Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1480
Moms fri handel i f.eks Holland gjelder for statsborgere utenfor EU. Gjelder dette også for norske statsborgere?
Tenker du om du er i Holland eller på nett?
Sist jeg skjekket var Norge ikke medlem i EU. Aksiomisk sett er norske statsborgere derfor ikke EU-statsborgere. (Gjør unntak for dobbelt statsborgerskap)

Sitat av TommyL Vis innlegg
Tenker du om du er i Holland eller på nett?
Vis hele sitatet...
Gjør det noen forskjell?
Sist endret av ivar_oslo; 10. mars 2019 kl. 19:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Moms må du betale når varen blir tatt inn i landet. Spiller ingen rolle hvem som sender, eller hvor det sendes fra.
Jeg antar du mener moms refusjon på varer kjøpt i utlandet?

https://www.smartepenger.no/reiseoko...del-i-utlandet

Du kan også søke etter "Global Blue" som er ett av de største selskapene innen momsrefusjon.

På nett skal du i utgangspunktet ikke betale lokal mva når du handler.
Jeg handler i en svensk nettbutikk for to dager siden og prisene jeg fikk var uten svensk mva, så må jeg bare passe på å betale dette ved innførselen til Norge.
Vær obs på at noen nettbutikker gir lavere/gratis porto istedenfor å fjerne lokal moms.