Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2746
Hei Freaks.

Vil gjerne få forslagg på lounge musikk av den roligere typen som er deilig å ha på hjemme mans slapper av hjemme.

Selv så liker jeg denne spillelisten ganske godt, mye deilige sanger:

Lounge Classics: http://open.spotify.com/user/toonamy...nJkj6PvZ9iCqHQ

Jazz, piano, hva som helst, med eller uten vocal, det viktigste er at det passer bra som bakgrunnsmusikk mens man feks holder på med andre ting.

Gleder meg til forslag
The Merciful One
mr5050's Avatar
sjekk ut Dj river og buddah bar
Egyptisk Tempelkatt
Da må jeg få foreslå min all time chillout artist: Luke Vibert
Hele diskografien hans er fabelaktig. Men kanskje spesielt glad er jeg i albumet "Rythm" (samt albumet "Toomorrow" under aliaset Wagon Christ er et must når det kommer til Luke. Slapp et nytt album for 2-3 uker siden "Ridmik")

Albumet "Emerald Fantasy Tracks" av Lone tror jeg også kan falle i smak.

Noe mer ambient og jazz'ish:
Fennesz - Venice (ambient-glitch-folk et eller annet album)
Bohren & Der Club Of Gore - Sunset Mission (treeeeeg jazz)
Silver Mt Zion - DRITTLANGT album navn jeg ikke gidder å skrive ned atm (sjanger: vet ikke)

Bandcamp stuff:
The Caretaker - An Empty Bliss Beyond This World (Konseptuell musikk. Jazz-glitch-ambient. Kan minne om et samle album bare sånn helt egentlig)
Murmuüre - Murmuüre (Dark ambient / eksperimentell black-metal)

Så også Art Of Noise nevnt ovenfor. De burde du sjekke ut. Boards Of Canada burde du heller ikke glemme.

Kos deg!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Mixene til Kygo er virkelig verdt å sjekke ut. Let her go - en av mine favoritter.
Artisten "Smooth Jazz" på Spotify er ganske chill.
Sjekk ut kannalene på DI, der er det mye å ta av.