Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 11196
Har noen 60mg dolcontins her, har null toleranse og null erfaring med opiater. Vel bortsett fra de få gangene jeg har fått morfin av tannlegen.

Lurte på hva som anbefales av inntaksmetoder for en noob som meg for å få en nice rus. (Ingen IV)

Vil det være bra å snorte halvparten av en sånn pille, altså 30mg? Bedre å plugge? Oralt er vel den minst effektive måten?

Trenger tips
Skal ikke oppfordre til noe, men vet at den metoden du får mest bang for the buck er i rassen.
Snorting av vanlig morfin hydroklorid gir minst effekt, da biotilgjengelogheten er lavest; altså minst mulig av virkestoffet blir absorbert og kommer i blodstrømmen.
Siden iv ikke er et alternativ, så vil plugging gi både mest effekt + et "rush".
Ta heller å knus dolcen, og spis den. Rundt 30mg. Tok rundt 30mg oxykodon første gangen min. Som skal Være dobbelt så sterkt som morfin, og ha over en dobbelt så høy biotiøgjengelogheten (30% +- Vs 70% +-)
Ingen oppfordring, men hvis du har bestemt deg, så munnen beste vei å gå..
Lykke til
Sitat av Wikipedia
20–40% (oral), 36–71% (rectally),[2] 100% (IV/IM)
Vis hele sitatet...
Det varierer veldig. Har selv tatt Dolcontin opp bak, men synes ikke det var noe særlig bedre enn å knuse tabletten og droppe den. Mulig den funker kjappere opp bak. Snorting er ikke noe vits.
Trådstarter
ok. vi gikk for knuse og droppe.
30mg kl19, 30mg til kl20.

føles bra avslappa og tannpinen er helt borte (trakk visdomstenner idag, derfor jeg tenkte teste nå)

men det føles ut som det kan bli bedre.
tar det lang tid før knuste piller peaker, eller er det greit å ta 30mg for oss nå?
vet jo at man kan overdosere på dette, at 200mg er farlig for noen uten toleranse. men det er vel snakk om når man dropper alt samtidig?

nå er det 3 timer siden første 30mg ble droppa. har liksom lyst til å være litt høyere. men er det safe? er ikke spesielt trøtt.

ser her nå at halveringstid er 2-3 timer, så da regner jeg med det er rimelig innafor med 30mg til.
Sist endret av Trololo; 19. februar 2016 kl. 23:55. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Dolcontin? Skyte er eneste alternativ, hvis ikke får du skaffe deg et annet opiat. Hvis ikke er det totalt bortkastet. Sorry.
Trådstarter
hva er bra opiat for dropp da? oxy?
Sitat av Trololo Vis innlegg
hva er bra opiat for dropp da? oxy?
Vis hele sitatet...
Ja oxy er et veldig bra opiat for drop. oralt er vel sikkert den beste inntaksmetoden for oxy.. oppmot 90% biotilgjengelighet oralt tror jeg. Kjøp heller oxy enn doll med mindre du skal injisere! noe jeg fraråder å gjøre.
Trådstarter
åreit, får teste det neste gang
Altså du får jo rus av å både å sniffe og ta det oralt. Men oxy er stoffet du skaffer hvis du ikke skal skyte. I min omgangskrets er det underforstått at dolcontin skal skytes :P Men med oxy får du i deg nesten alt virkestoffet oralt, noe du ikke gjør av dolcontin. Så prøv oxy du!
Dolcontin i stumpen er helt supert det, tung morfinrus.. Gled deg til å prøve oxy, den beste rusen jeg har hatt var på oxy! Ta å knus 30-50 mg og svelg, len deg tilbake og enjoy the [COLOR="Red"]eu[/COLOR][COLOR="Yellow"]ph[/COLOR][COLOR="Lime"]or[/COLOR][COLOR="Cyan"]ia[/COLOR]!!
Trådstarter
det beste med dolcontinen nå var rettogslett natta her, ligge i senga og max avslapping. meget digg.
Her er en studie som er relevant for plugging av Dolcontin:

The bioavailability of morphine in controlled-release 30-mg tablets per rectum compared with immediate-release 30-mg rectal suppositories and controlled-release 30-mg oral tablets.

The bioavailability of controlled-release morphine 30-mg tablets (MSC) administered orally or rectally and immediate-release morphine (RMS) 30-mg suppositories per rectum, was compared in this 14-subject, randomized, single-dose, analytically blinded, crossover study. Rectal MSC plasma morphine area under the curve from 0-24 hours (AUC0-24) was 50.8% of RMS and was similar for MSC administered by either route (rectal MSC = 90% oral MSC). Rectal MSC had a significantly delayed time to peak plasma level (5.4 vs 1.07 and 2.5 hrs for rectal MSC vs RMS and oral MSC, respectively) and a significantly attenuated time to maximum concentration (6.1 vs 25.4 and 9.7 ng/ml, respectively). Proctoscopy 24 hours after insertion revealed seven instances of mild, transient mucosal erythema or edema with rectal MSC and 12 with RMS. The number of nonlocal adverse effects was 14 with rectal MSC, 19 with RMS, and 18 with oral MSC. Further studies must determine the therapeutic consequences of pharmacokinetic differences and establish guidelines for rectal MSC use. The product is currently not recommended by the manufacturer for rectal administration.
Vis hele sitatet...
Så den rassale inntaksmetoden gir noe mindre total effekt (90%), og det tar betydelig lengre tid før du oppnår maksimal virkning (5,4 mot 2,5 timer). Jeg vil tro at det er en viss risiko for at et dobesøk ødelegger moroa før det har gått 5 timer også, men forstoppelse fikser kanskje den biten.
Delte opp en halv 200mg dolcontin å ble jævla fjern.
Rart jeg reagerte sånn når jeg har tatt 2 60mg uten å merke noe særlig.

Etter ca 2 uker bestemte jeg meg for å ta den siste halve men da fikk jeg så og si null effekt, ble bare litt slapp.
Jeg har kommet over en kilde som oppgir biologisk tilgjengelighet på MS Contin (Dolcontin) til å være 67% høyere enn morfin, men jeg finner ikke ut hvor det kommer fra. Jeg har prøvd MEDLINE-søk uten resultat, så jeg er usikker på om det stemmer.

Her er den:
http://www.uofapain.med.ualberta.ca/...sionGuide.aspx

Samme kilde oppgir også IV metadon til å være "too irritating", så det er antagelig en dårlig idé.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Plugga 30mg for nesten seks timer siden, har skikkelig morfinpupiller, men ikke særlig euforisk form... Har null toleranse, så dette syns jeg er rart, med tanke på at det er morfin.

Trodde 30mg kicka litt mer enn dette, uten toleranse?
Sist endret av instinktinnsikt; 30. mars 2016 kl. 01:12.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Ofte får man ikke rusen man prøver å oppnå første gangen. Tror det blir bedre neste gang .men vær forsiktig da all morfin/opiater medikamenter er veldig potent. Har vært sprøyte narkoman i 4år heroin.nå er jeg vært nykter i ett år,men går på suboxone. 12mg merker ingenting blir bare frisk. Men første gangen jeg prøvde suboxone (Snorre kanskje ett halvt mg)så slokna jeg.etter det var jeg forelsket... Så får du interesse for sånne downers så gjør det uregelmessig. Ille flere dager på rad osv.bruk det rekreasjonelt som en kveldskos nå og da men prøv heller buprenofin da det er mye mer potent en oxy og dolcontin. Men vær forsiktig!
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Finner ikke så mye info rundt omkring, så håper på hjelp her. Har en Dolocontin 10mg depottablett liggende å slenge og lurte i den sammenheng på om man klarer å oppnå en nevneverdig rus på den ene lille? Trenger ingen super form, er bare for å få litt feel good følelse og kanskje sovne litt lettere når den tid kommer.
Og isåfall, hvordan bør den inntas? Knuses opp å svelge i papir?