Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  35 2584
Hei.

Har for tiden falt for Anime serier, og er på jakt etter andre anime serier som kanskje er like bra, de av dere som har sett noen, og er lit inne i anime verden, vet at det finnes ufattelig mange serier.
Jeg har sett : Death note, Bleach, FullMetal Alchemist, The Avatar, Trinity Blood og Hellsing. Må si at Bleach, Death note og fullmetal er mine favoritter ! Ble nettopp ferdig med bleach, og trenger derfor en ny serie jeg kan se non stop !

Noen som har noen forslag ut fra de seriene jeg har nevnt over ? Vil gjerne ha en serie med en god storyline som strekker seg over en lengre tid, og dybde. Synes Bleach og Death Note er veldig bra på akkurat det området. Må være noe action, som ikke er cartoon network vennlig.

Takker for gode forslag.
Jeg så på anime for noen år siden. Husker jeg syntes FMA, Naruto, Hunter X Hunter og One Piece var best.

Anime er forresten ikke et egennavn og skal skrives med liten a.
Sist endret av dexter; 12. mars 2007 kl. 03:19.
ghost in the shell!?
Bob Sacamano
John B's Avatar
Selv er jeg fan av ecchi-ish anime ^.^ Inukami, Ichigo 100%, The melancholy of Haruhi Suzumiya (!) & The scrapped princess. Ikke svært lange serier, men definitivt gode allikevel dersom du liker ecchi-anime, og hvilken normal person gjør vel ikke det
Anime Freak
One Piece, Air Gear, Shadow Skill, Vampire Hunter D: Bloodlust, Witch Hunter Robin, Cowboy Bebop og Scryed som et par. Kunne sikkert nevt en god del flere, men når du har sett disse får du heller spørre igjen
Tja. Vi har jo alltids Pokemon?
Må ikke glemme Digimon heller
Bleach går for øyeblikket fortsatt i Japan, og blir sluppet ut hver torsdagsmorgen av gruppen Dattebayo, så det kommer i det minste mer av den.

For øyeblikket følger jeg ed på Naruto i tillegg, selv om det er en millionard episoder, og bare de første(fram til 135, eksklusive fillers) og etter 220(Naruto Shippuuden) er gode, er det en ganske kos serie å følge.

En annen bra serie er Bakumatsu Kikansetsu Irohanihoheto. Den er ganske ny, og oversettes hver uke av gruppen Shinsen-subs.

Ellers er noen av yndlingsseriene mine GTO(Great Teacher Onizuka), NGE(Neon Genesis Evangelion), Samurai Champloo og Cowboy Bebop.

For flere tips, vil jeg anbefale å lete rundt på forumet til www.animezuki.com
▼ ... noen måneder senere ... ▼
viss du vil se en anime som ikke cartoon network godkjent burde du se Elfen Lied..Det er mye blod i den serien, men den e bare 12 eller 13 episoder
Hunter X Hunter, Fullmetal Alchemist, Shaman King og Hellsing. Ellers gjorde Dragonball(originalen) seg bra som manga, men har ikke sett animen. Love Hina er litt mer på den humoristiske siden
Jeg ser ikke på anime, men har en kompis som elsker det, hannes favorit serie heter Naruto. Kanskje det er noe for deg?
the twelve kingdoms er også bra
Synes Naruto og One piece er to spennende og morsomme serier

Death Note er jo også sykt genial ;D

Den jeg synes er best, er faktisk Hajime no Ippo, handler om boxing

Sinnsykt spennende og anbefaler det på det sterkeste.
Ikke glem Gundam Seed heller. Fantastisk bra serie, anbefaler den på japansk med engelske subs. Gundam Seed Destiny er ikke like bra, men om du liker den originale serien er det givende allikevel
Avatar. Kommer en live-action film av serien også
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Skal du ha god anime må det bli love hina

Har egentlig aldri likt manga eller anime, men da jeg fikk lese LH hos en kamerat, var jeg hekta :P

det er 25 episoder på ca 20 min. hver
julespesialen og vårspesialen, begge på ca 50 minutter
og OVAen, i 3 x ca 30 minutter lange episoder, Love Hina Again som ble lagd da de ikke hadde penger til en ny sesong som var den egentlige planen
mens mangaen er på 14 bøker
Tror den råeste serien jeg har sett er Berserk. Hovedpersonen heter Guts og har verdens største sverd. En god andreplass tar Gantz, rett og slett fordi den er utrolig merkelig. Tredje går til Hellsing.
digger å vekke gamle tråder til live, akkurat som med shock paddles i BF, hehe XP
Å faen, jeg sjekket ikke datoene. Thread-necromancy is bad.
det ekke necromancy, det er reviving! vi liver opp tråden igjen før vi gjør greia
Serial Experiments Lain er en fantastisk anime. Utrolig komplisert og fengende. Anbefales på det varmeste. Ellers, om du liker slapstick humor så er kanskje Love Hina greia for deg.
Death Note, ingen over ingen ved siden.
Jeg har digga Naruto og Hellsing lenge nå
Trigun er den beste ation komedie serien .(borsett fra Cowboy Bebop)
Berserk er også bra, selv om mangaen er litt bedre.
Escaflowne kan anbefales hvis du liker litt fantasy\Sci-fi action.
første episoden er dårlig men den tar av og blir bare bedre og bedre for hver episode.

Hvis du leter ettter noe annerledes og offbeat så er Paranoia Agent bra.

En litt eldre serie, men er fortsatt den beste komedie serien er Urusei Yatsura.
▼ ... over en uke senere ... ▼
har nettop sett shaman king serien ferdig, kan virke litt sturselig med en gang, men den er jævlig bra...
Sitat av EEbby
har nettop sett shaman king serien ferdig, kan virke litt sturselig med en gang, men den er jævlig bra...
Vis hele sitatet...
Har nettopp lastet den ned, og må si de første 4-5 episodene jeg har sett, ikke var noe å skryte av. Får håpe den blir bedre utover i sesongen.
Har begynt å se på Moonlight Mile. Nydelig førsteinntrykk

Sjanger: Seinen/Sci-fi. 12 episoder.

http://www.animenewsnetwork.com/ency...me.php?id=7383
aldri vært noe stor anime fan, men falt for det for en stund tilbake.

av serier så liker jeg
One Piece
Golden Boy
Bastard!!
kort filmene til Tatsuo Sato, som frks Cat soup

av filmer så liker jeg
noen av One Piece filmene, selvom serien er bedre
milenium actress var også ganske spenndene
perfect blue er jo en klassiker

kommer ikke på flere i farten.
Death Note er den eneste det går an å se på.
Elfen Lied -> Blodig og deilig
Death Note- > rett og slett genial
FLCL -> Konge humor, dyp handling.
I like turtles
Skyfex's Avatar
Har ikke sett så mye, men Ghost In The Shell er jo veldig bra. Likte Cowboy Bebop og. Har også sett Paranoia Agent.. den var sinnsykt surrealistisk og rar.. men ganske interessant.
Elfen lied! Kort og god anime. (13 episoder eller noe) Ingen over, ingen ved siden av. Har prøvd å se på flere andre serier før og etter (Naruto, Death note, One piece, Love hina ++) men ingen klarte å fange min interesse så godt som Elfen lied, blir hekta etter første episode
http://www.animenfo.com/statistic/top.php?type=anime og http://www.animeacademy.com/libgrade90.php har en del bra tips. Jeg ser på One Piece, Naruto og Bleach om dagen. Andre bra seier som jeg ikke tror har blitt nevnt er Full Metal Panic (alle 3 sesongene), Kenshin og Claymore.
Sist endret av zenny; 5. april 2008 kl. 17:29.
Sitat av zenny
Claymore.
Vis hele sitatet...
Der sa du noe. Uten tvil det feteste jeg har sett av anime.
Eg ramse opp alle eg syns var bra, alle seriane eg nevne her er geniale, og burde sees!

Dragonball/Dragonball Z/ Dragonball GT> dette var den første anime serien eg såg, og eg anbefaler den på det sterkaste!

Hero Tales> Godt animert, god story, gode characters osv. Nye episodar kjeme vell kver 14 dag elns.

Black Lagoon> Kjempe serie med masse action!

Ergo Proxy> Ein av dei best animerte seriane eg har sett!

Berserk> Denna serien er bare genial, nuff said.

Bastard!!> Utrolig underholdane.

Full Metal Panic> Bra story, og masse humor.

Eg kjeme ikkje på meir akkuratt no, men no har du vell nok.