Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  225 31484
Sitat av Expialidocious Vis innlegg
Å tro kan du gjøre i kirka. Dette understreker vel roten til problemet: Folk uten noe relevant kompetanse skal spekulere i effektivitet av vaksiner og epidemiologi.
Vis hele sitatet...
Nå er vel ikke det å tro at mindre sosial avstand øker smitten i samfunnet helt banalt da - eller hvilken relevant kompetanse bør man ha før man kan mene det?
Sitat av Neipådeg Vis innlegg
Det er vel blitt bekreftet at folk som ikke vaksinerte seg hadde høyere sannsynlighet for å smitte andre, få værre utfall av sykdommen, og større sannsynlighet for å bli smittet. Det har vel heller ikke blitt bekreftet noen form for uakseptabel risiko i forbindelse med vaksinering. Det er vel snakk om
1-100 000 som hadde en alvorlig reaksjon på vaksinen.
Vis hele sitatet...
Kilde?
Årsak til at Kilde spørsmålet mitt ble slettet i stad?
Sitat av TAketbrett Vis innlegg
Kilde?
Årsak til at Kilde spørsmålet mitt ble slettet i stad?
Vis hele sitatet...
https://www.cdc.gov/mmwr/volumes/72/wr/mm7206a3.htm

Eller om du vil ha rapporten i video format med grafer etc: https://www.youtube.com/watch?v=FpTKit6u9Wc

Sitat av domodyret Vis innlegg
Kan man kontrollere for det når det samtidig i Sverige ikke var begrensninger på sosial avstand? Vil tro det hadde ganske mye å si for hvor mye smitte som skjedde av de tidligere og mer dødelige variantene av covid.
Vis hele sitatet...
Sitat av domodyret Vis innlegg
Nå er vel ikke det å tro at mindre sosial avstand øker smitten i samfunnet helt banalt da - eller hvilken relevant kompetanse bør man ha før man kan mene det?
Vis hele sitatet...
Har jeg forstått deg rett når du mener sosial distansiering skal tale for det komplette epidemiologiske bildet i Norge kontra Sverige?
Sist endret av Expialidocious; 29. juni 2023 kl. 15:12. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Gikk det virkelig så dårlig i Sverige?
Sitat av ID-Brikke Vis innlegg
Gikk det virkelig så dårlig i Sverige?
Vis hele sitatet...
De hadde bare dobbelt så mange smittet. De har også ca dobbelt så mange innbyggere..

Men de fikk 5 ganger så mange dødsfall av covid enn oss.
Sist endret av Expialidocious; 29. juni 2023 kl. 16:26.
Sitat av Expialidocious Vis innlegg
Å tro kan du gjøre i kirka. Dette understreker vel roten til problemet: Folk uten noe relevant kompetanse skal spekulere i effektivitet av vaksiner og epidemiologi.
Vis hele sitatet...
Men den høye dødeligheten som var i Sverige kom for det meste av at smitte ble tatt med på gamlehjem. Det er veldig politisk ukorrekt å si at de ville dødd det samme året uansett, av enten alderdom eller andre alderssykdommer. Det kan man se i ettertid på under/overdødlighet.

Ser man på årstall og dødstall i sverige så var det ikke flere hundre tusen som døde ekstra i 2020/2021.
Jeg satt å Googlet rundt etter noen svar på om hvor effektivt vaksinen stopper smitte og spredning da jeg hørte en stemme. Det var min avdøde bestefar og han sa: "plis ikke bli en av de som diskuterer vaksiner på Internett..."

OK, farfar!
Sitat av Astro Man Vis innlegg
Jeg satt å Googlet rundt etter noen svar på om hvor effektivt vaksinen stopper smitte og spredning da jeg hørte en stemme. Det var min avdøde bestefar og han sa: "plis ikke bli en av de som diskuterer vaksiner på Internett..."

OK, farfar!
Vis hele sitatet...
"Kjære barnebarn, ikke tenk kritisk. Vær en sau, det er alt jeg ønsker meg" var det sånn det gikk for seg?
Jeg har fått mine to doser og skal ikke ha flere. Hvis det gjør meg til en sau så bæ.
Min kritiske tankegang var at de som forsker på dette, vet mye mer om det enn det jeg gjør.

Så jeg tok mine 3 doser. Hele familien hadde covid omtrent samtidig, rett etter at jeg fikk min andre dose.
De var dævvsjuke og jeg passa på dem, så var det mye nærkontant.
Jeg merket absolutt ingenting.
Tilfeldig? Naturlig sterkt immunforsvar? Kanskje. Hvem vet.

Jeg har forståelse for de som ikke vil ta en vaksine når det er så "eksperimentelt" og jeg skjønner at folk ikke vil dytte det på ungene sine, da de sjeldent blir særlig sjuke.

Det jeg ikke har forståelse er rusmisbrukere som dytter omtrent alt de kommer over inn i kroppen, som på liv og død ikke vil ta en vaksine da det er så "farlig".
Og de kjenner jeg en god del av.
Sist endret av ID-Brikke; 29. juni 2023 kl. 19:05.
Sitat av Astro Man Vis innlegg
Jeg har fått mine to doser og skal ikke ha flere. Hvis det gjør meg til en sau så bæ.
Vis hele sitatet...
Egentlig og i tillegg så nekter du deg selv i å finne ut fakta om det for å "ikke være en sånn" - en sånn hva? En som ikke følger strømmen og hva er det sauer gjør igjen, jo de følger alle de andre.
Det der var helt meningsløst
Nå skal jeg innrømme noe på nett for første gang, jeg måtte få sjefen min til å tro jeg hadde tatt den for å beholde jobben. Endte opp med «å ta to doser aldri hørt noe om en 3 dose»

Så var jeg inne hos fastlegen for noe småtteri å spurte om en antistoff test …

Kunne ikke påvises…


Aldri spritet jeg hender på butikken, ikke hadde jeg på munnbind heller. Kollektivt reiste jeg også hver dag.

Jeg holdt avstanden (savner egentlig den isolasjonen, corona passet meg perfekt!)

Og jeg mener fremdeles det samme som den gangen, vaksina vil ikke begrense smitte. Husker veldig godt jeg fulgte med på smittetallene og når norge rundet 70-75% med 2 og 3 doser så skøyt smitten i været… ja mange satt nok for stor tillit til at vaksinen skulle stoppe alt. Men jeg tror også det er en annen grunn som virker mye mer logisk som verken vaksine forsvarere eller vaksine motstandere ikke har nevnt så hyppig


En som er vaksinert skulle jo ikke merke symptomer men kunne smitte like herlig, mens en uvaksinert burde jo da kjent symptomer noe tidligere for å holde seg hjemme… DET skulle vært taktikken hele tia. Forstår 99% av befolkningen ikke er som meg og de to årene fra 2020-2022 var de beste årene av livet mitt for ENDELIG hadde jeg en god grunn til å si, nei det vil jeg ikke være med på

Produsentene og usa’s lobbyvirksomhet har jo tjent seg SØKKRIKE på vaksinene. Og jeg sitter enda å lurer på om dette var noe som ligner mer et bioangrep enn et utbrudd i naturlig størrelses orden.

Hvor mange mener de var smittet på ground zero? 12 eller 14 kinesere som har stoppet en hel verden med typ 10 mrd mennesker i 2 år, noe som økonomien vår nå får kjenne seriøse bivirkninger av.

Selvfølgelig er den svinhøye inflasjonen en sammenheng med 0 styringsrente og rekordmange boliglån i perioden.

Men kan noen forklare meg en ting? Det har blitt nevnt fra flere vinkler og historien er tilsynelatende som følgende.

Instituttet som dette oppsto på, ble opprettet 6 mnd før november 2019 og hadde navnet Covid på laben? Har ikke finni NOEN kilder på dette, men kan finne flere kilder fra flere professorer at de selv på egenhånd klare å lage det samme på 2-4 mnd
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Flaks at folk flest ikke er så dumme, da.
Sitat av ID-Brikke Vis innlegg
Min kritiske tankegang var at de som forsker på dette, vet mye mer om det enn det jeg gjør.

Så jeg tok mine 3 doser. Hele familien hadde covid omtrent samtidig, rett etter at jeg fikk min andre dose.
De var dævvsjuke og jeg passa på dem, så var det mye nærkontant.
Jeg merket absolutt ingenting.
Tilfeldig? Naturlig sterkt immunforsvar? Kanskje. Hvem vet.

Jeg har forståelse for de som ikke vil ta en vaksine når det er så "eksperimentelt" og jeg skjønner at folk ikke vil dytte det på ungene sine, da de sjeldent blir særlig sjuke.

Det jeg ikke har forståelse er rusmisbrukere som dytter omtrent alt de kommer over inn i kroppen, som på liv og død ikke vil ta en vaksine da det er så "farlig".
Og de kjenner jeg en god del av.
Vis hele sitatet...

Forsket på det? Hvordan skal de ha rukket det? Tok hva da? 9 mnd fra utbruddet til vaksina var så og si ferdig TESTET.

Og hvordan i all verden kan du påstå at rusbrukere tar alt som er i kroppen? Vaksina er nærest beslektet med research chemical enn heroin. Det fins medisin mot heroin overdose men ingen mot vaksina. Jeg vet ikke jeg, regnestykket ditt går ikke opp.

De aller aller fleste holder seg unna RC for de vet at det er så mye forandringer på molekyl og null testing. Akkurat på lik linje som vaksinene. En som faktisk også ble trukket fra programmet her i Norge og andre steder.

Ikke bland de som sitter på gata og på internett.
Sitat av 420master Vis innlegg
Forsket på det? Hvordan skal de ha rukket det? Tok hva da? 9 mnd fra utbruddet til vaksina var så og si ferdig TESTET.
Vis hele sitatet...
Vi har vist om covid lenge. Så ca fra 1960-tallet. Mye forskning kan ha skjedd på den tiden, og av en eller annen pussig grunn blir slik informasjon tatt vare på sånn at vi kan bruke det i fremtiden.
Sitat av lumbricus Vis innlegg
Vi har vist om covid lenge. Så ca fra 1960-tallet. Mye forskning kan ha skjedd på den tiden, og av en eller annen pussig grunn blir slik informasjon tatt vare på sånn at vi kan bruke det i fremtiden.
Vis hele sitatet...
Det er greit, men vi snakker fremdeles om en ny vaksine. Og vaksinen i seg selv må fortsatt testes. Nå var det vel flere firmaer som samarbeidet og flere som «lånte» pcen sin bort til utregning av protein bindinger meg selv inkludert. Men uansett virker det som bingo for et ellers friskt menneske. Og myndighetene var klare på at de ikke visste nok om covid-19 til å i det hele tatt vite hvordan de skulle håndtere covid-19
Uvaksinert 👍
Ikke bare en ny vaksine, men en helt ny teknologi som aldri før har vært brukt i vaksine sammenheng. mRNA har frem til covid vært mye forsket på som medisin, men bivirkningene har vært store. Men i vaksine sammenheng så trenger man mindre doser så dermed hoppet forskerne på vaksine toget. Ingen vet om bivirkninger som kan oppstå over tid siden det er den første vaksinen som er produsert på denne måten, så hva om 4 doser f.eks er for mye så bivirkningene blir for store? For all del, mRNA medisin og vaksine er jo fantastisk, å få kroppen selv til å produsere alt mulig må jo være en drøm for forskere og produsenter, men det er helt nytt og det er vel sjelden noe helt nytt virker 100%? Greit at det har vært forsket på en stund, men det er helt nytt i bruk.
Sitat av daffe Vis innlegg
For all del, mRNA medisin og vaksine er jo fantastisk, å få kroppen selv til å produsere alt mulig må jo være en drøm for forskere og produsenter, men det er helt nytt og det er vel sjelden noe helt nytt virker 100%? Greit at det har vært forsket på en stund, men det er helt nytt i bruk.
Vis hele sitatet...
Jeg tror ikke du forstår helt hva som er forskjellen på mRNA-vaksiner og gammeldagse vaksiner. Alle vaksiner får kroppen selv til å produsere noe, det er hele greia med vaksiner. Det er forsåvidt også hele greia med virus. Virus kan ikke reprodusere seg selv, så de går inn i cellene og får dem til å reprodusere seg. Vanlige vaksiner putter et "dødt" eller svekket virus eller deler av et virus inn i cella, den vil da kopiere det, og kroppen produserer antistoffer mot det fordi den oppfatter det som et angrep selv om viruset ikke er farlig i dette tilfellet. Da kjenner kroppen igjen viruset om det kommer igjen senere i usvekket versjon, og får lettere overtaket.

Det nye med mRNA-vaksiner er at i stedet for å putte viruset inn og la cella kopiere hele rna-koden, så putter man bare inn akkurat det genet som koder den biten av viruset som immunforsvaret trenger å kjenne igjen. At cellene dine produserer "noe nytt" skjer altså både ved virusangrep og ved vanlige vaksiner, men med mRNA-vaksiner produserer de ikke mer nytt enn akkurat det de trenger for å få på plass immunreaksjonen.

Det er alltid en viss risiko med en ny vaksine, fordi man vet ikke hvordan kroppen vil reagere på alle deler av viruset. I svineinfluensavaksinen var det et protein som kunne utløse narkolepsi hos enkelte. Dette proteinet finnes jo i selve viruset, så man må anta at en infeksjon kunne gi samme resultat. Da blir jo risikovurderingen også et spørsmål om det er realistisk å unngå infeksjon, det var det i mye større grad med svineinfluensa enn med korona. Korona får jo alle.

Risikoen med vaksinen burde strengt tatt bli mindre av at du ikke får tilført/kroppen må produsere mer av viruset enn du trenger, det blir færre varibler. Så kan man selvsagt reagere på tilsetningsstoffer, de må jo testes på linje ned andre stoffer. Men det er ikke noe kvalitativt nytt ved det vaksinen gjør i kroppen din. Det er genteknologi på viruset, ikke på deg. Og koronavaksinene var testet mye, det går mye raskere når man har mye pengestøtte, mye samarbeid og ikke minst når man har en pandemi slik at det faktisk er nok smittetilfeller å teste på. De var testet mye mer enn svineinfluensavaksinen var.
Sist endret av *pi; 1. juli 2023 kl. 09:50.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av Yoshii Vis innlegg
Søk Dr john campell på youtube, så ser du hva slags skade vaksinen har gjort, katastrofe.
Vis hele sitatet...

John Lorimer Campbell is an English YouTuber and retired nurse educator known for his videos about the COVID-19 pandemic. Initially, the videos received praise, but they later veered into misinformation.[2] He has been criticised for suggesting COVID-19 deaths have been over-counted, repeating false claims about the use of ivermectin as a COVID-19 treatment, and providing misleading commentary about the safety of COVID-19 vaccines.[3][4][5] As of June 2023, his YouTube channel had 2.8 million subscribers and over 653 million views.

Wikipedia
Ja, hør på folk uten kunnskap om emnet...
Sitat av Yoshii Vis innlegg
Selvom han ikke er lege lenger. så kan han jo lese papirer fra ordentlige leger.

Han spør også spørsmål, sier ikke bastant, kan du se minst 30-40 videor av han før du snakker?
Vis hele sitatet...
Det er synd slikt ikke er pensum på ungdomsskolen, man må på universitetsnivå før man begynner å gå igjennom slikt.
Men her er en ting du kan lese på: https://en.wikipedia.org/wiki/Begging_the_question

Om du ikke er helt blåøyd så lytt virkelig til hva han sier, han er en slu jævel- Hans gjentatte referanser til at han og de "legene" han leser fra og diskuterer med blir forfulgt for informasjonen de kommer med er mildt sagt latterlig. Det har ikke skjedd på et eneste punkt!

Kort sagt så kan han ikke få frem meningen sin innenfor de etablerte kanalene vitenskapen holder på: Medisinske/vitenskapelige forum og journaler, og vet du hvorfor? For ingenting han påstår holder mål, han kan rett å slett ikke backe opp påstandene med klare tall og data og appelerer da til.. unnsyld.. idioter som deg, som oppriktig tror at en youtube kanal har mer kritisk sans enn wikipedia.

Så da sitter han på youtube og klager og sprer feilinformasjon i de kanalene som er mest effektive: X,Facebook og tiktok, og så kommer slike som deg og sprer feilinformasjonen videre og er frekk nok til å påstå at det er slike som meg som tar feil..
Sist endret av Expialidocious; 18. september 2023 kl. 20:22.
Som kronisk syk kan jeg tidvis føle at enkelte er veldig egoistiske når det kommer til vaksinene. Men - jeg føler ikke et behov for å presse eller tenke/si stygge ting om folk av den grunn. Er jo vesentlige forskjeller på folk her, og hva man kan respektere og ikke respektere.

Jeg har ikke noe problem med å forstå både uvitenhet og egoisme i slike sammenhenger. Og dette skjer jo på mange andre plan også, ikke bare med covid vaksinene. Det er og blir et valg. Jeg kan respektere at enkelte er redde, og noen har kanskje annen sykdom som angst, som gjør det vanskelig for de å stole på vaksinene. Hvorfor skal ikke jeg som fysisk syk respektere det like mye som jeg ønsker at "motstandere" skal respektere mitt liv?

Nei, det er en diskusjon jeg kjenner at ikke er verdt min energi i utgangspunktet. Men du spurte på en ålreit måte, så det fortjente et ålreit svar.

Jeg tenker at det jeg KAN forvente er at folk tar hensyn, og respekterer at jeg ikke tåler smitte. Mer enn det trenger jeg egentlig ikke. Jeg er allergisk for vaksina, i tillegg har jeg nedsatt immunforsvar så det er en kjip kombo. Men har per dags dato ikke møtt ett eneste menneske som ikke forstår at de må ta hensyn rundt meg, og da ser jeg egentlig ikke problemet.

Det vil ikke hjelpe noen om jeg går rundt og bruker energi på å være sur og sint fordi folk ikke forstår at jeg kan stryke med fordi DE ikke vaksinerer seg. Jeg bruker da heller den energien på å forklare, og å eventuelt holde meg frisk istedet. Men det er meg

Respekt begge veier tror jeg vi kommer langt med.
Sitat av Amøbe88 Vis innlegg
Som kronisk syk kan jeg tidvis føle at enkelte er veldig egoistiske når det kommer til vaksinene. Men - jeg føler ikke et behov for å presse eller tenke/si stygge ting om folk av den grunn. Er jo vesentlige forskjeller på folk her, og hva man kan respektere og ikke respektere.

Jeg har ikke noe problem med å forstå både uvitenhet og egoisme i slike sammenhenger. Og dette skjer jo på mange andre plan også, ikke bare med covid vaksinene. Det er og blir et valg. Jeg kan respektere at enkelte er redde, og noen har kanskje annen sykdom som angst, som gjør det vanskelig for de å stole på vaksinene. Hvorfor skal ikke jeg som fysisk syk respektere det like mye som jeg ønsker at "motstandere" skal respektere mitt liv?

Nei, det er en diskusjon jeg kjenner at ikke er verdt min energi i utgangspunktet. Men du spurte på en ålreit måte, så det fortjente et ålreit svar.

Jeg tenker at det jeg KAN forvente er at folk tar hensyn, og respekterer at jeg ikke tåler smitte. Mer enn det trenger jeg egentlig ikke. Jeg er allergisk for vaksina, i tillegg har jeg nedsatt immunforsvar så det er en kjip kombo. Men har per dags dato ikke møtt ett eneste menneske som ikke forstår at de må ta hensyn rundt meg, og da ser jeg egentlig ikke problemet.

Det vil ikke hjelpe noen om jeg går rundt og bruker energi på å være sur og sint fordi folk ikke forstår at jeg kan stryke med fordi DE ikke vaksinerer seg. Jeg bruker da heller den energien på å forklare, og å eventuelt holde meg frisk istedet. Men det er meg

Respekt begge veier tror jeg vi kommer langt med.
Vis hele sitatet...
Forståelse fra begge sider hvordan vi kan løse en situasjon, men fortelle at vi er egoistiske er dust. Hvis du forstår hvorfor vi ikke tar vaksinen, så er det ikke et egoistisk valg. Min mor er kjempe svak å har masse underliggende sykdommer med et ekstremt lavt immunforsvar, jeg tar fremdeles ikke vaksinen.

Forklarte henne hvorfor å hun synes ikke jeg er egoistisk, men at det ville vært egoistisk av henne å presse meg til og trosse mine egne verdier i livet for andre folk. Veldig bra at du ikke går rundt å være sur på folk, men måten du setter oss i båsen «egoistiske» er litt passivt aggressivt å følelse at du ikke forstår helt hvorfor vi ikke tar vaksinen.
Sitat av Yoshii Vis innlegg
Ikke alle som tar vaksine dør eller blir skadet, er bare at det er altfor mange excess deaths.

Er ikke antiwax, er bare denne vaksinen.
Vis hele sitatet...
Men de mange flere som døde av covid da?

Ingen dødsfall skal være akseptabelt, i en perfekt verden, men vi har aldri bodd i en perfekt verden.
Jeg lurer på hva du mener man burde gjort i stedet?
Sist endret av Expialidocious; 19. september 2023 kl. 15:37. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Da tenker jeg vi sier stopp