Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1110
Har en meget god knippe undervannsbilder, tenkte jeg skulle ta sjansen å legge ett ut her..
Problemet med å ta undervannsbilder som "landskapsbilder", er at det kommer en del støy, da du ikke kan bruke blitsen..

Riktig bilde.

Er heller ikke vandt til å jobbe i grayscale/svart-hvitt, så det vil jeg gjerne ha konstruktiv kritikk på. Og som nevn før, om dere faktisk ikke gidder å komme med noe konstruktivt, kan dere la være å skrive i det hele tatt.

Sist endret av Fancypants; 25. august 2007 kl. 17:53.
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
Jeg registrerer meg ikke på et hesteforum for og få se bildet ditt. Post det på http://bildr.no/.
Sist endret av comi; 25. august 2007 kl. 17:52.
Sitat av comi
Jeg registrerer meg ikke på et heste forum for og få se bildet ditt. Post det på http://bildr.no/.
Vis hele sitatet...
Haha xD Beklager.. Feil link.

Doh.

Edit: Skikkelig link er lagt ut.
Sist endret av Fancypants; 25. august 2007 kl. 17:53.
Tja, da bør du legge ut en link som ikke krever innlogging på et annet fora

EDIT: Ah, eid...
Sist endret av Cikey; 25. august 2007 kl. 17:53.
Må du vere registrert for å se bildet?
Jada jada.. Vi må leve opp til blondfargen. Men seriøst, skikkelig link er postet xD
Arhh... Jeg er så sein
Jeg syns ikke bildet var så bra. Kunne vert bedre oppløsning.
Ellers ikke noe spesiellt med det.
Syns det er vanskelig å se noe. Kanskje du kunne ha justert litt med Levels på Photoshop?
Det har jeg allerede gjort. Både levels og curves +++
Sist endret av Fancypants; 25. august 2007 kl. 18:04.
Syntes det egentlig ble litt lite å se på, det er litt for mørkt til å se rundt på hvis du skjønner! Du ser på dykkeren (ole?), også ser du kanskje på octopussyen som er litt irriterende fordi den er så lys, også er det ikke så mye mer enn det. Problemet ditt her er vel at det er så støyete og uklart innimellom, da det fort blir masse støy om du lysner bildet mer...

Du har bedre bilder for å si det sånn, men absolutt ikke så gale!
Synes bilde var dårlig, så ikke engang hva det var med det første.
Undervannsbilder er IMO bedre i farger. Det som gjerne fascinerer meg med undervannsfoto er de spesielle fargene og lyset som man kan fange opp. Jeg vil i alle fall heller se undervannsfoto i farger. Dette bildet var særlig monotont og kjedelig.

Jeg klarer ikke helt bestemme meg for hva som er motivet ditt i bildet. Er det dykkeren? Er det havbunnen og tanga og dette andre? Jeg ser bare flaska til dykkeren og litt av kroppen, dette var forstyrrende og ikke noe særlig til motiv, om det var hensikten. Bakgrunnen er noe blurry/ute av fokus, samt at ingenting som skiller seg ut, ingenting av interesse i alle fall. Algedekket tang og en "rotete" sandbunn - ikke noe spesielt pent å se på.

Ikke et veldig bra bilde altså, men ikke gi opp av den grunn! Prøv på nytt, prøv spesielt å se etter gode motiv å ta bilde av.
Joda, jeg har en knippe bedre bilder enn dette, men poenget var at jeg trengte konstruktiv kritikk på dette.

Men er enig med at det er kjedelig, beklagelig at jeg ikke klarte det denne gangen iallefall.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Å få til landskaps bilder under vann er veldig vanskelig, spesiellt i norge hvor lysforholdene ikke alltid er de beste. Du bør ihvertfall investere i en ganske sterk lykt. bruker selv en 100 watts lykt som jeg som regel peker inn fra siden. Ved å få lyset på skrå inn fra siden så slipper du problemet med lysende hvite prikker i vannmassen foran objektet (som man får med blitz), og hvis man i tillegg holder seg tålig nærme objektet kan man få til noen spennende bilder.

Men jeg er enig med andre over her, undervannsbilder er som regel penest i farger. (Med noen hederlige unntak selvsagt, men det er oftest macro fotografier med ett enkelt objekt og mørk bakgrunn)