Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1305
http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-...bolt-kabel-2-m

Er dette en Thunderbolt 2.0 kabel, eller TB1.0?

Er usikker fordi en TB1 kabel har 2 10Gbps linjer, en i hver retning. En Thunderbolt 2.0 kabel har også de samme 2 10Gps linjene, men begge fungerer i begge retninger.

Finner ingen andre Thunderbolt kabler enn denne - den samme selges hos Eplehuset.

Hvis det ikke er en Thunderbolt 2.0 kabel, hvor kan jeg få tak i en Thunderbolt 2.0 kabel i Norge?
Er det ikke selve porten som er forskjellig fra v1 til v2 og ikke kabelen?

EDIT: Elkjøp har vel en chat-funksjon så det er jo bare å spørre dem direkte.
Sist endret av Cybergasm; 27. desember 2016 kl. 18:45.
Sitat av Cybergasm Vis innlegg
Er det ikke selve porten som er forskjellig fra v1 til v2 og ikke kabelen?

EDIT: Elkjøp har vel en chat-funksjon så det er jo bare å spørre dem direkte.
Vis hele sitatet...
Skal høre med dem. Selgeren i butikken hadde hvertfall ikke peiling.

Er usikker på om det er kabelen eller bare porten som er forskjellig. Mulig en TB2 port klarer å bruke en TB1 kabel for å kjøre 10Gbps begge veier på begge linjene.

Update:

Tekniker på Chat hadde ingen anelse om det var Thunderbolt 1 eller Thunderbolt 2.0.
Kjøpte kabelen og sjekket - det er Thunderbolt 2.0.
Sist endret av Claryn; 28. desember 2016 kl. 03:17. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det som er skremmende er jo det at det er mulig å selge en kabel uten å oppgi om det er v 1 eller 2 av kabelen, dette er skammelig. Jeg finleste siden og det eneste de el-lok folkene bryr seg om er lengden på kabelen. Flott skal selge usb 1.0 kabel og ta masse penger for den, jeg kan jo reklamere for at den er lang. (Sorry glemte av meg litt, er jo Apple så spesifikasjoner er ikke viktig)

Tenkte at LOKEost kan få sin 5 sec of fame,,,,,,, fantastisk, vi kan koble kabelen til maskinen istedenfor maskinen, dette er ekte Apple.

★★★★★
★★★★★ 5 av 5 stjerner.
Osteinnkjop
· 3 år siden
Thunderbolt kabel til en bra pris
Ja, bruker denne mot en thunderbolt dock. Deilig å ha en kabel i maskinen istedenfor mange direkte i din macbook.