vil alltid være nyannkomne stonere som vil fremme sitt syn på Norges lover og legalisering.
Jeg har vært blandt dem selv, engang.

Det jeg ikke forstår, er at de som ikke har gått i marsjen kan utale seg så bastant.
Jeg vært deltaker i marsjen 2003 og 2004. Den gangen var jeg mest sannsynelig type. erke stoner, alikevel fikk jeg ALDRI noe god følelse av at jeg gjorde det rette for å fremme saken.
Det at mange mennesker møter opp, tar på seg ekstra hamp-kostyme, roper og skriker skjells ord til politiet som bare står å ser på. Syntes jeg blir helt feil.
Jeg kan heller ikke fatte at enkelte har behov for å hente frem yinyhang klærene fra '99 for å marsjere i et tog for legalisering av cannabis. Da spesiellt med tanke på at disse folka til vanlig går i VANLIGE klær. Mainstream personer som bare ønsker å se ut som en "wannabe hippie" for "one day".
Jeg skjønner det bare ikke.

Selflølgelig, folk må gå med hva de vil - men det er da ikke et karneval. I tilegg er vel litt av poenget å fange "de vanlige borgenes" oppmerksomhet i form av positivitiviet.
Det at folk gauler og skriker, noen med en spliff i kjeften og noen med øl i hånden blir for meg helt feil.
Hadde folk vært bevisst for HVA de marsjerte for, ville det vært en annen sak. Men for meg blir marsjen tåpelig, fordi det virker som det eneste som er ønsket å oppnå er å vise "de normale" at; HEY, det er lov å røyke hasj uten at politiet pågriper oss èn dag i året.

Hadde de som hadde ansvaret for å holde tale, virkelig visst hva de talte om. Og ikke bare ropt ut masse hasj propaganda vås, i stedet for gode poenger for/mot ville saken vært en annen for meg.
Jeg kommer aldri til å marsjere i den marsjen der igjen av prinsipp.!. Men at folk ønsker å marsjere er vel og bra, og jeg dømmer ingen for det; vide bukser m/hettegenser elller ei. Mulig ting har forandret seg fra 03/04, men den gang var hele opplegget tallentløst og flaut.
Med tanke på at jeg var endel år yngre og hadde sterkere meninger for legalisering av cannabis, mener jeg at det sier litt.

Jeg er fremdeles for legalisering av cannabis, men kan ikke se at det kommer til å skje i første fremtid.
Snakker vi avkriminalisering, skulle jeg ha gjort det meste i min(lille) makt for å få det til.
Men marsjen er for meg _ enkelt og greit idioti. (og da snakker jeg ikke [edit:]bare[/edit] om deltakerene, men tenker for det meste på arrangørene)
Sist endret av spQ; 25. april 2008 kl. 17:05.
Har egentlig også sagt siste ord i saken, men jeg utaler meg ikke på selve marsjen, og skjønner ikke hvor dere får inntrykk av det heller, men skjønner at jeg ikke ordlegger meg riktig siden flere oppfatter at jeg utaler meg om selve marsjen. Men da kan jeg jo skrive det, jeg snakker ikke om marsjen.
Om det er noen med "kontakter" i norcan her, vil jeg bare spørre : Hvor er "Tårnfall" i Bergen og hvorfor f er det ikke erstattet med #Tårnplass# ??
Sendte mail 24 april til dere om dette, kanskje flere møter opp på et arr, som tar sted på en plass - som er kjent ? Så lenge det er så mye rot, kommer ikke jeg å engasjere meg mer, kanskje se på toget som kommer forbi..
ps- er for legalisering - ds- skjerp dere
Norcan har ingen ting med plakaten å gjøre, det er GMM som styrer dette.
hva faen er vitsen med å gå i dress? holder da å ha på seg helt vanlige klær, vi er da vanlige mennesker, ikke aksjemeglere! (finnes seff noen av de og)
tror mannen i gata ser det som litt suspekt at "stonerne" tar på seg dress for å vise seg offentlig i en protestmarsj for legallisering av marijuana

jeg kommer i mine vanlige everyday clothes, men thats just me
Du treffer spikern på hodet, speq.

Jeg kommer heller aldri til å gå i marihuanamarsjen - eller "Marijuana marsjen", som plakaten kaller den. Folk skal selvsagt få lov til å gå, men de burde ikke tro at den betyr noe. Den fører oss ikke nærmere legalisering, i hvert fall ikke slik marsjen framstår nå. Jeg trenger ikke gjenta speqs argumenter, men marsjen bekrefter utvilsomt folks fordommer. Det er ikke positivt, og det er ikke med på å føre til aksept eller forståelse. Tvert imot.

Hvis marsjen i det hele tatt fører til noe, er det latterliggjøring og ytterligere distansering - selv om jeg tror de fleste ikke-røykende nordmenn, hvis de vet om marsjen i det hele tatt, bare observerer den med et skuldertrekk. Personlig identifiserer jeg meg ikke med marsjen og dens image i det hele tatt. Det gjør ingen av de jeg kjenner som røyker heller.

Jeg forstår nesten ikke de som tror marsjen har noe gjennomslagskraft - selv om jeg skjønner at folk, av forskjellige grunner, ønsker å gå. Hvis folk virkelig ønsker legalisering, må de faktisk ta i et tak. Utdanne seg til jurist, lege, journalist, eller kanskje gå inn i politikken hvis ikke karakterene strekker til. Eller jobbe med barn og unge uten å fordømme, men i stedet opplyse. Det er slik vi på sikt kan få Norge, og de som faktisk har innflytelse, mer positivt innstilt til cannabis. Å vise omverdenen at det går an å utvikle intellektet samtidig som man nyter en ganske ålreit plante veldig mange har altfor mange fordommer til.
Sist endret av Robbie; 2. mai 2008 kl. 19:12.
Alle må vel gå en gang for å se det som speq sier. Jeg gikk en gang, var moro å få frø på slutten Men utenom det var det "redd en hare røyk en rev" fra de lokale stonertøsa.

Støtter forslaget med dress though, frisk pust i all røyken
Noen som har bilder fra Stavangermarsjen?
Lattis å se intervjuet fra Oslo på tv, vi satt og blei helt flaue i stua her.
Om noen gikk i "marsjen" i Bergen iår, kan noenfortelle meg hvor den startet ? Tårnfall/Tårnplass ? wtf?
For et inntrykk de gutta gir. Ikke så rart når TVNorge klipper sammen korte utdrag med irrelevante fraser og uttrykk. Reporter Sidsel Dalen har ubevisst, om ikke bevisst, ikke spurt om relevante spørsmål som appellerer til marsjen eksistens. Jeg tenker på spørsmål som "Hvorfor er det så mange som mener at hasj er ufarlig?" Eller "Hvilke medisinske fordeler kan THC bringe?" Og "Hvem tjener på cannabis og marihuana?" "Cannabis mot alkohol: effekter?" and so on...

Hvorfor er media kun opptatt av at politiet ikke var der og arresterte alle som "satt og røykte HASJ på gata!" frem for å gjøre mer research på cannabis/marihuana -utbredelse/fordeler/ulemper ved kriminaliseringen?
Flere som har klipp fra marsjen? Fikk ikke deltatt selv, ingen hadde penger til toget, og jeg gadd ikke reise alene :P.
Angrer på at jeg ikke dro dit =(
Var noen klipp fra marsjen på TVNs nyhetssending i dag også. Denne gang med en rusmiddelforsker som argumenterte sterkt for avkriminalisering.
kan noen legge ut spilleliste fra marsjen på youtube eller noe?

det var en fin dag ass
Hemp House delte ut frø i Marsjen i Oslo. Fikk tak i et par poser, men er det noen som vet hva slags frø det er?
Sitat av Stuk3hue
Hemp House delte ut frø i Marsjen i Oslo. Fikk tak i et par poser, men er det noen som vet hva slags frø det er?
Vis hele sitatet...
Jeg ville tippet hamp=)

Var det noen som deltok i kristiansand? Hvordan var det?
Lurer på en ting så en film på youtube som var fra 4/20 i canada det var en middel stor samling som feiret 4/20 i gatene i Vancouver BC På en måtte som marsjen her hjemme. spørsmålet mitt er da feires 4/20 i norge?
Marsjen i Oslo var en jævla parodi på seg selv. Jeg hadde bestemt meg for ikke å gå, men møtte allikevel på toget mens jeg var og handlet no greier, og for en søplete gjeng.

Ikke misforstå, mange av dem var gode venner av meg, men toget i seg selv så mer ut som en portabal hippiefestival enn en politisk demonstrasjon. Jævlig skuffende at de ikke klarer å være litt seriøse og fremstå som representanter for en engasjert folkegruppe istedenfor en gjeng med über-steine reggae-chumps.

Hadde jeg ikke visst bedre selv så hadde jeg gått utifra at hasj fører til permanent hjerneskade etter å ha sett den gjengen der bomse forbi meg tilfeldig på gata.

Håper det blir mer seriøst oppmøte fremover. Vi kan for eksempel begynne med at folk slutter å skrike HASJ! HASJ! som rabiate apekatter hele tiden, og kanskje spille _noe_ annet enn reggae slik at vi ikke stigmatiserer cannabisbrukeren mer enn nødvendig.
Sist endret av mentalmelt; 5. mai 2008 kl. 01:19.
Goooodt sagt mentalmelt, må spandere en KP ass
Meget godt sagt mentalmelt! Ble direkte flau når jeg så nyhetssendingen... Dårlige greier! D:<
godt poeng mental, men..

beste dagen hittil i år ass, røyka for første gang i år. relativt mye og for en casual smoker som meg også. bærte banner forran og hele pakka.

etter på dro meg og folka mine til dikemark(et forlatt internat nær drammen) og røyka nattings
Lo godt når jeg sto der, men var koslig i parken etterpå.
er det en mulighet for at hasjen blir lovlig?
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av imba
er det en mulighet for at hasjen blir lovlig?
Vis hele sitatet...
Ja, søk før du spør.

Mitt forslag til Marihuanamarsjen 2009: Alle møter opp i svart dress, skjorte og hatt. Går helt stille gjennom byen, bærer plakater det står korte, sanne rasjonelle argumenter på, og holder en god, velformulert, sann og argumentativ tale. Alle er hyggelige og blide.
Alt er mulig, men tviler MEGET sterkt på at det skjer. Det er et altfor drastisk tiltak til å kunne gjennomføre i fantastiske Norge.
Jeg er med Jonta!

Vi burde lage FreakForum-marsjen!
Sist endret av cryo; 5. mai 2008 kl. 20:00.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av cryo
Jeg er med Jonta!

Vi burde lage FreakForum-marsjen!
Vis hele sitatet...
Avsette dato? Kanskje ta det på TG? Freaks, nerds, geeks and other IT-guys and related madmen/women arise! Today, we conquer the world! Alle har på seg nFF-t-skjorte og veiver med yndlingsharddisken sin.

Om den bare blir hetende Freakforum-marsjen er det mulig det kommer elastigirls O_o
Syntes det burde være en egen marsj isåfall, dato osv må nesten NSO og gjengen bestemme, kanskje de vet om en passende dato med tanke på symbolisme osv.

FreakForum unite! Er mye søppel her også for tia, men va er vel nettet enn et speilbilde
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Hva mener dere at freakforum marsjen skulle demonstrert mot da?
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av speq
Hva mener dere at freakforum marsjen skulle demonstrert mot da?
Vis hele sitatet...
noobs, orddelingsfeil og Windows
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Da er dette helt feilt subfora for å ta det opp.
La-oss gå tilbake-til det emne tittel beskriver-. =)
Deltok ikke selv, men så noen flaue innslag på TV, og jeg lurer: Er det noen her, som gikk i toget, som med hånden på hjertet kan si at de mener de har hjulpet til for å få legalisering ved deres deltagelse i marsjen?
Alt er bedre enn ingenting sier nå jeg, og det å faktisk gå i marsjen er utrolig koselig. Selv om det kanskje ikke hjelper no grådig mye, små skritt av gangen må man nok ta.