Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  50 5067
Hei,

Jeg var på LAN hos en venn med noen andre kompiser en helg. Stemningen er god og vi holder på til godt utover natten. En venn av noen av de som er på lanet (bekjent for meg), spør om å komme bort her for å chille etter å ha vært på byn. Jeg sovner etterhvert, men våkner plutselig brått av å bli slengt inni veggen. Da hadde de to folka endelig ankommet. Det fortsetter videre med at han slår meg i hodet flere ganger og tar meg med ut på terrassen og denger meg litt videre. Han var superfull, men hadde med seg en svær polakk som er der, så det er liksom ikke noe vi kan gjøre for å få overtaket. Han begynner å krangle/mase om at jeg må forklare meg for noe jeg tydeligvis har sagt ved en tidligere anledning som har fornærmet han, men jeg skjønte jo etterhvert at uansett hva jeg sa, så ville jo han bare fortsette å banke meg. Til slutt klarte jeg å flykte ved å hoppe over gjerdet som var 2 meter ned til en bilvei. Han tar tak i meg og revner tskjorten og skjorten min, men jeg klarer å komme meg løs. Beiner så avgårde på sokkelesen og gjemmer meg i en halvtime før jeg kommer tilbake og de har gått, heldigvis.

Vet ikke hva jeg skal gjøre eller mene om dette helt enda.
Anmeld jævlene, la dem få den straffen de fortjener, for sånn oppførsel går faen ikke an.
Sist endret av Omnibenevolence; 5. mars 2011 kl. 15:08.
Hvis ikke det er en gammel kompis ellerno, så anmeld det med en gang. Så knuser du bilen hans etterpå.
Ta å anmeld drittsekkene. Sånn skal det ikke være.

Lykke til
Det eneste rette er å anmelde saken og la politiet ta seg av å innhente informasjon og forklaringer fra eventuelle vitner.
Hvorfor var det ingen som ringte til politiet?
Trådstarter
23 0
Det eneste problemet er at vi satt og røykte på lanet også. Og han tok mye av det vi hadde. Så juridisk, så vet jeg ikke hvor optimalt akkurat det er.
Sitat av thokasen Vis innlegg
Det eneste problemet er at vi satt og røykte på lanet også. Og han tok mye av det vi hadde. Så juridisk, så vet jeg ikke hvor optimalt akkurat det er.
Vis hele sitatet...
Det har da ingenting med saken å gjøre?
Om han idioten prøver seg med "men de røyka hasj, jo" når han i avhør blir spurt hvorfor han banker opp folk han er på besøk hos, blir de bare å le av han.

Om du banker opp en junkie på gata, går du like fullt i fengsel for vold.
Anmeld saken, helst fort, slik at politiet kan få dokumentert skadene.
Hvis du er på ca. lik størrelse som han, bør du banke dritten ut av han mens han minst venter det. Jeg tror du vil få mer "ut av det", enn en sak som garantert blir henlagt innen et par uker. Evt. så kan du prøve å anmelde, og håpe på det beste.

edit: 666 ftw
Sist endret av Hater_mordin; 5. mars 2011 kl. 15:32.
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
anmeld. enten det, eller så tar du loven i egne hender, men dette er bare dumt. lykke til!
blind vold. Kjør erstatning for tort og svie og matrielle skader.
Skal love deg at saken blir henlagt. Sånt ordner ungdommen selv!
Hvis du skal anmelde saken så bør ta du bilder av eventuelle skader mens de ennå er ferske. Eventuelt dra til en lege for å få dem dokumentert.
Experientia docet
UrbanFreak86's Avatar
Du får anmelde han jævlen og i samme slengen tar du med han polakken.
Fordi han var også en deltaker i en slik ulovlig handling.
Da blir han garantert sendt tilbake ditt han kom fra.
Slike utlendinger vil ikke Norge ha.
Sitat av Hater_mordin Vis innlegg
Hvis du er på ca. lik størrelse som han, bør du banke dritten ut av han mens han minst venter det. Jeg tror du vil få mer "ut av det", enn en sak som garantert blir henlagt innen et par uker. Evt. så kan du prøve å anmelde, og håpe på det beste.

edit: 666 ftw
Vis hele sitatet...
Ja endten får han mere ut av det eller så starter han en krig med en tulling han ikke vil ha krig med.
Er "bevisene" tydelige nok, du har vitner og evt bilder eller skriv fra lege/legevakt om påførte skader, ville nok det holde lenge nok og få han straffet etter § 229 eller § 228.

(§ 228. Den, som øver Vold mod en andens Person eller paa anden Maade fornærmer ham paa Legeme, eller som medvirker hertil, straffes for Legemsfornærmelse med Bøder eller med Fengsel indtil 1 Aar.)

(§ 229. Den, som skader en anden paa Legeme eller Helbred eller hensetter nogen i Afmagt, Bevidstløshed eller lignende Tilstand, eller som medvirker hertil, straffes for Legemsbeskadigelse med Fængsel indtil 4 Aar, men indtil 6 Aar, saafremt nogen Sygdom eller Arbeidsudygtighed, der varer over 2 Uger, eller en uhelbredelig Lyde, Feil eller Skade er voldt, og indtil 10 Aar, saafremt Døden eller betydelig Skade paa Legeme eller Helbred er blevet Følgen.)

EDIT: Typo.
Sist endret av cebter; 5. mars 2011 kl. 16:02.
Begynner og bli ganske lei av alle slosskampene rundt om kring, kan ikke folk ta til vette og være venner isteden for å slåss og ødelegge hele tiden?
Sitat av zevz Vis innlegg
Begynner og bli ganske lei av alle slosskampene rundt om kring, kan ikke folk ta til vette og være venner isteden for å slåss og ødelegge hele tiden?
Vis hele sitatet...
Noen som overkompanserer for noe som er for smått vettu!
Anmeld jæveln, få han i fengsel, og få sendt polakken til pokkers dit han kom fra. Pakkismentalitet og utlendinger som ødelegger ryktet for de som faktisk er ærlige og ordentlige, har vi ikke interesse av.
Knus Pcen og skjermen i samme slengen og si at det var han som gjorde det. Ny PC og skjerm!
Etter å ha vært vitne til noen voldsepisoder i det siste så må jeg si at det er en myte at sakene blir henlagt uten videre. 4/4 av slike episoder så har personen som sto bak handling blitt dømt. Ihvertfall her i Tromsø. Tror alle var bøter, but still.
Her på østlandet blir sånne saker mye oftere henlagt enn oppklart,det er langt ifra en myte.
Sier som flere tidligere, personlig ville jeg tatt igjen med samme mynt. Hvis karene er større og sterkere enn deg få med deg noen andre som kan hjelpe deg å få dengt dem litt.
Veldig enig med andreposten (Omnibenevolence), anmeld! Sånne idioter vil ikke gamle Norge ha!
Om alle voldssaker hadde blitt anmeldt og alle vitner hadde meldt seg hver gang så hadde dette landet vært litt mer ålreit å bo i.

Man risikerer jo at en ruset elefant ommøblerer trynet ditt "for morro skyld" månedsvis etter at man har "sagt noe dumt".
Jeg synes også at fyllevold bør bli ekstra hardt slått ned på, det hadde ikke gjordt noe å doble straffenivået for rusede personer. Dette ville kansje bidratt til å få ryddet unna værstingene for litt lengre perioder av gangen.
Sitat av Handyman88 Vis innlegg
Så knuser du bilen hans etterpå.
Vis hele sitatet...
hahaahahahaha, det er "kjempe" lurt.
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Det har da ingenting med saken å gjøre?
Om han idioten prøver seg med "men de røyka hasj, jo" når han i avhør blir spurt hvorfor han banker opp folk han er på besøk hos, blir de bare å le av han.
Vis hele sitatet...
Skal ikke være for sikker på det. Har ikke noe vanskelig for å se for meg at de henlegger saken og kjører rassia hos han kompisen i stedet.
Sist endret av Don Veto; 6. mars 2011 kl. 18:20.
Kjæresten min lo godt etter å ha lest denne tråden, så sa hun; "ironisk nok er freakforum kanskje det forumet med mest tillit til politiet". Denne saken blir henlagt, og du får det som tydeligvis er en helt syk person etter deg.
Er det så rart om folk her inne mener at politiet gjør jobben sin?
"Halvparten" er jo sikkert straffedømt innen lett oppklarte saker (tenk besittelse og bruk av div. ulovlige stoff)
Personelig tror jeg ikke Politiet kommer til å være noe som helst hjelp for deg.
De har faktisk viktigere ting å ta seg til, får jeg håpe.

Fra personelig erfaring må du enten la det gå, eller ordne opp selv!
Kanskje saken blir henlagt, men de beholder anmeldelsen til senere. Plutselig kommer det inn en anmeldelse til, og når de da skal legge den i arkivet, ser de at denna karen har fått en anmeldelse tidligere. Kanskje det blir henlagt da og, men neste gang!
Enig med de andre her, anmeld han! Selv om saken kanskje blir henlagt, vil jeg tro dette er det lureste du kan gjøre. Selvfølgelig kan du ta igjen med samme mynt, men jeg mener selv at vold ikke er løsningen i disse tilfellene!
Blir saken henlagt, kan du jo holde et øye på han, og se om han begår samme "feilen" igjen. Forså å evt. be det nye offeret anmelde han, slik som FlipWare sa.
denne saken blir henlagt på mangel på bevis , regner jeg med .

kjøp deg finnlandshette og et balltre så drar du hjem til den største av dem eller "sjefen" i den flokken , midt på natta og banker livsjiten ut av han . som regel så er sånne folk en saueflokk som følger han største og skumleste .
Sitat av NosNils Vis innlegg
denne saken blir henlagt på mangel på bevis , regner jeg med .

kjøp deg finnlandshette og et balltre så drar du hjem til den største av dem eller "sjefen" i den flokken , midt på natta og banker livsjiten ut av han . som regel så er sånne folk en saueflokk som følger han største og skumleste .
Vis hele sitatet...
For så tøff er du... Rånergutten

Hør på FlipWare, selv om saken kan bli henlagt kan det få konsekvenser for han senere.
Anmeld han! Har ikke noe imot utlendinger generelt, men når de skaper trøbbel bør de få fyken fra landet fort som faen!

Selvom det er en stor sannsynlighet for at saken blir henlagt er det ikke noe ukjent fenomen at folk som han gjør en kriminell handling igjen.
Sitat av maxphone Vis innlegg
For så tøff er du... Rånergutten

Hør på FlipWare, selv om saken kan bli henlagt kan det få konsekvenser for han senere.
Vis hele sitatet...
er en side jeg er med og jobbe på . men hvilken konsekvenser kan han komme unna med ? en liten post-it lapp hos politiet hvor det står navnet hans ?

ta realiteten . dette kan kanskje være en begynnelse på en ond sirkel , men hva veit vell jeg.

men men , det er en grunn bak alt som skjer , det eneste vi ikke veit er kanskje at denne typen som har blitt denga på ikke har sagt heelee historien som har skjedd ? eller en liten spøk som kanskje de reagerte på ? som du sier , du var beruset ?
Sitat av Scabby_Gabby Vis innlegg
Personelig tror jeg ikke Politiet kommer til å være noe som helst hjelp for deg.
De har faktisk viktigere ting å ta seg til, får jeg håpe.

Fra personelig erfaring må du enten la det gå, eller ordne opp selv!
Vis hele sitatet...
Hva er viktigere enn å ta voldelige kriminelle?
Sitat av maxphone Vis innlegg
For så tøff er du... Rånergutten

Hør på FlipWare, selv om saken kan bli henlagt kan det få konsekvenser for han senere.
Vis hele sitatet...
er en side jeg er med og jobbe på . men hvilken konsekvenser kan han komme unna med ? en liten post-it lapp hos politiet hvor det står navnet hans ?

ta realiteten . dette kan kanskje være en begynnelse på en ond sirkel , men hva veit vell jeg.

men men , det er en grunn bak alt som skjer , det eneste vi ikke veit er kanskje at denne typen som har blitt denga på ikke har sagt heelee historien som har skjedd ? eller en liten spøk som kanskje de reagerte på ? som du sier , du var beruset ?
Det mest fornuftige er å anmelde.
La politiet gjøre jobben sin her. Jeg kan ikke se noen grunn til å henlegge saken om du får dokumentert skadene, har navn på gjerningspersonene, og vitner som kan bekrefte historien din. Men det er lurt å gøre så mye forarbid for lovens lange arm som du kan. Om de spør om du har noen som kan bekrefte historien din feks så gi dem navn, og telefonnummer til alle de andre som var der. Gi vitnene beskjed på forhånd, ta med dokumentering av skader fra lege, finn fullt navn, adr og telefonnummer til gjerningsmannen og legg ved anmeldelsen.
I verste fall så blir saken henlagt, om du fortsatt er gretten kan du ta med frk.Golfkølle på besøk. Men vit at det kan komme tilbake til deg på alle mulige måter. Og det kan fort gå skikkelig til helvete.
anmelde anmelde anmelde, hadde jeg vært deg hadde jeg tatt ett balltre å slått han i hodet, men du får velge selv lykke til.
Sitat av agalloch Vis innlegg
Hva er viktigere enn å ta voldelige kriminelle?
Vis hele sitatet...
Spane på hasjmisbrukere som ødelegger livene til seg og sine med sin uholdbare opptreden
Sitat av Monkey_drone Vis innlegg
Spane på hasjmisbrukere som ødelegger livene til seg og sine med sin uholdbare opptreden
Vis hele sitatet...
Hehe, sarkasme smaker alltid best rå.

Få skadene dine dokumentert ASAP og overtal alle som var tilstede til å vitne. Hvis onkel blå virkelig er dumme nok til å tenke på henleggelse, gå til mediene. Hvis alle som blir utsatt for sånne hendelser og opplever at saken blir henlagt på grunnlag av "manglende beviser" (AKA: De gidder ikke gjøre noe med det) hadde gått til mediene og fått frem i lyset hvor helvetes udugelige politiet til tider er, hadde ting kanskje sett litt anderledes ut for andre i samme situasjon.
Sist endret av Lille Nikotin; 6. mars 2011 kl. 22:10.
fiks opp i saken selv,vær en mann..aldri snakk med politiet..tre greie prinsipper det der.
Sist endret av eyecandy654; 6. mars 2011 kl. 22:13.
Hopp på scooteren og ta med deg balltre, så får du med deg noen kompiser og tar hevn. Hells Angels style.
Sist endret av Pushwagner; 6. mars 2011 kl. 22:18.
^
|
Herregud.. Idioter.

Anmeld. Hvis det ikke funker, går du først til mediene. Deretter kan du vurdere vold, hvis du er villig til å risikere at dette eskalerer helt ut av kontroll.
Sitat av Handyman88 Vis innlegg
Hvis ikke det er en gammel kompis ellerno, så anmeld det med en gang. Så knuser du bilen hans etterpå.
Vis hele sitatet...
Du mener vell knuse trynet hans mens han tar seg en lur?
Sitat av alicante55 Vis innlegg
Du mener vell knuse trynet hans mens han tar seg en lur?
Vis hele sitatet...
Ganske sikker på at han mente å annmelde han også knuse bilen hans.
Represaliene for anmeldelse blir at de tar deg igjen senere evt noen kompiser av dem.. Tar du han/dem så komme de også å tar deg igjen.. Få en kompis til og kjøre deg, hekt av skiltene, gjerne et kjøretøy som du har lånt fra langt vekke( så det ikke er gjenkjenbart). Lån deg et paintball gevær og en finnlandshette og plapreløs til du er tom for gass og kjør videre.. Viktig detalj er å bruke en venn du kan stole på som ikke plaprer senere, for da er du nok engang fucked..
When in doubt, C4 - Jamie Hyneman?
samme skjedde med meg på en fest. bare at da kom det en helt random person bort til meg og begynte og denge løs.
fortalte min bror om denne hendelsen samme kvelden.. planen var og finne personen og gi han litt av sin egen medisin, men han hadde dratt fikk vi høre.
helgen etter møtte jeg på han på fest igjenn, men denne gangen var min bror der.
for og si det sånn: det er ikke mange 20-åringer som ringer mora mens de griner og spør om å bli henta!
(blir kansje noe annet siden dette var på fest da?<,<)
Sitat av Cloudian Vis innlegg
Kjæresten min lo godt etter å ha lest denne tråden, så sa hun; "ironisk nok er freakforum kanskje det forumet med mest tillit til politiet". Denne saken blir henlagt, og du får det som tydeligvis er en helt syk person etter deg.
Vis hele sitatet...
Ok... Kjæresten din er nok ikke den skarpeste kniven i skuffen.
Blir saken henlagt fordi dette ble postet på Freakforum, eller? Forstår ikke helt...
Er det bedre å la vær å anmelde og la den "syke" personen være ute i gaten?
Sist endret av Spelly; 8. mars 2011 kl. 11:33.