Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  33 10560
Hei! Har røykt endel ganger nå, kanskje oppimot 50. Prøvde de første gangene med bong, men etterhvert har jeg gått over til joint. Greia er da at jeg aldri har blitt fjern.

Satt sammen med en gjeng og røyka her en dag, og både bong og joint gikk rundt bordet. Jeg og en kompis delte på 4 jointer, tilslutt lå han på gulvet å så stjerner og jeg var helt normal. Han lagde en 5 joint til meg som jeg hadde alene, og merka fortsatt ingenting. Han forsto ingenting, da han er myyyye mer innrøyka enn meg. Det gjorde forsåvidt ikke jeg heller.

Noen som vet hva som gjør dette? hahahha, er passe nysgjerrig!
Første gangen jeg fikk effekt var vell gang nr 15 kanskje.. Var ganske frustrerende.

Du får bare prøve flere ganger, det kommer etterhvert tenker jeg.
Kanskje det hjelper om du prøve å spise det? Eller kanskje du ikke trekker skikkelig inn?
Prøv å bak det i et eller anna og spis det
mulig du ikke inhalerer det riktig?
Trekk røyken ned i lungene, ikke ta små pibgle trekk så blir du nok fjern
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Enten røyker du for lite, eller ikke røyker det riktig.
LAg mat ut av det. Kan nesten garantere at du vil bli balle med de riktige doser.
Trådstarter
4 0
jeg trekker skikkelig hadde hørt det GODT av kompisene mine om jeg "juksa". Trekker store trekk, og holder de ofte en god stund.

Men vi snakka om å bake eller lage te endag
Sitat av glitrandes Vis innlegg
jeg trekker skikkelig hadde hørt det GODT av kompisene mine om jeg "juksa". Trekker store trekk, og holder de ofte en god stund.

Men vi snakka om å bake eller lage te endag
Vis hele sitatet...
Røyker du eller har du røyket sigg?
Hvis ikke er det fort å tro man trekker riktig, spesielt i jointen.
Trådstarter
4 0
Har røykt sigg i mange år
Det er et velkjent fenomèn at de fleste ikke merker noe de første gangene man røyker, selv om man gjør det skikkelig. Det kan hende at dette fenomenet henger igjen på deg, slik at du fremdeles ikke har fått jomfruheisen din. Prøv å grind opp et gram god cannabis i en halv dl smør, og la det koke i en halvtime. Så drikker du alt smøret rett ned, eller blander det i yoghurt. Får du ikke effekt da, vil du heller ikke få effekt siden.
Er det mulig at du røyker så dårlig hasj at du ikke kan bli fjern nok til at du merker noe? Kompisene dine vet jo fra før hva som skjer når man tar ett trekk og kanskje det gir dem litt placebo effekt? Det høres jo veldig usannsynlig ut at dette skjer 50 ganger da.
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Dra til Amsterdam umiddelbart for undelsøkelse. Ta inn på nærmeste cofeeshop og innta det dyreste, kraftigste heftigste gresset som gror på den andre siden av gjerdet. Blir du fortsatt ikke fjern er det ikke håp for deg, da må du bare ta neste stoff i narko-trappa
Sist endret av Bothrops; 23. juni 2014 kl. 17:57.
Men om du røyker bong idag, med samme shit; blir du fjern?

Lever man på hardkjør og ikke doserer etter dagsform, vil dette som regel resultere i ubevisste overdoser.
Man bygger også opp en sterk resistens mot THC i egen kropp.
Går man fra joint til bong i tillegg, vil resistensen også øke deretter.
Effekten er ikke reversibel før man har pause eller doserer ordentlig.
Ofte kan det være et problem for folk som bare nyter THC, å gå tilbake til jointen da kroppen og hjernen for venner seg til bongen.
Andre veien er mye lenger å gå..

En joint for en som vanligvis røyker bong, kan gå begge veier. Men ofte sier "bongere" at joint er tull og at de ikke bli fjerne whatsoever. Dette er et resultat av overdreven misbruk (av bongen, ikke shitten som regel)

Anbefaler enten å teste bedre shit, ha en pause over flere dager eller gå dypere inn i deg selv.

Ikke glem at EN joint for mannen i gata, tilsvarer opptil FEMTEN for en narkoman. Satt i perspektiv, ingen pekepinn.
THC er en liten del av cannabisrusen, hvorfor fokuserer du på det som om det var det eneste som du blir ruset av?
En venn av meg røyket nesten daglig i nesten et år før han merket noe. I dag blir han like stein som alle andre. For noen tar det veldig mye lengre tid...
Trådstarter
4 0
røyker veldig mye forskjellig, varierer mellom grønt og brunt, og det er mye forskjellig som kommer innom, alt etter hvor vi får det fra. Men blir vel fjern før eller siden!

varier hvor ofte jeg røyker, avogtil kan jeg røyke hver dag i en uke, men så har jeg hatt en periode nå hvor jeg ikke har røykt på to uker, for å så begynne på igjen for to dager siden. Mye av og på med andre ord
Upolitisk korrekt
Olympic's Avatar
Er du heeelt sikker på at du trekker ned skikkelig? Neste gang vil jeg at du skal blåse ut av nesen på hvert trekk.
må være kjipt å bruke så mye penger på weed å ikke bli fjern
Happy Buddha
Sitat av Relevant Vis innlegg
Det er et velkjent fenomèn at de fleste ikke merker noe de første gangene man røyker, selv om man gjør det skikkelig. Det kan hende at dette fenomenet henger igjen på deg, slik at du fremdeles ikke har fått jomfruheisen din. Prøv å grind opp et gram god cannabis i en halv dl smør, og la det koke i en halvtime. Så drikker du alt smøret rett ned, eller blander det i yoghurt. Får du ikke effekt da, vil du heller ikke få effekt siden.
Vis hele sitatet...
Hvis du koker smøret forsvinner da all THCen i dampen...? Det skal være forholdsvis lav varme.
Sitat av AmundK Vis innlegg
Hvis du koker smøret forsvinner da all THCen i dampen...? Det skal være forholdsvis lav varme.
Vis hele sitatet...
Nei, THC binder seg til fettet i smøret, noe som ikke fordamper spesielt ved mindre du koker i flere timer. Lang koking på lavere varme vil kanskje binde tetrahydrocannabinolen bedre med fettet i smøret, men det fungerer helt fint å koke det varmt i 20 minutter også.

THC fordamper ved rundt 170 grader, og det avhenger av smøret hvor det koker på. Bruker du sånn bakesmør skal det gå fint, men det anbefales å ikke koke det til det bobler fult. Desto lengre man koker - desto bedre blander cannabioler seg med fett. Man får bedre utyttelse og effekten kicker også inn raskere (20-30 minutt vs 2-3 timer om man ikke lar det koke lenge)
Sist endret av Relevant; 23. juni 2014 kl. 20:19. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Er det noe i dette at man ikke merker noe de første gangene utenom at man ikke klarer å inhalere riktig?

Så lenge man får det ned i lungene og THC overføres til blodet så gir det jo ingen mening at man ikke skal bli ruset.
Sitat av CountDrugula Vis innlegg
Er det noe i dette at man ikke merker noe de første gangene utenom at man ikke klarer å inhalere riktig?

Så lenge man får det ned i lungene og THC overføres til blodet så gir det jo ingen mening at man ikke skal bli ruset.
Vis hele sitatet...
Jeg kan tenke meg at det har noe med at mange ikke drar inn det rett første gangen. Jeg tror også at det er noe til ved det, som ikke vi enda forstår. Opplevd med meg selv, og andre som røyker normale sigaretter til vanlig - at man ikke merker noe de første gangene.
Prest i fare
FryingPan's Avatar
Kan man være immun?
For å være immun mot virkningene til f.eks. THC, må man mangle CB1-reseptorer, for å være immun mot morfin, må man mangle myreseptorer osv. Noen stoffer, som amfetamin virker ikke direkte på reseptorer, men øker kroppens mengde av egne transmittere, som dopamin, noradrenalin og serotonin. Da må man mangle de reseptorene. Nervesystemet baserer sin kommunikasjon på disse forskjellige nevrotransmitterne, og hver transmittergruppe med reseptorer har et enormt bredt spekter av virkninger avhengig av hvor de er plassert. Feks. er dopamin viktig for motorikk såvel som belønning, og transmittere som glutamat og GABA gjør så å si alt.

Såkalte knockout-mus er mus vi har endret visse gensekvenser på, som gjør at de mangler for eksempel en type reseptor. Slik kan man studere rollen en reseptor spiller, og ikke minst hvordan visse legemidler virker. At dette skal skje uten videre hos mennesker er ekstremt usannsynlig, og ville isåfall ha ført til enorme problemer for den personen, om vedkommende hadde overlevet i det hele tatt, med tanke på det ovenstående.
Kan være at du ikke inhaler det "riktig" eller at hasjen du får taki er utrolig dårlig. Har kommet over hasj som jeg ikke ble en smule fjern av. Ca 3.5g av dårlig hasj og ble ikke fjern.
Enten bytt dealer eller gå over til cannabis / spacecakes etc.
Når jeg begynte å røyke syns jeg selv at jeg fikk veldig dårlig effekt i forhold til vennene mine..
Vi røyket samme mengder, men de fikk latterkramper, så stjerner og fortalte at de hadde en fin body high ved siden av,
jeg tenkte annerledes og fikk en sjelden gang litt body high..

Nå i ettertid har ting normalisert seg..
Jeg får den effekten jeg altid har fått, vennene mine sin effekt varierer veldig utifra setting, men på en vanlig dag blir de som meg..



Bare vild gjettning fra min side, men jeg går utifra at jeg og TS er den typen folk som ikke blir fulle om vi tror vannet vi drikker inneholder alkohol...
Jeg liker å tro at det kommer av bedre selvinnsikt, selvkontroll og at vi kan tenke og føle selv uten å bli påvirket av andre
Sitat av glitrandes Vis innlegg
Hei! Har røykt endel ganger nå, kanskje oppimot 50. Prøvde de første gangene med bong, men etterhvert har jeg gått over til joint. Greia er da at jeg aldri har blitt fjern.

Satt sammen med en gjeng og røyka her en dag, og både bong og joint gikk rundt bordet. Jeg og en kompis delte på 4 jointer, tilslutt lå han på gulvet å så stjerner og jeg var helt normal. Han lagde en 5 joint til meg som jeg hadde alene, og merka fortsatt ingenting. Han forsto ingenting, da han er myyyye mer innrøyka enn meg. Det gjorde forsåvidt ikke jeg heller.

Noen som vet hva som gjør dette? hahahha, er passe nysgjerrig!
Vis hele sitatet...
Har selv sett voksne mannfolk røyke en joint hvor mekkeren glemte å blande inn shittet. De visste ingenting og ble "høye", selv om de hadde røyka ren tobakk!

Kan sammenlignes med å feste på alkoholfri drikke. Noen blir dritings, andre ruller rundt på gulvet. Også dårlig tegn på greiene dine når du og en kompis deler 4. Over hvor lang tid og hvilke omstendigheter?

Har du aldri blitt fjern i det hele tatt? Verken med bong eller papir?
Ikke bra å røyke kumøkk heller..
Sitat av glitrandes Vis innlegg
Hei! Har røykt endel ganger nå, kanskje oppimot 50. Prøvde de første gangene med bong, men etterhvert har jeg gått over til joint. Greia er da at jeg aldri har blitt fjern.

Satt sammen med en gjeng og røyka her en dag, og både bong og joint gikk rundt bordet. Jeg og en kompis delte på 4 jointer, tilslutt lå han på gulvet å så stjerner og jeg var helt normal. Han lagde en 5 joint til meg som jeg hadde alene, og merka fortsatt ingenting. Han forsto ingenting, da han er myyyye mer innrøyka enn meg. Det gjorde forsåvidt ikke jeg heller.

Noen som vet hva som gjør dette? hahahha, er passe nysgjerrig!
Vis hele sitatet...
Kan jo være ein form for placebo/nocebo-effekt i spel her.
Du merker absolutt ingen ting? Det høres så sykt rart ut. Kanskje du forventer noe anna ut av av hasj rusen, for høye forhåpninger? Jeg ville ha satt av en kveld med noen gram og røyka til du du fikk funk. Selv de som ikke røyker sigg til vanlig og som ikke trekker "riktig" inn får funk etter noen trekk... jeg er sjokkert
Hvorfor gidder du å fyre i det hele tatt hvis du mener du aldri får effekt av det? Høres ut som du har blitt hustled bigtime i lang tid.

Husker en kveld jeg var med kompisen min som hadde fått ny kjæreste, definisjonen på bitch uten bakkekontakt. Hun mente at hun var immun mot hasj, at det ikke virket på henne. Snakka lenge og stolt over at hasj er overrated og alkohol is the shit.
Etter å ha hørt på dette i 5 minutter var jeg allerede drittlei. Mekket opp en feit joint med god afghan. Så vi delte den på tre.

Kompisen min og jeg ble skække øyeblikkelig. I mens hun står der og trekker jointen, fortsetter hun like påståelig "merker fortsatt ingenting jeg, BORTKASTA!"
Etter at jointen er tom og det har gått to minutter, smeller det. Hun legger seg i sofaen og blir heeelt mongis, så klarer hun ikke å snakke i det hele tatt. Kompisen spør henne om det går bra, men det kommer bare mumlelyder ut av henne, før hun deretter får latterkrampe og veiver rundt med hendene i sirkulære bevegelser. Deretter snakker hun om at "sjømannen ikke må ta henne, for han kan fange henne på kroken". Etter å ha gitt både kompisen og meg en god latter, passer hun ut med trynet nedi fanget på kompisen min.
Har aldri sett noen så på trynet av cannabis før, så ut som hun hadde den verste badtrippen på sopp.

Altså, prøv litt sterkere saker før du konkluderer med noe
Sist endret av Tænman; 27. juni 2014 kl. 05:33.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Noen her som vet årsaken for at mange ikke får effekt av å prøve de første gangene? Noe med CB1 reseptoren?
Sitat av Blodharry Vis innlegg
En venn av meg røyket nesten daglig i nesten et år før han merket noe. I dag blir han like stein som alle andre. For noen tar det veldig mye lengre tid...
Vis hele sitatet...
Hvem faen bruker mange tusen kroner på tjall i ett år uten noe effekt?
I call bullshit
Sitat av random12345677 Vis innlegg
Hvem faen bruker mange tusen kroner på tjall i ett år uten noe effekt?
I call bullshit
Vis hele sitatet...
Den som venter på noe godt venter ikke forgjeves
Den aller første gangen jeg røyka var jeg drita på flere L brennvin. Ble jo megaa sørpe og husker ingenting.
Jeg husker de første gangene jeg røyka "uten alkohol" at jeg hadde en rar følelse i blikket. Jeg begynte å stuke da, såklart. Skulle gå over en søppeldunk ellernoe, men visste ikke hvorfor. Også fikk jeg plutselig en "I can do whatever I want" ( Som de sier cola gjør ) feel so jeg oppsøkte en jeg som hadde mobbet meg i flere mnd og slo han ned på sekundet.

Hadde aldri turt det hvis jeg ikke hadde røyka, men var heller ikke "fjern" :P
Var vel kanskje enn sånn gangster følelse da :P Var ung (:

Men tok ikke mange gangene før jeg fikk ordentlig funk. Bare å røyke å røyke det :P
Aller først så tåler du alt, så grønner du, og du er fjern !
Da er tolleransen på det laveste.

Sånn jeg opplevde det som rookie :P