Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  70 18373
Sitat av Yalla Vis innlegg
http://www.dagbladet.no/2013/08/13/n...tikk/28664446/

Hva tenker freaks'a om dette innspillet? Ble litt satt ut, vet ikke helt om han har røyka litt mye til frokost eller hva som skjer. Ble litt overrasket selv over å se en mørkhudet i FrP's egne rekker men syns jo egentlig det bare er positivt.
Vis hele sitatet...
Dette er ikke så rart. Det er velkjent at det er mye rasisme mellom ulike "ikke-hvite" grupper. Afrikanere i tottene på indere, osv. Rasisten her er altså mannen med afrikansk bakgrunn.

Sitat av belisarius Vis innlegg
Du sier dessuten at Sanberg skallet ned en mann. Dette er et forhold han faktisk ble dømt for i 1997, men bakgrunnen for denne episoden var langt fra rasistisk.
Vis hele sitatet...
Bakgrunnen var faktisk at den Sandberg ble dømt for vold mot kom med rasistiske uttalelser mot ham.
Sitat av Xasma Vis innlegg
Aldri påstått at du går og gjenger deg opp, men du sier at Norge bør vurdere om vi må få en versjon av Black Panthers, som ikke bare er historieløst tullesnakk, men også tilsier et ønske om å gjenge opp minoriteter. Hvis du vil påstå noe annet får du som nevnt før åpne en historiebok.

Prøver du å gjenta at rasisme ikke handler om hudfarge? wat.

Jeg driter da langt i hva slags hudfarge du eller dine familiemedlemmer har eller ikke har. Det har vært mitt poeng gjennom hele dette. Rasisme bekjempes ikke ved å barrikadere seg på hver vår side med KKK på den ene siden og Black Panthers på den andre.

Hadde jeg vært deg, så ville jeg også enten åpnet en bok om norsk rettskriving, eller fått noen til å lese gjennom innleggene dine. Kanskje jeg er vrang som forventer en sammenhengende tekst uten skrivefeil hvert 3. ord for å gidde å fortsette en diskusjon.
Vis hele sitatet...
Ja, eller jeg kanskje gir faen. For du skjønner meg godt, som er hele poenget. Ikke hvordan jeg formulerer meg. Du er veldig vrang, pirker du på alle som sliter med å lære eller? Det er bra at du gir faen men hva er egentlig poenget når halvparten av landet ikke gjør noe annet en å skille på dette? For å være litt vrang selv.
Når jeg var mindre tok jeg FRP for å være et rasistisk parti, men det er egentlig ikke tilfellet. Og det er jo et poeng i at Norge aldri har hatt et høyreekstremt parti (med mindre en ser på Vigrid).

FRP er ja, langt til høyre, men dem er ikke så langt at dem er rasister, etter min mening. Ja, dem har noen latterlige innlegg noen ganger, hvor en skulle tro de levde i en annen verden, men faktum er at mange av FRP'erne er veldig gode politikere, som bare vil se Norge blir bedre.

FRP er også for innvandring, men dem er for at det skal være mer kontroll på det. Jeg selv stemmer dog på Rødt, og er klart uenig i deres innvandringspolitikk.
hva mener du egentli med at: hva er egentlig poenget når halvparten av landet ikke gjør noe annet en å skille på dette?
Sitat av stonehard Vis innlegg
hva mener du egentli med at: hva er egentlig poenget når halvparten av landet ikke gjør noe annet en å skille på dette?
Vis hele sitatet...
Det var ikke ment serriøst, men det blir vel lettere viss jeg sier at, man bruker raser, etninsitet for å kategorisere mennesker.
Sitat av MightyUnknown Vis innlegg
Når jeg var mindre tok jeg FRP for å være et rasistisk parti, men det er egentlig ikke tilfellet. Og det er jo et poeng i at Norge aldri har hatt et høyreekstremt parti (med mindre en ser på Vigrid).

FRP er ja, langt til høyre, men dem er ikke så langt at dem er rasister, etter min mening. Ja, dem har noen latterlige innlegg noen ganger, hvor en skulle tro de levde i en annen verden, men faktum er at mange av FRP'erne er veldig gode politikere, som bare vil se Norge blir bedre.

FRP er også for innvandring, men dem er for at det skal være mer kontroll på det. Jeg selv stemmer dog på Rødt, og er klart uenig i deres innvandringspolitikk.
Vis hele sitatet...
Ja, hvis du virkelig er Rødt-velger så er jeg både litt imponert og ellers positivt overrasket. Kudos

Men for å være ærlige må vi også kunne legge til at FrP er høyrepopulistiske og har surfet godt og vel på bølgen av høyrepopulisme/(evt "petroleumspopulisme" som er tilfellet i Norge).
Nei, de er absolutt ikke rasister, men litt 'gærne' ja.

En ting til: opprinnelsen, altså Anders Langes Parti var dæven meg ikke akkurat lite rasistiske. IIRC så var han og deler av oppstarts-partiet positive til 70-80åras apartheid i Sør-Afrika.
FrP har uten tvil hatt en lang og kronglete vei til regjeringsposisjon og finansdepartement...

...............
@Mightyunknown; ...altså imponert pga at du sa det du sa skjønner du. Frontene mellom freppere og Rødt-folk pleier nemlig å være ganske harde og ikke innbyr ikke til noeslags forsoning.
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Men for å være ærlige må vi også kunne legge til at FrP er høyrepopulistiske og har surfet godt og vel på bølgen av høyrepopulisme/(evt "petroleumspopulisme" som er tilfellet i Norge).
Nei, de er absolutt ikke rasister, men litt 'gærne' ja.

En ting til: opprinnelsen, altså Anders Langes Parti var dæven meg ikke akkurat lite rasistiske. IIRC så var han og deler av oppstarts-partiet positive til 70-80åras apartheid i Sør-Afrika.
FrP har uten tvil hatt en lang og kronglete vei til regjeringsposisjon og finansdepartement...
Vis hele sitatet...
mulig frp er høyrepopulistisk, men de sier ikke det de sier bare for de tror det er det folk vil høre, tvert imot de har en politikk der de er for et bærekraftig norge, der skattelettelse skal fungere som en reformering av holdningene til folk som et gode, som på sikt gjør folk mer innovative, mer effektive og som i sum gjør norge mer konkuransedyktige

samtidig så med innvandringspolitikken deres så er er den ikke laget restriktiv for å skille raser. de vil ha en innvandringspolitikk med sterk styring der man slipper tilfeller der folk fra land som ikke vet hva demokrati er, skal komme hit å ødlegge vårt demokrati. de vil at norske folk, og innvandrere skal være likebehandlet. noe det ikke er idag, da innvandrere får myye myye mer fra staten, enn hva typisk en nordmann får. nå snakker jeg om bolighjelp, trygdestøtte osv. å ikke vil alle lære norsk.

så vidt jeg vet så fekk anders langes parti penger fra apartheid regimet for å starte partiet, å jeg personlig ser ikke noe galt i det. frp er nemlig ikke bygd på rasehat, det er bygd som en protest mot staten for lavere skatter og mindre offentlige inngrep.
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Sitat av belisarius Vis innlegg
Hvordan kan du si at Frp har lange tradisjoner for rasisme? Rasisme er ideen om at enkelte raser er underlegne. Når har Frp noensinne stått for denne ideen?
Vis hele sitatet...
Da FrP var ALP. Men dette er utrolig lenge siden og har ikke praktisk betydning i dag. Dette er en gammel sak og Per en gammel mann som heldigvis vet å bruke byrået sitt riktig. Det finnes idioter i alle verdens hjørner og her var det veldig klart hvem som var den utkårede. Han som kjeftet på Per "diskuterte" like godt som jeg gjorde i debattene på ungdomsskolen.

I praksis, er man innvandrer i Norge og følger norske lover er det sjeldent noe problem for FrP, tvangsutsendelse er en stråmann fra tabloidpolitikken (det de selv kaller venstrepolitikk.)

Poenget med grensen har med integrering og gjøre. At man skal bli venner og ikke bare være høflig mot personen i frykt for å bli kalt rasist men ikke invitere han på kaffe eller noe. I tillegg er jo vi nordmenn så sky i utgangspunktet at de må jo føle seg utstøtt eller noe.

semi-OT
SPOILER ALERT! Vis spoiler
Sitat av skukketrure Vis innlegg
Det poengterer jo bare det at det faktisk ER mulig å være kritisk til massiv innvandring av mennesker med feks. integrerings problemer, ulik kultur vår egen UTEN at det har med hudfargen og gjøre. tro det eller ei men det er mulig
Vis hele sitatet...
Takk, det gir meg i ro i sjela at flere kan tenke seg til dette.


[quote]mulig frp er høyrepopulistisk, men de sier ikke det de sier bare for de tror det er det folk vil høre, tvert imot de har en politikk der de er for et bærekraftig norge, der skattelettelse skal fungere som en reformering av holdningene til folk som et gode, som på sikt gjør folk mer innovative, mer effektive og som i sum gjør norge mer konkuransedyktige

nettopp! hva er det vi i Norge har når kvota er brukt opp og oljen er oppumpa? Da står det dårlig til. Sats (mer) på vannkraft i vassdragene. Vi har råd til å skjende litt av den gjengrodde skogen vi bor i, nok å ta av. Og hvor er vårt Nokia? Vårt Yamaha? Vårt SF-film?

[quote=Duckie;3054067]Da FrP var ALP. Men dette er utrolig lenge siden og har ikke praktisk betydning i dag. Dette er en gammel sak og Per en gammel mann som heldigvis vet å bruke byrået sitt riktig. Det finnes idioter i alle verdens hjørner og her var det veldig klart hvem som var den utkårede. Han som kjeftet på Per "diskuterte" like godt som jeg gjorde i debattene på ungdomsskolen.

I praksis, er man innvandrer i Norge og følger norske lover er det sjeldent noe problem for FrP, tvangsutsendelse er en stråmann fra tabloidpolitikken (det de selv kaller venstrepolitikk.)

Poenget med grensen har med integrering og gjøre. At man skal bli venner og ikke bare være høflig mot personen i frykt for å bli kalt rasist men ikke invitere han på kaffe eller noe. I tillegg er jo vi nordmenn så sky i utgangspunktet at de må jo føle seg utstøtt eller noe.

semi-OT
SPOILER ALERT! Vis spoiler

Takk, det gir meg i ro i sjela at flere kan tenke seg til dette.


[quote]mulig frp er høyrepopulistisk, men de sier ikke det de sier bare for de tror det er det folk vil høre, tvert imot de har en politikk der de er for et bærekraftig norge, der skattelettelse skal fungere som en reformering av holdningene til folk som et gode, som på sikt gjør folk mer innovative, mer effektive og som i sum gjør norge mer konkuransedyktige

nettopp! hva er det vi i Norge har når kvota er brukt opp og oljen er oppumpa? Da står det dårlig til. Sats (mer) på vannkraft i vassdragene. Vi har råd til å skjende litt av den gjengrodde skogen vi bor i, nok å ta av. Og hvor er vårt Nokia? Vårt Yamaha? Vårt SF-film?
Vis hele sitatet...
Sitat av stonehard Vis innlegg
mulig frp er høyrepopulistisk, men de sier ikke det de sier bare for de tror det er det folk vil høre, tvert imot de har en politikk der de er for et bærekraftig norge, der skattelettelse skal fungere som en reformering av holdningene til folk som et gode, som på sikt gjør folk mer innovative, mer effektive og som i sum gjør norge mer konkuransedyktige
Vis hele sitatet...
FrPs store problem er deres utstrakte tro på at å pumpe inn store mengder oljepenger i økonomien vil funke. Det vil (blant annet) gjøre at prisene på dagligvarer hopper enda noen hakk over det de ligger på nå (tatt med i betraktningen at FrP vil kutte i avgiftene på dagligvarer).

FrPs økonomiske modell er ikke bærekraftig, den er ihvertfall grei nok på kort sikt. På mellomlang og i særlig grad lang sikt kan jeg ikke se at FrPs økonomiske politikk skal fungere.. Hva skal FrP gjøre når oljen er over og Statoil er solgt til private aktører (-solgt 100% altså) ??

Sitat av stonehard Vis innlegg
[COLOR="Blue"]så vidt jeg vet så fekk anders langes parti penger fra apartheid regimet for å starte partiet, å jeg personlig ser ikke noe galt i det[/COLOR]. frp er nemlig ikke bygd på rasehat, det er bygd som en protest mot staten for lavere skatter og mindre offentlige inngrep.
Vis hele sitatet...
Møøøuuh? Skriveleif, dårlig formulering eller mener du at det er etisk helt OK å få støtte fra et apartheidparti?

Neida, vi kan jo si at guskjelov er ikke FrP bygd på rasehat. Men enkeltpersoner før og nå innen partiet har fått mange til å lure på om de muligens er det...

Men nei, jeg er ikke en av dem. Jeg tror FrP er et godt gammalt høyreraddis-populist-parti som kom etter at rikdommen flommet inn over Norge fra og med 70-tallet. FrP og "freppere" har da så j-æ-s-k-l-a få av de opprinelige norske verdiene, sånn som nøysomhet, sparing og langsiktighet - og de snakker om norsk kultur tenk!!
De er mer eller mindre som den norske versjonen av Republikanerne, hvis vi skal trekker sammenhenger.
Sist endret av aeon_illuminate; 22. desember 2013 kl. 18:27.
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
FrPs store problem er deres utstrakte tro på at å pumpe inn store mengder oljepenger i økonomien vil funke. Det vil (blant annet) gjøre at prisene på dagligvarer hopper enda noen hakk over det de ligger på nå (tatt med i betraktningen at FrP vil kutte i avgiftene på dagligvarer).

FrPs økonomiske modell er ikke bærekraftig, den er ihvertfall grei nok på kort sikt. På mellomlang og i særlig grad lang sikt kan jeg ikke se at FrPs økonomiske politikk skal fungere.. Hva skal FrP gjøre når oljen er over og Statoil er solgt til private aktører (-solgt 100% altså) ??



Møøøuuh? Skriveleif, dårlig formulering eller mener du at det er etisk helt OK å få støtte fra et apartheidparti?

Neida, vi kan jo si at guskjelov er ikke FrP bygd på rasehat. Men enkeltpersoner før og nå innen partiet har fått mange til å lure på om de muligens er det...

Men nei, jeg er ikke en av dem. Jeg tror FrP er et godt gammalt høyreraddis-populist-parti som kom etter at rikdommen flommet inn over Norge fra og med 70-tallet. FrP og "freppere" har da så j-æ-s-k-l-a få av de opprinelige norske verdiene, sånn som nøysomhet, sparing og langsiktighet - og de snakker om norsk kultur tenk!!
De er mer eller mindre som den norske versjonen av Republikanerne, hvis vi skal trekker sammenhenger.
Vis hele sitatet...
Deet du sier om at frp vil bruke store mengder oljepenger inn i økonomien er rein bullshit! de vil bruke mer, men hvor i inste rompehøl tror du det er mulig å bruke 5 billioner? 1 billioner ? til og med 500 milliarder altså 10% av oljefondet er høyst usaklig at de kan bruke på 4 år.


frp er partiet med løsningene, de har jammen meg fått kritikk oppigjenom årene, men jammen meg hadde ikke de rett også?!

frp vil avslutte sløsingen med statlige midler med privatisering der staten setter tjenester ut på anbud, der staten setter en pris. det gir mer spredt risiko, og billigere tjenester for landet.

så det med sparing og uvettig penge bruk er ikke helt sant, da ssb har godkjent statsbudsjettene deres.

og la meg understreke aeon, det er stor forskjell på påløpende utgifter og invisteringer. det er det frp vil, de vil skille mellom utgifter og invisteringer.

Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Ja, hvis du virkelig er Rødt-velger så er jeg både litt imponert og ellers positivt overrasket. Kudos

Men for å være ærlige må vi også kunne legge til at FrP er høyrepopulistiske og har surfet godt og vel på bølgen av høyrepopulisme/(evt "petroleumspopulisme" som er tilfellet i Norge).
Nei, de er absolutt ikke rasister, men litt 'gærne' ja.

En ting til: opprinnelsen, altså Anders Langes Parti var dæven meg ikke akkurat lite rasistiske. IIRC så var han og deler av oppstarts-partiet positive til 70-80åras apartheid i Sør-Afrika.
FrP har uten tvil hatt en lang og kronglete vei til regjeringsposisjon og finansdepartement...

...............
@Mightyunknown; ...altså imponert pga at du sa det du sa skjønner du. Frontene mellom freppere og Rødt-folk pleier nemlig å være ganske harde og ikke innbyr ikke til noeslags forsoning.
Vis hele sitatet...
Er alltid viktig å også se på positive sider av en sak - noe FRP, som Rødt også har. Alle partier har sine klovner, og en skal ikke legge skjul på at også FRP har sine rasister (noe sikker også vi i Rødt har), men en skal selvfølgelig huske på at det ikke er kjernen, altså selve partiet som står for meningene som kan oppfattes som rasistiske.

Er ikke så alt for kjent med begrepet "Høyrepopulistisk", men jeg har forstått det slik at FRP faktisk er det. Om det er en positiv/negativ ting, kan en diskutere. Slik jeg har forstått begrepet, omhandler det at et politisk parti står for det "folk flest" (bullshit ) mener.

Du sier forsoning, noe jeg håper flere lærer seg. Nå som Mandela gikk vekk, burde desto flere bruke forsoning, og prøve med dialog; istedenfor å gå til frontangrep.

Noe jeg vil si som er negativt om FRP er det faktum at dem ikke tar avstand til utsagn som blir sagt av deres medlemmer. Dem bør skille mellom det FRP mener, og det medlemmene mener.
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
Sitat av stonehard Vis innlegg

så vidt jeg vet så fekk anders langes parti penger fra apartheid regimet for å starte partiet, å jeg personlig ser ikke noe galt i det. frp er nemlig ikke bygd på rasehat, det er bygd som en protest mot staten for lavere skatter og mindre offentlige inngrep.
Vis hele sitatet...
Apartheid-regimet var sikkert dypt imponert over den flotte skattepolitikken, det var garantert derfor FRP fikk penger.

Ironi av: Du ser seriøst ikke noe galt i at partiet ble startet med støtte fra et av verdens mest utskjelte regimer?

Sitat av stonehard Vis innlegg


frp er partiet med løsningene, de har jammen meg fått kritikk oppigjenom årene, men jammen meg hadde ikke de rett også?!


Vis hele sitatet...
FrP, partiet med løsningene som i sin tid ville selge landets oljerettigheter til utenlandske investorer for noen få hundre millioner Kr.
Sitat av Apraksin Vis innlegg
Apartheid-regimet var sikkert dypt imponert over den flotte skattepolitikken, det var garantert derfor FRP fikk penger.

Ironi av: Du ser seriøst ikke noe galt i at partiet ble startet med støtte fra et av verdens mest utskjelte regimer?



FrP, partiet med løsningene som i sin tid ville selge landets oljerettigheter til utenlandske investorer for noen få hundre millioner Kr.
Vis hele sitatet...
Har du dokumentasjon på at Anders Lange mottok støtte fra utlandet?
Det er nemlig lovbrudd for politiske partier å motta økonomisk støtte fra fremmed makt.

Det var arbeiderpartiet v/Oddvar Nordli som tilbød svenskene et av nordsjøens beste felter til svenskene mot en minoritetsandel i Volvo.
Sitat av bajjaz Vis innlegg
Har du dokumentasjon på at Anders Lange mottok støtte fra utlandet?
Det er nemlig lovbrudd for politiske partier å motta økonomisk støtte fra fremmed makt.

Det var arbeiderpartiet v/Oddvar Nordli som tilbød svenskene et av nordsjøens beste felter til svenskene mot en minoritetsandel i Volvo.
Vis hele sitatet...
Det er ikke bare deler av norsk venstreside som har en grumsete fortid med støtte til autoritære regimer. Med pengestøtte fra apartheidregimet i Sør-Afrika gjorde Anders Langes parti (ALP) - forløperen til Frp - et brakvalg i 1973 og fikk fire plasser på Stortinget. En av disse apartheidsponsede plassene tilfalt dagens Frp-formann Carl I. Hagen da Anders Lange døde i 1974.

Apartheidregimet ga penger til Frp-forløper
Sist endret av MightyUnknown; 22. desember 2013 kl. 20:39.
Sitat av MightyUnknown Vis innlegg
Det er ikke bare deler av norsk venstreside som har en grumsete fortid med støtte til autoritære regimer. Med pengestøtte fra apartheidregimet i Sør-Afrika gjorde Anders Langes parti (ALP) - forløperen til Frp - et brakvalg i 1973 og fikk fire plasser på Stortinget. En av disse apartheidsponsede plassene tilfalt dagens Frp-formann Carl I. Hagen da Anders Lange døde i 1974.

Apartheidregimet ga penger til Frp-forløper
Vis hele sitatet...
Jeg tok meg en liten runde etter info, litt morsomt egentlig for AL var klin gæern:-)
Men avisen startet han selv og pengestøtten bestod i at SA kjøpte annonser i avisen lenge etter oppstart, dog ment som støtte til politiske liksinnede.

Selv om Lange var en eksentriker, var han ikke bare ”ufarlig”. Han var redaktør av Hundeavisen (senere Anders Langes Avis), en av norske pressehistories merkeligste ”bastarder”: Her ble det skrevet om hundeavl og politikk som lå til høyre for Djengis Khan. Næringslivsinteressenter støttet ham med annonser og kontanter. Sørafrikanske firmaer kjøpte annonser i avisen. 16. april 1963 skrev Anders Lange at «Alle som går inn for sort flertallstyre i Sør-Afrika er forrædere mot den hvite rase.» En uttalelse som er så langt ute at det er vanskelig å ta den på alvor. Var det en provokasjon eller ektefølt?
Vis hele sitatet...
http://www.minervanett.no/mandelas-portvoktere/
Sitat av bajjaz Vis innlegg
Jeg tok meg en liten runde etter info, litt morsomt egentlig for AL var klin gæern:-)
Men avisen startet han selv og pengestøtten bestod i at SA kjøpte annonser i avisen lenge etter oppstart, dog ment som støtte til politiske liksinnede.

http://www.minervanett.no/mandelas-portvoktere/
Vis hele sitatet...
Nei, sier du det du.

Men han representerer ikke dagens FRP, som er mye mer liberal, det er et faktum.
Sist endret av MightyUnknown; 22. desember 2013 kl. 22:23.
Sitat av Apraksin Vis innlegg
Apartheid-regimet var sikkert dypt imponert over den flotte skattepolitikken, det var garantert derfor FRP fikk penger.

Ironi av: Du ser seriøst ikke noe galt i at partiet ble startet med støtte fra et av verdens mest utskjelte regimer?



FrP, partiet med løsningene som i sin tid ville selge landets oljerettigheter til utenlandske investorer for noen få hundre millioner Kr.
Vis hele sitatet...
som det er skrevet lenger oppe kjøpte SA annonser i avisen hans, lenge før partiet ble til. i tileg, året etter han startet partiet i 1974 døde han, og i 1977 startet carl.i.hagen fremskrittspartiet som var en blanding av Reformpartiet og ALP. man kan da ikke si at han fikk støtte fra SA når han solgte annonser i sin egen avis.

Og nei, jeg bryr meg fint lite opp i hvem Anders lange fikk penger med når hans parti uansett ikke hadde en rase-skilnadpolitikk, å i så tilfelle så kan man skille ALP og FRP, ikke at det har noe av betydning, men ja det er der FRP startet.


hmm, nå syns jeg du skal trå varsomt her å holde deg til fakta.
FRP ville ikke selge oljerettighetene til utlandet, det er bare svada piss ifra venstre siden. derimot oddvar nordli ville selge de daværende største oljefeltet til sverige imot en andel av selskapet volvo. som ikke har gått så veldig bra siste tiden, har det vel ??

Frp ville ikke selge oljerettigheter, de ville åpne for private aktører på norsk olje-sokkel så den norske stat slapp å finansiere absolutt all utbyggingen selv, og dermed spre risikoen. Pengene norge får for oljeselskapene kommer fra en meget høyt beskattet overskudd.

viss du sjekker opp hvordan oljeindustrien fungerer pr. idag, så finner du at det ikke er bare statoil og hydro som pumper olje, det er det nemlig private aktører som gjør

å dette forslaget som Frp kom med, ble fremmet 30 år etterpå.
Sist endret av stonehard; 22. desember 2013 kl. 23:55.
Learning by doing
Undef's Avatar
tja, nja...
FRP var verre da Carl I. Hagen var leder, men jeg merker at det skjer overraskende ting med FRP siden de kom i regjering.
Sitat av Undef Vis innlegg
tja, nja...
FRP var verre da Carl I. Hagen var leder, men jeg merker at det skjer overraskende ting med FRP siden de kom i regjering.
Vis hele sitatet...
Carl i. Hagen var mannen som som bygde opp partiet, det var han som lagde den solide hjerterots delen. men som du sier at frp va verre med han som leder kan være, det var fortsatt frp. men har merket at folk har fått mye mer tillit til frp etter siv tok over. å hun tok partiet opp til den største oppslutningen de noen gang har hatt, til å være ant største partiet i norge.

mange tror frp kommer til å gå i sv fella. men jeg tror ikke de kommer til å gå i sv fella. men derimot bli så liberale på innvandringspolitikk at mange går lei og stemmer et annet parti. Jeg tror nok AP kommer til å bli mye mer restriktive i innvandrings-programmet sitt fremmover, å det blir nok dit folk flykter.
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
Sitat av stonehard Vis innlegg


hmm, nå syns jeg du skal trå varsomt her å holde deg til fakta.
FRP ville ikke selge oljerettighetene til utlandet, det er bare svada piss ifra venstre siden. derimot oddvar nordli ville selge de daværende største oljefeltet til sverige imot en andel av selskapet volvo. som ikke har gått så veldig bra siste tiden, har det vel ??

Frp ville ikke selge oljerettigheter, de ville åpne for private aktører på norsk olje-sokkel så den norske stat slapp å finansiere absolutt all utbyggingen selv, og dermed spre risikoen. Pengene norge får for oljeselskapene kommer fra en meget høyt beskattet overskudd.

viss du sjekker opp hvordan oljeindustrien fungerer pr. idag, så finner du at det ikke er bare statoil og hydro som pumper olje, det er det nemlig private aktører som gjør

å dette forslaget som Frp kom med, ble fremmet 30 år etterpå.
Vis hele sitatet...

Blabla og bla. Fint prat om fakta. Det er stadfestet at Anders Langes parti i 1975 foreslo å selge rettigheter i blant annet Statfjordfeltet til andre. http://www.na24.no/m/?articleId=3008413

Spekulasjoner om at økonomien hadde gått like bra ved salg er nettop det, spekulasjoner. Hadde jeg ikke vært på fjellet med røten nettilgang skulle jeg gjerne gått dette videre i sømmene.
Sitat av Apraksin Vis innlegg
Blabla og bla. Fint prat om fakta. Det er stadfestet at Anders Langes parti i 1975 foreslo å selge rettigheter i blant annet Statfjordfeltet til andre. http://www.na24.no/m/?articleId=3008413

Spekulasjoner om at økonomien hadde gått like bra ved salg er nettop det, spekulasjoner. Hadde jeg ikke vært på fjellet med røten nettilgang skulle jeg gjerne gått dette videre i sømmene.
Vis hele sitatet...
javel ja, da har han jo uttalt det selv. frp sentral sier jo det motsatte av det han sier. men siden han sier det så er det vel sant.

men om man uansett hadde solgt rettighetene til sverige mot volvo, eller til noen andre utenlandske selskaper, står jeg fast. det hadde ikke vært noen forskjell.. pengene vi norge får kommer fortsatt av skatt av selskapene og personskatt.
uansett, siden det er på norsk sokkel