Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 3596
Anonym bruker
"Oppblåst Okse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei, jeg har poppet å snortet mellom 60-90mg oksykodon hver dag i 3 uker. Vil jeg få fysiske abstinenser av dette? Da mener jeg "sykemelding" syk? Skjønner jeg vil ha litt nedtur.. Er 26år å jobber steinhardt hver dag om det har noe å si. Tusen takk for svar fra erfarne opiat/opiod brukere
Det er individuelt, men ja du kan nok regne med en varierende grad fysisk ubehag i de neste dagene.
Flott at du vurderer å slutte :-)
Jeg holdt på på samme måte for ett år siden. Var oppi 120 mg dagen til slutt. Holdt det gående i 4 uker ca. Trappet ned over en uke. Siste dagen begynte jeg på immodium 40 mg dagen. Hadde masse av dette liggende etter magetrøbbel for lenge siden. Immodium, eller loperamid, er faktisk et opiat bare at det ikke krysser blod-hjerne-barrieren. Dermed blir du ikke ruset av det, men virkestoffet treffer andre reseptorer i kroppen som f.eks tarm som den egentlig er ment for. Det gjør at de fysiske abstinensene blir dempet.
Erfaringsmessig opplevde jeg lite abstinenser. Vet ikke om det kan skyldes immodium eller den "korte" tiden jeg holdt. Jeg merket knapt noe fysiske abstinenser. Følte kanskje jeg hadde litt vondt i kroppen. Litt feberfølelse. Lite energi. Og generelt nedstemt en uke eller to. Men følte ting ga seg relativt fort. Holdt meg i arbeid hele perioden også. Men som sagt var energinivået lavt. Men følte samtidig det hjalp å gå på jobb.
Så det er supert at du har en aktiveldig hverdag. Hold på det så godt det la seg gjøre. Tviler på at du trenger å bli sykemeldt. Har ikke gått lang nok tid til det. Hvertfall dett ut i fra min egen erfaring. Men stopp NÅ før det er for sent! Grip den sjansen du har. Fortetter du øker bare dosene og avhengigheten. Du trenger det da for å fungere og du oppnår bare mindre og mindre rus av det. Var det som skjedde med meg. Til slutt merket jeg det knapt. Selv på 120 mg for dagen. Som er en JÆVLIG HØY DOSE! Så dere som leser dette som et nybegynnere, ALDRI finn på å ta en så høy dose. Er en sikker vei til overdose og muligens graven.
Ellers er immodiumkuren ikke ment som en anbefaldning, men bare som en erfaring som deles. Som sagt funket det for meg og jeg fikk ikke noe mer forstoppelse av dem enn oxycontin.

Lykke til! :-)
Vanskelig å si, det kan gå begge veier. Du har jo 3 dager egenmelding som du kan benytte deg av før sykemelding.

Ang Imodium:
Har du noen kilder på at det hjelper mot abstinensene? Stiller meg tvilende til dette.
Men Imodium er uansett et "must have" for opiat abstinenser, men ene og alene for å motvirke diare(såvidt meg bekjent).
Nei, jeg har ingen medisinske holdepunkt for det. Eneste er andre folk sine erfaringer rundt på ulike forum. Og det er veldig mange som opplever at de hjelper i større doser. Så hittil er det bare "bro-sience". Mulig 40 mg er i meste laget. Men det funket hvertfall for meg.

http://www.healthline.com/health/imo...ate-withdrawal

Ifølge denne artikkelen er det aldri blitt gjort en medisinsk studie på om Imodium har noen effekt på opiatabstinenser. Noe jeg synes er rart når det er så mange som føler at det gjør det.
Står btw at Imodium kan skape brekninger og magetrøbbel på over 60 mg. Så vær forsiktig hvis noen har tenkt å prøve seg fram.
Som sagt anbefaler jeg det ikke. Bare deler mine erfaringer rundt det.