Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  51 8015
Jeg synes at ordet 'liberalisme' brukes feilaktig i dette tilfellet. Uansett fordelene, blir folk tvunget til å betale for ting mot sin vilje.
Regjeringen fremmer "likestilling", mens de samtidig tvinger befolkningen til å betale for kriger og våpen som brukes mot folk i utlandet. Det et stort brudd på menneskerettigheter etter min mening, men av en eller annen grunn anses det ikke som et hovedproblem.
Det å tvinge folk til å delta i drap er knapt liberalisme. ¯\_(ツ)_/¯
De fleste forstår at vi må betale skatt. Problemet er at det ingen ende vil ta, det blir bare mer og mer av skatter og finurlige avgifter. Og det er måten Norge styres på sin skyld. Ser i debatten her at man kverulerer på ordbruk isteden for å diskutere sak.
Jeg er tildels enig med Nikita.

Vi har ingen påvirkning i hvordan pengene brukes, våres penger. Som giraffe skriver, så sponser vi krig og drap. Tenk Norge slapp 588 bomber over Libya.. Er det derfor jeg betaler min skatt?

Egenandel hos lege/ sykehus, stiger jevnt og trutt, mange sier vel da, ja hva tror du, koster å drive sykehus vet du... men det var vel dette skatten skulle dekke? Bompenger.. javel private eiere tar ut overskudd? staten låner penger dyrt i utland til bygging av noen veistumper, skattebetalerne får regningen.

Alle må bidra? det er mange som får penger fra staten uten å ha bidratt med noe som helst, at de kjøper mat, klær og div andreting, slik at staten får inn mva på dette igjen, er jo i realiteten tilbakebetaling, men klingende mynt i kasse på butikken gir det jo som igjen er skattelagt hardt.