Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 417
Jeg har hatt problemer med varme på mitt Nvidia GeForce 9800 GX2 en stund nå, under TG 2010 lå det på ca. 90 grader ved idle, og hoppet fort opp til 105 grader når jeg prøvde å spille noe. Så etter å ha fjernet støv, og prøvd mye rart, kjøpte jeg meg ett kabinett. Det minket problemet, kortet ligger på ca. 80 grader når vifta går på 60%, og kan nesten få det ned i 60 hvis jeg setter opp vifta til 100%.

Jeg tenkte, til jeg får løst problemet permanent så hadde det vært interresant å prøve meg litt på overclocking av grafikk kortet mitt, jeg satt opp core/shader/memory clock fra standarden på 625/1562/1000 til 726/1815/2386 (fulgte speccsene på denne http://www.tweaktown.com/articles/13...ted/index.html siden de bare brukte stock vifter på kortet) Når jeg hadde gjort det startet jeg opp Age of Conan, og ble overrasket på å ha en gjennomsnittlig FPS på rundt 75, i forrholdt til min vanlige på rundt 50, med gjevnlige dypp ned i 12 FPS. Men det hadde plutselig begynt å hoppe opp mange artifakter i grafikken, så etter ca. 5 minutter begynte skjermdriveren å konke, og så fikk jeg BSOD.

Jeg satte ned clocken til bare såvidt over standard, jeg fikk høyere FPS enn vanlig, og artifaktene var borte + ingen kræsjing. Men nå la jeg merke til i EVGA Precision at den ene GPUen min ikke viste noe usage. Jeg tok en titt på PC wizard, som fortalte meg at jeg bare hadde én GPU, men samtidig sier både EVGA Precision og Nvidia System Monitor at clocken på begge to GPUene er den samme, selv om ingen av de spesifikt sier at den fungerer.

Det er også verdt å nevne at jeg åpnet opp dekselet til grafikk kortet mitt for å få ut støv av vifta, og prøvde å åpne opp selve kortet. Jeg løsnet den ene siden fra kjøleribba, men festet den til igjenn så fort som mulig, i håp om at kjølepastaen fortsatt var brukanes.

What's your verdict? Tror dere den er død, eller kan det å legge på ny kjølepasta fikse det? Eventuelt om dere har noen andre tips?
Forsåvidt så er alle tips om varmeproblemet tatt imot med åpne armer også

Fant ut at hvis den ene GPUen hadde vært død, så hadde mest sannsynelig ikke noenting funka... (y) så hvis noen admins har lyst til å slette posten er de velkomne til det, selv om jeg fortsatt trenger hjelp med varmeproblemene