Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2758
Hei, jeg bare lurer på utseendeforskjell på disse to tablettene...

Husker dolcontin som rosa/røde (mest røde) for ca 7 år siden, helt runde og ser ut som C-vitamin tabletter.

Fikk to som disse, men de ser mer oransje ut, men samme form og størrelse, og ut-deleren mener å påstå at dette er Oxycontin, etter mitt forslag.... (morfinpreparat/depot er det!) han var full når han fikk de...

Så, høres fornuftig ut... har søkt på preparat deklarasjon, men ikke funnet utseende..


Hjelp?! BTW, skal overrekkes til personer som trenger det legemiddelmessigsett
Dette er Dolcontin, og dette er Oxycontin.
Trådstarter
Jaja, var ikke litt likt engang-----------

Dette ser ut som "orange C-Vitaminer," og minner meg om andre alt annet en de bildene.)
og hvordan ser da c-vitaminer ut?
http://www.behavenet.com/capsules/images/suboxone.JPG
?? eller
http://media.mercola.com/imageserver/public/2010/October/vitamin-c-pills-10.29.jpg

Sist endret av Kastrup; 6. mars 2011 kl. 06:19.
Dolcontin 30 mg er oransje farget. felleskatalogen forteller hvordan alle de tablettene ser ut, det vil si alt fra 10 mg dolcontin opp til 200 mg..
Trådstarter
De jeg fikk, ser ut som dolcontin 100 mg, brune... Men mangler skriften... "DU" påtrykkt... de er runde, uten påtrykk..

Any Idea?
Sitat av fisher80 Vis innlegg
De jeg fikk, ser ut som dolcontin 100 mg, brune... Men mangler skriften... "DU" påtrykkt... de er runde, uten påtrykk..

Any Idea?
Vis hele sitatet...
100mg er rød/brune, men de har påtrykk, om det er det DU eller DO er jeg litt usikker på.
Trådstarter
Ja, det er det jeg har kommet frem til også... Fargen stemmer, men påtrykk mangler... De er "testet" av han jeg fikk dem av, og effekten stemmer overens med originalvare... Men siden disse skal gis videre til folk som trenger dem av helsemessige årsaker, går de i dass, siden jeg ikke er sikker...

Case closed
Er det oxycodone som er den avlange oransje da? Den 10 mg er rød avlang med delestrek, 20 mg også bare lysoransj. Eller har de byttet design? For en jeg kjenner som får oxycontin av hjemmesykepleien, får 50 mg til morgenen. den ene er rød avlang og den andre rund som den på bildet. Får han da fra to forskjellige produsenter? Jeg vet dette er ot.
▼ ... over et år senere ... ▼
Dolcontin finnes på 5mg, 10mg, 30mg, 60mg, 100mg og 200mg.