Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1077
I Mai reiser jeg til Island, men det har seg slik at passet mitt går ut ganske nøyaktig en måned etter hjemreise dato, og jeg vet at man i flere land krever at passer skal være gyldig i minst tre måneder etter hjemreisedato, er det slike regler også for Island?
Island er en del av Schengen-samarbeidet afaik så burde ikke være noe særlig stort problem. En ting du dog bør vite er at Pass er stort sett eneste gyldige legitimasjon i utlandet. (VISA med bilde fungerer IKKE.) Så du kan fort få problemer med et utgått pass. Ville nok skaffet meg et nytt pass før jeg dro ja.

Forøvrig så er det nok en god mulighet for at Island er strenge på de reglene.

Vil du ha et sikkert svar så ringer du den islandske ambassaden og spør. enkelt og greit.
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Du trenger ikke pass for å reise til Island. Vanlig legitimasjon er nok, f.eks et bankkort. Been there, done that.

Med mindre det har kommet nye regler siden sommeren 2007.
Sist endret av Mexxy; 16. mars 2009 kl. 18:09.
Med mindre du må ha visum så går det helt fint.

Hvis landet du skal til krever visum, må passet være gyldig 6 månder etter hjemmreisedato.
Edit: Glem det, trodde det gikk ut under oppholdet.
Sist endret av Astron; 16. mars 2009 kl. 19:37.