Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1365
Finnes det noen snarveier for å aktivere dette programmet uten å koble til nettet eller ringe opp Microsoft? Jeg har et oem eksemplar som har blitt registrert tidligere og jeg antar da at lisensen er oppbrukt.

Problemet mitt er imidlertid at jeg fikk hd-crash på en annen maskin som jeg ikke bruker til annet enn styring av CNC-freser og ønsker derfor å installere XP på nytt for å få systemet til å fungere igjen.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Installer på nytt. Prøv aktivering via internett. Om det ikkje funker, så ring MS. Det er ikkje skummelt; det er fullstendig automatisert telefonsvarer. Har aktivert anslagsvis 40-50 windows-installasjoner via telefon siste par åra. Merk at å få aktiveringskode på SMS ikkje ser ut til å fungere.
Men har du aktivert en eneste XP i 2017 på den måten? Sist vi prøvde på jobb iallefall (sær maskin som vi måtte virtualisere når hardwaren feilet og dermed måtte re-aktivere med ny nøkkel i ca august) måtte vi iallefall gi opp fordi Microsoft sine servere ikke lenger svarte, og den automatiske telefonsupporten gang på gang (uansett hvor mange ubrukte nøkler vi klarte å grave frem) etter mye om og men kom frem til at den ikke kunne hjelpe oss. I påvente av fiks fra ny leverandør så endte vi opp med å bare nullstille 30-dagers timeren hver måned frem til ny maskin er på plass.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av bashfoo Vis innlegg
Men har du aktivert en eneste XP i 2017 på den måten?
Vis hele sitatet...
Hmm, vart usikker! Eg trur eg har det, utan at eg skal sei det 100% sikkert. Bruker fortsatt såpass mykje WinXP at det vil forundre meg om eg ikkje har aktivert det i år.
Hmm, ganske sikker på at det var tlfaktivering jeg brukte når jeg satt opp en "retro"-gaming maskin tidligere i år. Er dog litt usikker. Tror det fungerer fortsatt.
Jeg prøvde å ringe etter å ha installert xp med den tilhørende produktnøkkelen, men fikk da beskjed om at det ikke kunne verifiseres. Jeg tastet da inn en annen produktnøkkel som stod på klistrelappen til den maskinen jeg installerte på og fikk oppgitt en ny kode som jeg tastet inn til telefonsvareren. Da gikk det i orden, så jeg tror at man må ha produktnøkkelen til hovedkortet som man innstallerer på siden dette blir registrert ved første innstallasjon i systemet deres.

Man kan altså ikke bruke den samme nøkkelen/koden på et annet hovedkort ved senere reinnstallasjon, men det er vistnok likegyldig hvilken innstallasjons-cd man bruker.
Sist endret av seriouslowitch; 1. januar 2018 kl. 07:50.