Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 1915
Ble inspirert av tråden til Mr.Non-Sleep, og fikk lyst til å lage en tråd om hvilken kasett/cd du først fikk i dit eget eie og om du fortsatt hører på denne.

Min første CD var singelen "ski-ba-bop-ba-dop-bop" av Scatman John.
Hørte denne singelen første gang da jeg var mellom 5-6 år gammel.

http://www.americatop100.com/images/scatman_scatman.jpg

Det som interesserer meg, er at jeg fortsatt elsker denne låta 12-13 år etter at jeg fikk den.
Og dette er en cd som jeg aldri kommer til å gi slipp på!
Kan dette bety at jeg "fant meg selv" i en svært tidlig alder?

Hører dere fortsatt på den første kasetten/cd'n du fikk?
Eller har du "vokst fra" den?
Hvis "ja, jeg har vokst fra den" hvorfor det?

Må også nevnes at jeg hørte på Tom Waits og Kraftwerk i en tidlig alder, og ble i tilegg senere introdusert for Turboneger av min far, noe som jeg synes var positivt.

Tror dere at foreldrene deres kan påvirke din musikksmak?
Sist endret av Turbolego; 10. juli 2007 kl. 00:51.
Første albumet mitt var Offspring - America.

HØrer fortsatt på det
vet ikke hva det første var,.
men sikkert en kasett med noen barnesanger, brobro brille ol.
Hører ikke på det lenger nei
Første albumet mitt var Metallica - Load. Og ja. Jeg liker det bedre nå en da (siden jeg var Metallica fan da, og ikke nå)
Listetråd ohoi!

Dog.

Husker ikke nøyaktig hva jeg fikk/kjøpte først.
Nevner derfor noen av de første:

-En samlekassett med bl.a. Macarena.
Den kassetten ligger på loftet hjemme hos mor og far.
Jeg håper den har råtnet.

-New Kids on the Block.
*grøss*

-Sist nevner jeg den første plata jeg kjøpte meg
(hopper over alt av Mcmusic/Absolute Music osv.).
Tragic Kingdom av No Doubt.
Fantastisk plate som jeg snurrer både titt og ofte.
Min første plate var dr Dre 2001.
Cden ble ødelagt etter noem måneder men har brent den ut mange ganger etter det.
Tror jeg har kjøpt max 10 cder tilsammen.
Min første cd var rocknroll fiskeboll. Har den fremdeles liggende i hyllen, men har ikke hørt på den på minst 8år
Den første kassetten jeg kjøpte selv var en kassett av Iron Maiden. Bootlegg kjøpt på et marked i Gdansk, Polen mot slutten av 80-tallet. Hører ikke på den lenger nei...

Første cd jeg kjøpte var Metallicas "Black Album" når det kom ut i 91. Var en kompis av meg som var litt eldre som anbefalte den og jeg måtte bare skjekke ut dette. Ligger inne på Ipod den dag i dag og jeg begynner å tromme på lårene når det kommer sanger fra det albumet... Legendarisk
Rakkamakkafo
Marken's Avatar
Jeg husker den første CDen jeg fikk var singelen Michael Learns To Rock - The Actor. Den hører jeg fremdeles på i ny og ne. Tar jeg ikke helt feil var dette i 1991.
Første CD'en var The Prodigy med Fat of The Land.

Og den hører jeg fortsatt på den dag i dag.
HAr arvet min musikksmak fra min far, og musikksmaken til meg og min far er så og si identiske.
Pensjonert byråkrat
tep0sen's Avatar
Donor
Bleh. Jeg tror den første CDen jeg fikk var Dr. Bombay. FY faen så dårlig det var. Jeg hørte vel konstant på det i en uke, så rørte jeg ikke cden mer. Noen år senere knuste jeg den.
Min første cd var vel Jabba Dabba Dance, en samlecd med Flintstones tema. Jeg hører ikke på denne lenger, var flink til å ødelegge cd'r som barn.
Mor og far hørte på country og danseband. Takk og lov at ikke smaken kommer derfra. Eller, gjør den kanskje det på et sykt vis? Det aller første jeg eide og hørte på må ha vært en grå kassett med Michael Jackson - Off the Wall. Den ble hyppig snudd og spilt av på min velldig røde kassettspiller/radio.
Sitat av tep0sen
Bleh. Jeg tror den første CDen jeg fikk var Dr. Bombay. FY faen så dårlig det var. Jeg hørte vel konstant på det i en uke, så rørte jeg ikke cden mer. Noen år senere knuste jeg den.
Vis hele sitatet...
Du også. Den var faktisk latterlig dårlig, men jeg likte det visst den gang da.
Mamma hører på Feks. Sting og DireStraits, pappa hører på blant annet Santana, Joe Satriani, Walter Trout, Jimmy Hendrix osv.
Jeg hører også på mye lignende, så i mitt tilfelle blir man påvirket av foreldrene sin musikk.
Min første CD var i midlertid D.D.E: Rompa mi.. Hører ikke så mye på den nei..
Ikke helt normal
hallooghei's Avatar
Da CD'spillerne kom på markedet så kjøpte jeg meg en gedigen CD spiller.10 kg tung.Du fikk velge 10 cd'er fra en katalog.De følgte altså med på kjøpet.Utvalget av musikk var mildt sagt dårlig de første månedene CD spillerne kom.Husker at jeg valgte bl.a. LOU REED og ROXY MUSIC's 2 første.
Var en av de aller første som kjøpte meg CD spiller der jeg vokste opp!
Er ikke ofte jeg er først med noe.....
Min første CD var Iron Maiden - Best of the beast.

Det var en samlaplate med de beste sangene til Maiden og jeg hører forsåvidt fortsatt på Maiden så man kan vel si at jeg fortsatt hører på den.
Sitat av elemental
Min første CD var Iron Maiden - Best of the beast.

Det var en samlaplate med de beste sangene til Maiden og jeg hører forsåvidt fortsatt på Maiden så man kan vel si at jeg fortsatt hører på den.
Vis hele sitatet...
Sviker! "best of CDer" er for uakseptabelt!

Min første var "Green" av R.E.M.. Jeg hører fortsatt på den og nå har jeg nesten alle R.E.M.s album, doh dette er et band som skiler seg litt ut fra min musikksmak, ellers går det i metal, men R.E.M. er et unntak.
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Nei du! Min første plate var Offspring - Americana. Derfra utviklet det seg til Metallica, Linkin Park, Nightwish og til slutt (nårværende) mye forskjellig innen prog- og space-rock.
Sitat av tep0sen
Bleh. Jeg tror den første CDen jeg fikk var Dr. Bombay. FY faen så dårlig det var. Jeg hørte vel konstant på det i en uke, så rørte jeg ikke cden mer. Noen år senere knuste jeg den.
Vis hele sitatet...
Dette var min første cd også... tenker jeg skal knuse den jeg også
Første cd-en jeg fikk var Absolute Music nummer... 26 ellernoe, den hadde hvertfall Dr. Bombay og... EEEY OHH CAPTAIN JACK som var skikkelig "råknalle" sanger den gang. Den cd-en vet jeg ikke hvor er lenger, og har ikke hørt på den på ca. 8 år. Etter 2-3 McMusic/AbsoluteMusic cd-er fikk broren min The Offspring - Smash, og Americana så ble jeg fan av de osv...

Og nei, foreldre/familie har aldri påvirket min musikksmak
Mamma hører ikke på musikk, fattern hører på div.country og Springsteen etc. og broren min hører på superfæl mainstream techno. Jeg hører på thrash metal og Power metal.

Tror jeg klarte å forklare hvorfor jeg har vokst fra Absolute Music eller?
Sist endret av Archj; 11. juli 2007 kl. 14:50.
Min første cd hører jeg ikke på lenger, Alf Prøysen synger for barna :S
Sitat av tep0sen
Bleh. Jeg tror den første CDen jeg fikk var Dr. Bombay. FY faen så dårlig det var. Jeg hørte vel konstant på det i en uke, så rørte jeg ikke cden mer. Noen år senere knuste jeg den.
Vis hele sitatet...
Samme her.. men jeg har den faktisk enda! Hører ikke på den lenger, nei... Fantastisk dårlig
King of the world
PolkagrisLaila's Avatar
Min var vell "Hits For Kids 1" kassetten
Og nei, hører ikke på noen av de sangene..
Min forste CD var Red Hot Chili Peppers med Californication..

Fantastisk CD som jeg ofte lytter til enda..

Dette var min forste selvkjopte CD, mens det gikk mye i fadern's Pink Floyd, Rush og diverse Jazz Rock for den tid