Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 3354
Anonym bruker
"Firkantet Turse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei jeg hadde en sinnsyk helg denne helgen. Det begynnte med noen sjuke dealere men uansett på fredag fikk jeg og noen kompiser grønn tesla. Det virka veldig reint. Men jeg og en kompis var oppe til kl 10:00 fra 04:00 for vi sovna. jeg tok kanskje 2.5 stykk og han tokk kanskje 3-4 Uansett vi koste oss noe jævligt. Men jeg la merke til dagen etterpå kompisen min var helt gira på og få mer og spessielt krystaller. Han stjal 1500 kroner fra besteforeldrene hans. Det fikk jeg høre lørdags morgon ish. Jeg var ikke helt klar i hode men jeg var litt usikker på det men faen mdma er gøy. Etter som dagen går tar han ut desse pengene fra bestefar han sitt kort og jeg og kompisen min innser hvor jævligt det har gått for han. Han "måtte" ha krystaller og det er det eller var det eneste han snakket om. Etter som kvelden kommer fikk vi ikke tak i noe som helst og han ringer alt slags folk. ingen slapp unna ringingen hans!
Så etterhvert så kommer det noen venniner på besøk og vi drikker litt og røyker litt tjall og tar pinex. Han er på pissing men blir ikke testa for mdma. selv om sikkert 20% av alle knips inneholder speed. Han drikker enda og enda mer. Han var veldig lei seg for fredag hadde kompisen hans sjekket opp med jenta han likte. Han drakk så jævli mye og jeg såg det var berre for han hadde det vondt. Etter så han drikker mer og mer blir jeg drit bekymret. Jeg innser det har klikket for han ikveld eller kanskje fullstendigt. Jeg innser hvor jævla dom vi var som lot han drikke når han hadde så lite serotonin. Han har drevet med og drikke vekk smerten før når han har vært såret. Han ble drit deppa og isolerte seg og bare spilte trist musikk drit høyt i eit anna rom. Han begynte røyke inne selv om vi bare er 15/16. Vi sov hos besteforeldrene for di er ganske chill. Han tar drit mye sprit fra dem og drakk sikkert 1 liter me jæger og halv liter me baileys. Så bestemmer han seg for og "røyke g" som vi er helt imot for vi vet hvor deep shit han kommer i vist han røyker og det sitter lenge i han. Han ringte folk tilbydde tusen kroner og til og me mer for berre eitt gram eller ett kvarting av ett gram. Nå har han skrapt opp 1800 kroner og regner med at jeg skal ordne til han når jeg reiser til enn viss plass for der er det billigt slik at han kan tjene penger og betale igjen folk han skylder penger fra fredags knips bruket hans. Jeg og kompisene mine har aldri sitt noen blitt så syk før. Jeg er redd det har bokstavelig klikket for han.

Hva bør jeg gjøre og evt hva kan få han til og slutte og bli avhenging av knips
han har drevet på med og ta mye før på en kveld og han har påstådd og bli avhenging av det i 2-3 dager eller en uke etter han tok det. Men jeg er kjempe bekymret. Jeg og kompisene mine er unge og domme, vi kommer til og fortsette og ta knips. Jeg vet at kompisen min kommer til og ta det alikevell i senere tid. evt hvordan kan han ta dette uten og bli så jævla sugen på det med engang rusen er over. Han kommer alltid rundt 03:00 på fest og tilbyr vennene mine alle slags penger for bare en halv. da er det bare snakk om 100-300kr max.
Jeg vet at det er bare psychologically addictive. Men det er fortatt ein avhenginghet
help!
Ved mindre drastiske tiltak blir gjort i livet til kompisen din så er det ganske åpenbart at han er en tung rusmisbruker in the making. Han selvmedisinerer med alkohol fra før, og han blir helt obsessiv over drugs. Han bør ikke putte i seg rusmidler i det hele tatt. Det høres også nesten litt manisk ut. Be han prate med en psykolog eller noe.
Anonym bruker
"Tropisk Gorgon"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Dere er 15/16 og driver med MDMA???

Vet det ikke er lett å overtale en tenåring som allerede har begynt med sånne stoffer å trappe ned, men det her er sykt alvorlig.

Først og fremst, selv om dere aldri burde tatt det i første omgang, så hva i helvete er de dosene dere tar? Heineken piller ligger vel på 200mg+? Det er jo bare ren idioti å ta opp til 4 piller?

Skal ikke si hva du bør gjøre i denne situasjonen, føler noen andre vil svare bedre på det. Man kan love dere at om dere fortsetter slik går veien bare ned og hvem vet hva det neste kompisen din tar er.
Se for deg serotonin lageret ditt er et basseng, når man popper molly tømmes bassenget. Å ta molly dagen etter er bortkasta penger og du får minimalt ut av mdma´en. Venter man 1 uke får man nokså god effekt, men selv det er kort tid å vente.

Det jeg alltid har gjort dagen etter å ha tatt krystaller er å røyke masse godis og slappe av hjemme. Det virker som at kompisen din er ute av kontroll.

Å stjele er ikke greit. Hadde jeg vært deg ville jeg sagt ifra til kompisen din om disse tingene, men det blir litt "feil" på en måte å kritisere rusbruken hans og samtidig ture med han hvis du skjønner hva jeg mener. Du er jo med på det bare ikke i like stor grad.
Høres ut som en forstyrra fyr, men det er ikke helt uvanlig i den alderen. Å gå berserk med sterke saker vil ikke gjøre saken noe bedre. Jeg hadde en lignende idiotisk periode i tenårene når jeg oppdaget amfetamin. Manisk, fullstendig tunnellsyn, bare fokusert på pepper og emo som faen. Mest flaut når jeg tenker tilbake på det, men jeg gikk lei etterhvert så det gikk relativt bra til slutt.

Hvis han fortsetter å konsumere knips i den skalaen så vil han serotonergisk gå på trynet ganske fort, hvis han ikke har gjort det allerede. Får håpe han lærer av nedturen og klarer å reise seg igjen. Han er ikke fortapt, men det kan hende han er litt lost i noen år. Prøv for guds skyld å holde han unna opiater, han trenger seriøst en pause.
Sist endret av Bothrops; 10. desember 2018 kl. 02:03.
husker jeg hadde noen kompiser som ble sånn når vi begynte på vgs, stjal fra foreldrene og sniffa pepper på dagtid osv.. bare kaos

de er den dag sprøyte narkiser og det ser ikke ut til at ting kommer til å bedre seg med det første. husker jeg sa det til de hele tiden; det er ikke sunt å ta knips hver helg og snorte hver dag. husker de ble sure og syntes jeg var en idiot som alle andre som ikke rusa seg dag og natt. så det ekke vits å prøve engang.. la ting gå sin gang

før eller siden blander sikkert politi, skole eller barnevern seg, kanskje det kan hjelpe
Huff, dette høres ikke bra ut. Og dere er 15-16? Dette er ikke noe dere er i stand til å orde opp i selv.

Her er det bare en ting å gjøre etter min mening. Dere må informere foreldre/foresatte eller noen andre autoritetspersoner i livet hans som kan hjelpe han, kanskje de ikke er klar over hvor ille der står til? For et eller annet må gjøres, hvis ikke kan det gå skikkelig galt med gutten.

Slik misbruk av mdma over lang tid kan ha veldig store konsekvenser. Vi snakker altså om alvorlige og permanente skader på hjernen. Slike ting som ødelegger liv. Legger vi på sjansen den kidden har for å bli rusmisbruker er det åpenbart at han trenger profesjonell hjelp.
Det er aldri fett å tyste, men det er ikke fett å se kompisen sin ødelegge helse og psyke. Hva er værst?
Dette hørtes ut som oppskrift på katastrofe. Må gjerne kappe bena av meg nå, men pepper/cola er mer skadelig enn mdma. Selv ved fornuftig bruk. Men siden dere er 15-16 så har dere litt andre grunner for å holde dere unna rusmidler. Hva gjør at runking/sex ikke er bra nok?! Rusmidler er for folk over 25-30 år ig oppover, ikke nedover! Det gjelder også alkohol men er man 18 får man ikke gjort så mye. Jeg husker jeg begynte å røyke rundt den alderen selv, lovte meg selv at hasj er greit så lenge man holder seg unna tyngre stoffer og røyket fast hver dag i 9-10 år før jeg dyppet tåa i et hav av syre. I dag tar jeg det meste jeg kommer over! Jeg ser selv at når de verste depresjonene tok overhånd at jeg burde vært nykter i de periodene, men nå de siste to åra er alt blitt en virkelighetsflukt! Nå, 14 år siden jeg begynte å røyke, men sitter å kjenner på mine livsvalg. Dette er langt ifra en skjennepreken, men jeg vil si dette for å informere om at ting kan ta tid for den enkelte. Og med dette bruket her etter all sannsynelighet lage masse faenskap for dere. Veldig lett for en arbeidsgiver i dag (hvis de får nyss om bruk) til å lete etter feil du gjør for å gi deg sparken! Hvor mange her kan med hånden på hjertet si at de hadde engasjert advokater for uriktig oppsigelse?
Kompisen din høres ut som en som kommer til å havne på kjøret før eller siden, om han ikke er det allerede.

Jeg ville anbefalt deg å vente med MDMA og turing til dere er litt eldre. Det krever nok litt disiplin og viljestyrke å skulle slutte når man først har startet å eksperimentere med psyken sin. Fordi, det er jo spennende. Men, det er barnemat i forhold til å stoppe en flerårig avhengighetssyklus som starta fra du var 16 år gammal.

Prøv å endre vennekretsen din til å ikke fokusere så mye på å ruse dere skakk. Om det evt. ikke fungerer, bruk knipsen i en terapautisk sammenheng, hvor dere snakker om følelsene deres og kanskje hvorfor dere føler på tranget til å ruse dere skakk. Det kan dere også komme langt med. MDMA har ganske så utrolige egenskaper når det kommer til å håndtere emosjonelle blokkader og traumer. Så lenge det blir brukt i riktig setting med riktig dose og riktig fokus. Så, om dere ikke er villige til å stoppe. Vær så snill, bruk det ansvarlig og riktig. Men stopp ASAP.

Hva dere enn gjør, ikke start og eksperimenter med opiater eller sterkere stimulanter. Det er virkelig da det kan bli vanskelig for kompisen din å holde seg nøktern.
Sist endret av Sopphuet; 10. desember 2018 kl. 16:35.
Anonym bruker
"Vanskelig Rødspette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvor i landet er dette? Høres så kjent ut...
Anonym bruker
"Nummen Maurløve"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Rusa dere på pinex what? Uansett, dere er bare barn og driver å tar alt mulig. Dere kommer til å ødelegge dere selv om dere ikke stopper.
De knipsene kan inneholde 200-250 mg. I verstefall så kan det være at kompisen din kastet i seg opptil 1 g med MDMA. Det er ikke rart hvis en blir manisk i noen dager, i etterkant av store monsterdoser. Som du nevner så har fyren en tildens til å prøve å reparere sin egen sinnstilstand. Jeg synes derfor at det ikke er rart at han gjør dette såpass febrilsk som han gjør, når man tar den store monsterdosen i betraktning.

Du sier at dere er unge og dumme, og at det nok ikke er siste gang dere kommer til å ta knips. Det jeg sterkt vil anbefale både deg, men spesielt din kompis, det er å ta mindre doser, betraktelig mindre doser. En knips burde være perfekt, er det svak knips så burde halvannen holde plenty for en kveld. Men det beste er heller å ordne MDMA i krystaller, så tar dere 120 mg i første dose og 60 mg to timer senere. Mindre dose, mindre nedtur og forhåpentligvis mindre forsøk på reparering fra kompisen din. Minst en måned mellom hver gang, men tre måneder er å foretrekke.
Sånn ish regning er å tenke at knips inneholder forskjellige ufarlige midler for eks farge osv, man kan -røft- regne ca 50/50 blanding, vei pilla og del på 2, da har man en viss peiling på hvor mye det er, men dette varierer
Wall of text-

Ingen blir avhengig av knips
Anonym bruker
"Bitter Moskusfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Men du kan fucke psyken din noe jævlig og langvarig om du ikke holder det til minimum en måneds mellomrom mellom hver roll. Men noen liker jo å gamble.
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Wall of text-

Ingen blir avhengig av knips
Vis hele sitatet...
Kanskje ikke rent fysisk, men noen folk blir faktisk avhengig av MDMA psykisk. De vet at det er skadelig, men de klarer liksom ikke å begrense forbruket når det gjelder både hyppighet og dose. Sånn sett kan MDMA være veldig skummelt.
Anonym bruker
"Tropisk Gorgon"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Relevant Vis innlegg
Kanskje ikke rent fysisk, men noen folk blir faktisk avhengig av MDMA psykisk. De vet at det er skadelig, men de klarer liksom ikke å begrense forbruket når det gjelder både hyppighet og dose. Sånn sett kan MDMA være veldig skummelt.
Vis hele sitatet...
This.

Spesielt i en så ung alder. Er veldig vanskelig for en 15/16 åring å innse hvor psykisk skadelig det her kan være, og det er veldig fort gjort å være trangsynt på nettopp disse temaene.
fordelen\ulempen\forskjellen er imo at man til slutt møter veggen med hodet først.
Det kan definitivt gi deg et rusproblem, men det problemet er ikke avhengighet. Mer psykotiske episoder, depresjon og mange andre typer kræsjer.
Klarer ikke se for meg noen være "knips avhengig" og bruke det konstant år etter år, men noen heroinister og alkoholikere holder på et helt liv.
Sist endret av Bothrops; 14. desember 2018 kl. 01:58.