Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1061
Har ett par versjoner av slike bilder liggende.. Som sakt i de andre trådene mine, konstruktiv kritikk mottas med glede, annet dritt kan dere holde for dere selv

Lowkey.
http://fc01.deviantart.com/fs17/i/2007/148/1/d/Trees_of_night__by_Seigedamen.jpg

Model: NIKON D50
Shutter Speed: 10/40000 second
F Number: F/22.0
Focal Length: 70 mm



http://fc04.deviantart.com/fs17/i/2007/132/4/9/In_the___jungle____by_Seigedamen.jpg

Vet at bildet er ganske overeksponert i midten her, og at det hadde blitt ganske mye bedre dersom det ikke var det. Men jeg er ikke så proff i PS at jeg klarer å fikse det nå.

Model: NIKON D50
Shutter Speed: 10/3200 second
F Number: F/11.0
Focal Length: 150 mm



Tilslutt må jeg legge til at det sikkert ikke er noe dere ikke har sett før, men jeg simpelthen digger slike bilder..!
Likte veldig godt nummer 2, 1'ern ble litt for matt og kjedlig for min smak.
Av en eller annen grunn minner 2'ern meg om vietnam krigen, men jeg likte godt omrisset solen lager på bladene. Stå på =]
nr 1 var bare kjedelig, men nr 2 var rett og slett vakker! Minner meg om savannene på løvenes konge.
Har du stort format av bilde 2? Skal ha meg ny skrivebordsbakgrunn :P
Helt utrolig hvordan du fikk bilde to til å se ut som det nesten var laga med data (positivt ment) på trærne/buskene. Likte det kjempegodt, skjønner ikke hvordan du har klart det ^^ Eller PS? ;p Fortsatt bra
Første bilde var litt kjedelig, men 2'ern var helt utrolig. Enig med Dice, fikk litt sånn Vietnam krig følelse. Men absolutt et bra bilde!
Bilde 2 var jævlig tøft spesielt med det røde skjeret rundt bladene nederst.. Bilde 1 var litt mørkt å kjedelig
Trådstarter
Helt enig med deg Dice, omrisset på bladene er noe av det jeg liker best i hele bildet. Løvenes konge faktisk, Leif motorvei. Tar det som ett kompliment, da jeg alltid har vært en løvenes konge fan. Loonie, jeg prøvde å laste opp, men ingen av sidene jeg brukte ville ta så store bilder (tips noen?)

Hatlen, det er ikke noe mer PS i det bildet enn levels og curves. Så, nei, det er ikke slik PS som du mener. Bildet ble tatt første dagen jeg hadde fått mitt Sigma 70-300mm objektiv i hus. Og, cowkiller det røde skjæret er godt likt her også, som nevnt over.

Ser at nummer to har falt i smak, bedre enn nummer 1 iallefall.. Dette skjønner jeg godt! Da jeg også liker nummer 2 best! Takk for mange kommentarer.



Så selvfølgelig at begge bildene er linket til DA, som ikke er lov. Men jeg får ikke redigert første innlegget, så det er bare å beklage.!
Sist endret av Fancypants; 16. juli 2007 kl. 15:39.
Jeg må si meg litt uenig med røkla. Likte godt det første bildet. Ville kanskje kutta bunnen littegrann. Nå er jo nesten halvparten av bildet et svart område.
Dette var gode bilder!

Bilde 1:
Vet ikke helt om jeg er enig med komposisjonen. Skulle gjerne sett at det mørke feltet i underkant tok mindre plass. Blir for tungt og livløst.
Ellers synes jeg det ble litt lite kontrast og liv generelt. Du skal ha pluss for formatet, som jeg mener ville passet perfekt dersom det, som sagt, ikke hadde vært så tungt i bunn.

Bilde 2:
Flott! Herlige farger og livlige former hele veien.
Horisonten er noe skjev, ødelegger litt. Ellers tror jeg det hadde gjort seg med litt mørkere og enda litt varmere farger på himmelen.
For å score fult skulle solen stått enda lavere slik at den lyste opp mer i underkant av bladene.
Når det gjelder utsnittet kunne det vært spennende å se en versjon i høydeformat.


Er det mulig å få se originalene? Gjerne i full størrelse, så folk kan prøve ut sine egne meninger i praksis!
Sist endret av froskenfredrik; 16. juli 2007 kl. 16:03.
Trådstarter
Takk for god kommentar froskenfredrik. Har ikke orginalene her.. Men skal se hva jeg finner fram. Men jeg må ærlig innrømme at jeg ikke liker å publisere bilder uten sigg..

Det er nok ingen som kommer til å kopiere det, så innbilsk er jeg ikke - men jeg liker ikke å ta sjansen.
Sist endret av Fancypants; 16. juli 2007 kl. 16:58.
Har du da mulighet for å signere dem, for jeg er veldig keen på å bytte bakgrunn til det nederste der. Har du det i 1600*1200 eller 1200*960 eller noe?
OI så fint det nederste var! Det lverste ble kjedelig, men det nederste! KP!
Bilde nr.2 var veldig pent og klart best. Bilde nr.1 kunne gjort seg godt til ett eller annet webdesign eller noe.