Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 5533
Dette blir den store FL Studio 11-tråden!

Så ikke noe tråd om dette temaet direkte, så tenkte lage en..

Hei alle musikk-freaks der ute!
Nå er FL11 innstallert på PC'en og jeg skal prøve meg på litt miksing, selv om det er masse å sette seg inn i.. Jeg vil gjerne høre:
Hva synes du om FL Studio 11?
Hva mikser du (house, country osv. sjanger med andre ord)
Hvor lang tid bruker du på en "sang/tune?
Jeg vil også gjerne høre deres spørsmål, som mest sannsynlig kommer til å bli svart av andre FL-"profesjonelle" Altså de som er mye bedre enn meg på dette området.


Dette kan være en spørsmålstråd da for de nykomne, og for de som er mer avanserte
Let it rhyme!

Inspirert av FL Studio 10 tråden til ssindreb.
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Lager mest rap, og det varierer hvor lang tid jeg bruker.

Btw; hvis noen savner "blocks" (de greiene under i playlist/song som forsvant i FL Studio 11, så vil denne registry keyen gi deg dem tilbake. Tenkte bare å nevne det...
Sist endret av droppboks; 9. april 2014 kl. 10:16. Grunn: Jeg formulerer meg elendig.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Jeg brukte FL studio 9 i veldig mange år, og jeg var ekstremt fornøyd med det. En dag kræsjet derimot PCen min, jeg mistet alt på hardisken og løsningen ble da FL studio 10. I starten var jeg ekstremt irritert, hovedsakelig over å ha mistet blocks. Men det tok ikke så alt for lang tid før jeg ble vant med det! Det går bittelitt tregere uten blocks, men så blir det mye mer ryddig.

Jeg produserer forskjellig EDM, men det siste året har det hovedsakelig gått i house. Hvor lang tid jeg bruker på en låt varierer svært, men rundt 3 måneder er vel det mest normale. Er jeg svært produktiv en periode klarer jeg det på en uke om jeg jobber 5-10 timer om dagen.
Jeg har vel testet de fleste versjonene av flstudio frem til i dag. Den dagen jeg oppgraderte til første versjon uten blocks ble jeg over gjennomsnittet frustrert over å miste viktige elementer i låtene mine, men de har jo fikset slik at prosjektene blir konvertert der blocks-innhold blir flyttet over, noe som ikke gjør dette til noe problem lengre for meg.

Det er ikke noe fast jeg produserer, mikser, eller hva du vil kalle det. Uansett ser jeg ikke noen begrensninger til hva du kan gjøre i flstudio, men til mye kan det være behov for plugins som kan gi produksjonen et ekstra løft.

Hvor lang tid er irrelevant. Noen ganger blir man aldri fornøyd, andre ganger kommer det meste av seg selv. Det kan ta lang tid før man blir fornøyd med det man holder på med, men enda lengre tid før man tør si seg fornøyd med masteringen. I det stadiet jeg er i dag er ikke mastering noe jeg vil bruke for mye tid på. Skulle jeg noen gang gå profesjonelt vil jeg bruke noen som kan mastre musikken til den jobben.

Jeg har ingen spørsmål å tilføye, men stå gjerne fritt til å anbefale plugins - gjerne med litt beskrivelse og evt. pris.

Forslag fra min side:

Voxengo SPAN: "SPAN is a real-time “fast Fourier transform” audio spectrum analyzer plug-in for professional music and audio production applications.". Last ned gratis her.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Noen her som har vært borti at noen av notene ikke blir spilt av?
Det skjer nemlig meg hele tiden.. De blir heller ikke tatt med i eksportering.
Har forsøkt å tukle med buffer og litt andre innstillinger, men klarer ikke løse det
Har du sjekket om notene som ikke spilles av er slide-notes? Er en liten trekant i venstre hjørne på noten om det er slide.
Sitat av Acie Vis innlegg
Har du sjekket om notene som ikke spilles av er slide-notes? Er en liten trekant i venstre hjørne på noten om det er slide.
Vis hele sitatet...
Nope, de er ikke det. Alle notene spilles av, men plutselig detter noen av dem ut...
Hmm, da er jeg usikker. Skjer det når du spiller av chords? Isåfall kan det være at du ikke har nok "voices" i synthen. Nå gjetter jeg bare da, mulig du får bedre hjelp av noen andre. Kan jo være bug i FL også.
Sitat av Acie Vis innlegg
Har du sjekket om notene som ikke spilles av er slide-notes? Er en liten trekant i venstre hjørne på noten om det er slide.
Vis hele sitatet...
Sjekk om du har endra Root-noten til noe annet enn C5?
Sitat av 6udxd Vis innlegg
Noen her som har vært borti at noen av notene ikke blir spilt av?
Det skjer nemlig meg hele tiden.. De blir heller ikke tatt med i eksportering.
Har forsøkt å tukle med buffer og litt andre innstillinger, men klarer ikke løse det
Vis hele sitatet...
Hvilken vst er det du bruker? Eller gjelder alle vst'er?(plugins)
De fleste har mulighet til å skifte mellom mono og polyphonic, på mono er det kun en note som blir spillt av om gangen, for å kunne få ordentlige chords må det være polyphonic.
Finnes det en slags "record-funksjon" fra midi-keyboard, rett inn i Piano Roll på FL?
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Sitat av Marvess Vis innlegg
Finnes det en slags "record-funksjon" fra midi-keyboard, rett inn i Piano Roll på FL?
Vis hele sitatet...
Jepp, trykk på den record knappen for å se alternativene dine. (Den ved siden av play)
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Sitat av SindreB Vis innlegg
Dette blir den store FL Studio 11-tråden!

Hva synes du om FL Studio 11?
Vis hele sitatet...
Syns det er noe søppel. eneste grunnen til at jeg fortsatt bruker FL, er på grunn av piano rollen. Den har de nå klart å ødelegge i FL 11
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av djxfade Vis innlegg
Syns det er noe søppel. eneste grunnen til at jeg fortsatt bruker FL, er på grunn av piano rollen. Den har de nå klart å ødelegge i FL 11
Vis hele sitatet...
Ødelegge hvordan?
Den undervurderte
Jeg merker ikke noe merkverdig forskjell, brukt fl stiden 6'ern..
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Sitat av djxfade Vis innlegg
Syns det er noe søppel. eneste grunnen til at jeg fortsatt bruker FL, er på grunn av piano rollen. Den har de nå klart å ødelegge i FL 11
Vis hele sitatet...
Hint: En liten knapp oppe i venstre hjørne hvor du kan gjøre den "standard" igjen (om det var det du mente da).
▼ ... over en uke senere ... ▼
Er veldig keen på å begynne med å lage musikk, jeg har skrevet litt rap osv. (bare for moroskyld, ikke noe seriøst) men jeg digger det uansett. Har nå hatt lyst til å lage festmusikk i en stund, og jeg fant endelig FL Studio, men jeg aner ikke hvor jeg laster det ned, og koster det penger?
http://www.image-line.com

Demoen er gratis, men fullversjon koster noen kroner, ja.
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Sitat av morfen94 Vis innlegg
Jeg merker ikke noe merkverdig forskjell, brukt fl stiden 6'ern..
Vis hele sitatet...
Da har du ikke brukt Piano Rollen nok :P

Jeg bare slenger inn ett sitat fra FL forumet, så ser du kjernen til at jeg ikke oppgraderer.

Sitat av EllisA
Some strange tweaks were made to the piano roll, specifically to the paint tool.

In all iterations of FL Studio that I have used, you were able to do almost all of the editing you needed to a piano roll with just the paint tool. You could draw notes, delete notes, and reposition notes without any need to touch the keyboard or switch tools.

With FL 11 all of this has changed. You are now required to execute more actions to complete the same tasks. FL 11 now by default requires you to input notes monophonically with the paint brush. If you want to draw notes for a chord, you are required to hold the shift key, otherwise you'll just move existing notes. Sure, pushing the shift key is not that hard, but it's an unnecessary action. What advantage do you have by imputing notes monophonically and why do you need this to be the default functionality?

It doesn't end here however. You used to be able to delete notes by simply right-clicking and dragging the cursor across the undesired notes. This no longer works. You now will simply "paint" the notes if you do this. I'm not entirely sure what this feature is for, as it seems to merely disable notes without deleting them. You can still right click to delete, but you must be perfectly centered on the note (the 4 way cursor will appear). This is annoying when dealing with small notes, as centering on them might be quite difficult. Now the easiest way to erase a passage is to select the delete tool. Again, this isn't the biggest of deals, but it was a tool that I actually never needed to select and use since that functionality already existed with 1 simple right-click.

The paint brush used to work like the "smart cursor" does in Pro-Tools. You have every thing you need for common editing needs without having to select different tools. I don't think any functionality has been removed, it's just been made a little more difficult.
Vis hele sitatet...
Kilde: http://forum.image-line.com/viewtopi...f=100&t=108951
er keen på å kjøpe det, hvilken tror dere passer best for meg? skal bare lage rap og fest musikk
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Dance eJay
Sitat av djxfade Vis innlegg
Dance eJay
Vis hele sitatet...
jøss, har vi en stand up komiker her?