Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 3225
Hei, noen som kan hjelpe med å anslå alder og verdi på denne?
Den er opptrekkbar(uten batteri) Den tiker og går, plast "glass" med en liten sprekk,
http://i63.tinypic.com/2ni0l7o.jpg
Sist endret av SnakeDoc; 9. juli 2017 kl. 23:24.
Trenger flere og bedre bilder.

Og PCen min for AIDS av tinypic, kan du bruke imma.gr?
Trådstarter
5 0
Er disse god nok evnt hva trenger du bedre bilder av?

Vent skal laste opp på nytt, ser jeg ikke fikk bilde i full størrelse med der



https://imma.gr/67654x8f57a
https://imma.gr/67656x04c63
https://imma.gr/67657x4d915
Sist endret av SnakeDoc; 9. juli 2017 kl. 23:43. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Se der ja Hvis du ikke får svar ville jeg bare gått til en urmaker og spurt, mulig det går an å åpne den og se der! Finner du en erfaren urmaker er de ofte utrolig dyktige, mulig de alle er det

Fant en oversikt over Seamasterserien her, ser ut til at den fra 1958 passer best med din, men kan ikke se det står noe under Omega på din, slik som på den
Sist endret av seroto9n; 9. juli 2017 kl. 23:54. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg tipper vi snakker femtitallet men det er vanskelig å anslå uten at man ser selve urverket. Jeg ville først ha tatt bedre bilder og så tatt kontakt med Dag Braanaas på http://nurk.no/ eventuelt Urmaker Sutterud hvis du bor i nærheten av Oslo. Det som muligens trekker ned er at det ikke står Swiss Made nederst på urskiven noe som kan tyde på at skiven ikke er original men montert i ettertid. Sutterud vet dette.
Sist endret av DonTomaso; 9. juli 2017 kl. 23:55.
Edit: Er nok 1958 Her fant jeg en uten skriften under Omega så er nok flere modeller eller lignende

Editedit: Når jeg tenker meg om produserte de nok ikke denne i kun 1 år, men muligens fra 1958 og ut etter hva jeg kan tolke fra nettsiden til Omega. Følg rådet til DonTomaso i stedet
Sist endret av seroto9n; 9. juli 2017 kl. 23:57.
Trådstarter
5 0
Takker for svar
Jeg skal se om jeg får tatt bedre bilder(har bare tlf tilgjengelig akkurat nå) og evnt ta kontakt med Dag Braanaas som Dontomaso sa

58-> kan se ut til å stemme ja
Anbefaler å ta en prat med Sutterud som DonTomaso foreslår, kjempehyggelig og hjelpsom kar!
Verdien av uret vil ikke bare være avhengig av stand, men også hva som medfølger av papier, servicehistorikk, boks og tag.
Trådstarter
5 0
Sitat av Huztle Vis innlegg
Anbefaler å ta en prat med Sutterud som DonTomaso foreslår, kjempehyggelig og hjelpsom kar!
Verdien av uret vil ikke bare være avhengig av stand, men også hva som medfølger av papier, servicehistorikk, boks og tag.
Vis hele sitatet...
Hei og takk for svar
Det er ingen papirer eller noe annet (kun selve klokken) Reimen var heller ikke med da jeg arvet denne og ble satt på av meg for en stund siden.

Mtp spørsmålet mitt om verdien var det egentlig bare litt for morroskyld.
Ettersom dette er arvegods var det ikke for å finne en salgspris

Var snakk om at min bestefar arvet den av sin far, men ettersom den er fra rundt 58 tviler jeg litt på det.

Tilleggspørsmål som noen av dere her kansje kan svare på

Er dette klokker som i sin tid var dyre ?
Er det gull ?

Jeg tenker å begynne å bruke klokken som et lite minne og kommer da med et lite dilemma beholde den slik jeg fikk den eller hva tenker dere om å bytte glasset ? er endel riper og en liten sprekk, samt "gulnet" litt?
Sitat av SnakeDoc Vis innlegg
Hei og takk for svar
Det er ingen papirer eller noe annet (kun selve klokken) Reimen var heller ikke med da jeg arvet denne og ble satt på av meg for en stund siden.

Mtp spørsmålet mitt om verdien var det egentlig bare litt for morroskyld.
Ettersom dette er arvegods var det ikke for å finne en salgspris

Var snakk om at min bestefar arvet den av sin far, men ettersom den er fra rundt 58 tviler jeg litt på det.

Tilleggspørsmål som noen av dere her kansje kan svare på

Er dette klokker som i sin tid var dyre ?
Er det gull ?

Jeg tenker å begynne å bruke klokken som et lite minne og kommer da med et lite dilemma beholde den slik jeg fikk den eller hva tenker dere om å bytte glasset ? er endel riper og en liten sprekk, samt "gulnet" litt?
Vis hele sitatet...
De var nok dyre i sin tid, usikker på hvordan prisene kan sammenlignes med dagens modeller.
Om det er solid gull tviler jeg på, men gode sjanser for 14k belegg.

Ang. å bytte glass og ellers fikse på det kosmetiske må være opp til deg. For min del synes jeg det da fort mister litt av affeksjonsverdien.

Om den skal i daglig bruk ville jeg ha sendt den innom en urmaker for en service, så får du byttet slitedeler og smurt urverket. Blir fort noen tusen.
Glasset er som du sier av plast, eller hesalitt som det egentlig heter og er relativt billig å skifte. Hvis du gjør det må du ta vare på det gamle glasset da samlere liker klokkene så originale som mulig.