Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1777
Sliter med angst og panikkangst i ny og ne, senest idag. Jeg får veldig tunge hjertebank, og det dunker ekstremt fort. Når jeg da står opp og skal gå, mens hjertet dunker kjapt, så føles det som om beina/leggene er svake? Som om jeg nesten ikke klarer og gå en meter?

Er dette normalt under "panikkangst", eller angst? Jævli ekkelt.
Ja det er vanlig
Det høres ut som panikkangst ja. Sett deg ned og forsøk å fokusere på pusten din til det går over når dette skjer. Og snakk med lege selvsagt.
Trådstarter
66 1
Sitat av Direktøren Vis innlegg
Det høres ut som panikkangst ja. Sett deg ned og forsøk å fokusere på pusten din til det går over når dette skjer. Og snakk med lege selvsagt.
Vis hele sitatet...
Men hva kommer panikkangsten av?

Jeg er på PCen og plutselig kommer det en kraftig hjertedunk og da er faenskapet igang.

Sitat av Speedfrik Vis innlegg
Ja det er vanlig
Vis hele sitatet...
Du har opplevd det?

Syens det er så ekkelt når jeg såvidt klarer og gå 1 meter.
Sist endret av smurfis; 11. april 2022 kl. 21:52. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg også fikk plutselig hjertebank og sleit med å gå og f. eks holde et glass vann. Endte med at jeg dro på legevakta og alt var bra men hadde litt høyt blodsukker bare.
Etter endel år med hjertebank og noe panikkangst har jeg blitt så vant til det at når hjertebanker eller at det kjennes ut som jeg skal død så tar jeg det med ro å tenker at jeg får ikke gjort noe med det.
Sist endret av NokErNok; 11. april 2022 kl. 21:53.
Trådstarter
66 1
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Jeg også fikk plutselig hjertebank og sleit med å gå og f. eks holde et glass vann. Endte med at jeg dro på legevakta og alt var bra men hadde litt høyt blodsukker bare.
Vis hele sitatet...
Hmm, kan være det og ja. Ved høyt blodsukker, hva hjelper da?
Sitat av smurfis Vis innlegg
Hmm, kan være det og ja. Ved høyt blodsukker, hva hjelper da?
Vis hele sitatet...
Gå seg en tur å bruke litt energi. Ellers er det vell insulin om det er sukkersyke.
Ja, det er veldig vanlig. Har hatt problemer med angst og panikklidelse i mange år og det er utrolig hvor mange merkelige fysiske symptomer du kan oppleve av det - det er veldig kjipt. Har du angst og opplever ekle ting så blir det ofte en snøballeffekt hvor du blir redd for disse nye følelsene så blir alt bare verre. Det kan skje når du er på pcen som du sier, i senga, eller hvor som helst egentlig. Prøv å putt fokuset ditt på noe annet, drikk vann og pust godt og rolig.
Sitat av smurfis Vis innlegg
Men hva kommer panikkangsten av?
Vis hele sitatet...
For meg kan det komme ut av ingenting og hva som helst. For andre kan det være spesifikke ting som utløser det. Gjorde du noe spesielt da det skjedde?
Trådstarter
66 1
Sitat av bigBoss_Dope Vis innlegg
Ja, det er veldig vanlig. Har hatt problemer med angst og panikklidelse i mange år og det er utrolig hvor mange merkelige fysiske symptomer du kan oppleve av det - det er veldig kjipt. Har du angst og opplever ekle ting så blir det ofte en snøballeffekt hvor du blir redd for disse nye følelsene så blir alt bare verre. Det kan skje når du er på pcen som du sier, i senga, eller hvor som helst egentlig. Prøv å putt fokuset ditt på noe annet, drikk vann og pust godt og rolig.
Vis hele sitatet...
Takk

Så det og eksempelvis føle at jeg har svake bein er normalt med angst? Som om jeg ikke klarer og gå liksom.
Sitat av smurfis Vis innlegg
Takk

Så det og eksempelvis føle at jeg har svake bein er normalt med angst? Som om jeg ikke klarer og gå liksom.
Vis hele sitatet...
Ja, beina kan føles ganske svake, har opplevd at kroppen hele kroppen skjelver litt også.
Trådstarter
66 1
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Ja, beina kan føles ganske svake, har opplevd at kroppen hele kroppen skjelver litt også.
Vis hele sitatet...
Ja, føles nesten som om jeg ikke kan gå. Sykt hva angst kan gjøre.

Du har opplevd svakhet i beina og?
Sitat av smurfis Vis innlegg
Ja, føles nesten som om jeg ikke kan gå. Sykt hva angst kan gjøre.

Du har opplevd svakhet i beina og?
Vis hele sitatet...
Ja, bein å armer kan få det.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Angst kan manifestere ganske mye forskjellige fysiske symptomer; Svimmelhet, trykk i brystet, vanskelig med pust, svakhet i ekstremitetene osv osv.

Jeg føler at du har fått stadfestet hva årsaken er, nå burde du bestille deg en tur til fastlegen og forklare alle disse symptomene og se om du kan få hjelp med å håndtere angsten og forhåpentligvis bli kvitt den.

Det er ikke mye mer å diskutere her.