Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  46 5604
Anonym bruker
"Irritert Mår"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Står i overskrifta
Jeg har holdt på med det i 20 år og får til stadighet høre at folk ikke verken ser eller hører det på meg. Sist gang var rett før helga av en sykepleier på akutt-psykiatrisk. Men det kan være hardt til psyken, så det er viktig å lytte til kroppen og roe ned eller slutte helt når hallusinasjoner og psykoser begynner å ta form.
Anonym bruker
"Irritert Mår"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av tasmus82 Vis innlegg
Jeg har holdt på med det i 20 år og får til stadighet høre at folk ikke verken ser eller hører det på meg. Sist gang var rett før helga av en sykepleier på akutt-psykiatrisk. Men det kan være hardt til psyken, så det er viktig å lytte til kroppen og roe ned eller slutte helt når hallusinasjoner og psykoser begynner å ta form.
Vis hele sitatet...
Oj 20 år ja, holder du på fortsatt?
Merker bare at hukommelsen er helt forferdelig, hjernen føles ut slm eggerøre. Håper det går over. Sant, tenkte å ta en pause. 2 eller 3 dager uten ordentlig søvn og mat kjennes ikke helt greit ut. Blir fort paranoid men det er faen meg umulig å sove
Anonym bruker
"Overrasket Hest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Spørs helt på bruken. Om man sover og spiser godt så er det mye bedre enn å være våken i flere døgn, da frityrsteker man hjernen
BRAND ∞ STRONG
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Blir hjernen fritert av å misbruke amfetamin?
Vis hele sitatet...
Hvordan var hjernen din før du begynte å fritere den da og hvor gammel er du nå?

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Merker bare at hukommelsen er helt forferdelig, hjernen føles ut slm eggerøre.
Vis hele sitatet...
Pleide du å ha god hukommelse, være flink med logiske oppgaver o.l.?
Anonym bruker
"Irritert Mår"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Hvordan var hjernen din før du begynte å fritere den da og hvor gammel er du nå?



Pleide du å ha god hukommelse, være flink med logiske oppgaver o.l.?
Vis hele sitatet...
Hehe var gaanske så smart og hadde ihvertfall veldig bra hukommelse og korttidshukommelse. Var starten av sommerferien det gikk litt av å på med amf, så jeg vet ikke hvordan skole kommer til å bli

Er nok stokk dum.Men nå husker jeg så vidt hva jeg gjorde igår. Skal prøve å snakke med folk men hodet mitt er helt blankt.

Vet ikke om dette bare er fordi jeg ikke er helt edru

Tror ikke jeg orker å si alderen min for folk blir hysteriske å sier jeg må slutte før hjernen blir grøt, siden jeg er ung
Anonym bruker
"Irritert Mår"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Spørs helt på bruken. Om man sover og spiser godt så er det mye bedre enn å være våken i flere døgn, da frityrsteker man hjernen
Vis hele sitatet...
Ja da har jeg ihvertfall gjort det helt feil
Rip 8-4-23
Det er vanlige bivirkninger når man holder på ofte over korte perioder.slappav hukommelsen kommer tilbake,tar bare lit tid typ 3 -4 dager med god søvn og mat med næring.
Sist endret av Sæd; 25. juli 2022 kl. 10:42.
Anonym bruker
"Forelsket Grindhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kjennes ut som man ikke greier å tenke etter mange døgn våken,så sover du ei god stund går det sikkert bra å slutte me så mange dager i slengen
Husker for ett tiår ca. siden som følge av Reagens harde hånd mot narkotika(var ikke liten kraft i den hånden for å si det slik).


"De" brukte et CT-bilde av en påstått meth-(mis)bruker sitt hode.

Det viste en mørk flekk på bilde og "de" mente han hadde svidd fysisk hull hjernen.

...men det var "bare" delen som var mindre aktiv for det var den delen som ble overaktiv på den type stimulanter.

Sånn oppstod myten om svidde hodet. Man blir jo svidd, bare ikke fysisk på hjernen......

Verdt å virkelig nevne. Meth/speed/kjøkkenstimulanter er bare tull. De fleste som bruker det vet ikke hva som er opp og ned og jo mer produksjonsrester og annet dritt i det jo mer vil de ha det.

Nå snakker jeg om de med problemer. Avhengighet osv.
Sist endret av Naturgrønn; 25. juli 2022 kl. 12:15.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Oj 20 år ja, holder du på fortsatt?
Merker bare at hukommelsen er helt forferdelig, hjernen føles ut slm eggerøre. Håper det går over. Sant, tenkte å ta en pause. 2 eller 3 dager uten ordentlig søvn og mat kjennes ikke helt greit ut. Blir fort paranoid men det er faen meg umulig å sove
Vis hele sitatet...
Ja, jeg holder fortsatt på til tider, men jeg prøver egentlig å la det være. Som oftest er det jo sånn at når jeg holder på mye og går en del våken osv så blir korttidshukommelsen ganske så redusert, men dette kommer seg ofte igjen etter noen dager eller uker uten. Dette kan også være noe av den effekten jeg liker, for jo mer redusert jeg er desto mindre angst opplever jeg. Lever mer i øyeblikket på en måte.

Men jeg lurer også litt på hvordan psyken din var før, for en god del psykiske problemer kan skape vansker med hukommelsen - så hvis du kjenner mye på denne "nedturen" som kan komme i etterkant av å ha holdt på litt så kan det være det også som skaper krøll. Denne nedturen bruker å gi seg innen ett par uker da, så du trenger ikke å være så bekymret for at det er noe permanent, men hvis det er noe som ligger dypere så kan det være at du trenger hjelp med å få bearbeidet dette problemet før det løsner igjen.

Jeg har også hørt snakk om at når man bruker sentralstimulerende, så kan man over tid ødelegge disse senderne av signalstoffene sånn hjernen ikke klarer å fungere helt på samme måte som den opprinnelig gjorde - men hvor mye sannhet som er i dette det vet jeg ikke, for dette var noe jeg plukket opp i en diskusjon om skadene av å bruke stoff.
Sist endret av tasmus82; 25. juli 2022 kl. 12:21.
Anonym bruker
"Hatsk Røyskatt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg syns svidd er en grei beskrivelse jeg. Hjernen blir ikke direkte svidd som i brent, men flere synapser og signaler endrer seg og slutter å fungere som det skal og den hvite og grå hjernemassen minsker. Det er gjort funn på
Mr-scan på mennesker og av eksperimenter med aper at selve hjernen endrer seg og strukturen av hyppig bruk og for kokain tar det et år uten før disse hjerneskadene begynner å normalisere seg igjen.

Alle stoffer påvirker hjernen dagene etter i en viss grad og jo oftere og lengre du bruker noe jo mer langvarig blir de forandringene og skadene.
Anonym bruker
"Irritert Mår"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av tasmus82 Vis innlegg
Ja, jeg holder fortsatt på til tider, men jeg prøver egentlig å la det være. Som oftest er det jo sånn at når jeg holder på mye og går en del våken osv så blir korttidshukommelsen ganske så redusert, men dette kommer seg ofte igjen etter noen dager eller uker uten. Dette kan også være noe av den effekten jeg liker, for jo mer redusert jeg er desto mindre angst opplever jeg. Lever mer i øyeblikket på en måte.

Men jeg lurer også litt på hvordan psyken din var før, for en god del psykiske problemer kan skape vansker med hukommelsen - så hvis du kjenner mye på denne "nedturen" som kan komme i etterkant av å ha holdt på litt så kan det være det også som skaper krøll. Denne nedturen bruker å gi seg innen ett par uker da, så du trenger ikke å være så bekymret for at det er noe permanent, men hvis det er noe som ligger dypere så kan det være at du trenger hjelp med å få bearbeidet dette problemet før det løsner igjen.

Jeg har også hørt snakk om at når man bruker sentralstimulerende, så kan man over tid ødelegge disse senderne av signalstoffene sånn hjernen ikke klarer å fungere helt på samme måte som den opprinnelig gjorde - men hvor mye sannhet som er i dette det vet jeg ikke, for dette var noe jeg plukket opp i en diskusjon om skadene av å bruke stoff.
Vis hele sitatet...
Psyken var relativt dårlig før, fra januar til juni, men har hatt det sånn i 4 år på rad i den perioden (aner ikke hvorfor læl), før jeg begynte å ruse meg. Mye innleggelser og lite skole som fikk meg til å henge etter som sleit enda mer på psyken. Pluss at jeg ble syk fysisk så ble sengeliggende i nesten 2 månder. (Det hjalp ikke mye hehe)

Det med hukommelsen startet i mars da jeg tok amfetamin dagen etter mdma og etter det føltes ingen ting ekte ut og hadde bare glemt alt.

Vil si jeg alltid har hatt en sterk psyke som står igjennom nesten alt selv hvor jævlig det er, men er fortsatt mer utsatt for å få halliser og paranoia av alt. Føler jeg er på kanten av psykose inn i blandt. Vet ikke om jeg kan si jeg har en sterk psyke, når jeg er så sensetiv mot det. Biter tenna sammen egt å venter til det går over
Hvor gammel er du om jeg kan spørre?
Anonym bruker
"Irritert Mår"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av TrippyPippi Vis innlegg
Hvor gammel er du om jeg kan spørre?
Vis hele sitatet...
15, men orker ikke noe moralisering her om at jeg må slutte med en gang for å ikke bli hjerneskada heeehe
Har en nær kompis som har brukt amfetamin regelmessig i rundt 25 år, ofte overdosert gjennom åra osv som er vanlig på speed. Nå er han 45 år og han er overaskende oppegående, en av de mest godhjerta personene jeg vet. Han holder enda på regelmessig, flere ganger i uken typ. Jeg aner ikke hva det handler om, men må være noe med at dopamin reseptorene healer relativt raskt. Selvfølgelig skjer det skade på et elle annet vis men det kan ikke sammenlignes med skadene man kan pådra seg med bruk av meth f.eks
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
15, men orker ikke noe moralisering her om at jeg må slutte med en gang for å ikke bli hjerneskada heeehe
Vis hele sitatet...
Det var bare av ren interesse. Jeg er kanskje den siste til å moralisere, og slik ufakte vil vi ikke ha på Freak uansett. Ønsker deg lykke til med å finne ut av ting!
BRAND ∞ STRONG
Sitat av Naturgrønn Vis innlegg
Husker for ett tiår ca. siden som følge av Reagens harde hånd mot narkotika(var ikke liten kraft i den hånden for å si det slik).
Vis hele sitatet...
Og kona hans Nancy Reagan

Just Say No var hennes hjertebarn

og alle vet hvor lett det er å si nei til crack når man bor på gata i LA eller New York.
Sist endret av vindaloo; 25. juli 2022 kl. 13:44. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Vred Sild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er mye større fare for å utvikle paranoide vrangforestillinger og psykose enn organisk hjerneskade.

Disse kan utvikle seg til å vedvare selv etter at en slutter å bruke det. Har vært borti ett tilfelle hvor en person ruste på seg e paranoid schizofreni diagnose etter et mangeårig amfetamin misbruk.

Så er du disponert for dette burde du i det minste bruke det mer ansvarlig. Passe på å få søvn, få i deg mat og ta pauser iblant
Amfetamin er ikke nevrotoksisk i medisinske doser, men i større doser og iallefall når meth er blandet inn blir det det.

Det blir veldig vanskelig å si akkurat hvor skadelig det er, men det sliter jo på kan enn si. Jeg vil tippe erfarende brukere kan virke litt mer vimsete enn andre.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg syns svidd er en grei beskrivelse jeg. Hjernen blir ikke direkte svidd som i brent, men flere synapser og signaler endrer seg og slutter å fungere som det skal og den hvite og grå hjernemassen minsker. Det er gjort funn på
Mr-scan på mennesker og av eksperimenter med aper at selve hjernen endrer seg og strukturen av hyppig bruk og for kokain tar det et år uten før disse hjerneskadene begynner å normalisere seg igjen.

Alle stoffer påvirker hjernen dagene etter i en viss grad og jo oftere og lengre du bruker noe jo mer langvarig blir de forandringene og skadene.
Vis hele sitatet...

Reseptorer/transmittere av signalstoffer blir selvsagt påvirket.

Slik de fikk frem den mørke flekken jeg nevnte de viste etter CT/MR. For de er ikke like aktive uten stimulanter. Hvor lang tid det retter seg opp igjen varierer vel.

Så man kan vel si man blir fysisk skadet.

Men ikke slik myten går om at man svir hull i deler av hjernen.
Anonym bruker
"Hatsk Røyskatt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Naturgrønn Vis innlegg
Reseptorer/transmittere av signalstoffer blir selvsagt påvirket.

Slik de fikk frem den mørke flekken jeg nevnte de viste etter CT/MR. For de er ikke like aktive uten stimulanter. Hvor lang tid det retter seg opp igjen varierer vel.

Så man kan vel si man blir fysisk skadet.

Men ikke slik myten går om at man svir hull i deler av hjernen.
Vis hele sitatet...
Blir samme måten ca man sier tobakk svir hull i lungene. Det skader lungene ekstremt men det er ikke som en glød som bokstavelig talt brenner seg gjennom

Uansett hvordan man vil beskrive det er det ingen tvil om at amfetamin og kokain ødelegger hjernen som igjen påvirker personlighet, evner, hukommelse.... Som en annen nevner gir det også større risiko for psykose, depresjon, angst, paranoia og utløsning av schizofreni.
Man fraråder unge under 25 år å røyke hasj ofte fordi det stopper hjernens utvikling så man kan jo bare forestille seg hvordan ofte amfetaminbruk påvirker hjernen og fremtida til en 15 åring
Amf brenner nevroner, det er korrekt ja. Kan bekrefte det på hvem jeg var før og hva jeg er nå.
Sist endret av eyecandy654; 26. juli 2022 kl. 02:14.
Anonym bruker
"Irritert Mår"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av eyecandy654 Vis innlegg
Amf brenner nevroner, det er korrekt ja. Kan bekrefte det på hvem jeg var før og hva jeg er nå.
Vis hele sitatet...
Er personligheten din verre nå? Eller endret seg mye?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er personligheten din verre nå? Eller endret seg mye?
Vis hele sitatet...
Personligheten kan fremdeles være den samme, men følelsesspekteret blir ofte borte etc

Men selv hadde jeg en periode hvor jeg hørte hvisking etc. misunner INGEN som har det.

I dag kan jeg ta speed så og si hver dag. Forskjellen er søvn, mat og drikke. Det er utrolig viktig

Jeg har vært flere år på The Gathering. På denne tiden drev jeg ikke med stimulanter som i dag …


Hodet blir ekstremt ødelagt av null næring og søvn. Etter det 5 døgnet uten søvn og dietten bestod primært av battery, redbull skyldte det selvfølgelig ned med veldig sterke koffein piller og polarbrød

Har tatt mengder med sopp og syre på dette punktet og aldri har jeg opplevd sterkere visuals enn dette. Stemmene var ikke der, men kan godt tro på at de hadde kommet hvis jeg hadde holdt det noen dager til
Nja, når jeg er på er alt forandret mtp min mor sin hvisking, når jeg er er av er ikke ting like gale men jeg merker en forskjelll.
Anonym bruker
"Klar Brunbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er personligheten din verre nå? Eller endret seg mye?
Vis hele sitatet...
Over tid så dreper du hjernecellene dine. sier seg jo selv at ting blir værre...
Anonym bruker
"Tykk Gjørs"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Over tid så dreper du hjernecellene dine. sier seg jo selv at ting blir værre...
Vis hele sitatet...
Hvor har du det fra at hjernecellene dør av amfetamin?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Over tid så dreper du hjernecellene dine. sier seg jo selv at ting blir værre...
Vis hele sitatet...
Hvor i all verden henter du denne informasjonen fra? Thailand? Nord Korea kanskje?
Veldig enkelt:
Når du sover skiller hjernen ut avfallsstoffer, blant annet gjennom øyne. Dette er informasjon hjernen mener er uviktig, og blir glemt.

Ved mangel på søvn over tid vil man bli mer glemsk, muligens psykisk syk, og du har en langt større sjanse for å utvikle Alzheimers i tidlig alder, da denne væsken hoper seg opp, og hindrer dannelse av nye minner.

Det er nå ihvertfall sånn jeg har forstått det, helt enkelt.
Skyt meg om jeg tar feil.
Sist endret av SkammeligNykter; 26. juli 2022 kl. 19:09.
Enig med h*n over, det værste er å gå våken over flere dager. Overlegen på LAR her som er min lege sier at 3-4 døgn uten søvn KAN gi permanent hjerneskade.

Kommer også seff an på hvor mye man bruker og hvor skittent stoffet er. Har sett folk som har fått Kolbrann i nesa av å
Skyte mye skikkelig dårlig pepper, hvorfor det vet jeg ikke. Gatespeed kan være alt fra startgass til metamfetamin.
Sitat av SkammeligNykter Vis innlegg
Veldig enkelt:
Når du sover skiller hjernen ut avfallsstoffer, blant annet gjennom øyne. Dette er informasjon hjernen mener er uviktig, og blir glemt
Vis hele sitatet...
Unnskyld, må bare sjekke om jeg forstår deg rett: Du påstår at overskuddsinformasjon blir skylt ut gjennom øynene våre når vi sover?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Psyken var relativt dårlig før, fra januar til juni, men har hatt det sånn i 4 år på rad i den perioden (aner ikke hvorfor læl), før jeg begynte å ruse meg. Mye innleggelser og lite skole som fikk meg til å henge etter som sleit enda mer på psyken. Pluss at jeg ble syk fysisk så ble sengeliggende i nesten 2 månder. (Det hjalp ikke mye hehe)

Det med hukommelsen startet i mars da jeg tok amfetamin dagen etter mdma og etter det føltes ingen ting ekte ut og hadde bare glemt alt.

Vil si jeg alltid har hatt en sterk psyke som står igjennom nesten alt selv hvor jævlig det er, men er fortsatt mer utsatt for å få halliser og paranoia av alt. Føler jeg er på kanten av psykose inn i blandt. Vet ikke om jeg kan si jeg har en sterk psyke, når jeg er så sensetiv mot det. Biter tenna sammen egt å venter til det går over
Vis hele sitatet...
Du får unnskylde meg at jeg er noe moraliserende i dette innlegget mitt her, men med dine forutsetninger så burde du egentlig holde deg langt unna pepper. Dette er ikke noe personlig altså, for jeg var bare 17 når jeg startet selv, men jeg har hatt bare 2 skikkelige psykoser i hele mitt liv - så jeg har tålt det ganske så godt. Aldri hallusinasjoner utover skyggefolket eller å kanskje høre litt feil etter alt for mange dager våken. Selv de andre i miljøet sier at jeg tåler det sjeldent bra - og jeg er av den typen som hater å sove, så sånn egentlig gjør jeg alt feil, men allikevel så mister jeg ikke fatningen. Dette er det jeg mener med å ha en sterk psyke når du holder på, for selv etter mange dager våken så står jeg fortsatt å danser eller noe sånt når folk flest egentlig har gått lei for lenge siden. Sånn holdt jeg på mens jeg var i jobb også, sånn at jeg gikk 4-5 dager våken uten at mine kollegaer merket det på meg - så sov jeg noen timer før det var pån igjen med nye 4-5 dager. En god del av det som drev meg var nok PTSD også som lå der å ulmet...

Når det er sagt da så har det vært en forandring med min psyke de senere årene, sånn at jeg raskt kan få skikkelig heftige angstanfall og paranoide oppheng knyttet opp mot noen hendelser som ble litt traumatiske - så jeg bør egentlig ikke holde på lenger jeg heller. Det er smart å vite egne begrensninger, og når det ikke er gøy lenger da er det bare å legge det på hylla - i hvert fall for en periode - og det var ikke før de PTSD symptomene mine forsvant at alt raknet for meg, ironisk nok.

Jeg har en stebror som er schizofren på grunn av det livet han har levd, og han er fullstendig på vidda hele tiden. Han er egentlig en fin fyr, men han er fullstendig umulig å forholde seg til, for man vet aldri hva som kan skje der i gården. Så det er jo den andre siden av det å ruse seg man ikke tenker på før det er for seint...For ett utrolig ensomt liv han må leve...
Sist endret av tasmus82; 26. juli 2022 kl. 21:24.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
15, men orker ikke noe moralisering her om at jeg må slutte med en gang for å ikke bli hjerneskada heeehe
Vis hele sitatet...
Ikke for å moralisere for mye men alle typer narkotika kan jo til en viss grad påvirke utviklingen av hjernen negativt før man blir noe i 20-åra. Er bare noe å tenke på.
Sitat av SkammeligNykter Vis innlegg
Veldig enkelt:
Når du sover skiller hjernen ut avfallsstoffer, blant annet gjennom øyne. Dette er informasjon hjernen mener er uviktig, og blir glemt.

Ved mangel på søvn over tid vil man bli mer glemsk, muligens psykisk syk, og du har en langt større sjanse for å utvikle Alzheimers i tidlig alder, da denne væsken hoper seg opp, og hindrer dannelse av nye minner.

Det er nå ihvertfall sånn jeg har forstått det, helt enkelt.
Skyt meg om jeg tar feil.
Vis hele sitatet...
Okei, bortsett fra det med avfallsstoffer gjennom øyne og væske som hoper seg opp i hjernen, så er jeg med deg der. Søvnmangel over tid er noe av det verste du kan gjøre mot kroppen generelt.

Men hvordan er det amfetamin sin skyld at du ikke får sove? Må jo dosere og time det riktig, så får du både sove, spise og drikke tilstrekkelig.

Store doser er det som kan utløse fysiske skader på hjernen - en kaskade av dopamin gjør at en del av den auto-oksiderer istedenfor å diffundere/bli tatt opp tilbake til nerveenden/ bli brutt ned av enzymer. Denne auto-oksidasjonen danner frie radikaler som kan sammenlignes med mikroskopiske granater.

Normalt vil dine antioksidanter ta seg av dem, men de behøver påfyll via f.eks. mat. Så hvis det er tomt på lageret, så vil frie radikaler gjøre skade som merkes etter ei stund med stuking.

Fornuftig å holde seg så nært terapeutiske doser som mulig.
Anonym bruker
"Irritert Mår"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av SmokeBuddah17 Vis innlegg
Ikke for å moralisere for mye men alle typer narkotika kan jo til en viss grad påvirke utviklingen av hjernen negativt før man blir noe i 20-åra. Er bare noe å tenke på.
Vis hele sitatet...
grunnen til at jeg skriver at jeg ikke orker at noen moraliserer er jo akkurat fordi jeg vet at det er farlig og det er en risk å ta narkotika
Sitat av Stray Wanderer Vis innlegg
Okei, bortsett fra det med avfallsstoffer gjennom øyne og væske som hoper seg opp i hjernen, så er jeg med deg der. Søvnmangel over tid er noe av det verste du kan gjøre mot kroppen generelt.

Men hvordan er det amfetamin sin skyld at du ikke får sove? Må jo dosere og time det riktig, så får du både sove, spise og drikke tilstrekkelig.

Store doser er det som kan utløse fysiske skader på hjernen - en kaskade av dopamin gjør at en del av den auto-oksiderer istedenfor å diffundere/bli tatt opp tilbake til nerveenden/ bli brutt ned av enzymer. Denne auto-oksidasjonen danner frie radikaler som kan sammenlignes med mikroskopiske granater.

Normalt vil dine antioksidanter ta seg av dem, men de behøver påfyll via f.eks. mat. Så hvis det er tomt på lageret, så vil frie radikaler gjøre skade som merkes etter ei stund med stuking.

Fornuftig å holde seg så nært terapeutiske doser som mulig.
Vis hele sitatet...
Er vel noe jeg har fått fra YouTube, trolig vsauce eller veritasium.

Men rundt 2:20 her er det jeg mener.
Skulle gjerne forsket mer, men quetiapinen begynner å jobbe.
Sist endret av SkammeligNykter; 27. juli 2022 kl. 03:01.
Sitat av Stray Wanderer Vis innlegg
Okei, bortsett fra det med avfallsstoffer gjennom øyne og væske som hoper seg opp i hjernen, så er jeg med deg der. Søvnmangel over tid er noe av det verste du kan gjøre mot kroppen generelt.

Men hvordan er det amfetamin sin skyld at du ikke får sove? Må jo dosere og time det riktig, så får du både sove, spise og drikke tilstrekkelig.

Store doser er det som kan utløse fysiske skader på hjernen - en kaskade av dopamin gjør at en del av den auto-oksiderer istedenfor å diffundere/bli tatt opp tilbake til nerveenden/ bli brutt ned av enzymer. Denne auto-oksidasjonen danner frie radikaler som kan sammenlignes med mikroskopiske granater.

Normalt vil dine antioksidanter ta seg av dem, men de behøver påfyll via f.eks. mat. Så hvis det er tomt på lageret, så vil frie radikaler gjøre skade som merkes etter ei stund med stuking.

Fornuftig å holde seg så nært terapeutiske doser som mulig.
Vis hele sitatet...
Hva vil du si er en terapeutisk dose?
Sitat av Majao Gibensis Vis innlegg
Hva vil du si er en terapeutisk dose?
Vis hele sitatet...
Det varierer i forhold til hva man prøver å "fikse".
Sitat av Majao Gibensis Vis innlegg
Hva vil du si er en terapeutisk dose?
Vis hele sitatet...
<50mg ren (deks)amfetamin per døgn
Sitat av Superspurv Vis innlegg
<50mg ren (deks)amfetamin per døgn
Vis hele sitatet...
Det er høyt. Sikker på at du ikke mener 50mg Lisdeksamfetamindimesilat som tilvarer 14.8mg deksamfetamin?
Anonym bruker
"Fregnete Havmann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg ble helt skrudd i hodet av amfetamin etter 1-2 års tid med høyt bruk. De fremste sosiale egenskaper jeg hadde forsvant, hodet ble treigere. Generelle ting som normalt var lett, ble vanskelig o.l. Tok et par år før jeg følte meg noen lunde normal igjen etterpå.
Hvis du har liten kontroll på hvor mye + dårlig timing på når du tar det + for lite søvn pga dette så blir du garantert og få problemer.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Anonym bruker
"Rik Skoglemen"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Amfetamin får mye ufortjent pepper gitt. Som med de fleste stoffer er det hvordan du bruker det minst like mye som hva det er.
Anonym bruker
"Stum Varg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
JA, enkelt og greit.
Anonym bruker
"Sjuk Falk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Amfetamin får mye ufortjent pepper gitt. Som med de fleste stoffer er det hvordan du bruker det minst like mye som hva det er.
Vis hele sitatet...
Handler kanskje om at stoffet har en gjennomsnittlig renhetsgrad på usle 40 % her, i tillegg til de mest synlige og irriterende misbrukerne.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
..i tillegg til de mest synlige og irriterende misbrukerne.
Vis hele sitatet...
De folka du virkelig burde passe deg for er steine freakere på høye hester.
De som lager stadig mer kompliserte og mystiske tros systemer slik at de slipper å se seg selv og kan se ned på
de som bare er usle misbrukere.
Blander de i tillegg religion og eller kosmiske skapninger inn i miksen så løp.
Sist endret av vindaloo; 6. august 2022 kl. 16:08.