Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1142
Anonym bruker
"Ond Svartrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er det vanlig å bli svimmel av sobril, og er det farlig?
*septiktekniker*
Mr.Septik's Avatar
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er det vanlig å bli svimmel av sobril, og er det farlig?
Vis hele sitatet...
Ser ut som at det er en mindre vanlig bivirkning av Sobril. Ifølge Felleskatalogen er de nevrologiske bivirkningene opplistet slik:

Vanlige Somnolens
Mindre vanlige Anterograd amnesi (ved høye doser), ataksi, hodepine, svimmelhet

https://www.felleskatalogen.no/medis...995#bivirkning

"Felleskatalogen AS er utgiver av Felleskatalogen over farmasøytiske preparater markedsført i Norge og Felleskatalogen over preparater i veterinærmedisinen (Veterinærkatalogen)."

Felleskatalogen kan brukes for å lese FK-tekst og pakningsvedlegg på legemidler godkjent i Norge, fra A til Z, anbefaler alle som lurer på noe medisinrelatert, foreskrevet eller rekreasjonell bruk, kikke der først og fremst!

Siden det er en mindre vanlig bivirkning, er det mulig at du bør ta kontakt med lege for å få en vurdering om det er rett medisin for deg, og om det finnes alternativer!
Anonym bruker
"Fregnete Havmann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ble du ikke fornøyd etter svarene du fikk i går?

Tredje dagen du tar sobril og får noia for om det er farlig. Jeg tror helt seriøst du bør oppsøke hjelp mot paranoiaen din ellers så får du slutte å dytte i deg piller
Oppsøk lege, sobril er jo angstdempende og avslappende medisin. Du får jo helt motsatt funk
Jeg blir svært sjelden svimmel ved bruk av Sobril, men kan derimot bli det ved bruk av Vival. Jeg tipper dette er ganske individuelt, og hvis svimmelheten ikke er veldig uttalt, så er det nok en bivirkning. Kommer an på doser også. Plages du av kraftig svimmelhet ville jeg uansett tatt en kontroll hos lege for å utelukke andre ting.
Dude, rusmidler er neppe bra for deg. Jeg har aldri opplevd noen som reagerer slik du gjør. Dette er vel 3 dagen du holder på. Du bør stoppe med pillene, få heller profesjonell hjelp vist du har angst i vanlig edru tilstand.