Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 4254
Nietzschelist
kn^tte's Avatar
Det var sol, det var lørdag, jeg kjedet meg. Inviterte en kompis med i parken for å røyke og drikke litt pils.

Da det var et par uker siden jeg hadde røyket sist ble jeg lettere småfjern. Livet var fint, vi hadde det gøy, men det skulle ikke stoppe der. For å gi litt informasjon:

Hvem: Meg og en kompis
Stoff: Hasj, 25i-NBOMe, MXE
Mengde: 0,5g hasj, 6x1000ug(mengden i hver lapp varier sannsynligvis en del), 0,3g MXE
Inntaksmåte: Joint, lapper, nasalt
Start: 19.00 - joint på deling
Setting: Park, sol og fint vært for røykingen. Trakk oss inn til meg nærmere 21.00

Alder: 23 og 24.

Annet: 2-3 pils hver + noen slurker whiskey.

I parken drakk jeg 1 og en halv boks øl mens vi røyket. Han drakk 4 flaskepils.
Opprinnelig hadde vi tenkt oss ut på byen å feste litt. Men da klokken bare var halv 9 på kvelden synets vi det var litt for tidlig og bestemte oss for å trekke oss inn til meg for å pilse litt mer.

Vel hjemme hos meg kommer vi i snakk om diverse rusmidler. Jeg forteller om en episode jeg hadde hatt for ikke lenge siden, og lurte på om han kunne være interessert i å prøve noe av det jeg hadde liggende.

Dette er en kompis jeg ikke har hatt kontakt med på mange år, men vi har i det siste begynt å henge litt mer sammen. Jeg vet veldig lite om hans rushistorie, men han ga uttrykk for at han hadde prøvd det meste. Han ramset opp blant annet LSD, så da følte jeg meg trygg på at han kunne takle dette.

Først gir jeg han en lapp 25i-Nbome, panda (1000ug). Jeg sier til han at han sannsynligvis ikke blir å merke så mye til den, da jeg selv fikk veldig milde på bare 2. Det går en halvtime uten at vi merker noe. Han vil gjerne ha litt mer, så jeg gir han 2 nye og tar 2 selv. Vi lar den gamle 1eren fortsatt ligge under leppa med de 2 nye.

Det virker som det kikker fortere inn på kompisen min. Han snakker om at veggene danner mønster og at ting er veldig vakkert. Jeg merker ingenting og tenker jeg har fått noen ujevne lapper.

Så bestemmer jeg meg for å snorte litt MXE som jeg har liggende. Tar to meget tynne striper. Kompisen min spør om å få prøve. Jeg liner opp, men han syns de ser litt tynne ut så jeg lager de feitere. Han tar en i hvert nesebor.

Jeg fyrer opp en joint til og nipper på litt whiskey ved siden. Så tar jeg en stripe til med MXE. Det som er litt skummelt er at det tar en stund før det kicker inn, så man blir usikker på om man har tatt "nok". Jeg føler ikke at jeg har helt kontroll på doseringen, da jeg føler det varierer med effekt for hver gang jeg tar det.

Etterhvert merker at jeg blir litt tung i kroppen, det er som om leddene og alle bena forsvinner. Du er bare kropp, hud og kjøtt. Jeg blir lettere hemma og legger meg nedpå senga. Det er godt å bare ligge. Kompisen min kommer å legger seg ved siden av. Jeg lukker øynene og begynner å tenke. Hodet fucker med meg. Jeg ser alt så jævlig klart. Alt gir mening. Jeg skjønner alt. Jeg føler meg uovervinnelig.

Det eneste som eksisterer er meg, verden som er slik jeg ser det, er slik jeg velger å se den. Jeg blir redd for at jeg er det eneste "ekte". Jeg ser meg selv fra utsiden. Det er som om verden min er en boble som er i ferd meg å sprekke. Jeg har skjønt "det", men det er ikke meningen at jeg skal skjønne det, så jeg later som jeg ikke skjønner noe. Jeg vet at jeg er i ferd meg å bli dratt ned i "det mørke".

Plutselig kvikner jeg til. Jeg sier høyt til meg selv "dette skjer ikke, dette skjer ikke".
Kompisen sier til meg at jeg må skjønne at det skjer. Jeg trekker meg ut av rusen. Jeg vil ikke mer. Det er som om at når jeg trekker meg ut skyver jeg all min tripp over på han. Han må takle det alene. Jeg har latt han være alene. Det takler han dårlig. Jeg er fortsatt ruset, men jeg har trekt meg ut av "drømmeverden", det har ikke han.

Han blir verre og verre, det snapper for han. Han klikker.
Han prater enormt fort, alt går i 100. Det er som om han har 10 forskjellige personligheter og switcher fort mellom hver. Jeg prøver å si til han at han heter (la oss bare kalle han) "Petter". Du heter "PETTER" sier jeg. Jeg holder hodet hans i hendene mine og sier "Petter, du er her, våkn opp". Han roer seg ned for noen sekunder. Så reiser han seg, går rundt i rommet og snakker med deg selv. Det er som om at han snakker til noen andre som jeg ikke kan se. "Hvorfor gjør du dette med meg?" sier han. "Hva er ordet? Hva er det forbanna ordet?"

Det blir for mye for meg, jeg blir stresset av at han er som han er og rusen er ikke fin og behagelig lengre. Jeg føler at alt er min feil, jeg har fucket han skikkelig til.

Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre og går over til naboen som har litt erfaringer med dop osv. Forteller han om "Petter" som er i leiligheten min og at han tripper noe sinnsykt, at jeg ikke aner hva jeg skal gjøre.

Det som skjer videre har jeg utrolig dårlig samvittighet for.

Naboen min og en kompis av han kommer inn i leiligheten min for å se til fyren. "Petter" går i sirkel og snakker om at han er Jesus, han leter fortsatt etter "ordet". De to andre prøver å roe han ned, ber han om å drikke litt vann. Jeg er på gråten av fortvilelse. Naboen min vil filme det, jeg nekter.

De kommer opp med en plan om å ringe purken. Jeg sier at det er bedre med sykebil? Dessuten har jeg alt for mye dop i hus til at purken skulle kunne komme. Naboen min har hatt litt problemer med purken selv de siste ukene så han var også i mot det. De ender opp med å bære han ut, tar med alle tingene hans som kan spore han til meg. Ute venter han ene med "Petter". Til politiet er kommet.

"Petter" ender opp med å sove på glattcella. Jeg ender opp med jævlig dårlig samvittighet. Jeg tenkte først at jeg hadde gitt han varige men, at han ville ende opp på psykiatrisk resten av livet. At alt ble for mye for han å takle.

Dagen etter møtte jeg "Petter". Han var i fin form, og husket ikke så mye av trippen sin. Han var ikke sur på meg, og sa at han sannsynligvis ville gjort det samme. Jeg tenkte først at det beste hadde vært om han hadde fått hvile ut rusen sin hos meg. Men da jeg bor i en liten blokk, med dårlig isolerte vegger, og med tanke på hans lydnivå er jeg ganske sikker på at noen andre ville ringt politiet før meg, og da vet jeg ikke hva som hadde skjedd.

Det er mange smådetaljer jeg ikke har lagt ut om, men man glemmer fort.
Jeg vil bare påpeke at MXE er et stoff man skal være særdeles forsiktig med.

Håper ikke det ble mye surr. Har dere noen spørsmål eller innspill må dere gjerne komme med de. Vet ikke om jeg fikk sagt alt.

PS. Jeg glemte å nevne at han ble utrolig "sterk".
Han moste en stol hos meg, det var sykt vanskelig å holde han nede/få han ut. Han var krakilsk, nesten som tilstanden "Excited Delirium".

......og han kledde av seg, fikk han til å beholde bokseren på, men det var ikke lett!
Sist endret av kn^tte; 30. mai 2012 kl. 18:36.
Litt ville tilstander. Hva skjedde mellom kompisen din og politiet?
Nietzschelist
kn^tte's Avatar
Trådstarter
Sitat av Spirituell Vis innlegg
Litt ville tilstander. Hva skjedde mellom kompisen din og politiet?
Vis hele sitatet...
Politiet ankom etter kanskje et kvarter, 20 minutter.
De prøvde å roe han ned, snakket rolig med han.

Kompisen min fortalte meg at han husket såvidt at de stod over han og snakket med han, men at han alltid var usikker på hva som var virkelig og hva som skjedde i hodet hans.

Kompisen min husker ingenting før han våknet i glattcella. Han trodde han hadde teleportert seg til en bunkers eller noe. Han skjønte ikke at det var glattcella han var på. Han prøvde å teleportere seg bort igjen, men da det ikke gikk ble han jævlig nervøs for hvor han faktisk var. Han hamret en stund på døra og fikk til slutt livskontakt. Da skjønte han at han var på glattcella. Han hadde spurt de hva som egentlig hadde skjedd, de hadde sagt at han var veldig full når de hentet han inn.

De slapp han ut igjen tidlig neste dag. Han måtte avgi fingeravtrykk så fikk han gå.

Det jeg synes er litt rart er at de ikke skjønte at han var ruset på noe annet enn alkohol. Så sykt som han trippet. Er ikke politiet trent opp til sånt?

Han vet for øvrig ikke om de tok blodprøve av han, da han ikke husker noe.
Skjønte ikke politiet at det var noen andre som ringte? Skal være rimelig dum for å ikke forstå at det ikke bare var alkohol inni bildet, hehe..
Sist endret av Spirituell; 30. mai 2012 kl. 19:13.
Nietzschelist
kn^tte's Avatar
Trådstarter
Sitat av Spirituell Vis innlegg
Skjønte ikke politiet at det var noen andre som ringte?
Vis hele sitatet...
Han ene som stod å ventet med "Petter", var han som ringte.
Han var der også når politiet ankom, og pratet med de. Han sa til de at han ikke viste hvem han var, at han hadde oppdaget han på trappen og tenkte han skulle ringe de. Han selv var bare på vei på besøk til "dama" si borti gata.
Stranger in paradise
GeirGeirGeir's Avatar
Stakkars kompisen din, han må ha hatt det ganske jævlig selv om han ikke husker så mye... Håper det går bra med tanke på politi og slikt, take care, og vær forsiktig med RC
Jeg hadde ihvertfall blitt jævlig sur om kompisen min hadde ødelagt trippen' og deretter ringt snuten fordi jeg bæda... Hvis poenget med å ringe snuten var å få han vekk fra leiligheten, hvorfor ba dere ikke bare noen andre om å hente han og frakte han til et tryggere sted?

Skjønner godt at du fikk dårlig samvittighet, for å tyste på kompisen sin for at du selv ikke skal komme oppi trøbbel er et skikkelig dolk i ryggen. Jeg tror han skal være veldig glad for at snuten bare trodde han var drita, hvis ikke kunne jo mannen blitt straffa, selvom det var du som var den ansvarlige (du hadde jo stæshet)!

Anyways, rusrapporten var ihvertfall veldig bra og morsom å lese!
Sist endret av random63339; 30. mai 2012 kl. 19:35.
Nietzschelist
kn^tte's Avatar
Trådstarter
Sitat av telorix Vis innlegg
Jeg hadde ihvertfall blitt jævlig sur om kompisen min hadde ødelagt trippen' og deretter ringt snuten fordi jeg bæda... Hvis poenget med å ringe snuten var å få han vekk fra leiligheten, hvorfor ba dere ikke bare noen andre om å hente han og frakte han til et tryggere sted?

Skjønner godt at du fikk dårlig samvittighet, for å tyste på kompisen sin for at du selv ikke skal komme oppi trøbbel er et skikkelig dolk i ryggen. Jeg tror han skal være veldig glad for at snuten bare trodde han var drita, hvis ikke kunne jo mannen blitt straffa, selvom det var du som var den ansvarlige (du hadde jo stæshet)!

Anyways, rusrapporten var ihvertfall veldig bra og morsom å lese!
Vis hele sitatet...
Jeg har dårlig samvittighet, hadde også blitt jævlig sur om noen hadde gjort det mot meg. Det var på ingen måte mulig å roe han ned. Jeg ble redd for at noen andre skulle ringe politiet. Ja, det var egoistisk.

Selvfølgelig ville jeg at han helst skulle kunne komme seg hjem, men jeg kjenner nok ingen jeg kunne ha ringt for å frakte han et annet sted.

Det kommer nok tilbake på meg en gang. Jeg har veldig dårlig karma for tiden.
Fint skrevet rapport. Men det hørtes ikke ut som en hyggelig tripp.
For mye stress og kav etter min smak. Gjort er som kjent gjort, og man får endret på det, men det er greit så lenge man lærer av det.

Neste gang så bør du være være mer restriktiv når det gjelder dossering. Ikke dele ut cocktailer heller. Med rc`s kan alt skje.
Hurtigvirkende benzo er også en fin frukt.

Hvordan er MXE i forhold til ketamin? Jeg liker veldig godt ketamin, så MXE er noe jeg kunne tenke meg å eksperimentere med.
Nietzschelist
kn^tte's Avatar
Trådstarter
Sitat av InTrance Vis innlegg
Hvordan er MXE i forhold til ketamin? Jeg liker veldig godt ketamin, så MXE er noe jeg kunne tenke meg å eksperimentere med.
Vis hele sitatet...
Jeg har bare prøvd Ketamin en gang. Da prøvde jeg bare en tynn stripe.
Det jeg husker fra den gangen var bare at jeg ble veldig euforisk og behagelig.

MXE i riktig doseringer kan være svært behagelig, men jeg synes ikke det ligner helt på Ketamin. Jeg har hørt at man skal få "liten blære" på Ketamin. På MXE har jeg aldri merket noe til det.

Hjertet pumper fortere. Man blir veldig avslappet i kroppen og man har det veldig bra. Jeg klarer ikke å slutte å smile når jeg er på det. Jeg blir lettere lykkelig av det.

Det jeg også har merket når jeg har tatt MXE er at jeg alltid får et spesielt bånd til de jeg tar det med, man føler seg conected. Jeg vil si det er litt kjærlighetsdop, jeg blir veldig glad i de menneskene jeg tar det med der og da, og jeg ser bare alt som er godt med de. MXE får meg også til å tenke veldig mye, alt blir veldig logisk, man ser ting på en annen måte, man skjønner alt, man blir litt "jesus".

Nå kan det dog hende at jeg har vært heldig, og kompisen min var ikke like heldig sist gang.
Bare ble han sånn helt ut av det blå, eller merket du at det kom sigende på han?
Har opplevet lignende situasjon, bare ikke så heftig som det er snakk om her + at det var på et hotelrom i amster :P
Ikke kult i det hele tatt, man blir veldig satt ut når man ser at andre mister kontrollen og man får selv litt angst fordi man ikke vet helt hva man skal gjøre når ting ikke fungerer.

Selvfølgelig er det kjipt gjort å ringe politiet, men for oss som faktisk ikke var der så er det vanskelig å forstå hvordan dette utartet seg.
Bra dette gikk som det gikk hvertfall, og at kompisen din er normal igjen.
Lættis av politiet å tro at det var alkohol :P Kan vel kanskje takke de pilsa han tok, med tanke på at det lukta litt og kanskje var i blodet.
Sist endret av fth; 30. mai 2012 kl. 21:15.
Nietzschelist
kn^tte's Avatar
Trådstarter
Sitat av fth Vis innlegg
Bare ble han sånn helt ut av det blå, eller merket du at det kom sigende på han?
Vis hele sitatet...
Fra vi lå avslappet i våre egne drømmeverdener gikk det ganske fort til at han ble krakilsk. Det kom ganske brått ja.
▼ ... over en uke senere ... ▼
"Petters" trip minner om en dansk film som heter "Ordet". http://www.imdb.com/title/tt0048452/

Denne filmen handler blant annet om en kar som tror han er Jesus, og som leter etter ordet.

Bare en liten fun fact. Litt interessant om han ikke har sett filmen, og bare fant det opp av seg selv.
Kronisk stein
Navnl0s's Avatar
KP for intressant historie.
Kan du forklare litt hva MXE er for noe?
Gjerne del personlige erfaringer
Det høres ut som en utrolig ekkel og ubehagelig opplevelse! Håper kompisen din ikke får varige mén.
Nei, slike substanser er ingen spøk. Jeg har selv blitt utsatt for en hendelse som førte til to dype kutt, legevakten og sting det var vanskelig å snakke seg bort fra. Det var under rusen av et dissosiativt hallusinogen, og det denne personen gjorde mot meg sørget for at det klikket ganske brutalt i hodet mitt inntil jeg kjente mitt eget ferske, varme blod strømme nedover armen og utover hele kjøkkengulvet. Forestill deg hvordan det er å løpe på MXE eller Ketamin. Nærmest umulig.
Sitat av Lucy In The Sky Vis innlegg
Det høres ut som en utrolig ekkel og ubehagelig opplevelse! Håper kompisen din ikke får varige mén.
Nei, slike substanser er ingen spøk. Jeg har selv blitt utsatt for en hendelse som førte til to dype kutt, legevakten og sting det var vanskelig å snakke seg bort fra. Det var under rusen av et dissosiativt hallusinogen, og det denne personen gjorde mot meg sørget for at det klikket ganske brutalt i hodet mitt inntil jeg kjente mitt eget ferske, varme blod strømme nedover armen og utover hele kjøkkengulvet. Forestill deg hvordan det er å løpe på MXE eller Ketamin. Nærmest umulig.
Vis hele sitatet...
Wtf? Sykt.. Ble du knivstukket i armen din, på en trip?
Da hadde det klikke for meg.
Nei, jeg våknet til meg selv med et kamera presset opp mot trynet, og et visst ytre kjønnsorgan på god vei inn i kjeften min. Hylte som en skadeskutt ulv, og løp som man bare kan løpe på dissosiativer ut av rommet. Det gikk ikke så bra, selvfølgelig, og jeg endte med å krabbe på alle fire til jeg befant meg på kjøkkenet. Jeg kavet meg opp mot kjøkkenbenken der det lå en ganske så stor kniv. Det var ikke en eneste tanke som sto i hodet mitt. Jeg tok kniven og snittet så dypt jeg klarte i den tilstanden. Uten noen form for nøling. Jeg ga meg først da det gikk opp for meg hva som hadde skjedd. Aldri kuttet meg i hele mitt liv så det er litt kjipt å gå rundt med de arrene på armen, og en smule komplisert historie å skulle forklare.
Kronisk stein
Navnl0s's Avatar
Lucy, you have seen some shit.
Altså, jeg skulle ønske det stoppet der. Men det gjør faktisk ikke det. Det er nærmest komisk. Ble forsøkt voldtatt av en jeg trodde var min venn på nyttårsaften. På LSD. Han hadde riktignok fått i seg ganske mye annet (han fikk en wake up-call etter dette, utifra det jeg har hørt. Bra.). Lappene var ganske bra, da. Det var en fin kveld før det der skjedde, iallefall. Dette er noe av grunnen til at jeg vil skrive en bok. Ta folk med på alle skyggesider av samfunnet. Se hva som skjer bak lukkede dører, og tilslørede vinduer. Jeg tror det vil være noe mange kan ha nytte av å lese om. Ikke bare de vonde stundene men også alle de øyeblikkene man ikke vil glemme. Ikke minst alt man har lært.
Sist endret av Lucy In The Sky; 10. juni 2012 kl. 23:26.
jeg har også sporadisk blitt selvdestruktiv under rus, men det har alltid vært alkohol.

Knøtte, hvor fort gikk petter fra "stein" til Jesus?

Sitat av Spirituell Vis innlegg
Lucy må være digg, gift deg med meg<3
Vis hele sitatet...
Kasanova ass xD
Nietzschelist
kn^tte's Avatar
Trådstarter
Sitat av olaPola Vis innlegg
Knøtte, hvor fort gikk petter fra "stein" til Jesus?
Vis hele sitatet...
I den tilstanden jeg var i er det vanskelig å bedømme "tid", men jeg vil tro det var et par minutter bare. Gikk ganske kjapt.

Sitat av KvalmtKrek Vis innlegg
"Petters" trip minner om en dansk film som heter "Ordet". http://www.imdb.com/title/tt0048452/

Denne filmen handler blant annet om en kar som tror han er Jesus, og som leter etter ordet.

Bare en liten fun fact. Litt interessant om han ikke har sett filmen, og bare fant det opp av seg selv.
Vis hele sitatet...
Shit, jeg skal spørre han om det. Har heller ikke sett den filmen, må sees!
Hertugen av Dvask
Screwdriver's Avatar
Utrolig bra, uvanlig og spennende rapport. Alltid moro å lese om mindre kjente substanser.

Husker jeg var på nachspiel med en kar fra Guatemala som prata varmt om dette "25i". Er dette noe du har anskaffet på nettet, eller har det ankommet Norge? Hadde vært gøy å prøve en dag!
Sitat av kn^tte Vis innlegg
I den tilstanden jeg var i er det vanskelig å bedømme
Shit, jeg skal spørre han om det. Har heller ikke sett den filmen, må sees!
Vis hele sitatet...
Det er en to timer lang tung dramafilm, bare så det er sagt. Ikke noe for "folk flest" (men selv er jeg veldig filmnerd).

Bare litt interessant uansett, mtp. at han lette etter "ordet". Hva kan det ha vært, liksom?
Jeg tipper det var "Jeg sliter med å integrere det jeg opplever akkurat nå - til å kunne forklare det med ord som er beskrivende nok til at du skal forstå nok til å forstå hvor vanskelig det er å forstå det jeg selv forstår nå" Eller noe sånt.