Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1119
Jeg lurte på om hvordan jeg kunne få logg inn felt på hjemme siden min?? noe ganske likt dette: http://www.vips-landbruk.no/in102s.jsp jeg har søkt men fant ingenting.. kan noen pliis gi meg en god guide?? eventuelt. Hva kalles det?

Takker for alle svar!
Sist endret av Spierdalai; 5. mai 2006 kl. 21:59.
Sjekk ut www.hotscripts.com der finner du drøssevis av både ferdiglagede og tutorials. Have fun
Ok, Men hva kalles det?
Er det ikke "log in-form" eller noe lignende da?
Er ingen vits med en login-boks-greie i seg selv, hva er det egentlig du vil at folk skal kunne logge seg inn til? En blogg? Et forum? Et CMS? Finn ut av det først, så titter du på hotscripts og ser om du finner noe nyttig der. Evt kan du selvsagt også spørre her hvis du f.ex. er usikker på hva du egentlig vil/trenger/leter etter.
jeg har funnet ut att jeg ikke trenger inn loggings sjema, men jeg trenger et registreings sjema, som folk kan registrere seg også komme informasjonen til meg.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Og du finner en (1) idiot som vil registrere seg frivillig? Haha...
nai, skal start et lan som jeg trenger registrerings skjema til!!
Sitat av HerCurleS
nai, skal start et lan som jeg trenger registrerings skjema til!!
Vis hele sitatet...
Lag et enkelt skjema og lagre informasjonen i en mysql database hvis du har tilgang til dette. Slik kan koden se ut:

regsitrering.php:

Kode

<html>
...
<FORM METHOD="POST" NAME="regform" ACTION="registrer.php">				<TABLE BORDER="1" STYLE="margin-left: 5px;">
<TR><TD>
Brukernavn:<BR>
<INPUT TYPE="text" NAME="navn" id="navn" SIZE="20" maxlength="20">
<BR>
Passord:<BR>
<INPUT TYPE="text" NAME="etternavn" id="etternavn" SIZE="20" maxlength="20">
<BR>
Email:<BR>
<INPUT TYPE="text" NAME="mail" id="mail" SIZE="20" maxlength="40">	

osv.
......

<input type="submit" name="submit" value="SEND">  
</TD></TR></TABLE>
...
</html>
registrer.php

Kode

<?php
//adresse, brukernavn og passord til databasen
$adresse="XXX.XXX.XXX.XXX";
$username="XXXXXX";
$password="XXXXX";
$database="XXXXXX";

$db = mysql_connect($adresse, $username, $password) or die ("Kunne ikke koble til server");

@mysql_select_db($database, $db) or die ("Kunne ikke koble til database");

//Henter informasjon fra registreringsfilen og lagrer som variabler:
$navn=$_POST['navn'];
$etternavn=$_POST['etternavn'];
$email=$_POST['mail'];

$query = "INSERT INTO [COLOR=Red]Navn på table[/COLOR] (navn,etternavn,mail) VALUES ('$navn','$etternavn','$email')";
mysql_query($query);
//Kobler fra sql serveren:
mysql_close();

//Legg til en meta refresh for å sende brukeren tilbake til siden etter 1sek.:
echo "<meta http-equiv='refresh' content='1;URL=index.php'>"; 
?>
heh, takk men jeg er ikke så kjent med dette kan du forklare det litt nermere skulle hatt noe som dette her også att informasjonen blir sent til min e-post adresse
takker på forhånd
Sitat av HerCurleS
heh, takk men jeg er ikke så kjent med dette kan du forklare det litt nermere skulle hatt noe som dette her også att informasjonen blir sent til min e-post adresse
takker på forhånd
Vis hele sitatet...
Dette er vel egentlig litt avanserte greier, som tar litt tid å sette seg inn i. Er det ingen i crew som har litt erfaring med php og sql?
Sitat av HerCurleS
heh, takk men jeg er ikke så kjent med dette kan du forklare det litt nermere skulle hatt noe som dette her også att informasjonen blir sent til min e-post adresse
takker på forhånd
Vis hele sitatet...
Det fungerer på samme måte. Med det eksempelet jeg viste blir informasjonen lagret i en database, men man kan også få informasjonen lagret i en tekstfil på serveren, eller få informasjonen sendt til en mailadresse.

Kan ta litt mer på PM.
nei, er ikke det.
Takk RBS
Sist endret av Spierdalai; 6. mai 2006 kl. 20:55.