Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 794
skal lage en kjele til og brenne sats til sprit i

Her er Spørsmålet

Er det noen som vet hvilket metall det hadde vært best og lage kjelen av..

tenker på hvilke metal som setter minst smak ? har noen peling ?
Kirurgisk rustfritt stål ville vel vært det aller beste :P

Men tror dette blir vanskelig å få tak i, hehe. Derfor tror jeg du kan prøve å få det til med vanlige tynne stålplater, kanskje helst rustfritt.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Tja, det blir jo brukt kopar i whiskyproduksjon for å få smak, så metallet kan vere med på å gi smak, og uansett er det minimale mengder som blir vaska ut...
Ok men det er sikker jævelig dyrt.
for de jeg var innom en butikk som solgte rør og der koster 1000 kr for et Jern rør som var 107cm langt og 17 cm i diameter men jeg var jævelig heldig som fikk røret da hehe

hvis jeg skal prøve og bruke det skal jeg lage to kjeler og koble røra sammen

ER DET NOE HÅP FOR DETTE PROSJEKTE !!!
Det er nok håp ja, men nFF er ikke et spesialisert forum. Selv om det finnes en og annen ekspert på forskjellige ting her inne, så er dine behov såpass spesielle at du nok bør oppsøke brygging.no eller et lignende forum.
Plastbrenner er ikke myeee bedre. Plasbrenner er for folk som ikke har råd/plass/mulighet til noe bedre, men kan også brukes som en slags for-destillator om man har et skikkelig apparat.