Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  62 11308
Sitat av MercedesE Vis innlegg
noen her som har intrykk av at dop-dealerne langs akerselva krangler om og ha de beste salgsplassene for seg selv?
Vis hele sitatet...
Merkelig det der.
Oslo<3

Jobber i bar for tiden, går gjennom karl johans gate hver eneste dag. På kveldstid. Mellom 23:00-04:00.
Blir ofte spurt om å kjøpe Hasj, Kokain, etc (Men ender som oftest bare med at jeg tar en hyggelig liten prat), en / to voldelige utfall har skjedd da jeg ikke ville kjøpe, men det var da jeg var 13 år og svarte afrikaneren eller hva han var for noe... med "Fuck off, fucking nigger" <-- dermed ble han vel kanskje voldelig og jeg skjønner da hvorfor det skjedde.

De prostituerte sier ofte hey sexy, bla bla bla hver gang jeg går forbi, helt greit for min del, smiler bare tilbake og sier bless you all. (Blir ikke irritert av det, er jo bare å ignorere, koble inn headsettet eller noe sånt).
(Hender jeg går bort til en av dem og sier, gi meg hånda di, gir dem en kondom, ler og går videre) - De smiler tilbake.

Av vold på byen er det 0,1 % sjanse for at det skjer, og det vil da være p.g.a tilfeldigheter. At jeg f.eks var på feil sted til feil sted, eller at han var det. For det ender som oftest med at de som flyr på meg, havner på legevakta, om ikke begge.

Ble forsøkt ranet en gang, faktisk.
På nyttårsaften, Fucking great.
sto og skulle ta ut penger i minibanken, og plutselig hoppa to personer inn i meg, og stjal pengene jeg hadde tatt ut (4000kr), samt ga meg et slag så jeg landa rett i bakken.
uansett det Endte med at jeg løp etter han ene som hadde tatt pengene, sånn jeg forsto det. Fikk tak i han, ga han et par fine slag, og spurte hvor kompisen hans var blitt av, han ringte, jeg stjal tlf hans, samt når kompisen kom tilbake og leverte pengene beklaget de seg begge, begge to, og jeg leverte da igjen tlf til han jeg hadde tatt fra i håp om å få pengene mine tilbake.

2 timer seinere, utafor inngangsdøren min, blir jeg knivstukket 2 ganger av samme fyr, som stjal pengene mine. I ryggen når jeg prøver låse opp døra mi. Fyren ble tatt, p.g.a naboen var ute og gikk tur med amstaffen sin, som er lært opp til å angripe utlendinger.. dont ask.
og tilfeldigvis fikk med seg at han sto med en kniv i hånden, og med meg på bakken.

Uansett, Oslo er trygt.
jeg går gjennom karl johan hver dag, og det skjer sjeldent noe. Skjer det noe, er det ofte andre mennesker enn meg selv det rammer, og da bryter jeg selvfølgelig inn å hjelper vedkommende (offer, utifra mitt synspunkt)...

Jeg mener heller oslo er en feig by! Hver gang noe skjer, av voldelig episoder, står mennesker og ser på.
Var vitne til en voldtekt en gang, endte med at gutten ble sendt på sykehuset. Jeg kom tilfeldigvis paserende, og dette skjedde foran mange faktisk, i en park ... hvor ingen andre enn meg brydde seg. OMG
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
Sitat av Saint123 Vis innlegg
Oslo<3

Jeg mener heller oslo er en feig by! Hver gang noe skjer, av voldelig episoder, står mennesker og ser på.
Var vitne til en voldtekt en gang, endte med at gutten ble sendt på sykehuset. Jeg kom tilfeldigvis paserende, og dette skjedde foran mange faktisk, i en park ... hvor ingen andre enn meg brydde seg. OMG
Vis hele sitatet...
Tipper eventuelt at dette var en utenlandsk/ikke-etnisk-norsk jente som ble voldtatt, og da kvier folk seg ekstra for å bli involvert i situasjonen, som kan eskalere til enda mer bråk hvis det står andre mannfolk rundt. Seff, jeg kan sikkert ta fullstendig feil, men dèt er noe av det første som kommer opp i hodet av muligheter, da (norske) jenter som oftest har med seg en del venninner med. Uansett er det totalt Omg...

Hvordan skjedde det? Park ved siden av, eller på sjølve gata?
Sist endret av aeon_illuminate; 26. april 2012 kl. 08:13.
Er du ute på byen på en lørsdag ser du politiet nesten side ved siden med at som er ulovlig, og de gjør ingenting. Gikk hjem fra noen venner rundt kl 4 på en vanlig tirsdag for en tid tilbake. (hadde faktisk ikke vært på fylla). Gikk fra Gamle Oslo til Frogner. Tror aldri jeg har vært et sted med mer nervøse folk. Når jeg gikk forbi Oslo S skulle jeg tro det var midt på dagen ettersom alle løp eller små jogget. Bare for noen år siden hadde ingen engang tenkt på at denne byen av litt utrygg.
Er det ikke noen andre som reagerer ved det at det er flere folk her som skriver at de har blitt ranet/knivstukket/banket opp en eller flere ganger i Oslo? Kommer selv fra bygda på Hedmarken så noe erfaring fra bylivet har jeg ikke akkurat. Men jeg synes det er noe snodig det at folk skriver at de har kommet opp i flere episoder som inneholder vold, men det er ikke noe problem siden det har bare skjedd en gang eller flere. Selv så mener jeg at en gang er en for mye..
Sitat av Shepard Vis innlegg
Er det ikke noen andre som reagerer ved det at det er flere folk her som skriver at de har blitt ranet/knivstukket/banket opp en eller flere ganger i Oslo? Kommer selv fra bygda på Hedmarken så noe erfaring fra bylivet har jeg ikke akkurat. Men jeg synes det er noe snodig det at folk skriver at de har kommet opp i flere episoder som inneholder vold, men det er ikke noe problem siden det har bare skjedd en gang eller flere. Selv så mener jeg at en gang er en for mye..
Vis hele sitatet...
Du må ikke glemme alle de tusener av brukere som ikke har opplevd skumle ting i Oslo som velger å ikke skrive noe, fordi de ikke har noe å fortelle. Det hadde blitt en enormt kjedelig tråd med ti tusen poster som sa "Jeg var i Oslo i sommer og ble verken voldtatt eller drept", så derfor er det få som sier det.
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Tipper eventuelt at dette var en utenlandsk/ikke-etnisk-norsk jente som ble voldtatt, og da kvier folk seg ekstra for å bli involvert i situasjonen, som kan eskalere til enda mer bråk hvis det står andre mannfolk rundt. Seff, jeg kan sikkert ta fullstendig feil, men dèt er noe av det første som kommer opp i hodet av muligheter, da (norske) jenter som oftest har med seg en del venninner med. Uansett er det totalt Omg...

Hvordan skjedde det? Park ved siden av, eller på sjølve gata?
Vis hele sitatet...
I en park, midt på gresset, foran masse mennesker som bare gikk forbi som om ingenting skjedde, denne jenta gråt også, og sa bevisst slutt ganske så høyt (det jeg hørte hvertfall).
Det er at folk kvier seg, er det som gjør denne byen så jævla "stygg". Nå skal ikke jeg dra alle under samme bås, men you get the point.
Hadde dette skjedd i et annet land, hadde folk drept fyren.
(Noe jeg nesten gjorde - Og den dag, er stolt av).
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Saint123 Vis innlegg
I en park, midt på gresset, foran masse mennesker som bare gikk forbi som om ingenting skjedde, denne jenta gråt også, og sa bevisst slutt ganske så høyt (det jeg hørte hvertfall).
Det er at folk kvier seg, er det som gjør denne byen så jævla "stygg". Nå skal ikke jeg dra alle under samme bås, men you get the point.
Hadde dette skjedd i et annet land, hadde folk drept fyren.
(Noe jeg nesten gjorde - Og den dag, er stolt av).
Vis hele sitatet...
Vi skulle hatt borgervern\milits. Kun folk med rent rulleblad kunne vært medlem, strengt lederskap og tett kontakt med politi. Basert på sunn fornuft, ikke nazisme og sånn dritt.
Sist endret av Taurean; 8. mai 2012 kl. 03:04.
Longtime lurker.
Biggie smalls's Avatar
Har gått igjennom oslo sentrum en gang, merket aldri noe til noen kriminelle folk, bare noen shady skygger som kikket på meg.

Men her i byen jeg bor er det så mye sigøynere og andre tiggere, og de har en tendens til og være aggressive.
Var ute med noen kompiser på byen, så skulle de inn på 7-11 for og ha mat, jeg ventet på utsiden.
Så kommer to sigøynere bort mot meg og vil selge meg ting og få penger, så gir jeg 20kr til han ene, så flippet han andre ape-shit og spente meg i kneet. Prøvde å løpe men nyttet jo ikke det med fucked-up kne.
Nå sier ikke jeg at det er ille i byen her, men er noen hendelser jeg gjerne ville ha unngått.
Sitat av Taurean Vis innlegg
Vi skulle hatt borgervern\milits. Kun folk med rent rulleblad kunne vært medlem, strengt lederskap og tett kontakt med politi. Basert på sunn fornuft, ikke nazisme og sånn dritt.
Vis hele sitatet...
Jeg skjønner ikke hvorfor man skal være skikket til å håndheve lov og orden bare fordi man har rent rulleblad og "Sunn fornuft"
"Sunn fornuft" er ofte brukt som synonym for "Det syntes jeg, uavhengig i hva loven sier om det."
Ifølge manges "Sunn fornuft" burde voldteksmenn henges uten dom.
Jeg foretrekker nok da politi, selv om egentlig de færreste er egnet til å fortelle oss hva vi kan og ikke kan.

Jeg er nok en av de som ikke poster i tråden fordi jeg ikke har opplevd noe av noen skummel karakter.
Dette til tross for dophandel og lite forståelse for sengetid.
Jeg er ingen utpreget stor eller skummel person, tvert imot.

Det som slår meg er at det alltid er besøkerne som finner Oslo skumlest.
Kan dette komme av forveksling "mellom" uvant og "skummelt"?

Jeg sier ikke at alle som har opplevd noe her tar feil. Det er bare ett syn som ikke passer helt med mitt.
Turelli: Fordi folk med rent rulleblad og sunn fornuft er skikket til å håndheve lov til en viss grad. Å stoppe en voldtekt, ran eller en voldshandling er noe som fører til trygghet, og det mangler vi i stor grad i norge i dag. Veldig mange forbrytere går fri, offerene får ikke rettferdighet. Syns du det er riktig?
jamen yolo da.
luni's Avatar
Bare å bli med i natteravnene, Taurean.
Sitat av Taurean Vis innlegg
Turelli: Fordi folk med rent rulleblad og sunn fornuft er skikket til å håndheve lov til en viss grad. Å stoppe en voldtekt, ran eller en voldshandling er noe som fører til trygghet, og det mangler vi i stor grad i norge i dag. Veldig mange forbrytere går fri, offerene får ikke rettferdighet. Syns du det er riktig?
Vis hele sitatet...
Nei, det er ikke enten, eller. Selvfølgelig syntes jeg folk skal stille opp som medmennesker.
Man trenger også bedre politidekning.
Selv om jeg ikke er for Oslojuntaen din, betyr ikke det at jeg ikke syntes ting burde fobedres.