Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  91 20776
Hei, jeg tenkte det har vært gøy å høre om forskellige hallusinasjoner folk her inne har opplevd!
Søkte litt, men fant ingenting likt dette, så jeg valgte og starte en tråd om dette, håper jeg har posta rett og at denne tråden ikke blir slettet!

Nevn helst dette i den posten du kommer med:
* Din beste og verste opplevelse innen hallusinasjoner.
* Om du vet hvorfor du fikk "dårlige" hallusinasjoner.
* Og hva du har hadd i deg under din Hallusinasjon.
ArbeidsledigProletar
Det er ekstremt mye forskjellig. Men mye som går igjen, ihvertfall hos meg, er "Mayamønstre" på platte overflater. Og ja, disse mayamønstrene er vel helst under sopp.

http://farm1.static.flickr.com/47/270232363_f567b8e8f2.jpg

Kan ikke redigere inn, men mønster som på denne veggen er det jeg mener.
Sist endret av Batabusa; 17. mars 2011 kl. 19:41.
Sitat av Batabusa Vis innlegg
Det er ekstremt mye forskjellig. Men mye som går igjen, ihvertfall hos meg, er "Mayamønstre" på platte overflater. Og ja, disse mayamønstrene er vel helst under sopp.

http://farm1.static.flickr.com/47/270232363_f567b8e8f2.jpg

Kan ikke redigere inn, men mønster som på denne veggen er det jeg mener.
Vis hele sitatet...
Det er jo felles for nesten alle psykedeliske stoffer, disse mønsterne som alle ser er helt normalt på middels doser, men dette er synsforvrengninger å ikke hallusinasjoner. Hallusinasjoner er også mulig få, men da gjerne i så store doser at du er så påvirka at du ikke klarer å følle med på det du ser.

Personlig synes jeg mønstrene ligner mer på de du ser inne i Vatikanet.
Sist endret av twisted shroom; 17. mars 2011 kl. 20:03.
Beste hallusinasjonen jeg har hatt var med en lav dose 10x salvia i et mørkt rom, kun med rolig musikk. Etterhvert så begynte musikken å manifestere seg ut gjennom høyttalerne som blå bølger som beveget seg sakte imot meg og snirklet seg rundt hodet mitt. Jeg var fortsatt ganske tilstede i tilværelsen, men lot meg forføre av lydbølgenes dans.

Har egentlig ikke hatt noen dårlige opplevelser på noe psykedelisk stoff, men så har man bare prøvd salvia i sine spede ungdomsår. Kan heller nevne min kraftigste hallusinasjon hvor jeg opplevde å bli født på ny og krabbet rundt på et tivoli med mange sterke farger og mønstre. Dette på en relativt stor dose salvia.
inka totemhode som "hjelper" meg å smile :P bevegde seg i takt med mitt eget smil. "gladhetskompass", glad til venstre og lei seg til høyre. litt vanskelig å forklare, men med psykedelisk mønster.
fant forresten ut i en senere trip at dette hodet lignet på meg selv.
ArbeidsledigProletar
Sitat av twisted shroom Vis innlegg
Det er jo felles for nesten alle psykedeliske stoffer, disse mønsterne som alle ser er helt normalt på middels doser, men dette er synsforvrengninger å ikke hallusinasjoner. Hallusinasjoner er også mulig få, men da gjerne i så store doser at du er så påvirka at du ikke klarer å følle med på det du ser.

Personlig synes jeg mønstrene ligner mer på de du ser inne i Vatikanet.
Vis hele sitatet...
Regner med at han mente visuals og har intatt rimelig høye doser av ting og egentlig ikke fått mer enn hva du kaller synsforvregninger, da også så høye doser at jeg har hatt problemer med å "følle" med.
Etter ca. 5 gram Cubensis (sopp) så jeg en gjennomsiktig dameskikkelse som danset foran meg, samtidig som jeg fikk en slags telepatisk kontakt med henne. Som om hun prøvde å fortelle meg noe. Skikkelsen så utrolig livaktig ut, bare at det så ut som om hun var laget av luft/vann.

Ellers har jeg sett blomstervaser bli til dansende konger og knekt fra kortstokker under påvirkning av ecstasy og cannabis. I og for seg ganske festlig der og da, men kan ikke si det var verdt det.
Noe av det stiligste jeg har sett er "energien" som strømmet gjennom trer og planter (alt som levde). Det som var dødt hadde ikke denne energien\auraen.
Sist endret av sneipen; 20. mars 2011 kl. 13:08.
Jeg har ikke opplevd hallusinasjoner i rusmiddelsammenheng; har ikke vært borte i psykedelika, men en opplevelse jeg hadde med Marihuana var veldig spesiell og en smule psykedelisk, den påførte meg midlertidig synestesi:

En kamerat spilte gitar og hadde masse klang og effekter på forsterkeren.
Etter en stund sluttet han å spille låter, og begynte å lage rare lyder med gitaren i stedet.
Da skjedde det spesielle:
Jeg så plutselig en tone komme ut av forsterkeren, og ikke nok med det, jeg følte den i hele meg.
Tonen kom nærmere, og så sniffet jeg den automatisk inn i nesa! Jeg så, luktet og følte lydene inne i meg.
Da jeg luktet inn tonen, så jeg, hørte jeg og kjente jeg at den eksploderte inne i meg i en blå, glassaktig og enorm, orgasmisk eksplosjon som sendte sjokkbølger av dopamin gjennom alle lemmene mine!
Eksplosjonen føltes så ubegripelig stor inne i meg at jeg skjønte hvor utrolig store rom som er inne i hjernen, og at hele verden er inne i hodene våre, vi er bare opplært og skapt for å tolke sanseintrykkene som at de skjer utenfor oss selv.
Absolutt alt sansene mine oppfatter skjer inne i hodet mitt, så at livet er en gigantisk datasimulasjon ga plutselig fullstendig mening; ser jeg et eple ligge på et bord, ser jeg ikke det konkrete eplet ligge på den konkrete posisjonen i universet, jeg ser abstrakt eple ligge på et abstrakt bord i min tolkning av et univers som kun eksisterer abstrakt i mitt hode.

Veldig artig å skjønne slikt, men meget kjedelig å lese om hvis man ikke har oppdaget det selv.
▼ ... noen uker senere ... ▼
har fått knips som fikk meg til å hallusinere sist jeg var i nederland, plutselig sto det gjerder som ikke sto der tideligere, diamanter falt fra taket , og jeg trodde jeg var i en gullfiskbolle, men jeg hadde det fantastisk
Jeg lå på isen og kikket opp på himmelen som var mørknet og delvis stjernerik. Med ett "våkner" jeg opp i noe som minner om et indianertelt. En kvinnelig indianerskikkelske – fager, men ikke yndig – står over meg og praktiserer en form for dans. Rolige svingninger med hele overkroppen. Hun svaier rytmisk hendene rolig frem og tilbake over ansiktet mitt. Hele universet dunker forøvrig, i en stødig rytme. Uten at noe blir sagt får jeg vite at jeg blir healet. Hun har hele tiden øynene lukket, men jeg ser henne klart og tydelig.

- DMT
Jeg har sett strimler med musikk danse ut av mobilen min, og ut i naturen rundt meg. Lytte til Shpongle mens du er på sopp er fantastisk.

Ellers er det mest visuals, som at jeg ser øyne over alt. Eller store 'vannmerker' av sirkushjul på himmelen. På sopp altså.
Beste hallusinasjon jeg hadde var når jeg lå naken i min seng stoned på sopp. Jeg hørte på psykedelic musikk og stirret i lampa i taket, plutselig vrenger alt seg og jeg ser "skygge mennesker/skapninger" flyte i lufta, i rundt meg. De stryker meg, som en slags aura. Det er top#1
I Rotterdam på slutten av 90-tallet valgte jeg og to fillipinske lettmatroser å begi oss på en ambisiøs sightseeing lett bedugget av to kalde budweiser etterfulgt av en super kingsize Northern Light x Purple Haze, 10th generation, som i det vakre høstværet i Europas største havn forsterket effekten mer betraktelig, en av flere årsak til at jeg husker denne episoden svært godt. På kaia var det som vanlig full fart, med digre kranmaskiner som kjørte på skinner langs kaikanten og en gruppe havnearbeider som utførte sine ærend på bakkenivå.

Jeg husker spesielt en som stod og dirigerte kranføreren via en walkie talkie, to litt yngre gutter som stod og så på, en som hastet forbi oss med en kaffekopp, to-tre damer som lo og skravla utenfor noen kontorlokaler, måker som dansa på bakken etter mat eller hva de nå gjorde for noe, og en lang, rett strekning med containere i hopetall på begge sider av gangveien der både personbiler, varebiler og større lastebiler for containertransport kjørte i sikk sakk mellom tilsynelatende uorganisert midlertidig plassering av containere som skulle lastes eller losses på eller av tilliggende skip. Alt som normalt.

Aktivitet som over varierer fra plass til plass, så visse deler av strekningen virket nesten øde noe som i grunn var veldig behagelig så høy som jeg etterhvert ble. Hvert skritt føltes som å vasse i motbakke med blylodd rundt bena, pusten var anstrengt og pulsen som tatt ut av en beat fra nederlandsk hardcore musikk i techno-rave sjangeren. Alt av detaljer ble fanget opp i et par sekunder - så plutselig var det som om bildet stod stille i en lengre periode mens svetten piplet fra alle kroppsdeler for øyeblikelig å avkjøles av en behagelig bris - et moment som tatt ut fra en dagdrøm. Havna er så enorm at den er inndelt i flere sektorer, og vi valgte en rute som skulle føre oss tilbake til skipet for å fortsette kvelden med noen runder budweisere til før i hvertfall jeg skulle innta sengeposisjon.

I det vi runder et par hjørner oppdager jeg at bildet foran meg virket usedvanlig kjent. Krana som lastet container, mannen som dirigerte på bakken, de to unge guttene som sto og så på, måkene som dansa rundt på bakken, damene utenfor kontorlokalene og den noe kaotiske biltrafikken mellom personbiler, varebiler og de større transportbilene som noe kaotisk forsøkte å manøvrere unna tilfeldig plasserte containere - som sagt ikke noe uvanlig skue. Forskjellen var at jeg, nå mer stein enn høy av den for mitt vedkommende harde gåturen, fikk en følelse av deja vu - alt var som jeg husket det helt identisk med episoden jeg overvar noen kvartaler unna, hvilket medførte en spontan latterutbrudd som eskalerte seg til et latterkick i flere minutter, noe som medførte til at jeg mistet orienteringssansen en liten stund til vi passerte enda et par kvartaler med mer eller mindre aktivitet.

Etter det som føltes som en evighet men troligvis bare var noen få minutter, rundet vi enda en ny hjørne, så merker jeg den vibrerende følelsen igjen, akkurat som et lite jordskjelv som kun registreres på hodenivå til brysthøyde og som under hele tiden virket omgivelsene rundt meg som et stillestående bilde som kunne iaktas som en random sightseeing på et kunstmuseeum. I samme øyeblikk som "jordskjelvet" virket å skulle avta, ble bildet igjen tydeligere og denne gangen skvatt jeg til med en enda merkeligere følelse enn den som produserte latterkicket noen kvartaler tidligere. Jeg kunne i daværende stund sverge på at nøyaktig samme episode som jeg så to ganger tidligere, skjedde på nøyaktig samme måte med de identisk samme menneskene, men denne gangen var det noen lett bemerkelsesverdige forskjeller.

Kran og lastinga samt dirigenten var det samme, men i stedet for to gutter som stod og så på var det en gutt og ei jente, og der damene stod utenfor lokalene, var det en gutt identisk han andre som stod ved kaikanten sammen med dirigenten der ei dame nå stod. Etter et par sekunders forvirring brast jeg i enda en latterkick, og denne var enda mer intens og virket å vare mye lengre enn den forrige. Under latterkicket skjedde noe svært spesielt for mitt vedkommende - jeg vet ikke om det kan kalles en hallusinasjon - men det var som en film med stillbilder spilte med jevne mellomrom foran meg, og dybdesynet var total fucked up, om jeg kan bruke det uttrykket.

Måkene så ut som de var mye nærmere oss enn vanlig, en møtekommende bil forsvant plutselig foran meg og containere som stod noen meter fra oss forsvant plutselig en 10-15 armlengders avstand enten til høyre eller venstre, og plutselig kommer fyren med kaffekoppen som i motsetning til de tidligere episodene hastet i samme hastighet, men uansett hvor fort jeg mente vi gikk hverandre i møte, var det som om vi aldri skulle passere hverandre. Med ett ble han plutselig borte, akkurat som containerne og bilene og i det jeg snur meg rekker jeg akkurat å se at han var langt bak oss, noe som bare for et sekund siden føltes det ut som, så ut som han kom oss i møte. Latterkicket mitt stoppet opp ganske brått og noe forvirret spaserte jeg videre sammen med lettmatrosene. Ingen av oss sa et ord - antagelig for vi alle var så steine at samtale var et dødfødt prosjekt.

En lang historie kort så gjentok dette seg et par ganger til, men de siste gangene var aktiviteten nøyaktig den samme som de forgående episodene men der noen detaljer var byttet ut, som eksempelvis en kvinnelig havnearbeider som dirigerte kranføreren, han som hastet forbi med kaffekoppen passerte oss på litt andre tidspunkt enn tidligere med unntak av siste gang det hendte, da det var ei dame som passerte oss med samme gange og identisk type kaffekopp og hastighet, de to guttene på havnekanten var nå sammen med ei dame utenfor lokalene mens to måker stod og så på der guttene opprinnelig stod i de første gangene ved kranmaskinen, osv. Det var nøyaktig samme aktivitet som utspant seg hele tiden, men med aktørene som hadde byttet plass, men utførte de samme rollene og i kledd de samme antrekkene som personene som originalt befant seg på opprinnelig plass og den disossiative opplevelsen av trafikkaoset sett i perspektiv som en filmstripe med stillbilder.

Kan nevne at jeg droppet budweiserne tilbake i skipet og gikk og la meg umiddelbart. Da jeg nevnte dette for de to andre dagen etter, kunne de verken bekrefte eller benekte episodene jeg beskrev, for ingen av dem hadde sett det samme, eller som vi senere konkluderte med, hadde lagt merke til det samme som den andre. Når vi gjenfortalte spaserturen til hverandre var det som om vi alle hadde spasert på forskjellige strekninger, for ingenting av hva vi mente å huske stemte overens med hva de andre husket. I hvert fall ikke fra perioden vi startet på jointen til vi gikk opp landgangen. Vet ikke om episoden skal kalles for hallusinasjon, men opplevelsen har jeg i ettertid alltid lurt på hvordan kunne foregå, at tre kolleger som dro på tur sammen på samme tid, sted og i samme kondisjon, kunne oppleve - eller beskrive opplevelsene for hverandre - uten at gjenfortellingen inneholdt så mye som en eneste identisk hendelse eller at ingen av de aktivitetene vi beskuet mens vi passerte stemte overens med hverandres utsagn.

Jeg innrømmer å ha vært på trynet stein, men kan ikke si at til tross for den intense rusen, at det var merkbart forskjellig rusmessig av tidligere lignende forhold - altså spasertur stein som fy. Men det er eneste gangen jeg har opplevd at alle de tre involverte både så og opplevde totalt forskjellige hendelser. Jeg har opplevd å ha hatt forskjellig observasjon enn andre mennesker både før og etter denne episoden, men kun denne gangen omhandler det merkelige med at alle opplevde samme episode totalft forskjellig - jeg kunne ikke identifiere meg i noe av detaljene som de andre beskrev.

Pot mix, terningkast: 6!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Under en badtrip på 4-aco-dmt (inntok 85mg), begynte veggene å blø, jeg så demon-lignende ansikter overalt og ansiktet til kameraten min endret seg kontinuerlig, ikke på en god måte.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Trådstarter
Må bare spørre, noen her inne som har drukket Absint, og opplevd noe annen enn hva dere har gjort på "vanlig" alkohol?
har opplevd at det har kommet en elg inn igjennom vinduet mitt, og at lydsporet på filmen jeg så på byttet fra engelsk til norsk, men ikke matchet underteksten. Dette på 3 imovane 7.5mg.

ellers har jeg ikke opplevd noe annet.
Sitat av noy Vis innlegg
I Rotterdam på slutten av 90-tallet valgte jeg og to fillipinske lettmatroser å begi oss på en ambisiøs sightseeing lett bedugget av to kalde budweiser etterfulgt av en super kingsize Northern Light x Purple Haze, 10th generation, som i det vakre høstværet i Europas største havn forsterket effekten mer betraktelig, en av flere årsak til at jeg husker denne episoden svært godt. På kaia var det som vanlig full fart, med digre kranmaskiner som kjørte på skinner langs kaikanten og en gruppe havnearbeider som utførte sine ærend på bakkenivå.

Jeg husker spesielt en som stod og dirigerte kranføreren via en walkie talkie, to litt yngre gutter som stod og så på, en som hastet forbi oss med en kaffekopp, to-tre damer som lo og skravla utenfor noen kontorlokaler, måker som dansa på bakken etter mat eller hva de nå gjorde for noe, og en lang, rett strekning med containere i hopetall på begge sider av gangveien der både personbiler, varebiler og større lastebiler for containertransport kjørte i sikk sakk mellom tilsynelatende uorganisert midlertidig plassering av containere som skulle lastes eller losses på eller av tilliggende skip. Alt som normalt.

Aktivitet som over varierer fra plass til plass, så visse deler av strekningen virket nesten øde noe som i grunn var veldig behagelig så høy som jeg etterhvert ble. Hvert skritt føltes som å vasse i motbakke med blylodd rundt bena, pusten var anstrengt og pulsen som tatt ut av en beat fra nederlandsk hardcore musikk i techno-rave sjangeren. Alt av detaljer ble fanget opp i et par sekunder - så plutselig var det som om bildet stod stille i en lengre periode mens svetten piplet fra alle kroppsdeler for øyeblikelig å avkjøles av en behagelig bris - et moment som tatt ut fra en dagdrøm. Havna er så enorm at den er inndelt i flere sektorer, og vi valgte en rute som skulle føre oss tilbake til skipet for å fortsette kvelden med noen runder budweisere til før i hvertfall jeg skulle innta sengeposisjon.

I det vi runder et par hjørner oppdager jeg at bildet foran meg virket usedvanlig kjent. Krana som lastet container, mannen som dirigerte på bakken, de to unge guttene som sto og så på, måkene som dansa rundt på bakken, damene utenfor kontorlokalene og den noe kaotiske biltrafikken mellom personbiler, varebiler og de større transportbilene som noe kaotisk forsøkte å manøvrere unna tilfeldig plasserte containere - som sagt ikke noe uvanlig skue. Forskjellen var at jeg, nå mer stein enn høy av den for mitt vedkommende harde gåturen, fikk en følelse av deja vu - alt var som jeg husket det helt identisk med episoden jeg overvar noen kvartaler unna, hvilket medførte en spontan latterutbrudd som eskalerte seg til et latterkick i flere minutter, noe som medførte til at jeg mistet orienteringssansen en liten stund til vi passerte enda et par kvartaler med mer eller mindre aktivitet.

Etter det som føltes som en evighet men troligvis bare var noen få minutter, rundet vi enda en ny hjørne, så merker jeg den vibrerende følelsen igjen, akkurat som et lite jordskjelv som kun registreres på hodenivå til brysthøyde og som under hele tiden virket omgivelsene rundt meg som et stillestående bilde som kunne iaktas som en random sightseeing på et kunstmuseeum. I samme øyeblikk som "jordskjelvet" virket å skulle avta, ble bildet igjen tydeligere og denne gangen skvatt jeg til med en enda merkeligere følelse enn den som produserte latterkicket noen kvartaler tidligere. Jeg kunne i daværende stund sverge på at nøyaktig samme episode som jeg så to ganger tidligere, skjedde på nøyaktig samme måte med de identisk samme menneskene, men denne gangen var det noen lett bemerkelsesverdige forskjeller.

Kran og lastinga samt dirigenten var det samme, men i stedet for to gutter som stod og så på var det en gutt og ei jente, og der damene stod utenfor lokalene, var det en gutt identisk han andre som stod ved kaikanten sammen med dirigenten der ei dame nå stod. Etter et par sekunders forvirring brast jeg i enda en latterkick, og denne var enda mer intens og virket å vare mye lengre enn den forrige. Under latterkicket skjedde noe svært spesielt for mitt vedkommende - jeg vet ikke om det kan kalles en hallusinasjon - men det var som en film med stillbilder spilte med jevne mellomrom foran meg, og dybdesynet var total fucked up, om jeg kan bruke det uttrykket.

Måkene så ut som de var mye nærmere oss enn vanlig, en møtekommende bil forsvant plutselig foran meg og containere som stod noen meter fra oss forsvant plutselig en 10-15 armlengders avstand enten til høyre eller venstre, og plutselig kommer fyren med kaffekoppen som i motsetning til de tidligere episodene hastet i samme hastighet, men uansett hvor fort jeg mente vi gikk hverandre i møte, var det som om vi aldri skulle passere hverandre. Med ett ble han plutselig borte, akkurat som containerne og bilene og i det jeg snur meg rekker jeg akkurat å se at han var langt bak oss, noe som bare for et sekund siden føltes det ut som, så ut som han kom oss i møte. Latterkicket mitt stoppet opp ganske brått og noe forvirret spaserte jeg videre sammen med lettmatrosene. Ingen av oss sa et ord - antagelig for vi alle var så steine at samtale var et dødfødt prosjekt.

En lang historie kort så gjentok dette seg et par ganger til, men de siste gangene var aktiviteten nøyaktig den samme som de forgående episodene men der noen detaljer var byttet ut, som eksempelvis en kvinnelig havnearbeider som dirigerte kranføreren, han som hastet forbi med kaffekoppen passerte oss på litt andre tidspunkt enn tidligere med unntak av siste gang det hendte, da det var ei dame som passerte oss med samme gange og identisk type kaffekopp og hastighet, de to guttene på havnekanten var nå sammen med ei dame utenfor lokalene mens to måker stod og så på der guttene opprinnelig stod i de første gangene ved kranmaskinen, osv. Det var nøyaktig samme aktivitet som utspant seg hele tiden, men med aktørene som hadde byttet plass, men utførte de samme rollene og i kledd de samme antrekkene som personene som originalt befant seg på opprinnelig plass og den disossiative opplevelsen av trafikkaoset sett i perspektiv som en filmstripe med stillbilder.

Kan nevne at jeg droppet budweiserne tilbake i skipet og gikk og la meg umiddelbart. Da jeg nevnte dette for de to andre dagen etter, kunne de verken bekrefte eller benekte episodene jeg beskrev, for ingen av dem hadde sett det samme, eller som vi senere konkluderte med, hadde lagt merke til det samme som den andre. Når vi gjenfortalte spaserturen til hverandre var det som om vi alle hadde spasert på forskjellige strekninger, for ingenting av hva vi mente å huske stemte overens med hva de andre husket. I hvert fall ikke fra perioden vi startet på jointen til vi gikk opp landgangen. Vet ikke om episoden skal kalles for hallusinasjon, men opplevelsen har jeg i ettertid alltid lurt på hvordan kunne foregå, at tre kolleger som dro på tur sammen på samme tid, sted og i samme kondisjon, kunne oppleve - eller beskrive opplevelsene for hverandre - uten at gjenfortellingen inneholdt så mye som en eneste identisk hendelse eller at ingen av de aktivitetene vi beskuet mens vi passerte stemte overens med hverandres utsagn.

Jeg innrømmer å ha vært på trynet stein, men kan ikke si at til tross for den intense rusen, at det var merkbart forskjellig rusmessig av tidligere lignende forhold - altså spasertur stein som fy. Men det er eneste gangen jeg har opplevd at alle de tre involverte både så og opplevde totalt forskjellige hendelser. Jeg har opplevd å ha hatt forskjellig observasjon enn andre mennesker både før og etter denne episoden, men kun denne gangen omhandler det merkelige med at alle opplevde samme episode totalft forskjellig - jeg kunne ikke identifiere meg i noe av detaljene som de andre beskrev.

Pot mix, terningkast: 6!
Vis hele sitatet...

Tror jeg har opplevd nesten det samme, man før en følelse av at alt går i ring og man opplever det samme flere ganger, for hver runde av sirkelen du tar så opplever du det på nytt og på nytt på en måte!



Har hat en haug av hallisjoner, men det sykeste var når jeg pluttselig befant meg et helt annet sted, i virkeligheten så befant jeg meg på en båt utpå sjøen, men jeg var et helt annet sted, en helt annen verden, det fantes ikke noe opp og ned det var som å være i universet og det var fult av runde røde skapninger der, alle skapningene hang sammen på en måte, kunne minnes om lange rekker med atomer som hang sammen og jeg fløt i mellom dem!
Ting jeg ser når jeg tripper:

Ting smelter/puster/beveger på seg. Kan se på en vegg og den oppfører seg som dette: http://www.youtube.com/watch?v=Es8qCts03IQ. Ofte mye kraftigere og også mer random mønster.
Ser også mønstre mye lettere, kan sammelignes med connect-the-dots. At hvis jeg f.eks ser på en umalt trevegg/parkett, så setter jeg sammen de mørke kvist-merkene til mønstre.

Har også et slags distortion-lag over hele syns-feltet(men ting ser fortsatt mer detaljert ut). Pleier å sammenligne det med å gå fra CRT-til full HD. Husker jeg var i skogen og gikk på tripp og jeg så maur på flere meters avstand. Du legger merke til mye mer.

Fraktaler i planter/trær. Dette ser jeg spesielt i grantrær! De ser fantastisk symmetriske ut og litt ut som fraktaler. Ser det også på løvtrær i motlys/silhuetter. Ser utrolig fint ut.

På LSD har jeg opplevd synestesi, der jeg har sett musikk. Hørte på musikk og lukket øynene, så hvordan hele sangen bygde seg opp. Hver tone og instrument hadde sin farge. Startet først med noe tromming, og for hvert trommeslag kom det røde sirkler/kuler, for hver akkord kom det en strek som ble lengere og lengere jo lenger akkorden ble holdt inne. Ble noe annet spilt mens denne akkorden ble holdt inne dannet de seg gren-struktur(som på et tre), med nye linjer som snodde seg rundt i nye vinkler. Til slutt så jeg en fantastisk geometrisk figur jeg aldri har sett maken til. Den så nesten 4-dimensjonal ut!http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/55/Tesseract.gif/240px-Tesseract.gif

Har også opplevd et skummelt synsbedrag. Så en ekkel figur komme ut av en plakat på rommet mitt. Først så jeg hender som grep om hjørnet/kanten på veggen for så å se figuren komme ut. En humanoid-lignende sak. Dette varte bare noen sekunder før jeg forsto at hjernen min hadde feiltolket hva den så(hjernen leter konstant etter menneske-lignende ting, det er derfor vi kan se ansikter i fjellvegger, osv).

Noe annet som er sykt er å se på persiske tepper, med alle mønstrene som svømmer rundt og morfer inni hverandre!

En annen gang, på meskalin, opplevde jeg å se chakra/energi strømme rundt som blå neonrør under huden min. Var rimelig sykt.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg husker jeg hadde en opplevelse på LSD at jeg fikk en Drage rustning i huden å at skyene ble vikingskip, sjikkelig trippe runde. En annen gang så jeg hele verden i tegneserie form men første gangen jeg tok det fikk jeg bare et jævelig funky syn så jeg innbilte meg at jeg kunne styre pcen med å bevege hendene mine så flytta jeg pila å røykpakka mi ble først grise stor å plutselig krympa den drit liten i en ganske intens opplevelse.

Det er vel de episodene jeg har med hlusinasjoner.
Kalles det fremdeles for hallusinasjoner hvis du ikke har intatt noen form for psykoaktiva?
Asså er det da en illusjon.?

Vet ikke selv, mener jeg opplever sånne av og til. Men om det kan kalles halliser eller illusjon vet jeg ikke.
Er det en flytende overgang der, sånn teknisk/psykologisk sett?
Sitat av JoyToy Vis innlegg
Jeg husker jeg hadde en opplevelse på LSD at jeg fikk en Drage rustning i huden å at skyene ble vikingskip, sjikkelig trippe runde. En annen gang så jeg hele verden i tegneserie form men første gangen jeg tok det fikk jeg bare et jævelig funky syn så jeg innbilte meg at jeg kunne styre pcen med å bevege hendene mine så flytta jeg pila å røykpakka mi ble først grise stor å plutselig krympa den drit liten i en ganske intens opplevelse.

Det er vel de episodene jeg har med hlusinasjoner.
Vis hele sitatet...
Å se verden i tegne serie har jeg også opplevd. Så ut som the simsons, med litt bedre detailer.
En gang når jeg leste på freak så så jeg en bobble over skjermen som bevegde seg rundt om på skjermen og teksten inne i bobblen ble større!
Har også sett at veggen har skiftet farge mellom rødt, grønt og blått tror jeg det var.

En gang ute i en lyng så så jeg de maya mønstrene som var på bilde over her, alle trekløvrene i lyngen ble til et stort symetrisk mønster.

Har sett at tute knappen på den gamle mopeden ble blåst opp som en ballong.
Har også trodd at noen barberte håret mitt, hørte barbermaskinen og skjente håret datt ned i nakken.
Trodde også at radiatoren på mopeden min skulle gifte seg med mamma så jeg ble dritsur!

Har også sett at bakken og området rundt ble sepiafarget, akkurat som den funksjonen som er på noen kameraer.

En gang havnet jeg i en paralell virkelighet ute i en skog, der var det barn som lekte med pil og bue og når dem så meg så sa dem at her fikk ikke jeg lov å være så de begynte å skyte på meg med pil og bue og jeg skjente pilene traff!

Opplevd mye annet også som er vanskelig og beskrive og mye jeg ikke kommer på nå!
Sitat av Elemental Vis innlegg
Beste hallusinasjonen jeg har hatt var med en lav dose 10x salvia i et mørkt rom, kun med rolig musikk. Etterhvert så begynte musikken å manifestere seg ut gjennom høyttalerne som blå bølger som beveget seg sakte imot meg og snirklet seg rundt hodet mitt. Jeg var fortsatt ganske tilstede i tilværelsen, men lot meg forføre av lydbølgenes dans.
Vis hele sitatet...
har opplevet det samme bare ikke i ett mørkt rom, musikken kom i ikke bare 1 farge, men 3. ble litt redd med en gang, men lot meg "forføre" av det selv, har hatt veldig lyst til å oppleve det samme igjen men har ikke fått det til. Var faktisk første gangen jeg spiste tørket sopp dette skjedde.Og vi hørte på "sphongle" hvis du har hørt om de? veldig kul musikk å høre på når man er på en tripp
Sist endret av fth; 1. september 2011 kl. 20:06.
Hver eneste gang jeg putter i meg psilocybin og går ut, så "vinker" alle planter, busker og trær til meg. Synes det er hyggelig
Sist endret av Mexxy; 1. september 2011 kl. 23:58.
Nevn helst dette i den posten du kommer med:
* Din beste og verste opplevelse innen hallusinasjoner.
Beste visuals jeg noengang har hatt må ha vært på Hoffman jubleums lappene fra 2005 (Om jeg husker riktig).
Er for vanskelig å beskrive med språket vi har idag, så ja. Du får bare gjette hvor fantastisk det var.

Uansett : Opplevde egentlig alt man kan oppleve av stimuli for øynene på engang.
Tracers, bølger, synestesia, and so on.

Verste opplevelsen : Vel, Jeg sier bare : Les tripprapporten min : http://freak.no/forum/showthread.php?t=190004

Der kjempet jeg med virkelige ulver på t-banen, så slanger noen steder (Elsker slanger), ble fulgt etter av en ekkel skikkelse, demonskapninger.. etc.

* Om du vet hvorfor du fikk "dårlige" hallusinasjoner.

P.g.a Inntaket av "Psykedelian / Giften" - P.g.a Delerium og p.g.a min overbevisning om at jeg var eliten på mennesker med høyest psyke.
* Og hva du har hadd i deg under din Hallusinasjon.

Datura, eller lsd, sopp, salvia etc. You name it.
Mye gøy lesing her, kom gjerne med flere historier =)
Men er det noen som har opplevd noe spennende på å drikke Absint?
http://www.erowid.org/experiences/su...Absinthe.shtml

Nei, men du kan jo sjekke ut andres erfaringer.
Sitat av zevz Vis innlegg
En gang når jeg leste på freak så så jeg en bobble over skjermen som bevegde seg rundt om på skjermen og teksten inne i bobblen ble større!
Har også sett at veggen har skiftet farge mellom rødt, grønt og blått tror jeg det var.

En gang ute i en lyng så så jeg de maya mønstrene som var på bilde over her, alle trekløvrene i lyngen ble til et stort symetrisk mønster.

Har sett at tute knappen på den gamle mopeden ble blåst opp som en ballong.
Har også trodd at noen barberte håret mitt, hørte barbermaskinen og skjente håret datt ned i nakken.
Trodde også at radiatoren på mopeden min skulle gifte seg med mamma så jeg ble dritsur!

Har også sett at bakken og området rundt ble sepiafarget, akkurat som den funksjonen som er på noen kameraer.

En gang havnet jeg i en paralell virkelighet ute i en skog, der var det barn som lekte med pil og bue og når dem så meg så sa dem at her fikk ikke jeg lov å være så de begynte å skyte på meg med pil og bue og jeg skjente pilene traff!

Opplevd mye annet også som er vanskelig og beskrive og mye jeg ikke kommer på nå!
Vis hele sitatet...
Kan jeg få spørre hva du har tatt?

Tenkte mest på det med radiatoren.
http://eshop.excaliburcity.com/imgs/products/datacon/49524_d48d35424c399aa6ff3fb3601dad6578_main_large.jpg

Har en flaske av denne typen.
Har drukket litt av den, eneste jeg ha merket er at det smelle noe voldsomt i hode.
Vet ikke om det er pga styrken eller noe annet.
ArbeidsledigProletar
Absinth, har lite trua på at du skal ture på den.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Husker faktisk den første hallusinasjonen jeg noen gang hadde. Jeg satt på dissene på barneskolen jeg gikk på, mens jeg hørte på musikk og så opp på himmelen. Jeg la merke til noe som så ut som et foster på himmelen, og når jeg fokuserte på det, formet himmelen seg rundt meg. Den "fadet" utover og alt jeg så var himmel. Egentlig helt uforklarlig, men den dannet på en måte en stor, fargerik boble rundt meg.

Vanvittig fine farger, og et veldig fint syn.
Planet Funkotron
DildoJames's Avatar
Jeg har tatt mye forskjellig, og må si. Det som gir meg de sterkeste hallusinasjonene er MDMA :P
Hallisene på syre og sopp. Er som folk beskriver over, mønstere og ting "puster".

Men på MDMA tar det ofte helt av.

Kan kort beskrives slik (får ikke halliser av kun 1 dropp):

2 droppere: Folk har på seg diverse briller, hodeplagg og skjegg.
3 droppere: Nå begynner jeg å se mønstere på veggen, ofte ser jeg tall på alle veggene(som filmen 23), ofte i fargen rød.
4-5 droppere: Nå tar det av. Jeg har sett skikkelig tippoldemor stå å rave på dansegulvet. Sett masse rare vesener, kompiser blir morphet til andre personer. Objekter i rommet blir til mennesker og vesener. Osv.

Den mest ubehagelige hallisen må ha vært da en kompis lente seg over meg da jeg styrte musikken. Da han ut som en skikkelig torpedo-pakistaner i trynet. Da skvatt jeg noe jævlig.
Når brillene og hattene dukker opp, da vet jeg at jeg er på tur og synes det bare er gøy. Når jeg får kraftige halliser på MDMA, blir de mer slitsomme og får meg til å skvette(ofte).

Kort forklart synes jeg halliser på syre/sopp er interessante, men på MDMA blir det ofte plagsomt i lengden. Det skal sies at jeg alltid røyker weed på emma tur.
Tok en Jonas etter jeg og en kompis hadde delt en flaske sprit. Lå på teppet som vokste opp rundt meg som en skog av lange blå tråder, de svaiet i takt med musikken. Musikken stoppet og de blå trådene ble sugd ned i teppet igjen. Kompisen min satt ved pc'en og stirra på meg, "Ble redd jeg, du lå og lagde hvallyder!" Vi brøt ut i krampelættis. Ganske spesielt, men må ha vært noe jævela bra saker.
Sitat av Petoholic Panda Vis innlegg
Tok en Jonas etter jeg og en kompis hadde delt en flaske sprit. Lå på teppet som vokste opp rundt meg som en skog av lange blå tråder, de svaiet i takt med musikken. Musikken stoppet og de blå trådene ble sugd ned i teppet igjen. Kompisen min satt ved pc'en og stirra på meg, "Ble redd jeg, du lå og lagde hvallyder!" Vi brøt ut i krampelættis. Ganske spesielt, men må ha vært noe jævela bra saker.
Vis hele sitatet...
Wow. Jeg har opplevd nøyaktig det samme på samme stoffer på et teppe jeg har Bortsett fra det med hvallydene :P loool
Bad: en flaske vodka + en joint = hallis om eks-kjærestene mine. Som sitter rundt meg og maser om hvorfor jeg gjorde det slutt. Wow, tidenes kleineste opplevelse. Spes når de begynte å krangle med hverandre som noen kjerringer. Og fortelle "hemmeligheter" om meg til hverandre. takk for det. De målte og sammenliknet deretter utstyret sitt.

God: en flaske whiskey + en joint = På Roskilde. Trodde jeg levde på starten av 70-tallet og var med i en svær hippie-koloni. Den store vindmølla på C-campen var en solsikke med koselig ansikt som sang. Den kunne man også lage kaker av, men det sparte vi til spesielle anledninger, som feks. Jul.

Jeg pleier aldri å hallusinere ellers. Jeg har heller ikke prøvd "hardere" stoffer enn marihuana. Men når jeg blander særdeles mye alkohol med weed, så får jeg helt syke ut-av-meg-sjæl-opplevelser. Noen tilfeller sovner jeg bare egentlig og drømmer det hele. Mens de to episodene nevnt over, er bekreftet fra mennesker jeg var med.
Må vel være på 10g psilocybin sopp. Jeg reiste meg fra senga hvor jeg så sterke lys fra høyre og venstre og rett fram så jeg en blå himmel, en sol, en strand og noen India inspirerte statue-ligende saker. Måtte spørre kompissen min flere ganger om vi var i Goa eller i leiligheten min. En intens og utrolig god opplevelse.

Sitat av DildoJames Vis innlegg
Jeg har tatt mye forskjellig, og må si. Det som gir meg de sterkeste hallusinasjonene er MDMA :P
Hallisene på syre og sopp. Er som folk beskriver over, mønstere og ting "puster".

Men på MDMA tar det ofte helt av.

Kan kort beskrives slik (får ikke halliser av kun 1 dropp):

2 droppere: Folk har på seg diverse briller, hodeplagg og skjegg.
3 droppere: Nå begynner jeg å se mønstere på veggen, ofte ser jeg tall på alle veggene(som filmen 23), ofte i fargen rød.
4-5 droppere: Nå tar det av. Jeg har sett skikkelig tippoldemor stå å rave på dansegulvet. Sett masse rare vesener, kompiser blir morphet til andre personer. Objekter i rommet blir til mennesker og vesener. Osv.

Den mest ubehagelige hallisen må ha vært da en kompis lente seg over meg da jeg styrte musikken. Da han ut som en skikkelig torpedo-pakistaner i trynet. Da skvatt jeg noe jævlig.
Når brillene og hattene dukker opp, da vet jeg at jeg er på tur og synes det bare er gøy. Når jeg får kraftige halliser på MDMA, blir de mer slitsomme og får meg til å skvette(ofte).

Kort forklart synes jeg halliser på syre/sopp er interessante, men på MDMA blir det ofte plagsomt i lengden. Det skal sies at jeg alltid røyker weed på emma tur.
Vis hele sitatet...

Er mulig du kanskje har fått mdma blandet med noe her? Aldri hørt eller lest om mdma som gir halliser? Leste dette på erowid: http://www.erowid.org/ask/ask.php?ID=219
Som det står der virker det mer sannsynlig at du har fått no mdma blanda med MDA eller andre psykedeliske stoffer. Ellers så er du bare veldig heldig... Har ikke fått noe som helst, bare litt distorted syn og at ting henger litt igjen i lufta. Selv ikke på nesten 1g med rent på en kveld.
Du så mer enn på changa(dmt) turen min jo!
sol,skog,trær som svaier i vinden,naturen-alt puster,pulserer i perfekt harmoni.hallusinasjoner betyr lite i en slik tilstand,men andre dimensjoner kan åpenbare seg.
Sist endret av eyecandy654; 1. november 2011 kl. 03:57.
Sitat av Coolbreeze Vis innlegg
Som det står der virker det mer sannsynlig at du har fått no mdma blanda med MDA eller andre psykedeliske stoffer. Ellers så er du bare veldig heldig... Har ikke fått noe som helst, bare litt distorted syn og at ting henger litt igjen i lufta. Selv ikke på nesten 1g med rent på en kveld.
Du så mer enn på changa(dmt) turen min jo!
Vis hele sitatet...
Joda. Emma gir halliser. Noen får mer, andre får lite/ingen. Men stort sett alle jeg kjenner får halliser etter en del droppere

Men har også noe å si med søvn tror jeg. Hallisene dukker opp når jeg merker hjernen vil sove. Sånn 04-05 på natta, etter at jeg har stått opp kl 07.
Sist endret av DildoJames; 1. november 2011 kl. 18:51.
Angående absint-diskusjonen, har jeg forstått det slik at absint tidligere var brygget på malurt.
Det var dette som førte til hallusinasjonene.
En drikk av denne typen ville idag blitt sett på som et mer ekstremt rusmiddel.
Så vidt jeg vet og har erfart, har absinten som selges idag kun alkoholrus som konsekvens.
I kilden min står det noe om det aktive stoffet "tujon"s grenser i diverse land.
Drikken kjente kunstnere har brukt, inneholdt mer tujon enn det som er lovlig i Norge idag.
Kilde om malurt
Sitat av Muradi Vis innlegg
Hver eneste gang jeg putter i meg psilocybin og går ut, så "vinker" alle planter, busker og trær til meg. Synes det er hyggelig
Vis hele sitatet...
Opplevde lignende på mix av MDMA/4-AcO-DMT; en rose nikket mens den ga meg et lurt smil. Husker tilbake på den som en stor carnivore-plante alla supermario, med en sterk og dyp rødfarge
Sitat av FoFoFo Vis innlegg
Må bare spørre, noen her inne som har drukket Absint, og opplevd noe annen enn hva dere har gjort på "vanlig" alkohol?
Vis hele sitatet...
Jepp de skal jeg love deg jeg har gjort. Meg og tre andre kompiser var i Spania. Vi hadde kjøpt 89% absint som vi drev og styrta og jeg fikk blackout på 3 tjotten. Vi var sterkt brisne før vi begynte på absinten. Etter de gikk vi ut fra hottelet og ned til stranda, men på veien hjemm hadde vi en ide om å bryte oss inn på en eiendom der noen rike folk bodde. Så det endte opp at vi tok oss et bad i bassenget, vi ble merket, vi stakk av. Politiet kom. Vi ble fengslet i en dag. THE END xD
http://4.bp.blogspot.com/_eP-TQH6WbX0/S4Bf8mwL7iI/AAAAAAAAKBY/KTjbnZA3JLc/s400/Super7+-+Steven+the+Bat+Crystal+Clear+Blue+Vinyl+Figure+by+Bwana+Spoons.jpg

Er ikke akkurat sånn den så ut lignet mere på en baby, og den hadde røde øyner som var laget av rubiner, den ville ihvertfall at jeg skulle vifte med hendene, gjorde dette i 5 minutter, før noen spurte hva jeg holdt på med.
Sitat av DildoJames Vis innlegg
Jeg har tatt mye forskjellig, og må si. Det som gir meg de sterkeste hallusinasjonene er MDMA :P
Hallisene på syre og sopp. Er som folk beskriver over, mønstere og ting "puster".

Men på MDMA tar det ofte helt av.

Kan kort beskrives slik (får ikke halliser av kun 1 dropp):

2 droppere: Folk har på seg diverse briller, hodeplagg og skjegg.
3 droppere: Nå begynner jeg å se mønstere på veggen, ofte ser jeg tall på alle veggene(som filmen 23), ofte i fargen rød.
4-5 droppere: Nå tar det av. Jeg har sett skikkelig tippoldemor stå å rave på dansegulvet. Sett masse rare vesener, kompiser blir morphet til andre personer. Objekter i rommet blir til mennesker og vesener. Osv.

Den mest ubehagelige hallisen må ha vært da en kompis lente seg over meg da jeg styrte musikken. Da han ut som en skikkelig torpedo-pakistaner i trynet. Da skvatt jeg noe jævlig.
Når brillene og hattene dukker opp, da vet jeg at jeg er på tur og synes det bare er gøy. Når jeg får kraftige halliser på MDMA, blir de mer slitsomme og får meg til å skvette(ofte).

Kort forklart synes jeg halliser på syre/sopp er interessante, men på MDMA blir det ofte plagsomt i lengden. Det skal sies at jeg alltid røyker weed på emma tur.
Vis hele sitatet...
Nøyaktig det samme skjer meg også!
Tripper somregel myyyyye hardere på MDMA enn sopp osv.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Amphetamine(Vært oppe i ett par døgn):
Blander lyder, PCen høres plutselig ut som noen folk som prater(Bare mumling).
Alt går tregt, kan bevege røyken foran trynet mitt også kommer det striper av glora i lufta.
Plutselig ser det ut som en skikkelse forsvinner bak et hjørne(Skjer ofte)
Rare ting når jeg kjører bil, da ser plutselig skilt og busker osv ut som mennesker.
Alt ser plutselig skitten ut, ser ut som ting tyter ut av veggene på dass osv...

Hasj:
Ser ting i mønstre(ansikter), kan se på et mønster i gulvet eller i asfalten og etter 2 sec dannes det et mønster der, som bare blir klarere og klarere, biler og hus ser ut som ansikt også(Ser ut som de gir ansiktsutrykk) dette har jeg hatt i 1 år nå, plutselig fikk jeg det når jeg våkna dagen etter jeg røyka).

DMT(Dette var det noen som lura i bongen min, det var ikke planlagt å prøve det):
Jeg mistet kontakten med virkeligheten(Forsto ikke en dritt, var helt loka i hue og sa ting som ikke gav noen mening)
Jeg så små menn og figurer på gulvet
Det med å se ting i mønstre blei MYE værre, så mønstre overalt(ansikter) og så ut som røtter grodde på veggene(Når dette skjedde blei alt mørkere)
Så figurer/tegneseriefigurer på hjørner, plutselig sto de litt utafor hjørnet som papirplater eller noe(Så Langbein, Donald, Mikke Mus, Ole Dole og Doffen -_-' osv -_-')
Alt dette skulle da vare i 5 - 10 min... BULLSHIT... Trippa i et døgn jeg, pluss sterke humørsvingninger etterpå

Salvia:
Føltes ut som jeg blei dratt mot en rettning(Klarer ikke stå imot, holde seg fast :P)
Alt så ut som kuber(Marioworld)
Føltes ut som jeg blei flata ut på bakken, så jeg måtte reise meg
Alt som blei sagt til deg trudde du på(Ikke skrem andre under rusen!), pluss masse rare idéer under trippen(Jeg trudde jeg hadde hatt kontakt med meg sjøl 30 år inn i framtiden og kunne se inn i framtiden *dette gikk over etter 5 min og jeg blei normal igjen*
Noen ganger blei jeg også helt borte, satt å sikla mens jeg var i min egen verden.

MDA:
Funka ikke, bare satt å svetta som en gris!


Dette var mine opplevelser
Man opplever en del underveis

*Hvis jeg har glemt noe kommer det senere*

DMT:
Det så også ut som personen foran meg blei en bie og øynene gikk rundt og rundt og jeg gikk lizm i transe av de øynene hans....
DMT - Først ble jeg rett og slett skutt inn i en helt annen verden. Husker lite av det, dessverre. Kaleidoskopiske mønstre, lilla. Mørkt. Da noen snakker til meg åpnet jeg øynene mine, og oppdaget at verden hadde fått et helt nytt lag med farger. Jeg visste ikke at noe kunne være ensfarget grønn, ensfarget gul og ensfarget svart på en gang. Men kompis min var det. Han hadde også svarte trekanter i ansiktet. Noe ga meg en følelse av at vi alle var blitt til aliens, eller at noe utenomjordisk var i ferd med å komme på besøk på en eller annen måte. Det kom firkantede metallplater over taket som om alt var i ferd med å bygges om til et romskip. Så forsvant det like fort som det kom. Fikk en helt fantastisk følelse etterpå!

???: Jeg er faktisk ikke sikker på hva som skjedde her. Jeg hadde tatt kapsler kvelden før men det hadde gått mange, mange timer. Jeg var frisk og oppgående når dette skjedde. Lå i senga mi og forsøkte å slappe av litt. Det hele begynner med pusting. Det var ingen tvil om hvem det var! Min daværende kjæreste. Jeg snudde meg, og til min store forskrekkelse var han ikke der. Greit nok, så jeg la meg tilbake igjen. Dette gjentar seg kanskje to-tre ganger. Deretter ser jeg meg selv og nevnte ekskjæreste fra senga der jeg lå. Det hele kan virke som en scene tatt ut av livet mitt dagen før. Så kikker jeg mot utgangsdøra, og langs veggen regner det briller i hvitt og blått. I ekstremt dårlig grafikk. Når dette skjedde hadde begeret rent over for lengst. Panikken spredde seg, og jeg sendte en melding hysterisk på mobilen min med haken nedpå knærne. Dette tok meg rundt fem minutter fordi jeg enda ikke var helt klar i hodet. Det verste er at jeg ikke aner hva dette kom av. Det kan ikke ha vært kapslene, for effekten var for lenst over. En drøm kan det iallefall ikke ha vært. Eller en søvnparalyse. Jeg kunne tross alt bevege meg under hele seansen. Kanskje et flashback.

På kapsler med 2cb og MDA kunne jeg lage små, lysende slott på doggen på vindusruta. Jeg fikk følelsen av å kunne skape akkurat det jeg ville. koselig å sitte der med den følelsen mens man røyker en spiff og puster inn frisk høstluft.

Det er da noen av de eksemplene jeg har.
Sist endret av Lucy In The Sky; 24. desember 2011 kl. 21:22.
Hørte en smurf som sa forvrengte ord som "Goggijaxx" osv under en meskalin trip. Nesten en blanding av å spole kassett og høre ord baklengs!
Har også opplevd å tenke i en slags pulserende tegneserievirkelighet når jeg har lukket øynene på sopp.
så ned på armen min igjennom lyset i persijenen som begynte og komme frem pga det begynte og bli tidlig på morgenen.. så ut som noe cripy vandret oppover i blodåren/årene mine xD toksikaded :P
Når nedturen på amfetamin melder seg blir jeg paranoid, hører stemmer og ser fullt i skygger. jeg tror dette er i regi av satan for å straffe meg for å ha ruset meg.
Sitat av ukke Vis innlegg
Når nedturen på amfetamin melder seg blir jeg paranoid, hører stemmer og ser fullt i skygger. jeg tror dette er i regi av satan for å straffe meg for å ha ruset meg.
Vis hele sitatet...
Har ikke dette noen sammenheng med at du er diagnostisert med scizhoaffektiv lidelse?