Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1677
Hei, er det noen som har prøvd LSD i større doser (200 ↑) hvor man går inn med en sinnstilstand hvor døden ikke er noe farlig og at man kanskje til og med velkommer den? Når det kommer til det de kaller egodød så er vel dette noe av poenget, at man skal bli skilt fra kroppen og bli født på nytt.(?)

Takk
Anonym bruker
"Mekanisk Vampyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Gladixi Vis innlegg
Hei, er det noen som har prøvd LSD i større doser (200 ↑) hvor man går inn med en sinnstilstand hvor døden ikke er noe farlig og at man kanskje til og med velkommer den? Når det kommer til det de kaller egodød så er vel dette noe av poenget, at man skal bli skilt fra kroppen og bli født på nytt.(?)

Takk
Vis hele sitatet...
Dette er noe som må jobbes med og kommer ikke automatisk. Jeg har venner som har opplevd det etter en heavy trip på sopp, men det var en tung tid som fulgte etter det.

Ego-død er ganske kraftig forandringer i det fundamentale i deg selv. Men du blir mer åpen på en tur, så alt er mulig.
Sitat av Gladixi Vis innlegg
Hei, er det noen som har prøvd LSD i større doser (200 ↑) hvor man går inn med en sinnstilstand hvor døden ikke er noe farlig og at man kanskje til og med velkommer den? Når det kommer til det de kaller egodød så er vel dette noe av poenget, at man skal bli skilt fra kroppen og bli født på nytt.(?)

Takk
Vis hele sitatet...
Har skjedd meg plenty ganger på tur.
Jeg ønsker dog ikke døden velkommen, men jeg kan på en måte "forstå" hva som kommer etterpå på og er ikke redd for å dø sånn objektivt(instinktivt er jeg jo det enda, styrer unna fjellveggen når jeg kjører bil for eksempel).
Det er ikke noe skummelt eller fælt i å dø eller være død.

Disse eksistensielle åpenbaringene er jo de man bærer med seg lengst og gjør størst inntrykk på oss.
Høytfungerende idiot
wormhole's Avatar
Hvis ego-død er målet, ville jeg heller gått for sopp eller meskalin. Men det er mulig det bare er meg..
Sitat av wormhole Vis innlegg
Hvis ego-død er målet, ville jeg heller gått for sopp eller meskalin. Men det er mulig det bare er meg..
Vis hele sitatet...
Begrunn gjerne svaret. Stoffene har jo sine særegenheter, men også likheter. Meskalin skal visstnok være interessant om man vil komme borti det esoteriske, men er jo ikke mange her til lands som har prøvd det.

Flein (psilocybin) gir en kortere, men gjerne mer intens tur. Vet ikke hvorfor du anbefaler det, en nær-døden opplevelse kan ha negativt fortegn.
Har brukt lsd i ganske høye doser. 450uq+ men det var ikke den samme ego death følelsen som man får på dmt eller ketamine.
Sitat av Gladixi Vis innlegg
Hei, er det noen som har prøvd LSD i større doser (200 ↑) hvor man går inn med en sinnstilstand hvor døden ikke er noe farlig og at man kanskje til og med velkommer den? Når det kommer til det de kaller egodød så er vel dette noe av poenget, at man skal bli skilt fra kroppen og bli født på nytt.(?)

Takk
Vis hele sitatet...
Tenker at det du beskriver er å gi slipp på angst knyttet til død, noe jeg tenker er veldig fint. Egodød, slik jeg tolker det, er derimot noe litt annerledes. Vil beskrive det som at "jeg-et" opphører og man glir inn i et fellesskap med resten av universet.
Sist endret av Lassis23; 12. mars 2019 kl. 20:39.
Høytfungerende idiot
wormhole's Avatar
Sitat av [protus] Vis innlegg
Begrunn gjerne svaret. Stoffene har jo sine særegenheter, men også likheter. Meskalin skal visstnok være interessant om man vil komme borti det esoteriske, men er jo ikke mange her til lands som har prøvd det.

Flein (psilocybin) gir en kortere, men gjerne mer intens tur. Vet ikke hvorfor du anbefaler det, en nær-døden opplevelse kan ha negativt fortegn.
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke opplevd ego-død på syre, men synes generelt at syre gir en mye mer rotete opplevelse og er derfor noe jeg har styrt generelt unna. Min første egodød, eller kanskje heller "veldig nær-egodød opplevelse" var på flein, faktisk før jeg hadde hørt om egodød fra før (som gjorte at det ble en litt rar opplevelse), men husker at jeg ikke visste om jeg var død eller levende eller om jeg var noe som helst. Alt bare smeltet i ett, og det eneste som var igjen av lyd var en veldig høyfrekvent pipelyd. Det varte ikke så lenge, men husker jeg var overrakset over hvor pent jeg jeg tok noe så påkjennende (dette var min andre opplevelse med psykedelika).
Da jeg fikk tak i meskalin (hel tørket kaktus i biter, ikke noe analog-tull), opplevde jeg egodød på en helt annen måte. Kan hende jeg var mer forberedt, men alt var bare ekstremt harmonisk, og det er dette jeg ser på som den viktigste åpenbaringen/spirituelle opplevelsen i mitt liv, by far. Meskalin lar deg kjenne at du har mye mer kontroll på trippen, og du vet at alt du trenger å gjøre hvis det blir for intenst er å åpne øynene og bestemme deg for å "bremse ned litt". Tenker derfor dette er det optimale for å oppleve egodød for første gang. Men igjen, mine erfaringer er ikke mer pålitelige enn noen som har opplevd det stikk motsatte. Meskalin er dog kjent for å være foretrukket alternativ for førstegangstrippere, og dette har jeg også tydelig sett blandt mine venner. Syns det er synd det ikke er mer utbredt enn det er i norge. Jeg har fått "ekstrakt", og "syntetisk" meskalin, men ingen av disse kunne sammenlignes med ekte vare, og minner mer om noe 2C-aktig (noe det antakelig også er).

Til dere som er interesserte, vil jeg anbefale å kjøpe frø på nettet, og dyrke kaktusen selv. Den er riktignok helt grusom å få ned spiserøret, både pga smak og konsistens, og etterfølges gjerne av en time med kvalme/oppkast, men dette gjør bare opplevelsen enda bedre, da dette letter og kontrasteres med ren velvære.
Sitat av wormhole Vis innlegg
Til dere som er interesserte, vil jeg anbefale å kjøpe frø på nettet, og dyrke kaktusen selv. Den er riktignok helt grusom å få ned spiserøret, både pga smak og konsistens, og etterfølges gjerne av en time med kvalme/oppkast, men dette gjør bare opplevelsen enda bedre, da dette letter og kontrasteres med ren velvære.
Vis hele sitatet...
Går dette som lovlig import, hvis så, hvilken kjede/butikk vil du anbefale?
Sist endret av Sopphuet; 12. mars 2019 kl. 21:23.
Opplevde det på 5g sopp, husker ikke typen.

Endret livet mitt til det bedre. Jeg er tilfreds, eneste måten jeg kan forklare det på.
Høytfungerende idiot
wormhole's Avatar
Sitat av Sopphuet Vis innlegg
Går dette som lovlig import, hvis så, hvilken kjede/butikk vil du anbefale?
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke bestilt frø selv. Den gangen bestilte jeg tørket san pedro fra den danske nettbutikken Ethnoplanet(som sluttet å selge etterhvert), men dette var i 2011, og er nok vært noe lovforandringer siden da. Jeg vil likevel tro det er ganske risikofritt å bestille frø, men kan være lurt å bruke poste restante for sikkerhets skyld. Vet heller ikke så mye om selve dyrkeprosessen. Var lenge under inntrykk av at dette var et evighetsprosjekt (mener å huske en peyote bruker 15-20 år på å bli fullvoksen), men san pedro vokser visst ganske fort. En kompis hadde drøssevis av dem (desverre beslaglagt nå), bare stående i vinduskarmen, så virker som det krever svært lite stell også, i tillegg til at de ser litt stilige ut
Anonym bruker
"Bitter Moskusfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sånn du beskriver sinnstilstanden du vil til, gjør jeg følgende. Spiser meg opp til 20-25g cubenesis igjennom dagen, dette bruker jeg ca 9-10 timer på. Da den 9+ timen har gått, tar jeg 5g til og havner i en verden jeg trodde aldri trodde psilosybin og psilocin kunne vise meg(Røyker hasj).
Kan også anbefale lystgass for hallusinasjonene, egentlig ett ''must'' i mine øyne. (Dette er kun av egen og lang erfaring med fleinsopp og lignende). Grunnen til at jeg bruker en hel dag er på grunn av looping i hodet, noe jeg unviker når jeg bruker så lang tid. Jeg selv er kun ute etter det visuelle og ikke looping eller tankekjør. Les deg godt opp først, kan være meget skremmende om du ikke har tripsitter eller er erfaren. Have a nice one!