Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 2417
Heisann, usikker på om dette blir posta rette stedet..
Om det er feil så må Mod gjærne slette eller flytte tråden..

Jeg fikk nettopp førerkort å vil unødig miste dette på noe så fjernt som en positiv spytt/blodprøve..

Skiltene mine er ganske "skittene" pga tidligere narkotika dommer og forelegg..
Så jeg veit jeg kommer til å bli stoppet veldig kjapt om popo legger seg bak meg når jeg er ute å kjører..
Jeg røyka sist på torsdag, ca 0.5g..
Før dette var det 16 dager uten, men før det røyka jeg vell en uke med ca 1g om dagen..
Moderat til treg forbrenning å veldig engstelig mtp evt edrulighets kontroll..

Noen som har noen egne erfaringer med å bli stoppet flere dager etter å teste positivt, tror folk det er trygt å kjøre nå?
Lest flere plasser at det kan slå ut på spytt i opp til 14 dager, står så mye forskjellig så man aner jo ikke hva man kan stole på.. :P

Hadde det syntes på spytt prøve, så er vell sannsynligheten liten for at det er over lovlig grense under en blodprøve (dem tar jo lappen opptil 14 dager mens dem sjekker prøver osv, så det er jo nesten som å miste den å sitte med noia å håpe den kommer tilbake i posten)..

Sorry for bok men håper på noen gode svar..
Fuck narkotika lovgivningen as..
Å sånn til info så ville jeg aldri kjørt påvirket av noe, så den skjenne preken trenger jeg ikke altså
Anonym bruker
"Fattig Hvithval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du burde la være hvis du vil være helt sikkert. Vent 1 måned før du kjører. Og la vær å røyk i fremtiden hvis du vil beholde sertifikatet.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Du burde la være hvis du vil være helt sikkert. Vent 1 måned før du kjører. Og la vær å røyk i fremtiden hvis du vil beholde sertifikatet.
Vis hele sitatet...
1 mnd??
Det er såpass ja?
Trodde ikke det var spør i blodet så lenge av den aktive THC molekylen, trodde det var metabolitten Thc-cooh som kan finnes så lenge, men det er vell igjen kanskje nok til å ikke være "edruelig" nok til å ha den retten å kjøre..
Men skulle fortsatt vist ca hvor lenge det kan spores i spytt så jeg kan ta et estimat på når jeg kan kjøre..
Får dem negativ i spytt er vell sjansen mindre for å bli tatt blod av regner jeg med

Men tusen takk for svar!
Settes pris på
Ikke kjør uansett om du har røyka selvom det bare er ett par trekk, ikke kjør med dop i bilen ha det som regel iallefall
Sitat av Supperman Vis innlegg
Ikke kjør uansett om du har røyka selvom det bare er ett par trekk, ikke kjør med dop i bilen ha det som regel iallefall
Vis hele sitatet...
Den er jeg helt innforstått med, kjøre rusa ville jeg ikke gjort..
Å heller ikke hatt noe i bilen, med mindre det er en acid tab teipa til understellet av bilen på vei til Telt-tur..
Men det veit jeg at det er veldig vanskelig å finne i spytt og må helst bruke en ganske avansert test for å leite spesifikt etter det..

Takk for svar av deg også; håper på enda flere gode svar
Sist endret av Panzerpadda; 7. april 2019 kl. 15:20. Grunn: Skriveleif
Sitat av Panzerpadda Vis innlegg
Noen som har noen egne erfaringer med å bli stoppet flere dager etter å teste positivt, tror folk det er trygt å kjøre nå?
Vis hele sitatet...
Om jeg ikke husker helt feil var det en tråd for mer enn et år siden hvor folk postet erfaringer med å bli testet. Tråden ble ikke veldig lang men hadde noen tilbakemeldinger.

Ellers kan det hende du synes denne tråden er interessant.
https://freak.no/forum/showthread.php?t=308527
Sitat av KnutAnkhAton Vis innlegg
Om jeg ikke husker helt feil var det en tråd for mer enn et år siden hvor folk postet erfaringer med å bli testet. Tråden ble ikke veldig lang men hadde noen tilbakemeldinger.

Ellers kan det hende du synes denne tråden er interessant.
https://freak.no/forum/showthread.php?t=308527
Vis hele sitatet...
Absolutt interessant ja, hadde bare vært gull om Ts fikk maskinen til å funke så man kunne få noen baseline retningslinjer..
Men noen her hørt om den norske forskningen på drager 5000 da?
Skulle tro at det står ca hvor lenge denne maskinen plukker opp THC, men virker som om dem stoppet testen etter 36 timer og noen fortsatt viste positiv..
Men uansett tusen takk for svar, å hydrogen peroxide har jeg alltid for hånd ^^,

Kom gjærne med flere svar i tråden her om noen finner noe av interesse
Anonym bruker
"Bred Kirkegrim"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
spytt-testen er aviklet såvidt meg bekjent.. det var vist ikke "realistiske" nok verdier for onkel blå fordi dem mener jo at man må kunne straffe folk som har røyket flere dager i forveien, fordi man er jo veldig mye mer beruset av den jointen for 70timer siden kontra den lovlige halvliteren..! så da gikk dem tilbake til å sette av 2timer x 2 betjenter for å dra deg med ned på legevakta for blodprøve. Har selv et "skittent" rulleblad (er en såkalt gjenganger pga. ca. 10 tobakksmuler) så når jeg ble stoppet en gang jeg var ute, selvfølgelig av samme ferske politistudenten fra homsepatruljen, så bestemte han seg for å beslaglegge førerkortet fordi jeg hadde røyka 1/3 av en joint.. 2dager i forveien! Husk at disse noldusene får stjerne i boka si av å gi førerkortbeslag, justismord eller ei.

TLDR; Ja, om du har røyket samme uken som du setter deg bak rattet så har du liksom over 0.2 i omregnet promille, som er tilstrekkelig for beslag til tross for at de i mange tilfeller finner på å la opptil 0.5 promille alkohol bli sett gjennom fingra på uten at det blir noe beslag. Verdens beste land å bo i ❤
Anonym bruker
"Bred Kirkegrim"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Men om du tilfeldigvis er den nye kongen på hasj-haugen kan du jo naturligvis be en eller annen polititopp som f.eks. erik jensen om hjelp til å få tilbake sertifikatet da.. uten at det vekker noen mistanker internt, fordi her i landet finnes det jo ingen korrupsjon
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Men om du tilfeldigvis er den nye kongen på hasj-haugen kan du jo naturligvis be en eller annen polititopp som f.eks. erik jensen om hjelp til å få tilbake sertifikatet da.. uten at det vekker noen mistanker internt, fordi her i landet finnes det jo ingen korrupsjon
Vis hele sitatet...
De testene er ikke avviklet her i Buskerud, har selv 3 bekjente som har blitt stoppa å bedt om å sutte på bomullspinnen..
(sist for 2 uker siden)
Han ene fikk negativt resultat 4 dager etter siste trekk, men blei allikevel tatt med inn før blodprøve. (Som viste over 5ng/ml å mista førerkortet)..
Hadde det skjedd meg hadde jeg kjørt en brennende traktor inn i lensmann's kontoret..

Kan si så mye som at det er ca 40.000 innbyggere her og et typisk småby/bygde politi som gjør alt i sin makt for å stoppe, terrorisere og forfølge folk..
Det er helt fantastisk hvor idiotisk det systemet er..

Da får jeg la bilen stå noen dager til da uheldigvis :s

Finner heller ingen gode forum tråder om hva folk har finni ut når det kommer til tidspunkt hvor denne er positiv eller negativ..
Sitat av Panzerpadda Vis innlegg
De testene er ikke avviklet her i Buskerud, har selv 3 bekjente som har blitt stoppa å bedt om å sutte på bomullspinnen..
(sist for 2 uker siden)
Han ene fikk negativt resultat 4 dager etter siste trekk, men blei allikevel tatt med inn før blodprøve. (Som viste over 5ng/ml å mista førerkortet)..
Hadde det skjedd meg hadde jeg kjørt en brennende traktor inn i lensmann's kontoret..

Kan si så mye som at det er ca 40.000 innbyggere her og et typisk småby/bygde politi som gjør alt i sin makt for å stoppe, terrorisere og forfølge folk..
Det er helt fantastisk hvor idiotisk det systemet er..

Da får jeg la bilen stå noen dager til da uheldigvis :s

Finner heller ingen gode forum tråder om hva folk har finni ut når det kommer til tidspunkt hvor denne er positiv eller negativ..
Vis hele sitatet...

da tipper jeg de benytter den spytte-testen om det ikke er legesenter i nærheten..

når det gjelder et konkret svar om når det er trygt, så er det dessverre umulig å si, uten at du investerer i en high-tech blood/pee analyzer og tar den veien.. 🤣 Verdiene de bruker for å måle deg er; Mikro-mol/l altså, 0.002 milliondeler thc-metabolitter tilsvarer påståelig 0.2-0.5 promille (tusendeler) (er ikke milliondeler lítt mindre enn tusendeler??)

De kjører deg også med en 15-dels kognitiv og memory funksjons-test, uten at det har noe som helst å si om du består med glans.


Det er veldig mange faktorer som påvirker resultatet...Typ; søvnmengde, aktivitets-nivå, fett%, forbrenning, diett, leverfunksjon og tilogmed hvor mye luft du puster får noe å si når de graver seg ned i 3 desimaler på milliondeler-enhet Så om du skal være helt trygg må du benytte deg av alkohol.. fordi det har bare samme skadevirkningene som heroin og er helt klart det tryggeste alternativet.
Anonym bruker
"Nervøs Storskogmus "
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg ble stoppet ca 16timer etter å har røyka. Røyker daglig. Negativ test, tror så lenge du pusser tenna godt. Bruker munnskyll, å det har gått 12+ timer. Så er du good. Funker sånn for meg. Det her er ingen fasit!
Anonym bruker
"Gul Fossegrim"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Testet negativt 3 dager uten spliff som kronisk røyker første og eneste gangen jeg blei testa
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Testet negativt 3 dager uten spliff som kronisk røyker første og eneste gangen jeg blei testa
Vis hele sitatet...
Hmm, gir mening det..
Skulle bare vært litt mere offentlig utgitt forskning så man faktisk VEIT, men man skal vell heller ikke vite fordi det er djevelens grass..

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg ble stoppet ca 16timer etter å har røyka. Røyker daglig. Negativ test, tror så lenge du pusser tenna godt. Bruker munnskyll, å det har gått 12+ timer. Så er du good. Funker sånn for meg. Det her er ingen fasit!
Vis hele sitatet...
Det er goodie, bruker både hydrogen peroxide (gurglevann) og listerine (munnvann)
Men noian for de svina der er stor as, på dag 4 uten nå..
Så må vell snart være trygt mtp spytt og blod skun tru..

Sitat av ftp1337 Vis innlegg
da tipper jeg de benytter den spytte-testen om det ikke er legesenter i nærheten..

når det gjelder et konkret svar om når det er trygt, så er det dessverre umulig å si, uten at du investerer i en high-tech blood/pee analyzer og tar den veien.. 🤣 Verdiene de bruker for å måle deg er; Mikro-mol/l altså, 0.002 milliondeler thc-metabolitter tilsvarer påståelig 0.2-0.5 promille (tusendeler) (er ikke milliondeler lítt mindre enn tusendeler??)

De kjører deg også med en 15-dels kognitiv og memory funksjons-test, uten at det har noe som helst å si om du består med glans.


Det er veldig mange faktorer som påvirker resultatet...Typ; søvnmengde, aktivitets-nivå, fett%, forbrenning, diett, leverfunksjon og tilogmed hvor mye luft du puster får noe å si når de graver seg ned i 3 desimaler på milliondeler-enhet Så om du skal være helt trygg må du benytte deg av alkohol.. fordi det har bare samme skadevirkningene som heroin og er helt klart det tryggeste alternativet.
Vis hele sitatet...
Åjo da, legesenter ganske i nærheten her..
Allikevel er drager 5000 "the weapon of choice"
Men hørt at THC ikke utsonderes i munnen og at det er kun rester fra røyking som sitter og kan være vanskelig å få bort, og om det er casen så burde det jo lett holde å virkelig gå grundig til verks med tannpuss og munnskyll..
Men 0 solid science bak noe av det som blir sagt på "offentlige" etater's nettsider..

Utrolig å gå ned i milliontedel vettu..
Som du sier så er det nok bare å kaste seg på flaska uansett hvor mye man avskyr alkohol om man skal få chillan litt..

Syre, sopp og ket er ganske safe da, for det sjekker ikke den maskinen ^^,
Sist endret av Panzerpadda; 8. april 2019 kl. 10:01. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Hatsk Røyskatt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Testa negativt på spytt etter 14 timer.. Men testa positivt på pissings etter 2.5 måned, erru glad i lappen, slutt å røyk, det går sikkert bra lenge, men tilslutt går det til helvete.. Kjenner ikke en eneste person som røyker som ikke har mista lappen
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Testa negativt på spytt etter 14 timer.. Men testa positivt på pissings etter 2.5 måned, erru glad i lappen, slutt å røyk, det går sikkert bra lenge, men tilslutt går det til helvete.. Kjenner ikke en eneste person som røyker som ikke har mista lappen
Vis hele sitatet...
Men å ha bilen registrert på dama som ikke har noe på rullebladet er heller kanskje ikke så dumt OM det er en dag det blir en spliff?..
Røyka veldig lite i det siste å blir ikke noe særlig fremover..
Lappen har vært veldig mye jobb og er veldig verdifull, så planlegger å beholde den..
Kan jo hende det blir avkrim her en gang også så lovene blir LITT bedre..
Ikke trua på at det blir fritt fram men kan jo hende det endrer seg for det bedre med tia

Jeg også har testa positivt på piss eeevig lenge forgje gang jeg gikk av hard røyking..
Brukte 94 dager på å bli rein..
Men urin tar dem kun etter en evt ulykke??
Spytt og blod er vell for å sjekke om man var "påvirket" mens man kjørte mens urin er mere for å sjekke om man er "edruelig" nok til å ha førerrett??

Tusen takk for svar btw!

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
erru glad i lappen, slutt å røyk, det går sikkert bra lenge, men tilslutt går det til helvete..
Vis hele sitatet...
"Erru" - ikke fra drm/kbg området vell? Haha ^^,

Over til et annet spørsmål..
Kan man bli tatt med eller har folk opplevd å bli tatt med til legevakt for blodprøve selvom spytt testen viste negativ?
Å hva er i såfall da sjansen for å få over grensen når man har gått 3,4,5 dager uten?
Da er det vell såpass lite THC at dette ikke er nok til førerkort beslag?
Sist endret av Panzerpadda; 8. april 2019 kl. 22:30. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.