Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  62 8112
Valgfri brukertittel
ArtOfHacking's Avatar
Til alle som klager på at CoD bare lager det samme spillet hvert år, Dice har gjort akkurat det samme med Battlefield 4.

Spiller ingen av spillene, så er ikke biased på noen som helst måte.
Det eneste jeg ikke liker med Cod er spillermassen.

Det litt som LoL og Dota. Generelt sett ganske like spill, men det ene spillet inneholder en gjeng fjortenåringer på hormonkur som livnærer seg av flaming og raging..
Jeg må si som mange andre, alle spill etter cod4:mw er det samme spillet, i tilegg er brukermassen søppel, whining shitkids all over!

Er en grunn til at det enest dugelige fpset pr nå for meg er Quake Live
Sitat av JibbeSander Vis innlegg
Det er i hvert fall mye mer realistisk enn COD.
Vis hele sitatet...
Det på ganske lik linje med COD når det kommer til realisme. I BF3 overlever du faktisk mer skudd enn i COD. Og du kan bli drept av en .50 Cal og så bli gjennoplivet ved hjelp av de strømgreiene.

Men det jeg ikke liker med COD er nok at det er det samme gamle vært år. Samme grafikk, aldri noe nytt. Og værst av alt alle drittungene på 10år som syter over at man feks "hardscoper" med sniper. For så å begynne å skrike og plystre samtidig som de setter på skrillex inn i mikrofonen de fikk for 5kr på ebay.
Jeg vil si dette, COD er samme greia hvert år, det battlefield får poeng for er å prøve noe nytt.

BF2 og BF3 er ganske forskjellige, og BF4 legger til enda mer destruerbare områder, og muligheter for mer taktikk. (basert på det jeg har sett av det)

Men til slutt liker jeg ingen av de lengre, BF2 var ett morsomt spill å loke i, samt leke rundt med fly, båter, tanks, biler etc. samtidig som du spilte. CoD pleide å være morsomt og tok med Zombies som jeg egentlig likte ganske greit, men nå har begge spillene falt utenfor min egen smak, så jeg lar bare være å røre dem egentlig.
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Jeg vil si dette, COD er samme greia hvert år, det battlefield får poeng for er å prøve noe nytt.
Vis hele sitatet...
Unnskyld, men må nesten nevne noe. Mw2 og Black Ops 2, var ikke de nyskapende?

Mw2 med velgbare killstreaks og lignende, og Black Ops 2 med helt ny singleplayer (kunne ende på flere måter).

Er enig i at resten (untatt WaW) har vært mye av det samme, Mw2 og Bo2 er to veldig bra spill.
Tror de som mener COD-serien skal være nyskapende bør se tingenes tilstand med øynene til Activision og infinity ward.
Jeg mener, HVORFOR skal de endre på noe? Spillet selger jo som hakka møkk når det slippes.
Hvorfor skal de fikse noe som funker?
Hvorfor skal de skape et helt nytt spill, når 10 nye camos er nok til at folk kjøper det?
Jeg har spilt hvert eneste CoD-spill siden det første kom ut, og det har gitt meg utrolig mange timer med underholdning og rage. Men etter MW3 og Blops2 har jeg rett og seltt blitt lei av at de bare holder seg til det samme gamle, og aldri fornyer seg. Det har heller ikke skjedd mye grafikkmessig siden CoD4, etter som alle spillene etter det har vært på samme engine. Men nå som Ghost kommer, med ny engine, håper jeg at de greier å komme på noe nytt. Så dette blir det siste forsøket jeg gir serien. Jeg kommer uansett til å spille gjennom single player-delen, ettersom disse alltid er veldig underholdende.
Sist endret av Eplekjekk; 30. oktober 2013 kl. 18:35.
Sitat av Lima Vis innlegg
For det første, Cod er ikke et dårlig spill. Ifjord slo det på nytt salgsrekorder og om et par uker kommer det nok til å selge som bare det igjen. Hvorfor? Fordi det er et bra spill, som gir fansen det de vil ha, det samme spillet, fordi det blir elsket -se salgstall-
For det andre, Cod er ikke realistisk? det er et videospill! Jeg tror ikke det prøver særlig hardt med å være realistiskt heller.
Bf er realistiskt? Nei det er det ikke. På veldig, veldig mange punkter. Uansett de spillene bør ikke sammenlignes.
Personelig spillte jeg cod før, men føler jeg har vokst fra det. Ikke på grunn av at spillet ikke er bra lenger, men kanskje fordi jeg har vokst fra det.

Det ville vært veldig idiotisk av meg å kalle spillet dårlig fordi det ikke har utviklet og vokst sammen med meg.
Vis hele sitatet...
Grunnen til de høye salgstallene er pga de fins utrolig mange unger med xbox og ps3. Kan ikke akkurat si de gir fansen det de vil ha, men folk kjøper det uansett fordi det er "cod". skal innrømme att jeg kjøpte black ops 2 og aner ikke hvorfor (har sikkert spilt 5 timer). OG spillet er super enkelt å sette seg inn i noe som er ett pluss for de litt yngre.

Mener også jeg hørte att det er første gangen battlefield har hatt flere forhåndsbestillinger enn cod.
Personlig foretrekker jeg CoD fremfor BF, fordi det for meg er mer underholdende. Det skjer mer. BF-maps blir litt for store, for mye dødtid for meg. Det finnes små maps, men dette blir for ensformig igjen. Nå klager jeg riktignok sabla mye.

BF er uten tvil mer realistisk, og har jo fly/helikopter/kjøretøy-innholdet som CoD mangler. Er man ute etter det realistiske er BF tingen. For min del trenger det ikke være realistisk, et spill skal for meg bare være et artig spill.

CoD har en skikkelig heavy downside, og det er bugs. Og måten de behandler dette på er kvalmende. Dette gjør det litt kjipt å betale for det, jeg synes ikke de helt fortjener penga. De releaser, koser seg i gryn, og driter i hva som skjer videre. Det er nå mitt inntrykk.
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Sitat av tennbrikket Vis innlegg
Grunnen til de høye salgstallene er pga de fins utrolig mange unger med xbox og ps3. Kan ikke akkurat si de gir fansen det de vil ha, men folk kjøper det uansett fordi det er "cod". skal innrømme att jeg kjøpte black ops 2 og aner ikke hvorfor (har sikkert spilt 5 timer). OG spillet er super enkelt å sette seg inn i noe som er ett pluss for de litt yngre.

Mener også jeg hørte att det er første gangen battlefield har hatt flere forhåndsbestillinger enn cod.
Vis hele sitatet...
Så da er det vel de ungene som er målgruppen. De kan jo ikke lage et spill som treffer alle. Skal tippe du var en unge selv da det fantastiske cod4 som alle vi "eldre" mener er det beste
Sitat av fatfro Vis innlegg
Unnskyld, men må nesten nevne noe. Mw2 og Black Ops 2, var ikke de nyskapende?

Mw2 med velgbare killstreaks og lignende, og Black Ops 2 med helt ny singleplayer (kunne ende på flere måter).

Er enig i at resten (untatt WaW) har vært mye av det samme, Mw2 og Bo2 er to veldig bra spill.
Vis hele sitatet...
Se meg i øynene og si at gameplayet ikke føltes likt ut. Det gjør det iallefall for meg. Prøv BF2 vs. BF3, det er ganske mye mer annerledes. Alle de nye CoD spillene føles egentlig mer som expansions enn selvstendige spill.
Problemet her er jo at folk liker forskjellig COD best. Det er derfor ikke et argument, siden community'et er splittet på hvilket som er "yndlingen"