Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 5288
Hei!

Jeg har hatt forlenke i 21 dager tideligere, og har nå fått den på igjen for 45 dager.

Sist gang hadde jeg tre situasjoner:

- Jeg ødela giret på sykkelen min, og kom for sent inn typ 30min. Uten at det ringte noe bjelle. ( Mobilen min var tullete og ville ikke ringe, ingen signal )

- Jeg gikk ut i garasjen flere ganger for å hente verktøy til et prosjekt jeg holdt på med.

- Jeg tråkka istykker lenka, da ringte de 15min senere. Jeg la ikke merke til det siden jeg hadde lenken under sokken.

En jeg snakket med idag sa hanregelmessig var ute å hentet posten, kastet søpla og hentet ting i konen sin bil uten at han ble kontaktet.
Han mente hele fotlenke soningen var psykisk, at de ikke har noen kontroll over hvor vi egentlig er.

Hva tror dere?
Jeg har hatt fotlenke 2 ganger - begge ganger i 14 dager.
Første gangen var det ingen problemer, bortsett fra at det ble overtid på jobb. Jeg hadde selvfølgelig 4 timer fritid etter planlagt avsluttet arbeidsdag - og siden jeg ikke ringte inn å sa ifra før to timers overtid var over, mistet jeg to timer av fritiden. De kom også hjem til meg under den andre fritiden jeg hadde for å ta alkotest. Bra tima, Krimomsorg - når jeg har fritid og kan bevege meg hvor jeg vil. Jeg var ikke hjemme. Sa til og med at jeg var på fest - de kom ikke tilbake for å ta alkotest etter fritiden var over. Drakk ikke da, men hvis det er en setting de burde ha testet, så var det vel da?


Den andre gangen forsov jeg meg 1 time til jobb -- hørte ikke noe om det før neste obligatoriske møte med kriminalomsorgn. Der fikk jeg streng beskjed om at bare ett minutt var nok til at jeg måtte ringe inn å rapportere om det.

De forsøkte også og oppsøke meg på arbeidsplass flere ganger, hvor jeg ikke hørte telefonen to av gangene. Det gikk også helt fint.
Sist endret av nehmZ; 13. februar 2017 kl. 20:54.
Sitat av TheEngineer Vis innlegg
Hei!

Jeg har hatt forlenke i 21 dager tideligere, og har nå fått den på igjen for 45 dager.

Sist gang hadde jeg tre situasjoner:

- Jeg ødela giret på sykkelen min, og kom for sent inn typ 30min. Uten at det ringte noe bjelle. ( Mobilen min var tullete og ville ikke ringe, ingen signal )

- Jeg gikk ut i garasjen flere ganger for å hente verktøy til et prosjekt jeg holdt på med.

- Jeg tråkka istykker lenka, da ringte de 15min senere. Jeg la ikke merke til det siden jeg hadde lenken under sokken.

En jeg snakket med idag sa hanregelmessig var ute å hentet posten, kastet søpla og hentet ting i konen sin bil uten at han ble kontaktet.
Han mente hele fotlenke soningen var psykisk, at de ikke har noen kontroll over hvor vi egentlig er.

Hva tror dere?
Vis hele sitatet...
Det ligger nok en viss margin innbakt i systemet slik at det ikke sendes en alarm ved noen minutters manglende kontakt med "sentralen".
Såfremt de ikke har startet med gps i lenkene så vet de ikke hvor du er, men om du er hjemme eller borte. Lenkene kommuniserer vel med en sentral du har i huset ditt?

De kan også være dårlig kalibrert som gjør at du kan bevege deg på ett større område.
Det er ett par tråder med mye informasjon om fotlenker her på forumet.
Det er ikke GPS i lenkene da dette vist nok går på personvernet av en eller annen grunn. Ikke kan jeg skjønne hvorfor enten godta lenke med GPS eller fengsel så hadde vell folk valgt lenke uansett. Jeg var satt opp på møte når jeg hadde lenke,trodde jeg Møtte opp og ventet en halv time uten at dem kom. Når jeg da ringte og spurte hvor dem blei av så trodde dem at jeg var hjemme.og det var ikke satt opp noe møte. Så kan virke som at den hjemme sentralen ikke altid er helt på line. Men for min del så har jeg bare gode erfaringer med lenken. Alle jeg hadde kontakt med var hyggelige og behjelpelige.

og til andre som skal ha det så vil jeg bare si at vær nøye med og si ifra vist det er noe som skjærer seg ikke nøl med og ring dem. Bedre og ringe en gang for mye en engang for lite. Så lenge man ringer før dem ringer deg så godtar dem ganske så mye
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Sitat av TheEngineer Vis innlegg
Hei!

Jeg har hatt forlenke i 21 dager tideligere, og har nå fått den på igjen for 45 dager.

Sist gang hadde jeg tre situasjoner:

- Jeg ødela giret på sykkelen min, og kom for sent inn typ 30min. Uten at det ringte noe bjelle. ( Mobilen min var tullete og ville ikke ringe, ingen signal )

- Jeg gikk ut i garasjen flere ganger for å hente verktøy til et prosjekt jeg holdt på med.

- Jeg tråkka istykker lenka, da ringte de 15min senere. Jeg la ikke merke til det siden jeg hadde lenken under sokken.

En jeg snakket med idag sa hanregelmessig var ute å hentet posten, kastet søpla og hentet ting i konen sin bil uten at han ble kontaktet.
Han mente hele fotlenke soningen var psykisk, at de ikke har noen kontroll over hvor vi egentlig er.

Hva tror dere?
Vis hele sitatet...
tror iallefall ikke den er nøyaktig.
går litt å litt lenger ut av "sonen" nå daglig å det går helt fint.
dem har heller ikke sagt noe når jeg har møtt til kontroll på kriminalomsorgen.
har en venn som testet den utrolig langt vær eneste dag å gikk turer med hundene sine flere ganger om dagen opp til flere timer daglig uten at det skjedde noe. han mener det er en bløff. så jeg tester den litt nå mens jeg har den.
men er jævla dumt om du går langt å dem skal komme på kontroll så kan det jo bli et problem når dem ringer da dem er 5 min unna