Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 650
hei! jeg har laget en hjemmeside, men jeg skal ha slik at jeg har flere sider sortert etter bokstaver; slik: a, b, c, d osv osv.. men på hovedsiden vil jeg ha en søkefunksjon slik at jeg kan søke mellom TEKST som er på sidene... vet ikke hvordan det skal lages..? trenger litt hjelp her.. takker på forhånd!

EDIT: må ikke være søkefunksjon for HTML, kan være .PHP søkefunksjon også! det er helt greit :
Sist endret av jorni; 2. november 2006 kl. 12:21.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Søke mellom tekst? Hvordan er siden din satt opp? Lagrer du data i en database eller er det ren HTML?
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Tipper han har index.html, med linker til a.html b.html etc etc, også vil han søke innad alle disse 'undersidene' fra index.html :-)
Trådstarter
61 1
det er riktig, satt opp med index.html og undersider med a.html osv.. slik jeg vil det skal funke, men den skal ikke finne filer som kan lastes ned, men jeg skal lage oversikt med MAAASSE tekst, og trenger en søkefunksjon, skjønner?
Trådstarter
61 1
ja, men jeg trenger KODEN for at den skal funke, jeg vet ikke hvordan en søkefunksjon må kodes :/
Trådstarter
61 1
Ingen som har noen gode forslag?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
google site search. Enklaste og antakeleg mykje betre enn det du lager sjølv.

Hint: vanleg googlesearch med site: example.com på slutten