Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  50 7291
Hei sveis.

Noen av dere som fikk med dere programmet på national geographic channel på tirsdag kl. 22:30 om afghanistans heroin? Det var et veldig bra program i mine øyne, som handlet om hvordan heroinen ble laget, hvordan den ble smuglet, og hvordan den havnet hos sluttbrukerne.

Med på programmet, var Joakim og Trine (?) fra Oslo. Joakim har vært addicted selv i et år sa han. Trine snakket ikke i det hele tatt, og var tilsynelatende i heavy heroin rus gjennom hele programmet.

Må si at det var hjerteskjærende å høre på Joakim når han skakket med filmcrewet. Han snakket på engelsk, i skikkelig Petter Solberg-stil, men han virket egentlig veldig intelligent, og kunne mange engelske ord som jeg ikke kan etter vanlig skolegang og to år videregående. Jeg synes det er så synd at Joakim er der han er nå når jeg ser på han. Han er sikkert en kjempe grei kar som er smart og snill, men kan ikke få seg noe jobb på grunn av misbruket som han virkelig sliter med. Kom nesten på gråten når han beklaget seg for familie og tidligere venner.

På programmet tror jeg at de sa at det var 7000 avhengi personer i Oslo tror jeg. Synes det hørtes veldig mye ut...

Etter programmet fikk jeg ihvertfall mye større overblikk over hvordan en heroinmisbruker har det daglig - bruke all tid på å selge blader til en ny fiks.

Hele greiene med denne anhegiheten synes jeg er veldig ekkelt. Så på blodårene til Joakim at de var helt ødelagt, og han var tynn og fjasen. Det samme med Trine.
Noen tok til og med av seg sokker for å sette sprøyten i tærne... ekkelt.

Fellesnevneren på alle de heroinmisbrukerne jeg så på programmet, merket jeg på øynene. Ingen av de hadde noe som helst livsglimt i øynene. Helt utrolig triste øyne. Og slik var det med de alle - fra Amerika til Norge...

Så du programmet? Har du ofte møtt på mennesker som Joakim og Trine i Norge?
Selv bor ejg i Bergen, og ser nesten aldri så ødelagte mennesker...
The one who knocks
CosmoKramer's Avatar
Gi en tjuekroning ekstra neste gang du ser en heroinist tigge etter penger.
Jeg så ikke programmet, men føler det er vanskelig å engasjere meg i heroinmisbrukere o.l Skal ikke dra den der "de har valgt det selv", men rett og slett fordi det er ikke stort jeg kan gjøre. Synd er det, min medfølelse skal de få
spankingguru
Worner's Avatar
Husker du hva programmet het?
MoFo's Avatar
Trådstarter
Ja, NGC har veldig mye bra programmer. The Worlds Most Dangerous Drug (Meth) var også veldig interresant
Så litt av programmet og ja jeg er enig med at NGC sender mye bra.
Men er blitt ganske hekta på discovery for tida, og disney channel såklart
Noen som klarer å finne en torrent til Afghan Heroin? Lette på TPB, men fant det ikke. Gjerne andre slike programmer om forskjellige stoff f.eks Meth programmet.
Thanks anyway
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Sitat av Bravehammer
Gi en tjuekroning ekstra neste gang du ser en heroinist tigge etter penger.
Vis hele sitatet...
Kjøp han/hun heller noe mat og frukt. Er mye bedre det, da vet du at de iallefall får i seg mat, og ikke bruker penger på heroin som egentlig skal på noe annet.

Kjenner flere som har tatt med seg en hel bærepose mat til tiggerene.
Programmet het "Heroin Crisis" så vidt jeg kan se(TPB)
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Møkk:

Rrrh.. Jeg fikk ikke sett denne jeg heller. Jeg har sett lignende dokumentarer tidligere, men gikk glipp av denne selv om jeg hadde den som huskelapp på mobilen. Jeg er også intr. å få sett denne, men pga. norsk regelverk er linking til torrenter desverre ulovlig her.
Derfor jeg kun hintet om navnet til dokumentaren
Jeg så programmet, syns så sykt synd i helt nedslitte herionmissbrukere.
En annen ting som irriterer meg noe helt for jævlig er at Oslofolk og vektere behandler de dårligere en hund med rabies.

Jeg kommer fra nord å er ikke vant med slike forhold som det er i Oslo da.
Men jeg bodde i kongsberg etpar år. Når jeg skulle ta toget hjem måtte jeg stoppe innom den derre enorme togstasjonen i oslo. Så var det en stakkars narkoman som trynte ned de troppene fra pavilijongen. Han ble liggende bortimot livløs nedenfor trappa, å det var sikkert 100 stk som gikk forbi han uten å se to ganger på han engang. Jeg måtte ta tak i han å skole han opp til en vegg. Etterhvert kviknet han til. Jeg gikk opp i senteret der å kjøpte han en bigmac meny å en tipakning sigg. Når han fikk i seg det kviknet han til å gikk bort - fjorårets godgjerning

Iflg programmet går jo majoriteten av alt herion som blir laget til tunge heroinmissbrukere, å det er jo et jævla overskudd iom afghanistan produserer 30% mere enn globale markedet trenger.
Skulle absolutt vært funnet et alternativ for de bøndene, om dette kan hindre rekruttering til et rusmissbruk.
Har ikke sett så mange som er som dem i Norge, men da jeg var i Tyskland derimot : var ved Kölner domen, og der satt de på rekke å rad utenfor, noen tilogmed uten bein/armer. Husker spesielt han ene som satt et skudd, og når jeg kom ut igjen lå han bare der. Når jeg så det trodde han døde jeg..
Jeg så akkurat en reklame faktisk på NGC om det programet

Og det går igjen

Lørdag klokka 23.00 ! (om det var 22.00 dem sa beklager jeg dypt)
husker ikke helt, tenkte bare og få skrivd det her, og jeg er ikke heeelt nøkter nei
Programmet het vel "Afghan Heroin" og ikke "Heroin Crisis" såvidt jeg vet. Var hvertfall det det stod på pausebildet. "Inside Afghan Heroin".

Syntes det var et veldig bra og interessant program, men jeg så at noen i tråden her nevnte "Worlds Most Dangorous Drug", og jeg mener at det programmet absolutt ikke kan kalles for noe interessant og objektivt program. Er selv ingen speedfreaker, men du behøver ikke være det for å skjønne at programmet var ren demonisering av meth.

Et dårlig program fra en ellers veldig bra kanal.
Sist endret av Slaktern; 24. januar 2008 kl. 17:24.
Er ganske enig i deg der Slaktern angående det programmet "Worlds Most Dangorous Drug"
Har vel sett det programmet rundt 5-7 ganger (grunnet mange kammerater ville se) men jeg mener det er skremsel propaganda på ganske høyt nivå selvom programmet gir enhver endel tanker.
Og er meth verdenes farligste stoff? Hva mener dere?

Forresten så var det jeg som skreiv dem to innleggene fra "GoodInfluence" akkurat.
Ikke at det har noe betydning, (det er bestekammeraten min) som sitter her, var bare innlogget
på feil, hehe Ha en fin helg videre folkens
Trådstarter: hvis du vil møte så triste mennesker som de du så i dokumentaren i Bergen er det bare å ta en tur i Nygårdsparken.
Sitat av Slaktern
Programmet het vel "Afghan Heroin" og ikke "Heroin Crisis" såvidt jeg vet. Var hvertfall det det stod på pausebildet. "Inside Afghan Heroin".

Syntes det var et veldig bra og interessant program, men jeg så at noen i tråden her nevnte "Worlds Most Dangorous Drug", og jeg mener at det programmet absolutt ikke kan kalles for noe interessant og objektivt program. Er selv ingen speedfreaker, men du behøver ikke være det for å skjønne at programmet var ren demonisering av meth.

Et dårlig program fra en ellers veldig bra kanal.
Vis hele sitatet...
Det het Heroin Crisis http://www.youtube.com/watch?v=kOPOK...eature=related
Se på 'About this video' Hva står det der? "Heroin Crisis"....
Afghan Heroin var vel en fornorskning av navnet...
Greit, du har rett. De tåpelige oversettelsene gjorde så jeg fikk krøll på hjernen.
Så ikke programmet, men det hørtes fint ut.
Det er riktig som du sier, ingen heroin misbrukere har livsglimten i øynene lenger. De vet selv at de er på dypet, og at veien til land er hard.
Det er ingen ukjent til at vi mennesker oftere løper vekk fra problemene enn å gripe tak i dem, så derfor vil det være mer "naturlig" for en rusmisbruker, å ruse seg mer - enn å slutte.

Når man er kommet til stadiet hvor man er herionmisbruker og hjemløs, er det så å si no mercy for deg. Du kan ikke skaffe deg et ordentlig sted å bo, fordi du ikke har noen jobb. Du får ingen jobb, fordi du ser ustelt, sliten og rusa ut. Alt du har er dopet.

I min tidligere jobb samlet jeg hver dag etter stengetid, alle bakevarer (som jo må kastes hver kveld), og gikk ut til hangouten dems i Oslo. Det hendte til og med jeg satte på nye brett med bakevarer rett før stengetid, bare for å ha mer å dele ut.
Jeg blandt dem, var som et hamster blandt rever. De var mange, jeg var fremmed for de, og de trodde nok at jeg ville alt annet enn å være snill. Men dette klarte jeg å motbevise. Kveld etter kveld, kom jeg (jente) helt alene, totalt uredd for menneskene som andre normalt sett ville gått omvei for å slippe å gå forbi, delte ut boller og slo av en prat. De aller fleste av dem var hjemløse. Alle var heroinmisbrukere, og nøt andre stoffer i tillegg.
Jeg var veldig interessert i å være hyggelig, og det gledet meg stort å se at de begynte å sette pris på at jeg kom. Ikke fordi jeg kom med boller, men fordi jeg pratet med de. Et menneske som prater med andre mennesker, på en helt normal og menneskelig måte. Uten å dømme, rakke ned, eller trekke inn dystre ting.
Disse menneskene ønsker alle å komme vekk fra det de har drevet seg selv ned i, alle har sine grunner til å havne der, og jeg klandrer ingen.
De trenger omsorg og hjelp, slik som andre mennesker som lider.
Noen har gitt opp, og tar til takke med rusen og har null tro på at de vil få hjelp tilbake til det normale - med god grunn. Samfunnet og kommunen gjør svært lite for å hjelpe, og ikke minst følge opp narkomane som får, eller har fått behandling. Blir man ikke fulgt opp er det lett å trekke tilbake til gamle vaner.

Slike som Joakim og Trine er det altfor mange av. De har det vondt. Desverre. Og jeg skulle ønske alle ville behandlet de som vanlige mennesker, slik at de ville ha en sjanse til å få et normalt liv igjen.
Torrenten jeg fant heter National.Geographic.Afghan.Heroin.The.Lost.War.PDTV.XviD-FTP, på lukket torrent community, vel å merke.

Forresten, når vi er inne på temaet. Jeg så en dokumentar for en tid tilbake som het Cocaine Cowboys. Kan anbefales på det sterkeste. Handler om hvordan kokain ble smuglet til Miami på 1980-tallet, og hvordan byen utviklet seg pga dop. Mye av Miami, den dag i dag, er bygget opp av dop-penger.
Sist endret av BearSleeps; 24. januar 2008 kl. 21:13.
ungar effect:
Ja, det er helt forjævelig trist, og er helt enig i at man bør prøve å hjelpe når det skjer f.ex. sånt som det der. Problemet er at det er så sykt mange narkiser i oslo, og går man forbi samme sted hver dag på vei til jobb eller skole, så sitter det gjerne en der hver eneste dag (gjerne samme person), og samme hvor mye man gir, så hjelper det egentlig ingenting. Man kan blakke seg totalt, og fremdeles egentlig ikke gjøre noen reell forskjell. Så, for all del, det er en bra ting du gjorde, men det er rett og slett ikke noe man kan gjøre hele tiden. Selvsagt - hadde "alle" gjort det, så hadde det sikkert hjulpet mye, men selv da må det ganske mye til. Er det 7000 heroinavhengige i oslo, så koster det... tja, en del millioner hver dag for dem i hero. Det som hadde vært en bra ting, hadde selvsagt vært om staten/kommunen hadde en eller annen form for løsning, enten det innebar å gi ut brukerdoser med hero gratis (måtte vel da brukes der og da for å unngå videresalg), eller metadon. Jeg tror virkelig det hadde vært en mye bedre løsning, da hadde man sikkert sluppet helt vanvittig mange overdoser også, og de avhengige hadde sluppet masse drit - til dels ulovlig eller med ulovligheter knyttet til seg, og til dels "bare" nedverdigende og jævelig - som de nå å gjennom for å skaffe penger til dop, enten det er innbrudd, ran, dopsalg, prostitusjon eller "bare" å sitte på gata i ørten minus hele dagen for å tjene spenn til neste skudd. Tror rett og slett flere ville hatt en bedre sjanse til å fungere i samfunnet, og dermed større sjanse til å kutte det ut.

Må nå til slutt i min litt pessimistiske post si at det er hyggelig å lese om folk som deg og vacant, samme hvor lite det kanskje hjelper i det store bildet (vacant hadde jo faktisk mulighet til å gjøre ganske mye på ganske fast basis, og gjorde det! ekstra kudos for det!). For min egen del - som da blir for folk flest, så må nesten grensa gå ved å gi litt "nå og da", og heller bare prøve å oppføre seg "som folk". Det koster ingenting å si pent "beklager" istedet for å bare late som de ikke eksisterer.
Sist endret av atomet; 26. januar 2008 kl. 02:21.
Den ble akkurat ferdig på NGC nå. Bra dokumentar
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Har sett Afghan Heroin, Cocain Cowboys og Worlds Most Dangerous Drug nå, alle 3 veldig bra og informative dokuentarer. Dog inneholdt WMDD litt vell mye propaganda.

Er sugen på en ny dokumentar jeg nå, noen som har noen forslag på dokumenter innen samme tema?
Sitat av tornerose
Har sett Afghan Heroin, Cocain Cowboys og Worlds Most Dangerous Drug nå, alle 3 veldig bra og informative dokuentarer. Dog inneholdt WMDD litt vell mye propaganda.

Er sugen på en ny dokumentar jeg nå, noen som har noen forslag på dokumenter innen samme tema?
Vis hele sitatet...
Should I Smoke Dope
Den er veldigt bra!

posetivt og negativt om kannabis
Sist endret av plater; 4. april 2008 kl. 20:36.
takktakk
Men husk, ikke lov å linke til torrents.
jeg så denne dokumentaren, og må si det er noe av det sterkeste jeg har sett på tv. minna meg veldig mye om når jeg m/familie var i milano i sommer. måtte jo såklart ned å ta metroen (man MÅ ta metroen når man er et sted der det er noe sånt eller tilsvarende!). det første som møtte meg var en hel gang bortover med heroin (m.m.)-misbrukere som satt på rekke med cola-kopper og tigget. de så ikke ut, ingen av de. rundt hjørnet var det en kiosk, kjøpte meg en stor burgermeny og ga den til en av de personene som så værst ut. i alle fall litt fint å se at h*n fikk i seg noe annet enn bare rusmidler.

moren min var i vilnius nå for ikke lenge siden, og hadde to-tre skrekkhistorier med derfra. en av de var i alle fall om en eller annen fyr som hadde kommet til de og tigget penger. han så helt jævlig ut. beina var blå og blodskrutte etter all sprøytestikkingen, men dessverre var det ikke alle som så at han faktisk var rusmisbruker (han brukte tydeligvis et argument om at han måtte ha penger for å komme seg på sykehus å operere denne forferdelige sykdommen bort).

spør du en rusmisbruker om hvorfor h*n ruser seg, vil du få svar på hvorfor de begynte og hvorfor de holder på slik, men aldri hvorfor de ikke slutter.

ble kanskje litt ot dette her, men allikevel.
Myndigheten burde levere ut ibogaine gratis til alle heroinister,makkavrak og alkiser syns jeg. Etter hva jeg har lest virker det mye mer effektivt enn foreksempel metadon, som blir brukt av heroinistene for å dempe heroin abstinensene.
Godt med smør
Sitat av plater
Should I Smoke Dope
Den er veldigt bra!

posetivt og negativt om kannabis
Vis hele sitatet...
Noen som har flere likens dokumentarer?

fascinerende saker.
Sitat av Apeloff
Noen som har flere likens dokumentarer?

fascinerende saker.
Vis hele sitatet...
Du har jo: "Hooked-Illegal Drugs and How They Got That Way"
Godt med smør
Sitat av Dr.Gonzo
Du har jo: "Hooked-Illegal Drugs and How They Got That Way"
Vis hele sitatet...
Akkuratt lastet ned 4 episoder av det :P

takk for tipset uansett ^^
Sitat av Bravehammer
Gi en tjuekroning ekstra neste gang du ser en heroinist tigge etter penger.
Vis hele sitatet...
Slik at dem får råd til å ødelegge seg enda mer?
Sitat av hyys
Slik at dem får råd til å ødelegge seg enda mer?
Vis hele sitatet...
Jeg har selv vært borti det stoffet der. Tro meg, de smertene de får av å ikke få i seg stoffet er ikke til å komme seg gjennom. Jeg brukte dette i 2 uker, det endte med 5 dager med diare, spysyke, 40 i feber, rykninger og flere smerter..

Så da kan du tenke det hvordan de som har gått på dette i 1 år eller mer vil få det.. Tror neppe jeg vil annbefale det.
Sitat av cossking
Vis hele sitatet...
går utifra dette ikke var hele dokumentaren . noen som vil sende link?
For de som enda ikke har fått med seg programmet Afghan heroin så går det igjen på NGC 09.05 kl 23.30. Vet det er lenge til men måtte bare poste mens jeg husket det.

http://www.ngcnorge.com/watch/progra...d_program=4086
▼ ... over en uke senere ... ▼
NRK Nett-TV - Dokumentarer
Siv og Knut - en kjærlighetshistorie
Episode 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6

Norsk dokumentarserie. (1:6) Siv og Knut møttes i miljøet rundt Plata i Oslo. Knut fridde mens de bodde på gata sammen. Han fikk ja på én betingelse, at de skulle ha et skikkelig kirkebryllup. Knut satt lange dager med tiggerkruset, og Siv halverte heroinforbruket sitt for å spare penger. Etter fire måneder opplever de drømmebryllupet sitt - i selveste Oslo Domkirke. Vi skal følge dem gjennom to og et halvt års kamp for kjærligheten og drømmen om en annen hverdag.


-
Dette er kanskje litt offtopic og feilpostet, men tenkte jeg skulle poste den her sånn at andre som kjeder seg har noe og se på.
En liten idé, hva med og samle alle rus dokumentarer i en tråd?
Sist endret av rbt; 20. april 2008 kl. 15:43.
Bæda litt på at dokumentaren vinkla så inn på at det var "afghani heroin"

Jævla amerikanerpropaganda, som at man skal skylde på Afghanistan for alt heroinmisbruket i verden...


Annet enn det var det en meget god dokumentar...


Skumleste stoffet som fins trur jeg :O
Godt med smør
Sitat av pakz
Bæda litt på at dokumentaren vinkla så inn på at det var "afghani heroin"

Jævla amerikanerpropaganda, som at man skal skylde på Afghanistan for alt heroinmisbruket i verden...


Annet enn det var det en meget god dokumentar...


Skumleste stoffet som fins trur jeg :O
Vis hele sitatet...
Skyt meg om jeg tar feil nå meeen

Originale Engelske tittel var vell Heroin Crysis? dumme oversettere har gjort det om til Afghani heroin?
Sitat av apetiss
den dokumentaren er jo helt skremmende, heroin er no forbanna dritt! fred, smoke tha weeeeed
Vis hele sitatet...

Og du tror industrien du støtter er noe mindre kynisk?
Tenk deg om nå.
Sist endret av NoillStress; 22. april 2008 kl. 14:46.
Godt med smør
Sitat av ztaale
Og du tror industrien du støtter er noe mindre kynisk?
Tenk deg om nå.
Vis hele sitatet...
er ikke på samme nivå som heroin, det er fakta.

Men ja det er ikke sunt, det er jo ikke cola heller (coka cola) eller overdreven trening.
denne tråden blir fort tusen sider lang vist vi skal debatere alt som er farlig både ang. rusmiddel og andre ting.

Så vi kan bare bli enige om att heroin er farligest oki :P ?
Samtlige industrier i verden er pil-råtne, samma om de er legale eller undergrunn, statlige eller private. Kapitalismen som prinsipp er råttent.
Sitat av Apeloff
er ikke på samme nivå som heroin, det er fakta.

Men ja det er ikke sunt, det er jo ikke cola heller (coka cola) eller overdreven trening.
denne tråden blir fort tusen sider lang vist vi skal debatere alt som er farlig både ang. rusmiddel og andre ting.

Så vi kan bare bli enige om att heroin er farligest oki :P ?
Vis hele sitatet...

Det kommer ann på hvordan du bruker heroin, hvor mye, hvor ofte osv.
Finns da stoffer som er langt mer dødelig om du tenker den veien.
Godt med smør
Sitat av Joeyfuckingstar
Det kommer ann på hvordan du bruker heroin, hvor mye, hvor ofte osv.
Finns da stoffer som er langt mer dødelig om du tenker den veien.
Vis hele sitatet...
tja sann ved førstegangs bruk ja såklart ^^

Men kan du fortelle meg hva er sunt bruk av heroin? eller UFARLIG bruk av heroin, ingen form for rus er vell sunn, bortsett fra "runners high" :P
vet ikke helt hva du vil fram til, men jeg hiver inn noen linjer med irrelevant bullshit å håper jeg treffer blink :P

men, vist du skyter heroin vil jeg tro att det er større sjangs att du setter enda en nål i armene dine enn vist du f.eks skulle hive innpå noen knips.

Tenker du på hvor giftig det er for kroppen?

jeg tenker mere på hvordan det endrer livskvaliteten din. Må du bruke det igjen, hadde det vært kjekt å prøve igjen? kan du bruke flere ganger uten å ødelegge noe av det du har i livet nå?

heroin scorer relativt lavt på alle de punktene jeg har i hodet mitt. I motsetning til andre droger.

Jeg personlig mener att det ikke finst noe sunt forhold til heroin så sant du ikke har planer om å skyte annenhver måned. Du danner fysisk å psykisk avhengighet etter ikke altfor kort tid, så sant du ikke holder disse ukene med abstinens gående mellom hver gang. Derfor er det litt vanskelig å ha ett fint forhold med det.

Men ja som du sier. Dødelig ved førstegangsbruk er det ikke, så sant du skyter rett/snorter samma det, vist vi skal snakke om den drogen som er farligest ved førstegangsbruk er det vell å inhalere løsemiddel :P
Sist endret av Apeloff; 23. april 2008 kl. 14:56.
Apeloff,
Sitat av xtapolapocetl
Har gjort det hundrevis av ganger uten å bli avhengig. Heroin går ut av kroppen på to døgn, så har du selvdisiplin nok er det fullt mulig å bruke det et par ganger i uka resten av livet uten å bli fysisk avhengig. Ikke at jeg anbefaler det, veien til plata er kortere enn mange tror!
Vis hele sitatet...
Les mer i tråden 'Heroin, prøvd noen?'.
Sist endret av rbt; 23. april 2008 kl. 16:51.
Godt med smør
Sitat av rbt
Apeloff,

Les mer i tråden 'Heroin, prøvd noen?'.
Vis hele sitatet...
Dreit vist på leggen der :P
Ingen skam å snu.

Men det er dog ikke alle som har like gode egenskaper som de som prøvde der, og vist en drog skal skape avhengighet er heroin øverst.

Ser dog ut til att jeg overdramatiserte litt.


Takk til rbt, kp for å vise meg hvor skapet står
Så et lite klipp fra dokumentaren nettopp, hvor narratoren sa; "due to its addictive qualities, heroin ultimately enslaves users."

For noe forbanna piss. I følge amerikanske statistikk har "kun" 23% av heroinmisbrukere en såkalt avhengighet til stoffet.

Denne tanken om at rusmidler tar kontroll over brukeren er helt absurd, og har uten tvil en utrolig skadelig effekt ved å plassere de avhengige i rollen som "offer" og i en situasjon de ikke kan kontrollere. Hva om misbrukere faktisk ble fortalt at de har 100% kontroll over seg selv og hva de putter i seg, framfor å bli fortalt at de har NULL kontroll--og (ofte) må legge all sin tiltro til gud om de skal ha håp om å slutte (må være det smarteste rekrutteringsteknikken for religion noensinne).

Må på jobb tidlig i morgen, men skal se hele greia når jeg får tid og komme med en endelig "karakter" på programmet når det er gjort.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Enig i mye av det du sier her Hicksville. De som velger å prøve Heroin veit jo akkurat hvor vansklig og hvor fysiskt vondt det er å komme seg ut av kun ei ukes forbruk.
Jeg har flere kompiser som klarer helt fint og bruke Heroin 1-2 ganger i månden, de fleste røyker det.. Sier ikke at alle Heroinister er dumme idioter, men de vet at om de hadde sluttet for 1 måned siden, 1 uke siden, ville veien til og være nykter mye lettere..

Hvis man skulle måle 1 måneds forbruk av Heroin opp mot 1 måneds forbruk av amfetamin, gjør Heroin mindre skade.. Men kun om man KLARER og slutte, noe som er umulig for noen, men mange klarer det. Heroin funker kun på halvparten av førstegangsbrukere, mens Amfetamin funker omtrent på alle..
Sitat av pakz
Bæda litt på at dokumentaren vinkla så inn på at det var "afghani heroin"

Jævla amerikanerpropaganda, som at man skal skylde på Afghanistan for alt heroinmisbruket i verden...


Annet enn det var det en meget god dokumentar...


Skumleste stoffet som fins trur jeg :O
Vis hele sitatet...
Eh? et poeng er jo at USA har faila helt i afganistan med tanke på å stoppe heroin produksjonen, produseres jo mer heroin nå enn under taliban.. Og det er ikke noe fungerende anti opium system i afganistan nå og USA står på sidelinjen.

edit: wikipedia om saken: http://en.wikipedia.org/wiki/Opium_p...rcotics_policy
Sist endret av taken; 13. mai 2008 kl. 07:00.