Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1122
Jeg prøvde litt forskjellige søkeord, men fant ingen lignende tråder. Så jeg lagde en selv. Gjerne link meg en lignende tråd, hvis det er en fra før av. Uansett.. fyr opp! Noen forslg til gode Reggae/Drum n' Bass låter? Jeg digger reggae, men har nylig kommet over noen sanger med ordentlig god bass, og innså at det ikke er en dum miks :P
raggatek / jungletek
er sjangeren du leter etter
Trådstarter
Sitat av 999999999 Vis innlegg
raggatek / jungletek
er sjangeren du leter etter
Vis hele sitatet...
Er det det sjangeren heter? Takk, nå følte jeg meg passe dum.. Da skal jeg søke litt rundt
Trådstarter
Sitat av hodgeyboy Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Jahh! Herlig
▼ ... over en uke senere ... ▼
Skulle akkurat til å lage en tråd om dette temaet før jeg så denne!

Jeg var i London med en kompis og da var vi på "University of Dub", der spilte de en blanding av Reggea og Dub-musikk, og det er seriøst den beste musikkopplevelsen vi har hatt noen sinne. Ingen av oss hadde hørt musikken før, og det hjalp selvfølgelig litt på humøret at det var lettere å få tak i weed der enn vanlig sigg!
Har letet i ettertid etter det vi hørte på, og vi kom fram til at det var blant annet Aba Shanti som spilte der. Det var dundrende heftig bass men MED deilige reggea rytmer og allsangvennlige refrenger. Den perfekte musikksjanger!

Men det meste av Dub Reggea som vi har funnet er UTEN vokal, og det er jo halve opplevelsen. Noen som har noen tips eller? Da Aba Shanti spilte i London var det med vokal, men når man søker på låtene hans på nettet har han bare instrumentaler!

Har funnet et par sanger som faller under kategorien vi er ute etter, men de er ikke like kule da: Jah Disciple - Jah Steppa

Er det egentlig noen "hits" innenfor denne musikksjangeren også? Takker på forhånd for all mulig hjelp.

(EDIT: Fant ut at det dere tenker på er HELT annerledes enn det jeg letet etter)
Det var smoothe' reggearytmer men med heftig bass.
Sist endret av Tænman; 5. april 2013 kl. 15:37.
En sang jeg hører på mye om dagen er Mahogni - Kvil d
Sist endret av viskelaer; 5. april 2013 kl. 15:58. Grunn: Link
Trådstarter
Sitat av Tænman Vis innlegg
Skulle akkurat til å lage en tråd om dette temaet før jeg så denne!

Jeg var i London med en kompis og da var vi på "University of Dub", der spilte de en blanding av Reggea og Dub-musikk, og det er seriøst den beste musikkopplevelsen vi har hatt noen sinne. Ingen av oss hadde hørt musikken før, og det hjalp selvfølgelig litt på humøret at det var lettere å få tak i weed der enn vanlig sigg!
Har letet i ettertid etter det vi hørte på, og vi kom fram til at det var blant annet Aba Shanti som spilte der. Det var dundrende heftig bass men MED deilige reggea rytmer og allsangvennlige refrenger. Den perfekte musikksjanger!

Men det meste av Dub Reggea som vi har funnet er UTEN vokal, og det er jo halve opplevelsen. Noen som har noen tips eller? Da Aba Shanti spilte i London var det med vokal, men når man søker på låtene hans på nettet har han bare instrumentaler!

Har funnet et par sanger som faller under kategorien vi er ute etter, men de er ikke like kule da: Jah Disciple - Jah Steppa

Er det egentlig noen "hits" innenfor denne musikksjangeren også? Takker på forhånd for all mulig hjelp.

(EDIT: Fant ut at det dere tenker på er HELT annerledes enn det jeg letet etter)
Det var smoothe' reggearytmer men med heftig bass.
Vis hele sitatet...
Du har skjønt det du og ja ^^ Reggea med bass er jo den syke opplevelsen når man tripper! Som du sa, så hører vi ikke på helt samme musikk nei. Jeg vil ikke helt over på dubstepsjangeren, bare noen deilige basslyder i bakgrunnen. Denne er fet! http://open.spotify.com/track/0EKV1DjXLl9rpTCns8Kgsc