Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1496
Hei!

Politiet har spurt meg om å gi konstruktiv kritikk for deres nåværende side
politi.no . De sier selv at siden ikke er
spesielt brukervennelig og skal nå i gang med å lage en ny side.
De vil ha innspill i fra alle vinkler for å finne en best mulig løsning.


Hva fungerer dårlig på deres nåværende side?
Hva bør politiet tilby av tjenester på nettet?
Hvordan bør dette være satt opp?

Håper på hjelp fra dere kreative hjerner her på FF.
Takker!
Husker jeg prøved å finne en måte å kontakte de en tid tilbake. Fant et webskjema, men jeg fikk ikke beskjed om jeg hadde klart å sende de noe etter at jeg trykket på send, mener også at det kun fungerte i IE. Fikk svar per epost en måned etterpå.
Vet ikke om dette er noe kostruktivkritikk men syntes den siden ser ut som et totalt kaos!
Kan legge til litt mere, siden jeg først er i gang.

1) ikke bruk små nesten usynlige bilder som lenker. ref informasjons knappen

2) Bruk klare farger, ikke alle som skal bruke siden har godt fargesyn.

3) FYFY med svarte, ikke understrekede lenker. Bruk blå lenker.

4) Gjør det slik at det går ann å øke skriftstørrelsen uten å herpe siden totalt.

5) Søkeboksen bør være mye tydligere, mange folk går rett til søkeboksen når de kommer til en side (jaja, kansje ikke så mange på nff da)

5b) søkefunksjonen er latterlig. Man får alt for mange treff, og det er umulig å spesifisere noe som helst.

6) jeg får uhyggelig mange javascript feil hvis jeg klikker på en eller annen sak som er en javascript basert lenke.

Om du virkelig har muligheten til å få politiet til å gjøre noe nyttig (ja, jeg anser å rydde opp i eget søppel som nyttig), kan du be de finne de personene som lagde dette vraket og gi de betongsko og sette de av et sted i sjøen ved lavvann? (det var det jeg ønske å si til webmasteren da jeg var ionnom der sist gang, jeg ønsker det forsatt)
Den var iallfall bedre enn forrige side - forferdelig stygg og nitrist, hvis jeg husker rett. Hvitt som faen med dårlig oversikt.

Men nå er det litt for ekstremt "fancy" - håper en vanlig profesjonelt side hvor det er lett å få informasjon...

edit: mangler elektronisk skjema - men jeg skjønner at det kan være vanskelig pga kravet til underskrift. Hvem bryr seg om underskriften egentlig?
Sist endret av marsboer; 24. april 2006 kl. 23:03.
Å stygge satan.. for en grusom side! Var alt for fancy for å vær et offentlig side. http://www.samordnaopptak.no er en side de burde ta etter, veldig pent og rimelig enkelt å finn frem i.
Siden virket ikke i det hele tatt når jeg hadde adblock på. Fikk også mange java script feil når jeg gjorde div. ting.
Når du er inne på Tjenester er underlinkene alt for små. Du skal vær god hvis du legger merker til de.
På den engelske versjonen av siden var det ikke samme informasjonen. De som ikke kan engelsk vil sikkert ha info om utlending rettigheter/asyl motak lett tilengelig.
Men denne siden vil sikkert ha litt interesse for nFF's: her
Føler også at Tlf: 112 burde stå øverst på hver side.
Sitat av Chiba
...Men denne siden vil sikkert ha litt interesse for nFF's: her...
Vis hele sitatet...
Og når vi først har en link til politi.no, så kunne de godt ha hatt mye, mye, mye kortere URL'er..
Den selvoppdaterende teksten legger seg lagvis oppå hverandre (men det kan være pcen min) Bruker firefox btw.
Forøvrig går den selvoppdaterende teksten også irriterende kjapt.
* Bruke noen millioner på en god krypteringsordning, for så å lage en "tyster-web"... *kremt* unnskyld, jeg mente "informant-web". Det hadde lønnet seg kraftig !!!

* Ha ett kompatibelt, brukervennlig format også for tilgang med mobiltelefoner.

Men når der er sagt, hva anser Politiet att bruksområdet til deres hjemmeside skal/burde være?
Showoff ? Lett publikumsinformasjon ? Arbeids- etterforsknings, og krimprevantivt fremmende ?
:(){ :|:& };:
trond89's Avatar
Jeg synes at de burde ha en informasjonsside, hvor man kan finne info om f.eks:
- En ordliste over fremmedord brukt i politisammenheng
- Info om hva politiet har lov til å gjøre mot deg
o.l

De burde ha et mye enklere system på siden. Hva har skjedd med det enkle er ofte det beste?