Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 4563
Skiltet på mopeden min er brettet i en meget flott 90 graders vinkel.
Det er brettet så relativt bra at man må ha flyfoto for å kunne se hva som står på det.

Jeg lurer nå på, hva er straffen hvis man blir tatt for brettet skilt?
Har aldri blitt tatt for noe før.

Takker for alle mulige svar!
du kan vell få en bot for nogen som har me det å gjøre og blir bedt om å ta den på godkjenning eller kjøpe nytt skilt?
Sist endret av CookieY; 25. september 2011 kl. 01:37.
Kommer vel litt ann på hvem som stopper deg, men om personen som stopper deg er grei så får du nok bare en liten smekk på lanken og får kjøre videre...
Men er jo ulovlig og kjøre med et kjennemerke som ikke er synlig, så ligger nok en bot og venter om personen er litt streng, men politet kjenner til at de som trimmer mopedene sine bretter opp skiltet, så de vil vel muligens kalle deg og sykkelen inn på teknisk kontroll og da blir det litt skruing regner jeg med før timen hos vegvesenet ?
Spørs igrunn litt, en kompis av meg tryna på mopeden så skilte bøyde seg, ett par dager senere stod han utforbi butikken og venta på meg, når jeg kommer ut står politiet der og snakker med han og er flyforbannet, ifølge politimannen kunne han se på skadene på mopeden at det var minst ett halvt år siden han hadde tryna, og han trua med og gi han bot vist han traff på han igjen og så at skiltet fortsatt var bøyd.
JA da er jo igrunn kompisen din heldig som får lov til og rette opp feilen og ikke får bot med engang.. Man har jo ansvaret for at slike ting er i orden..

Egentlig vilt at det ikke er noen form for eu kontroll av mc, mopeder osv...
OT:

Egentlig sykt at det er fartsbegrensning på moped.

Trodde ikke det var bot for det?
Sist endret av Turrist; 25. september 2011 kl. 02:24.
Sitat av Turrist Vis innlegg
OT:

Egentlig sykt at det er fartsbegrensning på moped.

Trodde ikke det var bot for det?
Vis hele sitatet...
Vist det er trim av moped du tenker på, så jo det er heftig bot og en hel haug med prikker på rullebladet, er du uheldig kan du få utsettelse på bil-lappen og du kan bli uten førerkort til moped en stund også.
Correct me if im wrong, men tror det er sånn det er.
Sist endret av cookiesRGood; 25. september 2011 kl. 02:28.
Kjører moped selv atm men har ikke merket noe særlig til de nye ordningene

Har faktisk kjørt etter kontroller (sms varsel) og de er vekk før jeg når fram.. Har heller ikke vært kontroll på skolen på to år. Så virker som om politiet ikke bryr seg med mindre man grisekjører.
Sist endret av Turrist; 25. september 2011 kl. 02:33.
Er vell igrunn vegvesenet som er mest ute etter trimma mopeder, men har ikke merket noe spesielt etter de nye ordningene selv
Hvis noen er på utkikk etter trimmede mopeder, hva tror du de retter oppmerksomheten mot - brettet eller beint skilt?
Om du har trim, er det ikke så farlig med andre mangler.... Du vil i 98 av 100 tilfeller kun få trimbot uansett. Ble forøvrig stoppet i teknisk med motorsykkelen min, jeg har lagd eget skiltoppheng... Her bøyde de skiltet tilbake til rett vinkel, og ba meg skaffe meg en refleks. Ingen bot, mangel e.l... Men med kunnskapsnivået generelt hos SVV, kan man vel ikke forvente at de vet hvordan opphenget er originalt uansett.
Moped skilt

Visste ikke at mopeder hadde lov til å gifte seg en gang jeg.
politiet blir ikke glad med bøyde skilt, men man får som regel ikke bot.
En kompis av meg hadde skiltet foran hjulet helt nede, det var fortsatt synlig men helt umulig å komme til. Var litt gøy å se på 2 politimenn holde på i 15 min med å prøve å klippe av skiltet
Kjører selv med en scooter som ikke er 100% orginal, og lyden er en dead giveaway på det. Om jeg i tillegg hadde hatt et vatret skilt hadde det vært lite som tilsa at den er orginal, verken lyd eller utseende.

Så lenge du oppfører deg i trafikken tror jeg ikke Politiet er så hissig. Har selv hatt et par hendelser der jeg har støtt på Politiet alene på veien med min sinnsvakt høylytte potte, men jeg kjørte ordentlig og de gav faen. Har også hatt sivil som følgte etter meg hjem, men når jeg parkerte hjemme rygget de ut av gaten, og kjørte igjen.

Bottom line: kjører du fornuftig og ikke brøyter deg frem i trafikken går nok alt bra. Trim jeg i mine øyne en nødvendighet for å bruke en moped sikkert på norske veier.
Jeg bare må spørre: Hva faen er vitsen med å bøye skiltet slik? Hvilken fordel gir det? :s
Sitat av KRS93 Vis innlegg
Jeg bare må spørre: Hva faen er vitsen med å bøye skiltet slik? Hvilken fordel gir det? :s
Vis hele sitatet...
Politiet har mindre sjangs til å se det når du kjører fra dem.

Om du vil ha ekstrem vinkel på skiltet, stikk på biltema og kjøp opphenfet der. Det ligger nesten vannrett, og er e merket.
Sist endret av FlipWare; 25. september 2011 kl. 13:00.
Jeg har ikke fått bygd om mitt skiltoppheng enda så på mitt skilt har det helt tilfeldigvis bare spruta noe olje og litt møkk :P

Det er ikke politiet du skal være redd for, det er biltilsynet. For et par uker sia hadde jeg kjørt dama opp til bussen og sto der og venta med henne, da kjørte biltilsynet forbi uten og stoppe, men dama sa dem sikkert kom til og komme tilbake så jeg burde stikke. Tror du ikke dem gjorde det? De kjørte 500 meter etter dem hadde sett meg og snudde, Men heldigvis hadde jeg stikki et lite stykke lengre bort da :P

Og i fjor sto en kamerat av meg ved et lyskryss på natta og venta på at det skulle bli grønt, mens han sto der og venta kjørte biltilsynet på den veien han skulle ut på. Da hadde biltilsynet stoppa på neste busslomme og sto der og venta på han.

Politiet derimot bryr seg ikke, har ligget både bak og foran en politibil etter fartsgrensa uten at dem bryr seg.