Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  82 40550
http://127.0.0.1

En URL jeg har sett mange steder brukt for å lure n00bs.

Siden jeg er en nååb selv, vil jeg gjerne vite hva i helvete denne URL'en gjør. -jeg vet at det er noe ondskapsfullt, men ikke hva.

Takk.
127.0.0.1 er Internett sin hovedport, angriper du den får du FBI etter deg
Aha. Takker.

Hvorfor FBI?
Av en eller annen grunn blir angrep på Internettporten i ICANN (ligger i amerika hos domenekontrollerene) sett på som en føderal forbrytelse, og derav fbi
Det hender CIA og rykker ut, men pleier å være FBI.
Om det er cia eller fbi avhenger jo av om det skjer innen usa eller ikke.
http://www.icann.org/ <- dette er de ansvarlige portholderene som jeg nevnte fyi

thegeek: er det mer enn en statisk Internettport? Jeg har hørt om midlertidige porter som blir satt opp i krisesituasjoner når man har problemer med kvantenettet, men da er det vel eheller lokale myndigheter?
Nå tuller dere fælt. FBI og CIA har jurisdiksjon i USA, og videreformidler angrep på nevnte URL til Nye Kripos, som har fem heltidsansatte som driver etterforskning på angrep på hovedporten.

Anbefales ikke, mao.
Jeg kjenner en fyr på nettet som ble bustet for dette, han kom unna med 136 000 kroner i bot som følge av et søksmål fra ICANN, han hadde flaks . Det er derfor EU ikke lengre vil at USA enehendig skal sitte med rettighetene til Internett. JEG ER SERRIØST HELT ENIG MED EU, HVA F*** HAR DE PARANOIDE KAPITALISME JÆVELNE MED Å KONTTROLERE INTÆRN. Noen som er enig? ! Noen som blir med å banke B*sh og alle Amerikanere så de smake sin egen medisin. De er nesten være en nazi tyskland da.
Sist endret av voldern; 2. februar 2006 kl. 20:25.
Husker de kom her en gang da jeg prøvde å bryte meg inn på den URL'en. Fikk en god bot og mye stress. Anbefales ikke
Sitat av ZerBox
Husker de kom her en gang da jeg prøvde å bryte meg inn på den URL'en. Fikk en god bot og mye stress. Anbefales ikke
Vis hele sitatet...
tja, før 2002 internet protection act kunne man jo bli fengslet i opptil en uke for dataterrorisme i stedet for forenklede forelegg...

voldern: chill, tenk deg hvordan verden hadde fungert hvis Internettporten hadde kollapset... Alle pakker hadde fått store problemer med å navigere. Det er i mine øyne absolutt nødvendig, og kapitalisme har ingenting med saken å gjøre.
Sist endret av ivioyner; 2. februar 2006 kl. 20:25.
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Dette høres meget ondskapsfult ut ja. Fikk hedligvis ikke forelegg når jeg gjorde det.
Gilgamesj : tror da det er slik at fbi har jurisdiksjon innen usa, mens cia har "jurisdiksjon" utenfor ?
Sitat av IvIoyner
voldern: chill, tenk deg hvordan verden hadde fungert hvis Internettporten hadde kollapset... Alle pakker hadde fått store problemer med å navigere. Det er i mine øyne absolutt nødvendig, og kapitalisme har ingenting med saken å gjøre.
Vis hele sitatet...
Har du hørt noe om at datakablene kan inflatere og sprenge seg opp fra bakken? En kompis sa det, og han driver å buller så bare jeg sa at jeg skulle spørre IvI og han bare sa at be my guest, du skjønner? Gidder du å svare meg? ??
Sist endret av voldern; 2. februar 2006 kl. 20:29.
Sitat av voldern
Har du hørt noe om at datakablene kan inflatere og sprenge seg opp fra bakken? En kompis sa det, og han driver å buller så bare jeg sa at jeg skulle spørre IvI og han bare sa at be my guest, du skjønner? Gidder du å svare meg? ??
Vis hele sitatet...
hahaha, det hadde vært latterlig. Nei, du kan få nettverkskort som svis av i verste fall, men da skal du bo nærme Internettporten.
Herre. Jeg trodde at dette med politiet på nakken var et forsøk på å lure meg fra IvIoyners side. Ser ut til å være alvorlig forbrytelse, jo.
Sitat av Ba'alzamon
Herre. Jeg trodde at dette med politiet på nakken var et forsøk på å lure meg fra IvIoyners side. Ser ut til å være alvorlig forbrytelse, jo.
Vis hele sitatet...
Den er ganske alvorlig, men man slipper jo relativt greit unna med et forhør og en bot hvis man prøver seg fra Norge. Verre for amerikanere og folk fra EU-land som er dumme nok til å dra en nmap 127.0.0.1...
Sitat av IvIoyner
Den er ganske alvorlig, men man slipper jo relativt greit unna med et forhør og en bot hvis man prøver seg fra Norge. Verre for amerikanere og folk fra EU-land som er dumme nok til å dra en nmap 127.0.0.1...
Vis hele sitatet...
"Nmap"? -orienter meg, er du snill.
Sitat av Ba'alzamon
"Nmap"? -orienter meg, er du snill.
Vis hele sitatet...
http://www.insecure.org/nmap/
Portscanningsprogram som ofte brukes av hackere på sentralnett i webben
127.0.0.1 er ikke til å spøke med nei. En god venn av meg fikk politiet på døra, han ble lagt i jern og fikk PC-en beslagelagt. Han fikk den aldri tilbake, han slapp unna med betinget fengsel og en bot.

Hvordan er nå igjen med utlevering av fanger til USA? Hørte om en som ble tatt, og ble sendt til USA for å gjennomgå rettsak der i en liknende sak. Mulig jeg har hørt feil, men uansett det er ikke til å spøke med.
Sitat av TheGEEK
Gilgamesj : tror da det er slik at fbi har jurisdiksjon innen usa, mens cia har "jurisdiksjon" utenfor ?
Vis hele sitatet...
Det er ulovlig for CIA å operere innenfor USAs landegrenser, bare for å få det klart
I Norge har vi derimot flere historier om folk som har fått gutter i sort dress på døren. Siden har ingen sett de
Så har man ping kommandoen, den er for å DDOS'e folk. Er en psycho dude som gjorde dette mot sentralnettet til Internett (127.0.0.1) derfor var telenor kunder uten nett i 20 min sist uke. Fordi han som gjorde det hadde webleseren sin hos Telenor så derfor sperra ICANN hele Telenor. Står litt mere her om du kanskje vil prøve elns: http://staff.washington.edu/dittrich/misc/ddos/.
Sist endret av voldern; 2. februar 2006 kl. 20:37.
Aiaiai. Alvorlige greier. Så basically, mange folk som har forsøkt å hacke 127.0.0.1 har endt opp med politiet?
Ja, absolutt. Straffen varierer, som sagt, men vanligvis ender det med store bøter og fengsel. Ikke noe å kødde med, med andre ord.
Ja, og en del ahr fått forenklet forelegg siden de har funnet ut at det var mye arbeid å gå gjennom papirmølla hver gang
Sitat av Ba'alzamon
Aiaiai. Alvorlige greier. Så basically, mange folk som har forsøkt å hacke 127.0.0.1 har endt opp med politiet?
Vis hele sitatet...
Oppsumerer saken veldig greit. Og som sagt, du er heldig fordi du bor i Norge. Føderal forbrytelse er ikke til å spøke med. Ganske sjuk minimumsstraff.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Sitat av voldern
Så har man ping kommandoen, den er for å DDOS'e folk. Er en psycho dude som gjorde dette mot sentralnettet til Internett (127.0.0.1) derfor var telenor kunder uten nett i 20 min sist uke. Fordi han som gjorde det hadde webleseren sin hos Telenor så derfor sperra ICANN hele Telenor. Står litt mere her om du kanskje vil prøve elns: http://staff.washington.edu/dittrich/misc/ddos/.
Vis hele sitatet...
Herregud... Rimelig dårlig gjort å spre info om ddos og 127.0.0.1 her da, du vet jo at det får konsekvenser for mange av tullingene på nFF. Bad karma mann :-/
Huffameg. Da var det enda en ting på "Aldri i livet gjøre"-lista. -selv om det hadde vært interessant å gjøre det på skolen... :3 (Tenk dere settingen: politi kommmer og anholder rektor)
Sist endret av Ba'alzamon; 2. februar 2006 kl. 20:41.
Ikke alle en jeg kjenner rakk å flippe over den røde knappen bak pcn på strømforsyningen og svidde av harddisken så han ikke kunne spores ;D Da politiet kom på døra hadde de ikke noe de skulle ha sagt
Fett. skal lure en tulling til å prøve og havke den..
På skolen?! Da er du jaggu gal. Mest sannsynligvis ville alle maskinene ha blitt konfiskert, og sannsynligvis aldri mer levert tilbake. Og skolenettet kan man bare glemme å få tilbake; er visst livstidsstenging av nettet til de som gjør det. Svartelisting hos alle ISPer osv.
Ikke gjør det. Han blir sint, fengslet og havner i en dyp depresjon pga bøtene og de sosiale sanksjonene og blir senere en gal morder med deg aller først på lista.
Zero: Det er faktisk lovverk som lar skoler logge elevenes utgående trafikk nettopp for dette formålet. I USA er det obligatorisk i de aller fleste stater, og skoler som ikke gjør det ender opp med å ta konsekvensene hvis de ikke gjør det. Spørs om de gjør det i Oslo, men angrep på Internettporten kan forårsake pakkekaos selv med små angrep. Det var faktisk et par forskere som mista livet tilbake før de sikra sentralenheten i det ene styringskammeret. Sprøtt.
Sitat av Ba'alzamon
Aiaiai. Alvorlige greier. Så basically, mange folk som har forsøkt å hacke 127.0.0.1 har endt opp med politiet?
Vis hele sitatet...
Ja, og hvis dette gjentar seg kan man også få fratatt førerkortet(evt utsettelse)
Legg foresten merke til at alle modemer(adsl/56k/isdn)og huber blir varmere enn de skulle blitt med den lille strømmen de trekker. Det kommer av at en i nabolaget blir utsatt for en pakkebombe og varmen smitter over til ditt nettverk.
Sitat av IvIoyner
Zero: Det er faktisk lovverk som lar skoler logge elevenes utgående trafikk nettopp for dette formålet. I USA er det obligatorisk i de aller fleste stater, og skoler som ikke gjør det ender opp med å ta konsekvensene hvis de ikke gjør det. Spørs om de gjør det i Oslo, men angrep på Internettporten kan forårsake pakkekaos selv med små angrep. Det var faktisk et par forskere som mista livet tilbake før de sikra sentralenheten i det ene styringskammeret. Sprøtt.
Vis hele sitatet...
Mista livet? Korleis?
Sitat av Ba'alzamon
Mista livet? Korleis?
Vis hele sitatet...
Utstyret til sentralenheten var visst ikke sikra sikkelig, og strømmen kom løs på et jerngulv av et slag. Dessverre er mye av internettporten hemmeligstempla, av naturlige årsaker siden den er kritisk for verdensøkonomien
For å liksom forklare hvorfor folk har 127.0.0.1 som stedsnavn osv er fordi de liksom kødder med at de eier intærn. Det gjør de ikke men bare på kødd altså. Det blir også liksom tullet litt i undergrunns-datamiljøene med at sikkerheten rundt dette er så über serriøst.

Kode

klumpen@klumpen:~$ nmap 127.0.0.1

Starting nmap 3.81 ( http://www.insecure.org/nmap/ ) at 2006-02-02 20:53 CET
Interesting ports on sentralnettet.gov  (127.0.0.1):
(The 1654 ports scanned but not shown below are in state: closed)
PORT    STATE SERVICE
22/tcp  open  ssh
Dæven. Skal vi sette igang et ddos-angrep?
Sitat av voldern
For å liksom forklare hvorfor folk har 127.0.0.1 som stedsnavn osv er fordi de liksom kødder med at de eier intærn. Det gjør de ikke men bare på kødd altså. Det blir også liksom tullet litt i undergrunns-datamiljøene med at sikkerheten rundt dette er så über serriøst.
Vis hele sitatet...
Jepp, litt sånn som når du spør en kamerat hva han driver med, og så svarer han "hacker Pentagon". Dette er et godt eksempel på hvor et utrykk som brukes mye har sitt opphav. Mange som ikke er klar over opphavet, men bruker det alikevel.
Vil bare vise deg en av de mest berømte hackerne av ICANN, han heter Kevin Mitnick. I biografier osv står det ikke at han hacket 127.0.0.1 men alle i undergrunn miljøet vet det. Han satt i fengsel i fem år, åtte måneder av disse i glattcelle! Han er den meste berømte hackeren som lever. Se på vedlegget mitt så ser du bildet av ham og du kan lese litt her: http://en.wikipedia.org/wiki/Kevin_Mitnick
Sist endret av voldern; 2. februar 2006 kl. 20:58.
Sitat av klumpen

Kode

klumpen@klumpen:~$ nmap 127.0.0.1

Starting nmap 3.81 ( http://www.insecure.org/nmap/ ) at 2006-02-02 20:53 CET
Interesting ports on sentralnettet.gov  (127.0.0.1):
(The 1654 ports scanned but not shown below are in state: closed)
PORT    STATE SERVICE
22/tcp  open  ssh
Dæven. Skal vi sette igang et ddos-angrep?
Vis hele sitatet...
hihi, du våger ikek
Wow! Åpne porter, til og med. Tror ikke det er så lurt med DDoS heller, men hadde jo vært moro
Noen som tør?
Sist endret av LeChuck; 2. februar 2006 kl. 20:59.
Robe and wizard hat
bakkus's Avatar
Nå er jeg skuffa her..
Dere _veit_ at denne porten er en klassisk honningkrukke-felle...
Og dere kjenner følgene av å prøve seg her.
Allikevel vil dere villlede ferske mednerder.
Skjerpings!
Sist endret av bakkus; 2. februar 2006 kl. 21:03.
Sitat av bakkus
Nå er jeg skuffa her..
Dere _veit_ at denne porten er en klassisk honningkrukke-felle...
Og dere kjenner følgene av å prøve seg her.
Allikevel vil dere villlede ferska mednerder.
Skjerpings!
Vis hele sitatet...
Hmm hva om man rerouter port 22 som er åpen til udp intærn backport 9967 som ikke skal være overvåket av ICANN har jeg lest på hacker forumet jeg er medlem av. Også tar TCP angrep av protokollen til 22 via 9967 vi en Cat-3 kabel som tar bare 3 pakker? Vil dette gå??
Neste personen som oppfordrer til angrep ol. på 127.x.x.x-rangen, får en tempban på en måned. Det er imot reglene å oppfordre til brudd på norsk lov. Dette er IKKE noe man morer seg med å gjøre, og crew kan bli ansvarlige for dette fordi vi hoster serveren

voldern: uhm, CAT3 vil bare sende tre pakker lokalt. Du måtte isåfall hatt en CAT3 direkte inn i en sentralmodul... Uansett, unngå den diskusjonen...
Sitat av IvIoyner
Neste personen som oppfordrer til angrep ol. på 127.x.x.x-rangen, får en tempban på en måned. Det er imot reglene å oppfordre til brudd på norsk lov. Dette er IKKE noe man morer seg med å gjøre, og crew kan bli ansvarlige for dette fordi vi hoster serveren
Vis hele sitatet...
Fikk ikke nFF for en tid tilbake siden Datatilsynet og Kripos på nakken nettopp pga en slik episode?
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
Sålenge man bruker 128.167.0.x-rangen til å komme seg inn på 127.0.0.1 kan man komme unna, i det siste har blitt avslørt en del hemmeligheter bak exploits om dette i enkelte eksterne blackhat-fora.
Sitat av JRP
Fikk ikke nFF for en tid tilbake siden Datatilsynet og Kripos på nakken nettopp pga en slik episode?
Vis hele sitatet...
Det kan jeg naturlig nok ikke gå inn på, men datatilsynet ville ikke vært involvert, såpass kan jeg si
Sitat av Henriken
Ja, og hvis dette gjentar seg kan man også få fratatt førerkortet(evt utsettelse)
Legg foresten merke til at alle modemer(adsl/56k/isdn)og huber blir varmere enn de skulle blitt med den lille strømmen de trekker. Det kommer av at en i nabolaget blir utsatt for en pakkebombe og varmen smitter over til ditt nettverk.
Vis hele sitatet...
Smitter og smitter, det er vel helst at det private nettverket blir overstressa. Derfor skaper det varme osv..
Ehh, Devine det du sa fungerte ikke. Men prøvde det med rerouting igjen etter tipset fra IvIoyner. Tror du faen meg ikke at det funka, og uten å bli bøsta på vei inn. Jeg fetcha passorde kun for dere karer, jeg fikk litt hjelp fra kara på hacker intærn forumet jeg henger på så ikke gi meg all creeds da!
Sjekk vedlagt bilde!