Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 2157
Hei.
Har en butikk og vil starte online nå.
vil satse på en ordentlig nettbutikk og ikke noe halv-veis ting.

Trenger da noen tips og svar på noen spørsmål:

Betaling. tenker å ha vanlig visabetaling hva koster dette ?
vil ha rundt om 20 000 artikkler - hvor stort webhotel trenger jeg ?
Hvordan markedsføre seg best mulig ?
Hvordan få en bra backoffice løsning ?
må jeg ha en avtale med posten eventuelt andre transportfirma ?
Hvilke markedsføringer er mest respons på ? tv, facebook,twitter, ect ?

Er det noe andre tips og tanker jeg må gjøre meg tas det imot med takk!
Jeg anbefaler deg å akseptere AmEx og Diners. Mange gjør ikke det, og personlig styrer jeg unna flere butikker ene og alene pga. dette. Høres sært ut, men har mine grunner
Om du ikke har erfaring med hosting etc, så vil jeg heller anbefale at du skaffer gjennom mystore.no, eller andre leverandører som leverer et slikt produkt.
Du kan velge å frakte varene med Posten, eller skaffe avtale med MyPack. Og angående betaling, så bør du tilby kredittkort og faktura, evt. Paypal. Gjennom Klarna kan du skaffe faktura løsninger
Sist endret av Vod0; 1. mai 2013 kl. 10:25.
Klarna er dyrt og avviser VELDIG mange kunder. Svea Finans har noe lignende, og det var sist jeg sjekket mulig å prute ned til en mye bedre pris, og ryktes at de har bedre aksept-rate også, men det kan variere veldig. MyStore er forøvrig veldig bra.

Markedsføring får du google selv, men her er tre stikkord:
- Affiliate marketing (ring Tradedoubler)
- SEO (også kalt søkemotoroptimalisering)
- AdWords og ADA
Inkluder også bitcoins som betalingssystem.
Sitat av Kannibalensmakt Vis innlegg
Inkluder også bitcoins som betalingssystem.
Vis hele sitatet...
Meh, jeg ville aldri brukt et såpass ustabilt system for varer.
Trådstarter
74 9
Jeg anbefaler deg å akseptere AmEx og Diners. - hvor mange bruker disse kortene ? vil tro det koste å ha aksept på alle type kort, så må jo svare seg...
Vet hvor irriterende det er å ikke kunne bruke korte sitt så, skjønner hva du merner.

Sitat av Settoz Vis innlegg
Om du ikke har erfaring med hosting
Du kan velge å frakte varene med Posten, eller skaffe avtale med MyPack. Og angående betaling, så bør du tilby kredittkort og faktura, evt. Paypal. Gjennom Klarna kan du skaffe faktura løsninger
Vis hele sitatet...
Er faktura mye brukt i alle type bransjer som eks. mote ect.. ?

Sitat av nikita Vis innlegg
. Svea Finans har noe lignende.
Vis hele sitatet...
Dette blir da brukt til folk som vil handle men ikke kan betale ?
Ta PayPal som betalingsmetode. Skaff leverandør som kan gi deg kreditt på innkjøp av varer. Skaff avtale med Cresco for nedbetalingsplaner for kunder, de tar full sikkerhet, så du er garantert å få penger selv om kunder ikke betaler.
Er selv 50% medeier i en liten nettbutikk å 25% partner/eier i en annen større nett butikk.

Den største butikken aksepterer kun bank overførsel, mens den andre tar paypal, visa, bank overførsel, moneybookers osv.

Den lille butikken selger for ca 1500-3000 kr om dagen. Har solgt for totalt 210.000 kr siden December 2012.
Den store selger for 10.000-20.000 kr dagen, selv om den KUN godtar bankoverførsel
Sist endret av Litago1; 1. mai 2013 kl. 13:53.
Sitat av Litago1 Vis innlegg
Er selv 50% medeier i en liten nettbutikk å 25% partner/eier i en annen større nett butikk.

Den største butikken aksepterer kun bank overførsel, mens den andre tar paypal, visa, bank overførsel, moneybookers osv.

Den lille butikken selger for ca 1500-3000 kr om dagen. Har solgt for totalt 210.000 kr siden December 2012.
Den store selger for 10.000-20.000 kr dagen, selv om den KUN godtar bankoverførsel
Vis hele sitatet...
det er jo ikke grunnen til suksess, jeg hadde implementert visa/paypal hos den store butikken asap!
Sitat av Spirituell Vis innlegg
det er jo ikke grunnen til suksess, jeg hadde implementert visa/paypal hos den store butikken asap!
Vis hele sitatet...
Nei, men det viser at om du har varer folk vil ha betaler de uansett hvilket betaling system du bruker. Enig i at vi mister noen få kunder på å ikke bruke VISA osv, så vil nok fikse på det snart. De andre som driver den er ganske gammeldagse
Sitat av Life Goes On Vis innlegg
Jeg anbefaler deg å akseptere AmEx og Diners. Mange gjør ikke det, og personlig styrer jeg unna flere butikker ene og alene pga. dette. Høres sært ut, men har mine grunner
Vis hele sitatet...
Anbefaler deg IKKE å akseptere AmEx og Diners.

Minimalt med mennesker som kun har disse kortene, AmEx er iallfall dyrerer enn andre kredittkort.

Sitat av Kannibalensmakt Vis innlegg
Inkluder også bitcoins som betalingssystem.
Vis hele sitatet...
Det er iallfall ikke å anbefale. Kurssvingningene er så store at det kreves et system for automatisk oppdatering av priser både i forhold til kursen på BC og USD.

Sitat av Litago1 Vis innlegg
Nei, men det viser at om du har varer folk vil ha betaler de uansett hvilket betaling system du bruker. Enig i at vi mister noen få kunder på å ikke bruke VISA osv, så vil nok fikse på det snart. De andre som driver den er ganske gammeldagse
Vis hele sitatet...
Du skal ha et spesielt produkt og lave priser for at noen skal handle hos deg dersom du kun har "klønete" betalingsløsninger.

Visa/Mastercard/Paypal/postoppkrav er et must for å nå de aller fleste forbrukere.
Sist endret av Freakaholic; 1. mai 2013 kl. 14:11.
Du skal ha et spesielt produkt og lave priser for at noen skal handle hos deg dersom du kun har "klønete" betalingsløsninger.

Visa/Mastercard/Paypal/postoppkrav er et must for å nå de aller fleste forbrukere
Vis hele sitatet...
Vell vi har spesielle produkter å veldig lave priser så kanskje det er grunnen til at det selger så bra som det gjør
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Litago1 Vis innlegg
Vell vi har spesielle produkter å veldig lave priser så kanskje det er grunnen til at det selger så bra som det gjør
Vis hele sitatet...
Hva med å tenke Llitt lenger enn nesetippen?

Flott at du er fornøyd med salget deres, men dere ville neppe solgt MINDRE med å ha flere betalingsløsninger.................

Det er kun en l i vel.
Nettbutikksystem: Magento
Fiks en dedikert server.

Betaling:
Faktura: Klarna / paybybill(gothia)
Kort: Nets/Dibs evt PayPal

Om du ønsker, så send en PM for grundigere opplysnigner.