Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  88 18012
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Ganske opplagt, den sier "Did not successfully update the MBR" mao har du ingen bootsektor på pennen.

Du kjører vel kanskje vista ? Og da kjører ikke scriptet som admin, da må du høyreklikke på filen og velge å kjøre den som administrator.

Ellers :
http://www.slax.org/forum.php?action=view&parentID=6241

Google er en fin fisk.
Vis hele sitatet...
Takk før svar. Regnet egentlig med det ja.
Kjører vista ja
Men når jeg gjør som du sier og kjører den som Administrator så får jeg opp dette.

Ps: kan godt hende google er en fin fisk men jeg har aldri likt fisk
Vanskelig og google når jeg ikke viste helt hva jeg googlet etter
This installer will setup disk C: to boot only Slax.

Warning! Master Boot Record <MBR> of the device C: will be overwritten.
If C: is a partition on the same disk drive like your Windows installation,
then your Windows will not boot anymore. Be careful!

Jeg skal jo ikke ha hardisken (C) men F: som er minnepennen.
Filene ligger jo inne på F: minnepennen men når jeg går som du sier kommer C: opp
Sist endret av tja_; 27. januar 2009 kl. 14:01.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Start en kommandolinje (også kjent som CMD) og naviger deg til banen hvor filen ligger, kjør så filen ved å skrive filnavnet.

Husk å starte kommandolinjen som administrator da.
Har du en link til hvor jeg kan lese hvordan jeg gjør det?
Kan vel ikke så mye i CMD. Så kjekt og få lest hvordan ejg skal gjøre det
Sitat av tja_ Vis innlegg
Hei, har litt problemer med og få dette til.
Laster ned filen og extracter til usb minnepennen.
Får da to mapper ene boot og andre BT3.
Går inn i mappen boot og trykker og kjører bootinst.bat.
Da får jeg denne beskjeden:

Setting up boot record for F:, wait please...
Accessing physical driver: Ingen tilgang.
Did not successfully update the MBR; continuing...
Disk F: shuld be bootable now. Istallation finished.

Red tehe information above and then press any key toy exit...
Vis hele sitatet...
Har nevnt dette hvis du scroller litt oppover også

Ut ifra min erfaring liker ikke bootinst-fila Vista, og må derfor helst kjøres i XP.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Har du passord i bios ta inn og ut bios batteriet og passordet blir resatt!
Sitat av Fjallis Vis innlegg
Har du passord i bios ta inn og ut bios batteriet og passordet blir resatt!
Vis hele sitatet...
Så sant, så sant.
Men det folk ikke vet, er hvor de finner BIOS-batteriet

Spesielt i laptoper. Ta årets skolelaptop i Troms som et eksempel. Der er
BIOS-batteriet lokalisert under hard driven. Ikke alle som tenker på å se der
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Dette er jo genialt! Gjett om jeg skal utnytte dette...
Er det meningen at disse beskjedene skal komme? Først kommer det en feilmelding (bilde: syslinux.PNG), men når den lukkes ser alt ut som ingenting er galt (bilde: boot.JPG).
Feilmeldinga skal ikke være der.
prøv å kjør den fra en annen pc, om den ikke blir bootable.
Hvordan ser jeg om den er bootable?
PCen oppfører seg helt likt etterpå...
du prøver å boote med den =)

da restarter du pcen, å trykker en elleranna F'knapp.
så velger du boot from usb. så starter den opp fra minnepenna, istedenfor harddrive.

mulig du må endre noen BIOS instillinger, å det blir kanskje vanskelig om du ikke har tilgang til BIOS.
Det kommer ingen slik meny...
▼ ... over en uke senere ... ▼
Har prøvd en god del løsninger, og viser seg at BIOSen er sperret med passord, så jeg får ikke byttet boot order. Den nåværende boot orderen er CD,Internal Hard Drive, USB, Floppy og så noe annet tull. Har prøvd div. små programmer som skulle finne ut av BIOS-passordet, men ingen har gitt riktig passord. Har også prøvd en del andre passord, f.eks. DELL, BOOT, og BIOS, og ingen av disse fungerer heller.

Skrudde opp maskinen (som er en Dell Latitude D513), men fant ingen jumpere på hovedkortet, og batteriet var umulig å få ut, noe som førte til at jeg ga opp å prøve i BIOS, for heller å teste en del andre ting. Prøvde å brenne Backtrack-ISOen på en CD og boote derfra, men det fungerte heller dårlig, da maskinen bare bootet vanlig Vista sånn som den pleier.

Er det bare å gi opp, eller er det en mulighet jeg har oversett?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av 7th_account Vis innlegg
Har prøvd en god del løsninger, og viser seg at BIOSen er sperret med passord, så jeg får ikke byttet boot order. Den nåværende boot orderen er CD,Internal Hard Drive, USB, Floppy og så noe annet tull. Har prøvd div. små programmer som skulle finne ut av BIOS-passordet, men ingen har gitt riktig passord. Har også prøvd en del andre passord, f.eks. DELL, BOOT, og BIOS, og ingen av disse fungerer heller.

Skrudde opp maskinen (som er en Dell Latitude D513), men fant ingen jumpere på hovedkortet, og batteriet var umulig å få ut, noe som førte til at jeg ga opp å prøve i BIOS, for heller å teste en del andre ting. Prøvde å brenne Backtrack-ISOen på en CD og boote derfra, men det fungerte heller dårlig, da maskinen bare bootet vanlig Vista sånn som den pleier.

Er det bare å gi opp, eller er det en mulighet jeg har oversett?
Vis hele sitatet...
Finn manualen til maskinen eller ring Dell og spør hvordan du resetter BIOS, dog på noen modeller er dette lagret i fastminne, og kan ikke resettes dersom det er glemt, mao hovedkortbytte.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hovedkortbytte er å gå litt over streken. Dette er skolePCen min det er snakk om. IT-avdelingen på skolen kommer til å bli grinete hvis jeg ber om nytt hovedkort så jeg kan lage meg adminbruker.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
til dere som 09 elever i 1 klasse. For guds skyld ikke tull med bios for og få brukt backtrack. Bare et lite tips. Neste gang du logger deg på skole nettverket etter bios er endret/fjernet/e.l. vil pc'en resette seg. Alle har admin rettigheter i år uansett. Snakket med en som jobber med sikkerheten i fylkeskommunen om dette...
hvorfor ikke bare formatere?
Sitat av kimzor Vis innlegg
hvorfor ikke bare formatere?
Vis hele sitatet...
tja alle programer som dem må bruke må ha skolens cd-key
så det går nok ikke vis du ikke hente alle sikkerhetsfiler som er på 40 filer på min maskin mac/pc
pluss så må du koble deg på nettet på skolen og det må dem vel ha program til for og laste opp på serveran
pluss at it avdelingen ofte legger filer igjen på pcen for og se om folk reformatere
Sist endret av lucifer92; 5. oktober 2009 kl. 04:57.
Sitat av kimzor Vis innlegg
hvorfor ikke bare formatere?
Vis hele sitatet...
Her var det snakk om og bruke BT og da trenger du bios passordet. Om du klarer og fjerne dette eller ja, formatere hele driten vil ikke pc'en kunne kobles på skolenettet. Da må maskinen startes med TP kabel opp mot skolenettet og da blir det oppdaget at noen har tullet med pc'en. Da resettes pc'en og du er tilbake til start...

men om pc'en ikke skal brukes på skolenettet eller om du ikke er redd for at pc'en blir resatt sjekk ut denne http://www.tech-faq.com/reset-bios-password.shtml
Sist endret av Mattiti; 7. oktober 2009 kl. 00:01. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Etter at backtrack laster inn filene etc skjer det ingenting, får opp et kryss som senere skifter tilbake til vanlig mus og tilbake til kryss igjen. Skjermen blinker også med jevne mellomrom, fra svart uten lys og ingen musepeker, til svart med lys og musepeker. Etter å ha prøvd med cd-fila prøvde jeg usb-fila, den ga samme resultat. Noen som kan hjelpe? Håper på svar: )
Bruk pwdump.exe (google det) og kjør i win, da får du hachen, så kansje nonen kan hjelpe med og crace, kan ikke dette sle, men da kan du importere pwdumpfilatil saminside o.l., og håpe det løser seg, da blir det uten boot og slik tull, krever kansje 2 pcer (for og instalere eit prog på hjemmepcen dinn) men "the way to go", dic atack er greit på lette passor, kan og bruteforce, krever tid men fuker som regel.

Fant en mer kraftfull versjon, FGDump, fungerer som regel alltid, med alle rettigheter, finner en pwdumpfil, trenger ingen admin ol.
♡♥♡♥♡♥♡
lex123's Avatar
Vet alt dette fra før av men de som er IT ansvarlige har lagt inn BIOS-passord, slik at det ikke er mulig å endre boot instillinger... Finnes det en vei rundt dette? Kan gi mer info ang. bios version, systeminformasjon etc. hvis det trengs.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Jeg holder på å hjelpe noen med dette her.

Men harddisken ligger ikke blandt mountede HDs, så jeg kan ikke komme inn på den.
Hvordan mounter jeg den?
Vis man ikke har tilgang til Linux på skole PC'n da?
Jeg vil anbefalle Ophcrack eller BackTrack metoden for deg som har tilgang til bios.
Hvis du ikke har tilgang til bios så vil jeg anbefalle deg å røske ut bios batteri i en time eller noe, så boote opp med ERD og endre passordet på Admin kontoen, evt ophcrack for å finne ut av passordet..

Lykke til!!!
Keylogger på pcen og få admin til og instalere noe, eventuelt "enable abel" for og lage admin
Sist endret av FpsDog; 2. desember 2009 kl. 10:08.
så mye stress for noe du bare kan spørre om?
noen som aner om det fins lignende til bruk på OS X?
ellers kjempebra første post
▼ ... over en måned senere ... ▼
Jeg har starta backtrack fra minnepen, og når jeg skriver df i konsolen i bt finner jeg ikke ut hvilke av dem jeg skal bruke.. har prøvd med alle som kommer opp i listen under Mounted on, men ingen av de har windows instalert... noen som har noe forslag ?
▼ ... over en måned senere ... ▼
Jeg har vært borte en stund nå, men er til en viss grad kommet tilbake, men nok om det: Jeg har både sett hva som var feil, og hvorfor det ikke virket. Det Sixpounder skrev om BIOS stemte, BIOSen er satt til å nekte meg å boote fra både CD og USB. Noen som vet en måte å knekke passordet på? Må komme igjennom uten å ta ut BIOS-batteriet, passordet må ikke forsvinne (da blir det vanskeligere å se av IT-folk). Har testet booting fra USB (BT4) på andre PCer, ingen problem.

Kakefarmer: Link til BT3 må oppdateres, den som er der, stemmer ikke lenger. Ny link: http://www.backtrack-linux.org/downloads/.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av Kakefarmer Vis innlegg
Hei.

Jeg poster dette på vegne av alle dere som har skolepc på vgs, men har veldig mye restriksjoner brukeren deres.

Dette gjøres ved hjelp Linux.
Det vi skal bruke heter Backtrack.

Først, last ned Backtrack 3. Pass på at du tar cd image, og ikke noe annet.
Når det er ferdig nedlastet, så extracter man .iso fila med f. eks WinRAR,
og inn på en USB-Penn. (DETTE ER VIKTIG!) Hvis man brenner det på en CD, virker det ikke.

Når fila er ferdig extractet ut på USBen, skal det ligge to mapper i root folderen. Boot, og BT3. Det kan hende at de extractes i en egen mappe, så da må man legge dem ut av mappen.

Etter dette, så går du inn i boot mappa, og finner en .bat fil som heter bootinst.bat. Kjør denne. (NBNB: Ikke kjør fra hard driven i pcen, men vær sikker på at fila kjøres fra USB-penna. Eller så gjør du slik at Windows ikke kan boote neste gang du skrur på pcen.) Det denne fila gjør, er å installere en bootloader på USBen.

Når dette er gjort, slår du av pcen, putter inn USBen og trykker F8 (standard) når du accesse BIOSen. Da skal du få opp en boot meny. Funker ikke det, så prøv en annen F-knapp. Så skal det bootes fra USB hard drive. Når du har bootet, så skal du få dette bildet. Velg det uthevede valget på bildet, og klikk enter.
Backtrack begynner da å laste inn alle de nødvendige modulene og driverne for å åpnes.
Det skal logge seg selv inn, men hvis det ikke gjør det er brukernavn og passord root og toor i samme rekkefølge.

Du vil få opp en desktop som ligner litt på Windows. Så helt nederst i venstre hjørne finner du "start"-knappen. Rett til høyre for den, så er det en svart firkant. Trykk på denne. Da åpner du Shell Consolen. Det skal da stå i venstre øverhjørne: bt ~ =.
Så skal det skrives... (PS: Ta bort alle "-tegn)

1. skriv df, og trykk enter. da får du opp alle mountede HDer. Windows-HDen skal være blant disse. Se på øverste linje, og finn Mounted on. Se deretter nedover til du kommer til den linja der windows-HDen ligger. Der står det f. eks. /mnt/hda1. pass på at du velger riktig, ellers må du skrive inn alt på nytt igjen i consolen.

2. skriv: "cd /mnt" og trykk enter.
3: skriv: "cd hda1" (erstatt med det du fant ut var Windows-HD) og trykk enter.
4: skriv: "cd Windows" (pass på stor forbokstav) og trykk enter.
5: skriv: "cd System32" (pass på stor forbokstav) og trykk enter.
6: skriv: "mv Utilman.exe Utilman.old" (pass på stor forbokstav) og trykk enter. Her flytter man, og gir Utilman.exe et nytt navn. Utilman.exe er en fil der man f. eks. kan skru opp størrelsen på teksten på datamskinen og aktivere skjermtastatur.
7: skriv: "cp cmd.exe Utilman.exe" (pass på stor forbokstav) og trykk enter. Her kopierer man CMDen og kaller den Utilman.exe isteden.
8: skriv: "reboot" og trykk enter.

Når pcen starter opp, napper du ut USBen, og venter til Windows starter opp. Når du er på login screen trykker du Windowsknappen+U. Før ville dette åpnet den ekte Utilman.exe, men nå åpner den isteden CMD med systemrettigheter.

Det er nå magien begynner. Alle PCer med Vista kommer med en deaktivert Administratorbruker. Det er denne brukeren som blir brukt når man høyreklikker på noe og trykker Kjør som Administrator.

Men i hvert fall. I CMDen skriver du:
1: skriv: "net user administrator *" og trykker enter. Da kommer det opp en beskjed om å skrive inn et ønske passord for Administrator. (NBNB: Det du skriver blir ikke synlig i form av stjerner eller noe som helst, så ikke begynn å lur på hvorfor du ikke ser noe.) Når du har skrevet inn det ønskede passordet, trykker du enter og skriver det en gang til og trykker enter. Det skal da stå Kommandoen er fullført. Hvis ikke må du prøve på nytt.

2: skriv: "net user administrator /active:yes" og trykk enter. Her aktiverte vi Administratorbrukeren. Da skal det stå Kommandoen er fullført. Hvis ikke, må du prøve på nytt. Funket det, så lukker du bare CMDen.

Så er det bare å kose seg med sine nyvunne administratorrettigheter.

Håper dette har vært til hjelp for deg. Skulle det oppstå noen problemer, så er det bare å spørre

KAKEFARMER
Vis hele sitatet...
kan noen sette ut en direkte download link til Backtrack 3 ??
skjønte ikke helt linken(finner ikke cd image)
Sist endret av KigerX; 23. august 2010 kl. 14:36.
BackTrack3 er gammel.

BackTrack4 finner du her http://www.backtrack-linux.org/


DarkSheer
Sitat av darksheer Vis innlegg
BackTrack3 er gammel.

BackTrack4 finner du her http://www.backtrack-linux.org/


DarkSheer
Vis hele sitatet...
takk, men hvem av dem skal jeg laste ned ?? BackTrack 4 R1 Release VMware Image eller BackTrack 4 R1 Release ISO


må jeg laste det ned på linux eller funker det på vista/xp/7 også ?? ;P
og hvis det bare funker på linux, hvem av dem ;P

yja lastet det ned, brukte unetbooting fikk det på extærnehardisken... restartet pc trykka F12(dell) så komm opp, BOOTMGR is Missing,Press CTRL+ALT+DEL To Restart
hva skal jeg gjøre :O
Sist endret av KigerX; 23. august 2010 kl. 16:01.
Noen som vet om dette fortsatt funker i det hele tatt? På win 7
Sitat av RaiserTeos Vis innlegg
Noen som vet om dette fortsatt funker i det hele tatt? På win 7
Vis hele sitatet...
Dette funker
Sitat av KigerX Vis innlegg
takk, men hvem av dem skal jeg laste ned ?? BackTrack 4 R1 Release VMware Image eller BackTrack 4 R1 Release ISO


må jeg laste det ned på linux eller funker det på vista/xp/7 også ?? ;P
og hvis det bare funker på linux, hvem av dem ;P

yja lastet det ned, brukte unetbooting fikk det på extærnehardisken... restartet pc trykka F12(dell) så komm opp, BOOTMGR is Missing,Press CTRL+ALT+DEL To Restart
hva skal jeg gjøre :O
Vis hele sitatet...

Last ned ISO. Denne brenner du til en plate med feks. IMGBURN.

Så starter du maskina di fra plata.

Alt kjøres fra plata.


DarkSheer
Sitat av Meteor Freak Vis innlegg
for å resette bios-passord:
gå inn på cmd (start,run,cmd)
skriv følgende:
debug
o 70 2E (første tegnet er en bokstav)
o 71 FF (første tegnet er en bokstav)
quit

thats it
Til dere alle sammen, jeg vil anbefale dere og ikke skrive:
net user administrator *
dette vil sette administratorpassordet til noe annet, hvis dere da skulle få noe problemer med pc-en i senere tid vil ikke IT-avdelingen kunne gjøre noe med det fordi dere har endret brukeren de bruker for å fikse pc-en deres! :S
Bruk heller
net user nybruker nyttpassord /add
net localgroup administratorer nybruker /add

Dette vil lage en ny bruker som heter "nybruker" med passord "nyttpassord
husk at dere ikke skal logge på pc-en på domene men lokalt på pc-en
god post kakefarmer! Veldig greit å få med seg, var rett før jeg laget 2x boot på minnepennen min for å legge inn bt3 OG trinity rescue kit,men nå sparte jeg meg for 1 av mine 16GB
Vis hele sitatet...
Prøvde dette med og resette bios passord. Men fikk ikke noe resultat. Også det er en HP pc så jeg tar ikke ut bios batteriet for da ryker festet.
Har prøvd å få admin rettigheter de siste dagene, det resulterte med at Windowsen ikke lenger var ekte. Tror dere det blir noe problem om jeg bare cracker windows nå som jeg forhåpentligvis får admin rettigheter?