Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 696
Anonym bruker
"Urolig Piggvar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg får utlevert medisinen min av hjemmesykepleien fordi jeg for noen år siden gikk på en smell med sobril og brukte mer enn det jeg skulle🙈 Jeg får sobril 15 mg utlevert. Tre stk over en uke. Problemet mitt er at jeg føler den ikke hjelper som den skal. Jeg har spurt en gang tidligere for et par år siden om det var mulig å få øke dosen til 25 mg, men det fikk jeg nei på og det kan jeg jo forstå, i og med det er en høyere dose. Jeg er ganske overvektig om det har noe å si for hvordan den virker. Jeg vurderer å sende melding til legen å spørre enda en gang om å øke dosen, men vegrer meg veldig for det, i og med at jeg har misbrukt medisinen før og føler jeg egentlig ikke har noe jeg skulle ha sagt. Selv om intensjonen min ikke er å misbruke medisinen. Er det en dum idé å spørre legen om å øke dosen?🙈
Anonym bruker
"Taktløs Drage"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvorfor spør du oss istedenfor legen din?
Kommer helt an på legen din, det skader ikke å spørre.
Anonym bruker
"Underernært Tunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hva er poenget ta noe som ikke hjelper som det skal? Ta det opp med fastlegen. Sobril skal fungere mot uro og mild angst i alt fra 3-6 timer og halveringstiden av virkestoffet i blodet er på 10 timer ca. Det vil si tar du 15mg har du 7mg i blodet etter 10 timer ca, 3.5mg etter 20 timer osv.
Anonym bruker
"Grønn Bakkhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har selv stort narkoman stempel i papirene og en lege som er fullt klar over min historie som tidligere rusmisbruker.

Bare et eksempel fra min erfaring.
Fikk aldri utskrevet så mye som en paralgin forte for smerter (brudd og andre skader) pga misbruker potensialet.
Men har nå bygd opp såpass tillitt etter flere år som rusfri at jeg månedlig får utskrevet sterke depot smertestillende månedlig.
Ingen tegn på misbruk da det aldri er mas etter mere eller fornying av resept før tiden osv..

Dette er noe vi ikke kan svare deg på men som er mellom deg og din lege og hvor mye tillit din lege evt har til deg osv..