Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 855
Jeg har noen spørsmål ang. filming og fotografering fra et octocopter. Film/bildene skal brukes isammenheng med eiendomsprospekter og filmprosjekter.

1. Hva trenger jeg av setvikater, kurs og tilatelser for å filme/fotografer et hus som midt i byen fra luften (octocopter)?

2. Skjønner det krever erfaring å fly disse droidene, men kan jeg lære meg det ved å bruke "prøv og feil" teknikken, samt youtube + google? -> Er dette noe hvem som helst kan få til og hvor mye tid må man regne med før man klare å fly droiden uten å "ta en risk"... Spørsmålet ble vel : Er det vanskelig??

Vurdere å kjøpe denne

3. Er det flere "ferdig pakker" hvor man får slik kvalitet (helst til lavere pris) der ut, og hva er deres erfaringer med Skyjib.

Setter pris på alt av hjelp og linker. Jeg har brukt google, men føler ikke jeg finner så mye om det jeg lurer på.
Absolutte minimum er lisens fra nsm for fotografering og filming med luftbårn sensor og sikkerhetsklarering. Ellers så er jeg usikker på regelverket for komersiell virksomhet på dette området, men ser ut til at det er litt info her: http://www.luftfartstilsynet.no/inco...vik+(PRIO).pdf s19 og s20
Har ikke tid å lese gjennom dette ordentligt nå siden jeg er på tur til jobb.
Sist endret av Hightemplar; 20. august 2013 kl. 08:38.