Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 900
Jeg har ett MSI skjermkort, med TV inn å greier, så nå tenkte jeg jeg skulle begynne å ta opp litt ting og tang fra TV'en, men hvordan? Skjønner ikke den softwaren som fulgte med, noen som har noen progs jeg kan bruke og gjerne med noen guider?
Det fulgte sikkert med noen cder.. sant?!
Bak på kortet ditt så plugger du en leding inn der som det står "tv-inn" eller noe lignende...
Så tar du den andre enden i scarten på tv'n..
Det stemmer vel ikke, du skal plugge den rett inn i antenna! Men dette har vel blitt tatt opp i en annen thread! bruk søk funksjonen!
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Spørs jo alt etter hva slags kontakter han har, video-in er vel som regel RCA (bilde, lyd høyre og lyd venstre).
Sier ikke at det jeg sa var 100 % riktig, men slik gjør jeg det... Funker fint som faen det.. Men jeg anbefaler at man har parabol(bruker man vanlig antenne, blir det ofte dårlig...)
Kjøkkensjef
Hofsoe's Avatar
Trådstarter
Jeg har en vanlig anntenne inngang, og en scart inngang. Jeg har iallefall plugget det sånn at jeg får tv-ut, men skal det ikke gå ann å ta opp da?

Men når jeg skal begynne å ta opp så og skal begynne å finne den kanalen jeg skal ta opp fra, kommer det bare opp "skurring" der "tv'en" vises på pc skjermen.
hrmmf..
Høres ganske rart ut.. Har du sett etter om alle innstillingene er rett?
Har du en kabel som går fra tv-ut til tv'en og en som går fra tv-inn til enten scart på tv'en (viste ikke at d gikk jeg...) eller til antenna (som også kan være kabeltv eller parabol, zerox ) ???
eeh, nå gikk det litt i surr her..
var det et spørsmål til meg?

hmm
Kjøkkensjef
Hofsoe's Avatar
Trådstarter
Jeg tror at TV ut og TV inn kabelen er en og samme kabel. fra PC'en går er det en kabel med to utganger, en rød og en hvit. Disse går inni en bittliten boks som så går inn i skjerkortet.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Rød og hvit er jo som regel sterelyd.. Snakker vi RCA kontakter her?
hmm, er du _sikker_ på at du har antenneinngang?, har du det er det jo et tvkort ikke et skjermkort, siden det så vidt jeg vet kun er de gamle voodoo TV kortene som er kombinert skjermkort og tvkort. Det du mest sannsynligvis har et et skjermkort med tv inn/ut, da må du enten bryke composite eller s-video kabel, etter hva kortet ditt støtter. Som du sier så har de fleste skermkort en forlengelses kabel, eller boks, som man plugger inn i skjermkortet også kobler på kabler på den. Siden dette er et nvidia kort(?), så fungerer de fleste programmer med opptaksfunksjon, men som sagt, les manualen godt og prøv å bruk de programmene som følger med, de er som regel svært greie.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Åssen kort er det du eksakt har?
Kjøkkensjef
Hofsoe's Avatar
Trådstarter
Jeg har dette.
fulgte det ikke med noen slags tv-in software ?
Kjøkkensjef
Hofsoe's Avatar
Trådstarter
Jo. Det fulgte med InterVideo WinProducer/WinCoder. (professional user's pack)