Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  31 2736
Jeg jobber for tiden som nattevakt. På morran når jeg kommer hjem vil jeg slappe av litt foran tv før jeg går å legger meg, men det er jo nesten bare barneprogrammer som går. Spesielt i helgene. Er det ingen av selskapene som ser at de ville hatt et konkuranse-fremtrinn hvis de hadde rettet seg mot et voksent publikum.

Dessuten er jo samtlige av de barneprogrammene åndsvake. Kan ikke være bra å fore ungene med slik billig serie-produsert søppel.

Håper jeg ikke virker gammel og bitter alt-var-bedre-før-kæll
Er det ikke akkurat et voksent publikum de prøver å nå med disse mess-tv, sonen og resten av søpla som går på natta/om mårran?

Og ja, jeg vil si at barne-tv nå ser ut som søppel, men nå må en også huske på at det vi så på som små kan også ha blitt sett på som søppel. Så lenge barn liker det, så blir det bare produsert mer av det.
Sitat av Gisse
Er det ikke akkurat et voksent publikum de prøver å nå med disse mess-tv, sonen og resten av søpla som går på natta/om mårran?

Og ja, jeg vil si at barne-tv nå ser ut som søppel, men nå må en også huske på at det vi så på som små kan også ha blitt sett på som søppel. Så lenge barn liker det, så blir det bare produsert mer av det.
Vis hele sitatet...
Nei, eg trur du tar feil i det du seie der Gisse. I dag produserast det mykje meir og verre barnetv enn før. Kvalitet synk ved høgre kvantitet. Dagens barnetv er faktisk ikkje barnetv, det er ADHD-fôring av små barn i dei norske heimar. Berre sjå forskjellen på energi-nivået til dei i Sesam stasjon som holdt på for 10 år sidan og energi-nivået på dei som helde på i dag. Galskap.

catch21:
Du blir nok nøydd å skaffe deg parabol/rikstv (om du ikkje allereie har) skal du sleppe unda dette problemet. Irriterte meg dagleg over det, men frustrasjonen glei over i ein lykkeligheitsfølelse når eg kjøpe parabolen
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Jeg føler jeg er enig med deg Ryan. Inni meg.
Sitat av Ryan
Nei, eg trur du tar feil i det du seie der Gisse. I dag produserast det mykje meir og verre barnetv enn før. Kvalitet synk ved høgre kvantitet. Dagens barnetv er faktisk ikkje barnetv, det er ADHD-fôring av små barn i dei norske heimar. Berre sjå forskjellen på energi-nivået til dei i Sesam stasjon som holdt på for 10 år sidan og energi-nivået på dei som helde på i dag. Galskap.
Vis hele sitatet...
Det kan godt hende at du har et poeng der. Jeg ser ikke så mye på barne-tv, så jeg lufter bare mine tanker rundt emnet. Men selvfølgelig så kan det hende barne-tv på morgenen synker i kvalitet. Jeg synes også sesam stasjon osv. var veldig bra barne-tv og jeg tror ikke det er noe som kan måle seg i dag.
Dyrene i hjorteparken. Det var ekte barne tv det! Samme med huset med det rare i. Blir nesten nostalgisk av å tenke på det.
Disse barneprogrammene er rare. De ser helt åndssvake ut, måten de snakker oppfører seg og den åpenbare moralen og alt sånt. Men når jeg ser på broren min på 5 år så er han heeeeeelt fengslet av det, helt merkerlig=)

Da snakker jeg om disse programmene for ordentlig unge barn, ikke dexter, svampebob og slikt..
Ja, Flukten fra Dyreskogen var en genial serie. Da var det kvalitet over det.

Men er det ikke for det meste mess-tv ol som går så sent/tidlig?
Pompel og pilt er flerfoldige ganger bedre enn alle de nye barne-tv programmene...
Enten så er det Dustete "hoffilompiz" som bruker en halvtime på å lære deg navnet på fargene i regnbuen, store, sterke pokemon-mutanter med atomvåpen som sprenger en halv by for å "catch 'em all!" eller syltynne såpeopera-chicks med botox og silikon som gir unge jenter dårlig selvbilde fra 5 år...

Gi meg tilbake portveien 2, den tjekkiske muldvarpen, pingu og redda joppe!
Fuck amerikanske-anime serier.

Btw. når vi har småfolk på besøk, er vi ute og leker, eller spiller bilspill på PS3'n.
Tv er ut med mindre det går noe bra som vi har lest om i programsidene i nettavisen på forhånd.
Her kan dere se ORDENTLIG norsk barnetv fra 60-70 og 80 tallet 24/7....mimre mimre...
Golden years(klassisk norsk barnetv)
http://www.mogulus.com/goldenyears
"Nå kommer barnetimen hysh, hysj, hysj, vær stille som mus" Good old times.
nyhetskanalen går jo 24\7
Det er ganske greit å kunne sette seg ned på morran for å se noe utenom barnetv
Sist endret av julegave; 19. april 2008 kl. 14:32.
http://home.online.no/~groennsl/skrotnisse/skrot1.jpg http://home.online.no/~groennsl/skrotnisse/skrot2.jpg
Her har du barnetv av kvalitet Litt youtube klipp her.
Sist endret av rbt; 19. april 2008 kl. 23:40.
Jeg støtter meg også til at barne-tv var bedre før i tiden. Men dem som vokser opp nå, vil garantert synest at Teletubbies og Pokemon er kvalitets barne-tv om 10 år!

Barndommen er fortid, kan ikke forandres og ligger som et fundalament i oss.
Derfor er vi kritiske til barne-tv nå til dags.
Tom & Jerry, Streken, Portveien 2, Scooby-Doo, Kalle Klovn, Lokomotivet Thomas, Pingu, Andungen Kvakk-kvakk +++ var tider det!
Sist endret av n00man; 20. april 2008 kl. 00:01.
trenger jo absolutt ikke å sette deg ned med tv på morgenen da!
kan jo bare laste ned en film som du setter på eller høre litt musikk mens du mekker "kveldsmat"
kunne ikke tenkt meg at jeg hadde overlevd med japse komedie i 10 min om morgenen as !

OT: som allerede nevnt så er jo nyhets kanalen en mulighet. Går ikke god morgen norge og fra kl.6 elns da? aldri vært opp så tidli før så er ikke sikker
Merker jeg kjenner blodet koke innvendig og neven knytte seg når jeg skrur på Tv-en, og det første som skjærer meg i øret er "Ring meg, søk meg, ta en sjans og møt meg, meld og SMS meg er helt OKEY, Kim Pos-si-ble!"
Joda, stemmer at barne-tv var mye bedre før .. Trenger faktisk ikke gå så langt bakover i tiden heller. Noe av det som irriterer meg mest, er de billige "3d-versjonene" av gode gamle tegneserier / barne-tv. Husker første gangen jeg så Donald Ducks Jul i en slags billig 3d-variant .. Kjennte topplokket begynnte å koke på farlig høy temperatur. Tilogmed fetteren min på 4 år lurte på 'Hva i helvette er det der for noe dritt?!' (Var det han sa).
Sitat av Busterhund
Her kan dere se ORDENTLIG norsk barnetv fra 60-70 og 80 tallet 24/7....mimre mimre...
Golden years(klassisk norsk barnetv)
http://www.mogulus.com/goldenyears
Vis hele sitatet...

åååå Tuuusen takk for den linken! Kunne ikke vert i bedre humør enn nå! Elsk på deg altså!
Jeg er godt over 18 år og liker faktisk Lazytown

Det er mye dårlig barne tv, men det er jo også veldig mye dårlig tv for voksne.

Barne tve'en som forstyrrer meg mest er de jævlige Teletubbiene, de skal liksom være egnet for barn som har så vidt krøpet ut av krybben sin.
Mens temaet er oppe, det er to serier jeg husker svært godt fra jeg var liten.

Den første var om en eller annen grønn gutt som alltid spiste grøt til frokost. Tror han egentlig bare spiste grøt. Og han "hoppet" i klærne om morgen. Tegneserie.

Den andre var en gammel mann som svevde rundt i et luftskip og hadde en stokk. Tegneserie.

Noen som vet?
Sitat av catch21
Jeg jobber for tiden som nattevakt. På morran når jeg kommer hjem vil jeg slappe av litt foran tv før jeg går å legger meg, men det er jo nesten bare barneprogrammer som går. Spesielt i helgene. Er det ingen av selskapene som ser at de ville hatt et konkuranse-fremtrinn hvis de hadde rettet seg mot et voksent publikum.

Dessuten er jo samtlige av de barneprogrammene åndsvake. Kan ikke være bra å fore ungene med slik billig serie-produsert søppel.

Håper jeg ikke virker gammel og bitter alt-var-bedre-før-kæll
Vis hele sitatet...
Late voksenfolk gidder ikke våkne om morran, mens barn våkner veldig tidlig. Derfor er det mer logisk at de retter seg mot et barnepublikum!
En ting som er sikkert og visst er at det er tre ganger så mye vold på barnetv enn det det var før.

Barne-tv nå for tiden passer best med en pose sopp.
Sist endret av Pagliacci; 20. april 2008 kl. 14:08.
Sitat av Scr0tum
En ting som er sikkert og visst er at det er tre ganger så mye vold på barnetv enn det det var før.

Barne-tv nå for tiden passer best med en pose sopp.
Vis hele sitatet...

med andre ord : mate ungene med sopp og plasser de forran tv'n ?
Bigger than Jesus
Sgt. Pepper's Avatar
Sitat av rbt
http://home.online.no/~groennsl/skrotnisse/skrot1.jpg http://home.online.no/~groennsl/skrotnisse/skrot2.jpg
Her ].
Vis hele sitatet...
Dette er barne-tv det det og Portveien 2
Man har jo alltids klassikerne Tin-tin og Asterix og Obelix.

Men er det noen som vet hva Dyrene i hjorteparken heter på engelsk?
Sitat av drrogern
åååå Tuuusen takk for den linken! Kunne ikke vert i bedre humør enn nå! Elsk på deg altså!
Vis hele sitatet...
Siden du ble så glad....her er etpar til:

Unexpected tv(klassiske tegnefilmer donald/daffy etc.)
http://www.justin.tv/unexpected

Golden years(klassisk norsk barnetv)
http://www.mogulus.com/goldenyears

Loony Tunes Network
http://www.mogulus.com/looneytunesnetwork

Disney Channel 2
http://www.mogulus.com/disneychannel2
tidene forandrer seg vet dere:P
Det fins jo Barne kanaler så hvorfor skal andre kanaler ha det å? Oo
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av spaceinvader
Man har jo alltids klassikerne Tin-tin og Asterix og Obelix.

Men er det noen som vet hva Dyrene i hjorteparken heter på engelsk?
Vis hele sitatet...
Farthing wood. God serie det der.
Sitat av catch21
Dessuten er jo samtlige av de barneprogrammene åndsvake. Kan ikke være bra å fore ungene med slik billig serie-produsert søppel.
Vis hele sitatet...
Helt enig her.
Jeg satt og så på tven og kom helt tilfeldig over barne-TV på NRK1. Så jeg satte meg ned og så litt på og alt som ble sagt var bare helt latterlig. Noen som andre freakere som så på?

Var noe bullshit om "pølsepotet" eller noe
Jeg vil ha Bumpibjørnene. Vil ikke sitte med min 5 år gamle niese og se på et misslykket og stygt "dyr", kanskje hoffilompiz han/hun heter?
Nei, i dag er det seriøst bare drittprogram(ledere).

Er helt enig i det Turbolego sier:
eller syltynne såpeopera-chicks med botox og silikon som gir unge jenter dårlig selvbilde fra 5 år...
Vis hele sitatet...
Jævelig bra metode å booste kosmetikkindustriens salg på! HATER Bratz og alt annet mannssjåvinistiske møkkaprogrammer.