Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  34 9470
Hei!

De siste 4 månedene har jeg kost meg skikkelig på en måte, men medaljen har en bakside.
I august i år ble jeg grovt banket opp og ranet på nattestid, og fikk hematom over venstre øye, samt hevelser og smerte i nakke/skulder. På legevakten ble jeg foreskrevet da en 20 pakning nobligan, som var mitt første møte med legemidler som kan gi rus. Etter jeg prøvde en kapsel, kjente jeg faktisk rus de første to dagene, og økte til to kapsler dag to osv, pakken varte 7 dager med hensikt mot å lindre smerter, men også en rekreasjonell eufori.

En måneds tid gikk uten at jeg tenkte noe særlig mer over nobligan, men etter vellykket eksamensresultat undersøkte jeg muligheten for å få mer hos fastlegen. Fikk dette, og 20 var nok igjen for en god buzz noen dagers tid. Deretter ble det møte med privatlege på samme sykehus som jeg tidligere er blitt operert, da fastlegen var syk, og vedkommende skrev ut en 100 pakning til meg. Gang to jeg var hos aktuelle legen begynte jeg å snakke faglig, samt dokumentere at jeg var medisinstudent for å underbygge troverdighet om at vanedannelse for min del ikke skulle bli noe problem. Legen ble nesten "kamerataktig i tonen" etter vi hadde småpratet om samme foreleser fra UiO. Legen sier mot slutten av timen: jeg skriver reit-IIII på resepten, så blir det en behovsmedisin, du er student og har ikke råd til å betale meg saftige dommer hver gang. Du har hatt en tøff høst. Men PS: det jeg har skrevet ut til deg nå, bør vare en del mnder"

På dette tidspunktet hadde jeg en toleranse på 500 mg for å oppnå rus. 10 dager senere var toleransen på 1500 mg. Jeg valgte seponere meg selv cold turkey i 2 uker for å droppe toleransen. Gikk til en lege nr 3 som også skrev ut reit, men 2. Så pr nå, har jeg en toleranse på 2g tramadol for "duppe av" og tilgjengelighet på ca 500 piller. Ønsker hovedsakelig å få innspill til hyppighet som gjør at 400-500 mg er nok for å oppnå eufori. Jeg har ikke merket store abstinenser da jeg cold turkey i to uker, var nedstemt dag 1 uten noe tramadol i blodet, men med trening og fysisk aktivitet gikk det helt fint bortsett fra at det var lyst på" tramadol, men ikke mer nevneverdig enn lysten for søtsaker på lavt blodsukker.

Mvh,
Archdacko
Anonym bruker
"Sjuk Falk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvor store er smertene dine fra ranet nå?
Det er ikke noen fysiske smerter etter ranet, lenger. Dog har jeg ikke bearbeidet traumen psykisk, men får samtaleterapi på nyåret.
Anonym bruker
"Villig Havmunk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kanskje du skal slutte mens leken er god? Jeg hører at du prøver å overbevise deg selv om at suget ikke var verre en suget etter søtsaker, men alikevel er du her på dette forumet for å prøve å finne en lur oppskrift på å få mest mulig rus ut av en lavest mulig dose? Det er sånn det begynner vet du, for alle som blir grisehektet på opioder og mister alt de har pga avhengigheten. Alle begynner der du er nå, der man klarer å slutte i korte perioder og sier til seg selv, " nei nå skal jeg finne en bedre og mer kontrollert måte å ruse meg på, jeg klarer jo fint å slutte så det skal jeg fikse", problemet er bare at det ikke finnes en fornuftig og god måte å ruse seg på opioder på, periodene der du ruser deg blir lengre for hver gang, toleransen øker og periodene du klarer å holde deg rusfri minsker for hver gang.

Det høres jo egentlig ut som om du vet hvor dette ender, med overskriften din "medisinstudent på kjøret"
Gjør deg selv en tjeneste, og lever tablettene på nærmeste apotek. Uansett hvor god kontroll du tror du har, vil du fort merke at dette ikke er realiteten; bare les overskriften.
Jeg tror det er vanskelig å vurdere hyppigheten da alle mennesker reagerer forskjellig og har forskjellig toleranse. Eller stemmer ikke det? Det vet du sikkert bedre enn meg, hehe.

Kan du ikke prøve deg frem? Ta 1-3 dager i uken først så ser du.
Anonym bruker
"Sprudlende Brosme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du er på riktig spor med utdanning og lignende. Fortsett heller ned den veien og skap en bra fremtid for deg selv. Jeg kan skrive under på at pillemisbruk leder til et svært miserabelt liv, og at det å jage damer og $ er en mye bedre rus ;-)
Det jeg finner mest interessant er at du faktisk innrømmet ovenfor lege at du vet at det er vanedannende og at det ikke er et problem "fordi jeg er medisinstudent". Du vet åpenbart på et eller annet nivå hva du leker med, så jeg håper du finner ut av det.

Slike medisiner er ikke der for å håndtere mentale traumer, som du selvsagt vet.

Du klarer kanskje å holde styr på studier og dop nå, så slutt før du oppdager at du har mistet kontrollen. Test deg selv noen dager helt uten drugs, så ser du fort hvordan det EGENTLIG står til.

Du høres ut som som en i utgangspunktet oppegående kar, så hvis du finner det i deg å søke hjelp så er du nok tjent med å gjlre det før det tar helt av.

Moralpreken fortjent, vil jeg si.
Du er avhenig. Kom deg vekk fort som faen. Vet det ikke stemmer med alle som går på et lite kjør med opiater, men har hatt venner som sa akkurat det samme. "Skal bare leke meg litt med det, det er jo ikke sånn at jeg ikke greier slutte". Flere er døde og noen har gitt opp/bor i kommunalboliger og alt dreier seg om rus. Om de bare visste hvor den lille leken bar hen...
Ikke for å moralisere, men i og med at du studerer medisin, burde du ikke vite at rus ikke er veien å gå? Synes det er supert at ting går bra for deg mtp. utdanning, men jeg tviler sterkt på at rus vil være gunstig i lengden.
Jeg blir uvel når jeg leser det TS skriver. Archdacko, du står på kanten av et stup nå og sjonglerer med fakler. Gi deg mens leken er god, ikke let etter måter å balansere litt nærmere kanten mens du fyrer opp nok en fakkel.

Som medisinstudent har du alle forutsetninger for å vite at du ikke er unntatt avhengighet. For jeg synes det høres ut som om du er det – avhengig. Du lyver og manipulerer allerede for å få din neste fix, hva blir det neste?

Jeg håper dette er noe du føler du kan ta opp med samtaleterapeuten på nyåret.


PS. Jeg vil ikke si at dette er en historie utenom det vanlige. Rus og akademia er vanligere enn folk tror, dog, opioider er kanskje ikke det studenter flest sliter med.
Sist endret av Svartbak; 23. desember 2018 kl. 18:38.
Det finnes haugevis av "functioning junkies" i legestanden. Du står i fare for å bli en. Snart kan du skrive resepter på alle mulige a preparater selv. 0g du har da dolcontin, subutex og harde benzo et tastetrykk unna. Den er kjib trådstarter. Du har allerde lagt ut en destruktiv sti foran deg
Sist endret av Bearass; 23. desember 2018 kl. 20:28.
Dette kommer til å gå samme vei som det har gjort for mange andre..

Vil at du setter deg ned å leser denne tråden her, det er forferdelig å se hvor fort det går feil vei

https://freak.no/forum/showthread.ph...=bloodshoteyes

Vel og merke ikke helt samme situasjon, men begge trådene er på "flørtestadiet" av avhengighet.
Sist endret av EquallyFlaw; 24. desember 2018 kl. 00:40.
Anonym bruker
"Mulig Bjørkemus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det startet med Tramadol for meg også. Trodde jeg klarte og styre meg, og det klarte jeg i starten, ca i 6-8 mnd klarte og og holde meg til å kun ta det 2 til 3 MAX ganger i uken, hadde ingen abstinenser, så en uke ble det til at: Tar 4 dager denne uken så bare 1-2 neste uke (tenkte jeg). Men ble 4 uken etter, så ble det til 5 dager i uken og til slutt så var det hver dag.

Da tok jeg Tramadol hver eneste dag, når jeg våknet opp kastet jeg ned 200mg, etter 5 timer tok jeg 100mg, og etter nye 5 timer tok jeg 200mg igjen. Sånn var det hver dag. På jobb, når jeg hadde fri, når jeg var syk, når jeg var på fylla, selv på dager jeg tok MDMA (KAN være en veeeeldig farlig kombinasjon).

Anyways.. Før jeg viste ordet av det så hadde jeg tatt 500mg til 700mg tramadol HVER dag i 2 år uten pause, ikke engang EN dag. Og jeg kan love deg at å slutte på Tramadol etter 2 år ikke er noen dans på roser, du opplever "head zaps" pga SSRI (?) effekten av Tramadolen, samme som er i antidepressiva, og i tillegg har du opiat abstinenser, så det er som å gå av både antidepressive og en smertestillende/opiat samtidig.

Opiat abstinensene varte i rundt 10-12 dager, SSRI / antidepressiva abstinensene gikk ikke bort før etter rundt 2 mnd om jeg husker rett.

Så kom det som var det vanskeligste, jeg kunne kjøpe tramadol når som helst av dealere jeg kjenner, jeg skulle nå leve et "vanlig liv" til hverdagen uten et opiat og antidepressiva som jeg til daglig har brukt, det er ikke lett. Så falt tilbake på Tramadolen, falt vel tilbake rundt 5 ganger og slutta etter 6 mnd - 1 år, abstinensene ble bare verre og verre selv om jeg hadde tatt det kortere stund enn første gangen på 2 år.


Klarte og slutte med det, men begynte og eksperimentere med OxyContin og morfin istedenfor etter noen mnd uten Tramadol. Noe som gav myyyye bedre rus, men opiat absitensene fra det er som å følge seg døden nær når man skal gå av dem, man slipper jo SSRI abstinensene da (eneste positive), så her sitter jeg idag avhengig av opiater fordi jeg trodde jeg kunne kontrollere Tramadol-bruken min.


Må egentlig si at Tramadol er et jævla skittent rusmiddel, ikke skittent som amfetamin osv, ordet jeg skulle bruke er vel "nasty" rusmiddel. Doser over 400mg kan gi deg krampeanfall / epilepsianfall, selv en dose på kun 100-200mg har gitt folk anfall før.
Selv har jeg aldri opplevd anfall selv om jeg har vært oppi 800mg på en dag før. Og du "fucker" med serotonin resptorene i hjernen din når du bruker det, vertfall over lang tid, og i så høye doser.

Du skriver at du hadde toleranse opptil 1500mg. Det er over 3x anbefalt daglig (24 timer) dose, og du er heldig som ikke har fått anfall av den dosen!

Hva skulle jeg egentlig fram til her? Du sier at lysten er som søtsaker, det var den for meg også, og jeg er bombesikker på at du lurer deg selv til å tro at lysten er mindre enn den er, og at du har mer kontroll enn du har. ALLE sier de har kontroll. Jeg sa også det.

Det er ikke sånn at jeg sitter med nåla i armen, er ikke der, og dit kommer jeg ALDRI til å havne, har blitt tilbydd heroin flere ganger, til og med gratis, og sagt nei, tørr ikke prøve det, om jeg kommer meg til 80 år så skal jeg teste det da. Men jeg sliter med avhengighet av oxy og morfin, og tar egentlig alle smertestillende jeg kan få tak i. Men går for det meste i oxy og morfin. Dyrt som faen, slutter sånn ca 4 ganger i året og starter igjen, like ille hver gang.

Gi deg mens leken er god!

Og beklager om det ble mye surr og/eller skrivefeil. Jeg er ekstremt trøtt at the moment
Takker for alle svar. Og jeg burde vel slutte, har vært en uke uten nå. Føler på veldig nedstemthet, har fæle mareritt, men ingen andre abstinenser enn dette. På grunn av jeg har vært av, har jeg holdt meg utenfor forumet. Men skjønner ikke hvor folk får tak i dealere med dette?
Du har ikke behov for dealere som dealer Så det er ikke så forbaska nøye

Ikke la det her bli en ny tråd mtp de som prøver ut, er blodhekta noen mnd/år senere.

Det er nok tråder her på bruket som har endt på den måten atm
Sist endret av Tilbaketrukket.; 27. desember 2018 kl. 17:04.
Huff, hold deg unna :-( jeg prøvde subutex innimellom og hadde full kontroll, trodde jeg. Fikk en fin eufori av 1-3 mg nesten daglig i flere år. Nå står jeg på 16 mg fast og er på nedtrapping. Er fysisk og psykisk hekta men euforien har ikke vært der på over et år. Du kan få en bra fremtid. Om du slutter med dette NÅ.
Hva er det som får alle her til å tro at de er utenom det vanlige fordi de studerer og fordi de er normalt oppegående? Det er mange rusmisbrukere der ute med høy utdannelse - og enda flere med en påbegynt utdannelse. Avhengighet diskriminerer ikke.
Anonym bruker
"Umulig Gapeflyndre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av annveig Vis innlegg
Huff, hold deg unna :-( jeg prøvde subutex innimellom og hadde full kontroll, trodde jeg. Fikk en fin eufori av 1-3 mg nesten daglig i flere år. Nå står jeg på 16 mg fast og er på nedtrapping. Er fysisk og psykisk hekta men euforien har ikke vært der på over et år. Du kan få en bra fremtid. Om du slutter med dette NÅ.
Vis hele sitatet...
+1. Spesielt når du bare akkurat er ferdig med første semester på et 7-årig studie.

"Historie utenom det vanlige"? lmao, hvem tror du at du er?

Om du på et mirakuløst vis klarer å fullføre studiet ville jeg uansett satset penga mine på at du ender opp som narkoman med de holdningene du har. Sorry.
Anonym bruker
"Villig Havmunk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Susa Vis innlegg
Hva er det som får alle her til å tro at de er utenom det vanlige fordi de studerer og fordi de er normalt oppegående? Det er mange rusmisbrukere der ute med høy utdannelse - og enda flere med en påbegynt utdannelse. Avhengighet diskriminerer ikke.
Vis hele sitatet...
Amen, sista!! Har selv jobbet ved et privat behandlingssenter, der har vi hatt inne folk i høystående jobber som har fått store konsekvenser av sin avhengighet..her snakker vi overleger, piloter +++ Viss noen tror at en god utdannelse elelr status i samfunnet beskytter en mot avhengighet så tar de skammelig feil
Selvsagt sant dette, anonym og Susa. Man kan ikke som lege i dagens samfunn bare gå og hente ut alt av vanedannende a- og b-preparater uten konsekvenser. Kan sikkert gjøre det en kort periode, men gjøres dette i lengre tid og i store doser kommer fylkeslegen og banker på klinikken din og "spør hva faen er det du driver med", før du som lege mister både muligheten til å rekvirere a- og b preparater til pasienter og en selv. Og da havner man til slutt på avvenningsklinikker selv om man er lege selv.

For 30-40 års siden var nok dette annerledes, med legen som veldig høytstående i samfunnet og hadde veldig tillit av både befolkning og stat. Da kunne man sikkert ha fri tilgang på alt man ville ha, uten at noen kontrollerte.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
+1. Spesielt når du bare akkurat er ferdig med første semester på et 7-årig studie.

"Historie utenom det vanlige"? lmao, hvem tror du at du er?

Om du på et mirakuløst vis klarer å fullføre studiet ville jeg uansett satset penga mine på at du ender opp som narkoman med de holdningene du har. Sorry.
Vis hele sitatet...
Jeg har allerede kuttet ut bruken av tramadol, til tross for at jeg har de tilgjengelig. Er på dag 8 uten bruk, og det går stort sett greit. Tyngst når man våkner og står opp, og er en kombinasjon av utsultet, og lurer på hva dagen skal bringe i disse romjulsfritider (tomhetsfølelse). Men jeg trener bevisst på ettermiddagen, så jeg får et naturlig endorfinkick som varer utover kvelden og det holder meg i sjakk og humøret er ok+ når jeg legger meg.

Du kan få si og tro hva du vil om hvor vidt jeg fullfører studiet eller ender opp som narkoman. Jeg vet for egen del at jeg klarer det, og klarer å slutte. Jeg har gått på smertestillende som er regnet som svakt avhengighetsdannede (felleskatalogen), og er så og si uten fysiske abstinenser. Føler nok mer på den SNRI-effekten tramadol har hatt, som gir nedstemhet på formiddagen, men igjen treningen funker da som delvis substitutt. Vil klassifisere egen avhengighet som hasard avhengighet, er ingenting som heter dette innenfor legemiddelavhengighet, men hasard brukes i forbindelse med spilleavhengighet og er en lettere grad av spilleavhengighet (man har en begynnende spilleavhengighet, men klarer til viss grad ta rasjonelle valg istedenfor la det gå utenfor stupet - og det klarer jeg nå da med kutte tramadolen til tross for jeg har piller tilgjengelig).

Så ta deg en bolle, du slenger jo bare oppgulp og drit.
Sist endret av Archdacko; 28. desember 2018 kl. 17:09. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hoihoii her ble noen støtt av å høre den harde, kalde sannheten.

Det er du som har starta denne tråden TS, og det er du som er på kjøret.

Du har allerede begynt å oppføre deg som Tøffetom, og vet du ikke hvem det er, anbefaler jeg å lese herointråden hans.


Du kan ta deg en bolle, din frekkas.
Anonym bruker
"Villig Havmunk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Archdacko Vis innlegg
Du kan få si og tro hva du vil om hvor vidt jeg fullfører studiet eller ender opp som narkoman. Jeg vet for egen del at jeg klarer det, og klarer å slutte. Jeg har gått på smertestillende som er regnet som svakt avhengighetsdannede (felleskatalogen), og er så og si uten fysiske abstinenser. Føler nok mer på den SNRI-effekten tramadol har hatt, som gir nedstemhet på formiddagen, men igjen treningen funker da som delvis substitutt. Vil klassifisere egen avhengighet som hasard avhengighet, er ingenting som heter dette innenfor legemiddelavhengighet, men hasard brukes i forbindelse med spilleavhengighet og er en lettere grad av spilleavhengighet (man har en begynnende spilleavhengighet, men klarer til viss grad ta rasjonelle valg istedenfor la det gå utenfor stupet - og det klarer jeg nå da med kutte tramadolen til tross for jeg har piller tilgjengelig).

Så ta deg en bolle, du slenger jo bare oppgulp og drit.
Vis hele sitatet...
Det var DU som startet denne tråden med overskrift "medisinstudent på kjøret" og nå skal du forsøke å overbevise alle, inkludert deg selv, med at du har full kontroll. Dette gjør du ved å intellektualisere og minimisere vekk ditt eget bruk ved å støtte deg til felleskatalogen og din egen, begrensede kunnskap om hvordan avhengighet fungerer.

Viss du først skal benytte felleskatalogen som et "alibi" på at dete er null problem så kanskje du skal ta en nærmere titt på hva som egentlig står der, istedenfor å klamre deg til den ene lille setningen som får alt til å høres så uskyldig ut?

"Tramadol skal ikke under noen omstendigheter administreres over lengre tid enn absolutt nødvendig" (felleskatalogen) Du har vel allerede brukt tramadol over mye lengre tid og for helt feile grunnlaget enn hva indikasjonene for tramadol er??

Og denne "Toleranse, psykisk og fysisk avhengighet kan utvikles ved langtidsbruk. Ved bruk til pasienter med tendenser til rusmisbruk eller -avhengighet skal peparatet kun administreres i kortere perioder og under nøye medisinsk kontroll" (felleskatalogen)

Du har allerede utviklet fysisk toleranse, mild fysisk avhengihet, og uten tvil psykisk avhengighet.

Bare det at du nå går rett i forsvar og bagatelliserer hele bruken din og er overbevist om at du er intelligent nok ( som om intelligens har noe med saken å gjøre..) til å klare å slutte beviser bare at du er i benektelse, som er et klassisk tegn på psykisk avhengighet.

Hold oss oppdatert, tipper du hopper rett tilbake på tramadolen når du føler deg normal igjen, får det du da kommer til å tenke er at " dette gikk jo bra, det var det jeg visste, jeg har full kontroll" er så tatt ut av læreboken at jeg må bare le
Tror dere misforstår meg her. Ja, det var jeg som opprettet tråden, da jeg var og er bekymret over bruken. Men at noen velger å slenge med leppa at jeg ender opp som hardbarka narkis og ikke klarer fullføre ett studie, er bare oppgulp. Og ja, er på kjøret, men når jeg klarer å avstå fra piller (som ligger i skuffen hjemme), er jeg ikke så ute og kjøre at alt handler om å ruse seg - da hadde jeg knasket disse pillene til det gikk tomt.

Så for å rense luften: ja, jeg er litt på kjøret, men synes ikke frekke, nedlatende og lite inspirerende kommentarer som at "vedder penga mine på at du ikke fullfører studiet, og at du blir narkis" hører hjemme i en tråd i en tråd.
Enig i det siste du skriver TS, men hvor mange slike tråder tror du ikke vi har sett her inne? Du attribuerer og bortforklarer problemet ditt innpakket som et selvforsvar. Jeg aner du føler folk treffer en ubehagelig nerve for ditt vedkommende, forståelig nok. Jeg tror ingen her prøver å være frekk med deg. Ingen skadefryd, dette er omtanke fra mennesker som vet hva de snakker om.

Men igjen viser du at du tror du har kontroll uten at du kanskje ikke har det:
Du burde ikke ha de tablettene i skuffen hjemme, flush de i dass og gå videre.

Du får ikke noe bedre svar enn det i denne tråden med den inngangen du har hatt her. Du er medisinstudent. Du lurer medisiner fra leger. Du vet du er avhengig, men at det ikke er et problem for deg. Neivel, hva mer vil du ha? Og dersom du ikke ønsker svar på noe annet: hvorfor er det relevant informasjon at du er medisinstudent?
Sist endret av reklame; 28. desember 2018 kl. 18:52.
Du er sikkert en god student og oppegående person. Men hvorfor kaster du ikke pillene hvis du ikke lenger har behov for dem?
Så om jeg klarer å spare på pillene mine så har jeg ikke et rusproblem?
For det var ikke det legen min mente, han sa kort og godt at man trenger ikke ruse seg for å ha et problem.
Jeg sparte på pillene mine ikke fordi jeg trengte de, men fordi at hva om jeg kanskje kom til å trenge de?
Jeg var mer avhengi av å ha det tilgjengelig enn å faktisk bruke de, jeg sparte de til en hypotetisk situasjon som ble skapt av å ha det tilgjengelig. Det ble en ondt sirkel hvor jeg måtte ha det tilgjengelig, men ikke kunne bruke de fordi at hva om jeg plutselig trenger dem også har jeg brukt dem opp på tull?
Endte med at jeg hadde et halvt apotek i skuffa mi før jeg flusha alt i dass og det som gjorde at den psykiske avhengigheten forsvant var enkelt og greit å kvitte seg med pillene og siden har jeg ikke havnet i en situasjon hvor jeg kunne ha trengt de, alt satt i hode mitt.

Sier ikke at det er det som skjer med deg, men slik forsvarsmodus du gikk i her så sier det meg en ting eller to.
Det skulle ikke være anonymt da.. legger inn en gang til med eget nick, jeg.

Jeg tror også TS har et naivt syn på hva avhengighet er. Rusmisbrukeren som ikke klarer å styre seg og propper i seg det han kan få tak i på bekostning av strømregningen, jobb og familie og rett og slett er helt ute av kontroll er nok sjeldnere enn han som bare prioriterer og legger opp hverdagen litt for mye etter rustrangen.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Hvordan går det med deg, trådstarter?
▼ ... over en måned senere ... ▼
Hvordan går det med deg, Archdacko? Du har ikke postet så mye i det siste, og det seneste innlegget var dette:

Sitat av Archdacko Vis innlegg
Hvordan type anfall fikk du? Har selv fått krampeanfall som førte til jeg ikke hadde puls, altså, jeg hadde nå vært død om jeg var alene. Bare spent på hva slags anfall, da jeg i ettertid har fått ukontrollerte rykninger i armer og ben, og om det er dette du mener er anfall.
Vis hele sitatet...
Vis hele sitatet...
Jeg må si at jeg blir litt bekymret når jeg leser dette. Kanskje det er på tide at du oppsøker profesjonell hjelp før dette eskalerer videre. Du kan leve et langt og fint liv hvis du får bukt med dette nå, du har allerede fått hjertestans på grunn av disse tablettene. Husk at avhengighet handler delvis om å lure seg selv til å tro at en har en viss kontroll. Her har du eksempler på akkurat dette: https://freak.no/forum/showthread.php?p=3017746
https://freak.no/forum/showthread.php?t=267834
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Håper det går bra med deg Archdacko! Hadde vert fint med en oppdatering
Du er avhengig, min venn! Ikke bare litt heller. Du leker med ilden og fremtiden din. Stopp nå!!!

Jeg blir så fascinert over at folk klarer å ruse seg på dette. Jeg gikk på de daglig i 4 år og følte bare avsky, men det var enten et evig smertehelvete eller den ekle kvalmen Nobliganen ga.

Men ødelegg for all del ikk livet ditt pga noen gule kapsler! Rett i søpla!! Se det heller som en erfaring du kan bruke i jobbsammenheng.
Heisann, jeg kom med et innlegg i «hvorfor ruser du deg tråden».

Det holdte på å gå dårlig, jeg fikk en overdose rett før nyttårsaften 2018, faktisk dagen etter jeg hadde masse innlegg i denne tråden. dro i behandling i april i 2019. Var i behandling på Phoenix Haga i Mysen, terapeutisk samfunn (hierarkisk oppbygging som militære, ikke sofabehandling), til nå rett før nyttår. Bor nå sentralt i Oslo med min nærmeste venn og har tillit fra familie og venner på at jeg ikke sprekker. Jeg er ydmyk og kan si at russuget dukker opp til tider, men etter å ha vært i nordeuropas tøffeste behandling fikk jeg en verktøykasse med strategier som jeg bruker når tanken blir farlig nær, deriblant at jeg skriver ned konsekvensliste av en sprekk. Går ellers til polikliniske samtaler og følger opp UP for å få igjen lappen. Hospiterer og repeterer allerede fullførte emner, jeg må gi meg selv tid før jeg skal utsette meg for fullt studiekjør til høsten igjen.

Setter veldig pris på at folk spør hvordan det går, og beklager jeg ikke har logget inn her tidligere på nyåret (hadde ikke pc og mobil på behandlingen).

Sitat av Svartbak Vis innlegg
Hvordan går det med deg, trådstarter?
Vis hele sitatet...
Hei, @Relevant og @Svartbak

Ja, jeg oppsøkte profesjonell hjelp i mars. Kom inn på avrusning på RAM v/Aker i slutten av mars, og dro i behandling i begynnelsen av april.
Det går bra nå (ref innlegget mitt overfor), men jeg er ydmyk og innser at jeg er en avhengig jeg også. Jeg ønsker å kanskje starte opp i NA/AA.

Hilsen,
Archdacko
Sist endret av Archdacko; 21. januar 2020 kl. 06:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Godt å høre at du tar tak i problemene dine. Lykke til videre - dette klarer du!
▼ ... over en måned senere ... ▼
Godt å høre at du har pågangsmot og har innsett at det var et problem. Opiatsuget er jo litt som nikotinsuget i den forstand at det er en jævla sleip avhengighet som sniker seg på deg og før du veit det så sitter du der og holer på det selv etter fysiske abstinenser for lengst har gitt seg. Har holdt på å snuble et par ganger sjøl de to åra jeg har lekt med opiater nå. Men føler jeg har grei kontroll nå samt har jeg lovet meg selv at om jeg snubler en 3 gang og overgår grensa jeg har satt for meg sjøl som er 1-3 ggr i mnden så kutter jeg det for godt. For det er fryktelig digg å sløve på og bare ta ting helt piano. Men om jeg ikke har kontroll på det kan jeg ikke unne meg den kosen.

Vært par 3 kanskje 4 ggr i mnden nå i 2 år. So far so good. Men tramadol er skummelt pga den krampefaren vettu, samt SSRI absitnensene som er veldig seige. Så hold deg på rett spor nå så kan du være stolt av deg selv etterhvert som du møter milestones underveien ut av dette.