Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1338
Hvem er det egentlig som utleverer tyngre pakker fra utlandet? Jeg ønsker å bestille en gjenstand som veier ca 60kg og lurte på hvor man evt. må hente den og om man får hjelp til å laste den inn i bilen?
Hva er det i pakken?
Trådstarter
Sitat av druefjes Vis innlegg
Hva er det i pakken?
Vis hele sitatet...
En verktøysmaskin.
Det avhenger av transportselskap avsender bruker, men de fleste leverer på døra som fks dhl, ups osv
Trådstarter
Jeg aner ikke hvilket transportselskap som blir brukt. Dette er en maskin jeg ønsker å kjøpe fra Kina og de opererer med fri frakt, så jeg vet ikke hvordan det blir videretransportert etter at det er kommet til Norge. Jeg tror nok ikke at Posten tar imot pakker med en slik tyngde..
"Øko-Terrorist"
Sitat av lorentz Vis innlegg
Jeg aner ikke hvilket transportselskap som blir brukt. Dette er en maskin jeg ønsker å kjøpe fra Kina og de opererer med fri frakt, så jeg vet ikke hvordan det blir videretransportert etter at det er kommet til Norge. Jeg tror nok ikke at Posten tar imot pakker med en slik tyngde..
Vis hele sitatet...
Har kommet med DHL hver gang jeg har mottatt større og/eller dyrere ting fra Kina. Dog ingen garanti, kan du ikke spørre selger hvem de bruker?
Trådstarter
Sitat av tr80r Vis innlegg
Har kommet med DHL hver gang jeg har mottatt større og/eller dyrere ting fra Kina. Dog ingen garanti, kan du ikke spørre selger hvem de bruker?
Vis hele sitatet...
Har du da bestillt varer fra Ebay med fri frakt, eller måtte du pung ut med porto i tillegg?
Det må jo avsender ta seg av. Du får sende dem en mail og spørre hvordan dem gjør det.
Avsender står gjerne for frakt. Det ender bare opp med at det kommer en trailer og leverer pakken på en tralle, om det er hjemlevering.
Men du kan jo risikere å måtte hente den selv på nærmeste terminal.
"Øko-Terrorist"
Sitat av lorentz Vis innlegg
Har du da bestillt varer fra Ebay med fri frakt, eller måtte du pung ut med porto i tillegg?
Vis hele sitatet...
Begge deler. Med og uten fri frakt, fra Ebay og Aliexpress.
Den var ikke spesielt tung, men fikk en stor pakke med posten og den måtte jeg hente på deres godsterminal i Oslo (Bor i Oslo). Dette var riktig nok en god del år siden.