Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  54 7025
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Det vel heller du som er på viddene her. Alle har rett til å få asylsøknaden sin behandlet individuelt, da alle asylsøkere befinner seg i forskjellige livssituasjoner. Alle søknader skal behandles ut i fra de samme reglene, men alle asylsøkere skal slettes ikke behandles helt likt. Hva hadde da vært vitsen med å vurdere søknader i det hele tatt?
Vis hele sitatet...
Men det skal jo langt ifra være "urettferdig" om det er det man skal kalle det.. Jeg tror du misforsår det jeg påpeker litt her.. Mener ikke at man skal behandle alle under et papir, alle skal jo få en individuell behandling. Det jeg mener er som du sa, at alle skal behandles ut fra de samme reglene
Sitat av Effage Vis innlegg
Men det skal jo langt ifra være "urettferdig" om det er det man skal kalle det.. Jeg tror du misforsår det jeg påpeker litt her.. Mener ikke at man skal behandle alle under et papir, alle skal jo få en individuell behandling. Det jeg mener er som du sa, at alle skal behandles ut fra de samme reglene
Vis hele sitatet...
Det var en jævla besserwisser måte og påpeke det på.

Vi må passe på at sakene blir individuelt behandlet, og ikke minst at politisk klima ikke skal ha noen innvirkning.
Jeg mente naturligvis ikke at regelverket skal være fleksibelt, ser ikke helt hvordan det kan tolkes dithen heller.

Sitat av FaenIHelvete Vis innlegg
Hva faen a, de nekter å gå ut før de får oppholdstillatelse.

FRP

Hvordan bli i Norge:

- Være her i mange år og skrive en bok om det.

- Gjemme seg i en Kirke og nekte å spise og gå ut før du får oppholdstillatelse.
Vis hele sitatet...
Nå ser det ikke ut til noen av disse eksemplene dine har fungert i praksis.
Så hvordan det går ann å klage på for liberal asyl/innvandringspolitikk i disse dager er for meg uforståelig.
Sitat av Effage Vis innlegg
Men det skal jo langt ifra være "urettferdig" om det er det man skal kalle det.. Jeg tror du misforsår det jeg påpeker litt her.. Mener ikke at man skal behandle alle under et papir, alle skal jo få en individuell behandling. Det jeg mener er som du sa, at alle skal behandles ut fra de samme reglene
Vis hele sitatet...
Du kommenterte innlegget til RonaTa, hvor han påpekte at vi ikke kan sende ut folk på bakgrunn av at vi har sendt ut eksempelvis Marie Amalie. Det er to forskjellige saker, som naturligvis skal behandles individuelt. Donkeybrain sitt argument er ikke særlig godt, og det er det som er poenget. Det er greit å se sammenhengen i argumentasjonen før man antyder at folk er innsnevra i huet, noe som for øvrig ikke er særlig god debatteknikk under noen omstendigheter =)
Sitat av Hemulen_ Vis innlegg
For dere som ikke har fått det med dere. Er 60 etiopiske asylsøkere som har overnattet i domkirken i Oslo, og de er forberedt på å demonstrere i månedvis. De sultestreiker fordi de vil presse norske myndigheter til å vurdere saken dere individuelt.

Mange av dem har fått avslag på asylsøknadene sine.
Det skal vist også være noen barn der inne(barna sultestreiker ikke), et av barna ble fraktet til legevakten i natt. Kirken er under oppusing og er veldig kaldt om natten, de har ingen mat, tepper og må dele på en do!

Hva synes dere om dette, har dette en sammenheng med Maria amelie saken??
Vis hele sitatet...
Så vidt jeg forstår, så er de her ulovlig, og har fått avslag på søknader. Send dem ut! Punktum. Lovverk er Lov!
Det er spesielt i slike innvandrer saker hvor jeg mister all respekt for partier som FRP som liksom skal være liberalistiske. Måten både lederne og velgermassen ordlegger og ytrer seg oppfatter jeg som utrolig arrogant. Det er mennesker vi snakker om, tydligvis mennesker som har det svært vanskelig. OG de blir omtalt som objekter som bare kan kastes ut.