Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1213
Etter at skoleåret 2009/2010 startet, har jeg hatt noen MSN problemer:

Jeg har ingen problemer med å logge inn på Windows Messenger og/eller Windows Live Messenger. Men på skolen derimot kommer jeg aldri inn på WM, og bare inn på WLM når jeg logger på hjemme uten å logge ut.

Men noen ganger logger den seg automatisk ut av WLM grunnet tidsavbrudd når jeg har PCen har ligget en time i hvilemodus. Da kommer jeg IKKE inn igjen.
Ved feilsøking kommer grunnen "Nøkkelporter" opp. Dette stemmer sannsynligvis ikke! Hjemme har jeg aldri slike problemer!

Som feilkode får jeg 80048820. Jeg har fulgt instruksjonene for troubleshooting, men det virker ikke! Dette gjelder bare noen få maskiner (skolepcer).

Noen som har en løsning på dette problemet?
Vanskeligere er det ikke enn at skolenettet har blokkert bruken av MSN(windows live messenger). Løsningen? Last ned pidgin eller aMSN.

Aller helst vil jeg se at du heller konsentrer deg om skolearbeidet ditt.
Trådstarter
Tusen takk.
Jeg har det mer for filoverføring
Sitat av KEBL Vis innlegg
Tusen takk.
Jeg har det mer for filoverføring
Vis hele sitatet...
Og det gjør det hele mer moralsk?

Vi i klassen har fått en teori om at IT-ansvarlige på skolen blokkerer enkelte e-mail adresser. Når du startet på skolen måtte du sikkert skrive en e-mail adresse lærerne kunne kontakte deg på? Dette var tilfeldigvis den samme som du bruker når du logger inn på msn? Fordi enkelte i klassen brukte sin Gmail konto og de kan logge seg inn med vanlig msn/Windows live messenger. Og det hjelper visstnok å lage seg ny konto så kan du logge inn på den istedet.

Noen som kan støtte opp påstanden på noen måte?
Trådstarter
Sitat av Elemental Vis innlegg
Og det gjør det hele mer moralsk?

Vi i klassen har fått en teori om at IT-ansvarlige på skolen blokkerer enkelte e-mail adresser. Når du startet på skolen måtte du sikkert skrive en e-mail adresse lærerne kunne kontakte deg på? Dette var tilfeldigvis den samme som du bruker når du logger inn på msn? Fordi enkelte i klassen brukte sin Gmail konto og de kan logge seg inn med vanlig msn/Windows live messenger. Og det hjelper visstnok å lage seg ny konto så kan du logge inn på den istedet.

Noen som kan støtte opp påstanden på noen måte?
Vis hele sitatet...
Sorry, skolen har ikke fått min adresse, som ikke er hotmail eller gmail.
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Sitat av Elemental Vis innlegg
Og det gjør det hele mer moralsk?

Vi i klassen har fått en teori om at IT-ansvarlige på skolen blokkerer enkelte e-mail adresser. Når du startet på skolen måtte du sikkert skrive en e-mail adresse lærerne kunne kontakte deg på? Dette var tilfeldigvis den samme som du bruker når du logger inn på msn? Fordi enkelte i klassen brukte sin Gmail konto og de kan logge seg inn med vanlig msn/Windows live messenger. Og det hjelper visstnok å lage seg ny konto så kan du logge inn på den istedet.

Noen som kan støtte opp påstanden på noen måte?
Vis hele sitatet...
At skolen blokkerer enkelte epost-adresser gir ingen mening. Som nevnt ovenfor er svaret enkelt og greit at skolenettet blokkerer de fleste porter bortsett fra de mest nødvendige (80 for HTTP, 22 for FTP osv). Så og si samtlige offentlige nettverk gjør dette i dag. Ikke nødvendigvis for å hindre deg i å bruke MSN, men for å hindre all trafikk som ikke har noe på skolenettet å gjøre.

Det Elemental nevner med å laste ned en annen MSN-klient vil heller ikke være noen løsning. Dette fordi alle klientene bruker en spesifikk port til å kommunisere med MSN-systemet.
Sist endret av ticks; 10. september 2009 kl. 16:33.
Sitat av ticks Vis innlegg
At skolen blokkerer enkelte epost-adresser gir ingen mening. Som nevnt ovenfor er svaret enkelt og greit at skolenettet blokkerer de fleste porter bortsett fra de mest nødvendige (80 for HTTP, 22 for FTP osv). Så og si samtlige offentlige nettverk gjør dette i dag. Ikke nødvendigvis for å hindre deg i å bruke MSN, men for å hindre all trafikk som ikke har noe på skolenettet å gjøre.
Vis hele sitatet...
Syntes det hørtes rart ut, men enkelte kommer seg helt fint på msn. Samme versjon etc, og det funker å bare lage en ny adresse så kan du logge inn på msn uten noen problemer. Derfor jeg hadde en teori om de blokkerer enkelte adresser, uansett om det høres rart ut.
Sist endret av Elemental; 10. september 2009 kl. 16:37.
Msn på skolen er ikke vanskelig, socks cap og your freedom. Excubated har laget en fin guide, søk.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av drittunge Vis innlegg
Msn på skolen er ikke vanskelig, socks cap og your freedom. Excubated har laget en fin guide, søk.
Vis hele sitatet...
Akershus fylkeskommune har ikke blokkert msn nei...er en instilling i explorer mener jeg og huske.
Sitat av Mattiti Vis innlegg
Akershus fylkeskommune har ikke blokkert msn nei...er en instilling i explorer mener jeg og huske.
Vis hele sitatet...

Mellomtjener-innstillingene.